fredag, 1 december, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Publiken kommer trots svaga resultat: ”Visa att det är vår borg”

av Henrik Leman
1 år sedan
A A
56

► Frölunda har tre matcher i Scandinavium på fem dagar. Men bara tre lag i SHL är sämre på hemmaplan.
► Publiken verkar komma i veckan ändå. Kanske kan Frölunda lyfta med stödet?

Detta är en låst artikel. Välkommen att bli prenumerant. Redan betalande läsare? Logga in för att fortsätta.

Logga in

Månadsbetala

För endast 69 kronor per månad får du tillgång till allt material på rakapuckar.com
Klicka här
Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg

Väntade Frölundaprofiler i blågult, här alla som ska iväg i nationens tjänst

Kommentarer 56

  1. Gustav says:
    1 år sedan

    Det är nog bara en tidsfråga innan folk tröttnar på att se den grå misären.

    • Husse says:
      1 år sedan

      +1

  2. Gaba says:
    1 år sedan

    Har själv säsongskort (Kalla mig vad ni vill) så det är väl lite grann att man går för att känna att man har någorlunda ”tjänat in” kortet. Men ska jag vara helt ärligt så efter senaste matchen mot Malmö funderar jag på att ta ett längre uppehåll då ingenting förändras, vi vinner p.ga att någon lägger ett sjukt mål någon enstaka gång (Se Friberg mot Luleå), lyckomål/sketmål där målvakten klantar sig eller pucken tar någon galen bana in. Och sist att vi vid få tillfällen sätter en gubbe framför målet som petar in returen.

    Att vi inte har en gubbe framför målet märkte jag och en vän redan vid första matchen mot Timrå och det har för det mesta fortsatt med få undantag. Skulle vara trevligt att höra Roger eller annan ansvarig förklara varför detta inte sker? Vi gillar ju att skjuta slagskott rakt i magplattan på målvakten och en av få tillfällen sådanna mål går in är när målvakten inte ser ett skit av vad som händer ute på plan. Tro mig jag vet, har varit målvakt själv.

    • Kjelle says:
      1 år sedan

      Det är inte svårt att begripa varför inte Frölunda har folk framför mål. Man skall överbelasta och därför är alla spelar runt sargen eller i hörnorna.

  3. Kjelle says:
    1 år sedan

    Jag är så gammal att jag mina 1980-talet då Frölunda i stort sett gick obesegrade på hemmaplan i Scandinavium. Motståndarlagen började svettas redan i höjd med Partille och Älvängen när dom närmade sig Göteborg. Då kunde man tala om ”våran Borg”.

    Nu är det möjligen bara ”våran borgruin”…..

  4. Björn says:
    1 år sedan

    Leman:
    Kan berätta varför de är så mycket biljetter bokade, de som jobbar i Frölunda har fått ge bort gratis biljetter nu under November lovet.

    • Jag says:
      1 år sedan

      Dom som jobbar för Frölunda har två fribiljetter varje match, hela säsongen, inte bara under lovet…

  5. Sirvio says:
    1 år sedan

    ”Våran borg” inte är det då din Carlsson, du ser mest trött och grå ut.

    • Kalle says:
      1 år sedan

      Håller med!

  6. Björn says:
    1 år sedan

    Novemberlovet*

  7. Husse says:
    1 år sedan

    Förändringsvägran, det är det som stör. Samma tugg 4e året i rad. Svamla runt sargerna, peta in pucken framför mål o dåliga skott på oskymda målvakter pga fysiskt underlägsna spelare. Irritationen syns hos RR men tror den mer beror på frågor o kommentarer än att spelet är överlag uselt. Åka 26 mil för att kolla detta även om Fhc är laget i hjärtat….nja.

  8. ChristerB says:
    1 år sedan

    Känns märkligt att höra en sådan kommentar från Patrik Carlsson, som sett tröttast ut av samtliga spelare i truppen.

    • Wallin says:
      1 år sedan

      Ja den gossen behöver uppehållet och då förhoppningsvis göra en omstart efteråt. För som du skriver, man kan inte vinna om man är så trött och glider runt med en dimmig blick. Jag tycker man ser om det kommer gå bra eller inte i en match för ofta har många spelare ett ansiktsuttryck som liknas med en person som inte vill vara där hen är. Det ska gnistra i ögonen och ett litet leende ska finnas där för då utsöndrar men energi och positivitet till sina medspelare. Tänk förra säsongen och Johan Sundströms ständiga buttra ansiktsuttryck, det påverkar först en själv men sedan alla andra runt omkring.

      • Lamprologus says:
        1 år sedan

        Att han ser trött och sliten ut skulle kunna bero på att han centrar Lasch. Dels ska han spela försvarsspel på 4 gubbar. Sen ska han försöka hänga med i offensiven och hålla kvar pucken i offensiv zon efter att Lasch klivit undan i duellerna.

  9. Major Major Major Major says:
    1 år sedan

    Frölunda måste driva frågan om ny arena själva. Vi bor i Göteborg, hebrews and shebrews, en stad där politikerna styr med gränslös inkompetens. Vi har lika stor möjlighet att få en ny (bra) arena som invånarna i Kinshasa har.
    Kanske kan Frölunda slå sig ihop med en en viss klubb från Hisingen som gör det hyfsat bra just nu? Vet att det inte går och allt, men det vore roligt.

    • Fredrik says:
      1 år sedan

      Samarbete med Häcken?Aldrig i livet..

    • Kjelle says:
      1 år sedan

      Varför skulle Frölunda ordna en ny arena när dom inte klarar av att fixa ett slagkraftigt lag? Fortsätter detta kommer Frölundaborg att räcka……

      • Major Major Major Major says:
        1 år sedan

        Men, tycker ni verkligen att det är _så_ dåligt? Jag är inte så pass gammal att jag har dödstädat än, men jag minns mycket väl tiden då Frölunda verkligen var dåliga. Det är inte vidare längesen. Under de senaste nio åren har iaf jag njutit så mycket mer än vad jag har lidit.
        En egen arena, där klubben kan få intäkter av konserter och kringverksamhet, skulle göra så att Frölunda blir bäst i Europa. På riktigt.

        • Kjelle says:
          1 år sedan

          Ja du ser ju hur det går för dom som har egen arena med 15 miljoner i elkostnader……

        • Kjelle says:
          1 år sedan

          Sedan är det ju så att framgång är en färskvara. Tror inte Djurgårdens supportrar tänkte på tiotals SM guld förra säsongen……

          • Major Major Major Major says:
            1 år sedan

            Personligen gläds jag absolut åt framgångar i närtid, så där kopplar vi inte riktigt. Men spelet, Kjelle? Tycker du verkligen att spelet är så kasst att det kräver drastiska förändringar?

          • Kjelle says:
            1 år sedan

            Ja jag tycker det krävs ”drastiska” förändringar. Årets SHL är jämnare än någonsin och det kommer krävas betydligt mer än 59 poäng, att slippa kvalspel som räckte förra säsongen.

            Sedan är ju Frölundas uttalade målsättning att vara sämst fyra. Dit lär dom inte nå med detta spel eller lag. Så ja något drastiskt behöver sannerligen hända.

    • Thomas says:
      1 år sedan

      Annars kan man ju snegla på damlagets förmåga att göra mål samtidigt som det är tätt bakåt.

  10. Lallen says:
    1 år sedan

    BK Röv?

  11. Markzman74 says:
    1 år sedan

    Det är nästan lite synd att publiken här kan agera som RR sa att dom gjorde i Luleå, det hade väl varit lite snopet om det hade sett ut som under pandemin, då kanske föreningen äntligen skulle fatta att något drastiskt behöver hända.

  12. Johan Carlander says:
    1 år sedan

    Dessa uttalanden från Roger och Patrik gjorde mig bara så trött! Roger fortsätter fabulera om hur bra det kommer bli när man lyckas kombinera att vara speldrivande med effektivitet, han låter tyvärr mer och mer som en rättshaverist som går och maler på för döva öron om någon konspirationsteori! Och Patriks uttalande låter som om han läst innantill från ett manus från kommunikationsavdelningen!

    Känns det troligt att 90% av gnällspikarna (jag räknar mig själv till dem) samt även Leman själv har tokfel och att Roger ser något som vi andra inte kan förstå!?

    Spelet på isen, resultaten, spelare som inte utvecklas, floppar eller själva tröttnar och drar talar inte direkt för att tränarstaben är inne på rätt spår!

    Vi får väl senast i tabellen vi befinner oss på lördag kväll, kan bli en riktig ödesvecka detta!

    • Johan Carlander says:
      1 år sedan

      ”Vi får väl se var i tabellen vi befinner oss…” – Skulle det ha stått!

  13. Conta says:
    1 år sedan

    Rönnberg läser vidare ur sin sagobok…
    Inget nytt under solen där inte.

  14. Johan says:
    1 år sedan

    Rönnberg envishet har förvandlats till ren galenskap!
    Omöjligt att han inte skulle se det vi alla andra ser och tvingats sett i snart 4 säsonger nu..
    Hoppas ledningen tar ansvar snarast för vill verkligen inre behöva genomlida fler säsonger där Rogers eviga sedan länge slutkörda melodier får fortsätta…
    Frölunda och Rönnberg sagan är slut och har varit där alldeles för länge redan! Dags att gå vidare!

  15. AHK says:
    1 år sedan

    Saxat från VF:s hemsida

    ”laget präglas av en fartfylld, underhållande och publikfriande ishockey, såväl hemma som borta”

    Ska man skratta eller gråta..?

    • Husse says:
      1 år sedan

      Blir ju bara trött

    • Manne says:
      1 år sedan

      Haha, snacka om helt skev självbild. Lever i förnekelse.

  16. Olle says:
    1 år sedan

    Skulle nog vilja påstå att det aldrig varit sämre stämning på matcherna nu än på många många år. Det är inte bara spelarna som är trötta…

    • Per says:
      1 år sedan

      Det är ju inte så konstigt. Vem orkar engagera sig när vi står på samma ställe och trampar vatten, år efter år.

  17. Rille says:
    1 år sedan

    Att få bort Rönnberg kommer bara orsaka koas det måste bli en naturlig övergång till en ny tränare som är bra nog. Det är spelarna som inte gör mål det kan man inte lasta Rönnberg för. Räkna på om spelarna skulle sätta fler chanser så skulle Frölunda ligga i toppen varje år. Att man är så grymt ineffektiva är ju inte tränarens fel. PP har spelarna själva fått ta och bestämma hur dom vill spela. har sett alla intervjuer efter matcherna och jag vet inte hur många gånger Roger tar på sig spelarnas slappa avslut, och han säger trots allt att han vill att dom skymmer målvakt mer. sedan är tränaren den som är ansvarig och riskerar att få gå men att spelarna inte kan göra riktiga avslut är ju inte tränarens fel. Man måste se på spelarna när statestiken är så tydlig på avslut och PP det är deras jobb att göra mål. Skulle man haft 20% bättre avslut så skulle Frölunda vunnit lätt 6 matcher fler än idag

    • Per says:
      1 år sedan

      Tränare har en uppgift i ett lag. Spelare en annan. Att skylla på spelarna när vi under flera år inte kan spela pp är fel.
      Först och främst ska Sjöström ta fram ett gäng högkvalitativa spelare som Roger får välja bland.
      Därefter ska tränarna beskriva hur de vill att vårt spel ska se ut. Även i pp.
      Att dom nu låta de 8-10 spelarna i pp bestämma hur vi ska spela är dömt att misslyckas. Det är ju så urbota dumt att man knappt finner ord. Det finns ju inte en chans i helvete att alla dessa tycker detsamma och då kommer Rogers Goldenboys bestämma. Och hur sådan särbehandling påverkar en grupp, ja det vet ju alla som spelat i ett lag.
      Tränarna måste gå. Men inte nu. Efter vi torskat i kvarten kan vi tacka Roger för allt och ge de nya sommaren på sig.

    • Danne says:
      1 år sedan

      Men jösses… det resonemanget kan ju alla lag tillämpa. ”sätter vi bara fler mål på alla våra chanser, så vinner vi SM guld”.
      Är ju liksom det som skiljer toppen mot botten, dvs skicklighet, spelsystem och ett spel som är OPTIMERAT för att ta vara på chanser och vinna matcher.

      Går liksom inte att luta sig mot underliggande statistik och tro att allt löser sig bara man får lite ”tur”. Fungerar inte så. Finns en anledning till att några lag ligger i toppen och några i botten….

    • KLH says:
      1 år sedan

      Att göra som RR o Co, köra samma taktik mot alla lag, inte spela heta spelare när vi ligger under i slutet av matchen. Att överhuvudtaget inte coacha laget när inget händer på isen, det är helt enkelt dålig coaching. Har också gillat RR men nu är det slut. Han måste bort för att något skall hända. #bortmedrr

    • Lamprologus says:
      1 år sedan

      Att spelarna har samma problem flera år i rad är väl i så fall en indikation på att Rönnberg/Sjöström väljer fel spelare, alternativt tränar dem dåligt, spelar dem fel eller dylikt?

      Efter varje säsong ska man vända på alla stenar och kommande säsong ser sedan likadan ut.

      Roger/Sjöström är högst ansvariga för att man dels valt spelarna man har, dels att spelar dem som Roger väljer att göra. Då är det knappast spelarnas fel att de har dålig effektivitet när problemet har varit känt och Roger haft flera år på sig att rätta till problemet.

    • Sirvio says:
      1 år sedan

      Vilka bortförklaringar, Roger har ju varit med o värvat spelarna, alla spelare stagnerar ju under Rönnberg. Nä ut med honom, skulle skett redan 2020

  18. GöranA says:
    1 år sedan

    Jag älskar Loui som spelare och som person. Sa roger enligt Gp i veckan.
    Loui får inte spela med Frölunda.

    Jag älskar Radan som spelare och som person. Sa roger igår enligt Gp. Och petade radan ur laget.
    Radan har gjort sitt i Frölunda.
    Om radan själv har begärt att få lämna förening , då förstår jag petningen.
    I alla andra fall är rogers beslut helt obegripligt. Tjänstefel.

    • Henrik Leman says:
      1 år sedan

      Det där som Roger sa om att älska, det sa han även i mina texter. Bara som upplysning. :)

      • GöranA says:
        1 år sedan

        Sant, rätt skall vara rätt.

    • Manne says:
      1 år sedan

      Samma sak hände när Roger fryste ut Sundström. Även Spacek till viss del. Sedan ville Spacek lämna, av egen maskin så att säga.

      • Sirvio says:
        1 år sedan

        Jag gillar inte alls hur spelare som inte Roger är ”tillfreds” med behandlas. Jävla fasoner. Jag har fryst ut Rönnberg ut mitt sinne. Bara försvinn från stan!

  19. GöranA says:
    1 år sedan

    Tur att Timrås match visas parallellt ikväll. Uppskattar Timrå som förening. Timrå sätter värde på sina hemvändare och tar hand om dessa.
    Som Frölunda gjorde en gång i tiden.
    T ex tog Frölunda hem någon som hette sjöström. Vilket i och för sig inte var lyckat. Sen anställdes samma man och blev till sist sportchef. Vilket visades sig vara katastrof.

  20. Manne says:
    1 år sedan

    Hua. Det är samma gamla saker som ältas om och om igen.
    Vi ska ta puckarna mer mot mål. Bli mer raka. Lite intensivare. Bli skarpare när lägena dyker upp. När i hela friden ska ledningen förstå att det är dags att vända blad.

    Alla lag vinner matcher, så även vi. Vi saknar dock den kontinuitet som krävs för att bli framgångsrika över tid. Sedan behöver man alla komponenter också och lika tydligt nu som tidigare säsonger är att målskyttar saknas.

    Roger säger att Lenc är en målskytt. Men om han ska ha möjlighet att näta så behövs någon eller några som kan servera mackorna.

    • Per says:
      1 år sedan

      Enligt Rogers logik är det smart att inte spela en tänkt målskytt med våra bästa framspelare.

      • Manne says:
        1 år sedan

        Ja, den logiken går som på ett rullband när papperkakorna ska gräddas inför jul.

  21. Hasseman says:
    1 år sedan

    Vi måste spela äckligt disciplinerat som en viss Lahtinen sa. 3 poäng är det viktigaste idag.
    Vill se mycket skymning av målvakt. Låt honom inte se ett skott.
    Heja Frölunda!

  22. Maxad says:
    1 år sedan

    Tyvärr är det nog bara sviktande publiksiffror, som skulle kunna vända den här vilsna skutan ur denna tjockdlmma.

    • pupule says:
      1 år sedan

      Blir svårt att vända en skuta som redan gått på grund. :(

  23. Waldorf och Statler says:
    1 år sedan

    Hur man ska få detta till ett topplag i år är det nog ingen som begriper. Tror inte längre att spelare eller tränare är där.

    Täpp till defensiven (tyvärr utan Pontus då) och ta chanserna som kommer, så kanske vi kan hålla oss i mitten? Med Borgman på plats.

  24. Viveca says:
    1 år sedan

    Är Radan petad?
    Inte kvar i laget eller bara ikväll?

    • Oliwer Nylund says:
      1 år sedan

      Tror att han är 13e forward om jag inte har helt fel

  25. Oliwer Nylund says:
    1 år sedan

    Håller med om att p Johansson gjort en del misstag men jag tror inte att ledningen har varit tydliga med vad som är hans roll likt lindbohm men han har faktiskt jävligt mycket i sig speciellt offensivt å han ska tillåtas att misslyckas annars är det meningslöst men då får nån annan läsa att han går å ta hans uta om han tappar puck.dahlin till exempel han missade massor i början å i nhl ska vi inte prata om 4dåliga år men igår så sitter allt så va inte för tidiga att döma ut nån som enligt mig har mest hockey i sig i hela Frölundas trupp.

SENASTE NYTT

Hockey

Innala slog ifrån sig – och nu måste Rydahls lår undersökas ordentligt

1 december, 2023
Hockey

Det här behöver bli en läxa för Frölunda som kan mycket – när man spelar rätt

30 november, 2023
Hockey

Snabba analysen – så tyckte jag om Rögle–Frölunda 5–4

30 november, 2023
Hockey

Rögle–Frölunda 231130 – här kommenterar ni matchen

30 november, 2023
Frederik Dichow och Jayden Halbgewachs – spelare i fokus.
Hockey

HV71 för Dichow, spelklart för Halbgewachs – men hur ska det gå under JVM?

30 november, 2023

Social Media

  • 3 084 fans
  • 1 720 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

Innala slog ifrån sig – och nu måste Rydahls lår undersökas ordentligt

av Henrik Leman
1 december, 2023
56

Det här behöver bli en läxa för Frölunda som kan mycket – när man spelar rätt

av Henrik Leman
30 november, 2023
92

Snabba analysen – så tyckte jag om Rögle–Frölunda 5–4

av Henrik Leman
30 november, 2023
58

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?