onsdag, 6 december, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Luleå–Frölunda 220423 – försnack och eftersnack

av Henrik Leman
2 år sedan
A A
457

► Frölunda var aldrig riktigt nära att rubba Luleå den här lördagen, laget såg tröttkört ut. Thomas ”Bulan” Berglunds gäng var klart bättre än Roger Rönnbergs, rätt klara 4–1 till slut, 4–1 resultatet i semifinalserien.
► Energin, kunnandet, målvaktsspelet, power play-spelet – det fanns inte där i Frölunda, det var liksom tomt i tanken. Klasskillnad, faktiskt, till Luleås fördel.
► Här snabba analysen. Mer senare på sajten om Frölundas säsong, vilka frågor som behöver ställas med mera..


SNABBA ANALYSEN

https://rakapuckar.com/wp-content/uploads/L-F-7.m4a

 

Så var matchen

Första perioden.
Mål:
1–0 (8.02) Isac Brännström (Connolly)
* Skott som gick igenom Matt Tomkins, en puck han nog behöver ha om hans lag ska vinna en tuff semifinal 5 på bortaplan. Men Brännström ska inte få ett så fritt skottläge just efter tekning.

1–1 (13.53) Karl Henriksson (Friberg)
* Max Friberg stängde sargen, snabbt in till Henriksson som hittade femte hålet på Joel Lassinantti.

Kyligt 🧊 Henriksson kvitterar 💥 pic.twitter.com/FJMAlK33At

— C More Hockey (@cmorehockey) April 23, 2022

2–1 (17.55) Pontus Andreasson (Omark)
* Nicklas Lasu slarvade lite på defensiv blå, tacklades bort av Juhani Tyrväinen, Luleå ställde snabbt om, Linus Omark svingade trollspöet, pass från Gretzkyposition till Andreasson som slog Simon Edvinsson in mot mål. Tomkins förmådde inte vara tät längs med isen.

Andreasson 👉 Omark 🔥 pic.twitter.com/kACgSsxGpp

— C More Hockey (@cmorehockey) April 23, 2022

## Blytungt 2–1-mål för Luleå som Frölunda släppte till alldeles i onödan. Stor dominans Luleå inledningsvis, Isac Brännströms mål, fler lägen, men när Max Friberg vaket hittade Karl Henriksson för 1–1 hände något. Frölunda kaxade till sig, satte tryck, Henriksson hade två bra lägen – och så kom kallduschen.

Slarvigt av Nicklas Lasu, måste vara mer noggrann när Linus Omarks kedja är på isen – Luleå högg snabbt, fick 2–1 när Andreasson rakade in pucken på Omarks Gretzkypass, och sedan nära 3–1 när Andreasson prickade ramen.

Frölunda sätts under tung press i egen zon, har svårt att matcha Luleås fart och fantasi, hänger inte med.

Matt Tomkins känns inte stabil, en superräddning men båda målen tagbara. Läge för Niklas Rubin, men sannolikt tänker inte Frölunda så.

Linus Omark och Pontus Andreasson – en fröjd att se. Frölunda behöver undvika att ha Ryan Laschs kedja inne mot Omark & Co. Så gott det nu går på bortaplan.

Andra perioden.
Mål:
3–1 (34.29) Jonas Berglund 5/4 (Engsund, Gustafsson)
* Back-back, skott och retur. Det 3–1-mål jag tyckte Luleå skulle ha haft tidigare i perioden kom nu istället.

## Frölunda började med ett par, tre bra byten, ett vasst Patrik Carlsson-skott, men sedan:

Bara Luleå.

Hemmalaget dominant.

Frölundas spelare är tungfotade, klarar helt enkelt inte att matcha Luleås fart, passningsskicklighet. Fysiskt svagt, men det upplever jag är för att man inte hänger med i tempot.,

Att Luleås första 3–1-mål blåstes bort, där tycker jag Frölunda hade tur, Christian Folin var delaktig i Jack Connollys lilla touch på Matt Tomkins, men utdelningen kom i nästa PP istället, ännu ett skott som Tomkins inte riktigt kunde hantera, Jonas Berglund het på returen.

Stor skillnad på lagen, Luleå är mycket bättre, som Frölunda var i Scandinavium – skillnaden att Luleå kan försvara sig när man är tillbakatryckt.  I dag har Frölunda heller inte det målvaktsspel som behövs, och tar man sedan en slarvig sex man-utvisning, så ...

Luleå i läge 3–1 är oerhört nära final. Frölunda är i behov av en massiv energikick. Kan ett mål erbjuda en sådan? Svårt att se det, men i hockey kan allt ... ja, ni vet.

Tredje perioden.
Mål:
4–1 (59.13) Linus Omark, tom kasse  (Berglund)
* Brutalt skottäck av Jonas Berglund banade väg för målet.

 

***

FAKTA INFÖR MATCHEN Luleå–Frölunda.
Vad: SHL, semifinal 5 (3–1).
Tidigare matcher, Luleå:
Semifinal, Frölunda: 3–6, 4–2, 4–2, 2–0.
Kvartsfinal, Örebro: 4–1 (5–1, 1–2*, 3–1, 2–1, 3–2*)
Tidigare matcher, Frölunda:
Semifinal, Luleå: 6–3, 2–4, 2–4, 0–2.
Kvartsfinal, Växjö: 4–0 (4–3*, 5–4*, 4–3*, 5–2)
Var/när: Coop Norrbotten Arena/15.15.
TV: TV4 (samt cmore.se), 14.30.

Se matchen med andra:
Glenn Ullevi.
Boka bord genom att klicka här.

ANNONS

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Så startar Luleå.
Kedjor:
67 Linus Omark–21 Juhani Tyrväinen–96 Pontus Andreasson
17 Isac Brännström–20 Jack Connolly–24 Brendan Shinnimin
23 Olli Nikupeteri–71 Linus Fröberg–88 Joonas Rask
15 Carl Mattsson–14 Jonas Berglund–10 Einar Emanuelsson
26 Radek Muzik
Saknas: Konstantin Komarek 

Backar:
29 Erik Gustafsson–18 Sami Lepistö
32 Oscar Engsund–60 Julius Honka
55 Filip Pyrochta–39 Pontus Själin
44 Jonathan Andersson
Saknas: Daniel Sondell, Fredrik Styrman

Målvakt:
34 Joel Lassinantti (1 Jesper Wallstedt)

ANNONS

Boka ett snabbare expressbud med PEX

SF Pontona - Proffs på flytande konstruktioner av stål

SF Pontona - Proffs på flytande konstruktioner av stål

Boka ett snabbare expressbud med PEX

SF Pontona - Proffs på flytande konstruktioner av stål

Så startar Frölunda.
Kedjor:
21 Karl Henriksson–20 Joel Lundqvist–12 Max Friberg
75 Radan Lenc–28 Johan Sundström
–9 Jan Mursak
25 Elmer Söderblom–72 Patrik Carlsson–81 Ryan Lasch
51 Mats Rosseli Olsen–31 Nicklas Lasu–27 Theodor Niederbach
67 Jacob Nilsson
Saknas: Michael Spacek, Linus Nässén.

Backar:
7 Simon Edvinsson–2 Christian Folin
8 Viktor Ekbom–16 Stefan Elliott
6 Mattias Norlinder–5 Filip Johansson
10 Jens Olsson
Saknas: Andreas Borgman, Anders Grönlund.

Målvakter:
90 Matt Tomkins (41 Niklas Rubin)

ANNONS

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Inför matchen:

## Frölunda har Patrik Carlsson som formstark, ledande center, men varken Ryan Lasch eller Elmer Söderblom har riktigt fått till det på slutet. Är det kanske i dag det händer, med ryggarna mot väggen?
Lasch spelade hela 20.38 senast, utan att hota så som han behöver göra för att det ska lyfta laget. Blir det samma scenario i dag, samma typ av coachning, då tackar Luleå för kaffet och Frölunda kan börja ladda för försäsongsträningen.
Slutspel är vinna eller försvinna. Slutspel är att spela dina hetaste spelare – inte de som borde vara bäst. Tycker jag (som skrev så här i ämnet i torsdags).
Detta sagt kan ju spelgeniet Lasch mycket väl studsa tillbaka och topprestera, då ska han också ha sina 20 minuter. Men bara då.

## Andreas Borgman saknas som väntat, men snackisarna bland fansen är säkert dessa:
* Michael Spacek
ut, Johan Sundström in. Kan faktiskt röra sig om en petning av tjecken, kan givetvis också vara sjukdom eller en skavank av något slag. Men han tränade på fredagen, Spacek.
* Jacob Nilsson gör comeback. I sig inget uppseendeväckande, med två forwards borta finns ju bara 13 kvar, och då tar Nilsson plats i laget. Kul att se om han får speltid. Power play?
Luleå hade frågetecken för Konstantin Komarek i går, han utgår ur laget. Annars samma uppställning som senast. 

## En sak talar för Frölunda, tycker jag, nämligen detta:
Sällan ett lag vinner fyra matcher i rad i en slutspelsserie, och det är det Luleå behöver göra för att skicka Göteborgslaget på semester.
Det är helt enkelt så jämnt mellan lagen i SHL att det sällan sker, må det vara 4–0, vända 0–1 till 4–1 eller annat. Japp, Frölunda gjorde 4–0 (tre förlängningar!) på Växjö, men fyra i rad hör till ovanligheterna när två förhållandevis jämnstarka SHL-lag spelar slutspelshockey.
Möjligen kan detta få Frölundas supportrar att känna lite tillförsikt, men inget händer ju av sig självt, Roger Rönnbergs gäng måste:
* Få till ett power play-spel som hotar. Man har en enhet som kan det, problemet är att Rönnberg och tränarstaben sällan låter den spela (ett annat problem är att den tappar i kraft utan Andreas Borgman). Ska Frölunda ta sista chansen krävs sannolikt att rätt PP-enhet får mest istid, att det kvalitetscoachas snarare än namncoachas.
* Återfinna lite av den effektivitet i avsluten som vi såg i semifinal 1 och mot Växjö. Bra skottlägen, då måste i alla fall några puckar sitta just under ribban snarare än över eller i perfekt höjd för skicklige keepern Joel Lassinantti.
* Vinna fler kamper framför Lassinantti, hitta ytor något längre ut där det inte är fullt så trångt.

ANNONS

Elite Prospects | Hockeyplayers, Stats and Transactions

Elite Prospects | Hockeyplayers, Stats and Transactions

Elite Prospects | Hockeyplayers, Stats and Transactions

Elite Prospects | Hockeyplayers, Stats and Transactions

Elite Prospects | Hockeyplayers, Stats and Transactions

## Talar något för Luleå? Självklart. Mer. Man har efter match 1 hittat tillbaka till sin identitet, agerar grymt försvarsstarkt, massor med ordning och reda, och så tillräckligt med offensiv spets för att skapa nog för att vinna.
Linus Omark är en fröjd att se spela hockey, Pontus Andreasson eminent i torsdagscomebacken, Juhani Tyrväinen en oerhört skicklig center – när han inte tappar balansen som en drucken sjöman.
Dessutom, har ni sett hur fräckt doldisar som Olli Nikupeteri och Jonas Berglund uppträder?
Luleå är precis så bra som jag trodde. Frölunda, när man inte spelar sin bästa PP-uppställning, när effektiviteten gått ner, har inte varit det på slutet.

## Ser en del skriva att Frölunda bara spelar längs sargerna och att Luleå är ett tråkigt lag. Sannolikt sprunget ur besvikelse. Det första stämmer ju absolut inte, det andra … roligt/tråkigt är givetvis subjektivt, men en viktig detalj glöms alldeles bort här.
Frölunda spelade så bra i torsdags (fart, fysik, in på mål, absolut ingen sarghockey) att Luleå inte kunde göra mycket annat än ägna sig åt försvar.
Problemet – Frölunda har inte nog med skicklighet för att utnyttja sitt spelövertag, inte heller förmågan att förändra spelsätt, testa andra vägar när monumentalt tryck inte ger önskat resultat.

## Färjestad rusar mot SM-final, Rögle förmår inte bjuda på önskat motstånd. Ser ut ungefär som jag trodde inför semifinalen. Rögle drabbades av för mycket skador, tappade tron, självsäkerheten, och de spetsspelare som är tillbaka, jag får känslan att de inte kan gå riktigt för fullt.
Mycket möjligt att det inte hade räckt ändå. Tror inte det, för:
Det Thomas Mitell har gjort med Färjestad, bara att ta av sig hatten – och det visar att kravställande fortfarande har en plats inom idrotten.
Spelarna älskade Johan Pennerborn.
Spelarna vinner med Thomas Mitell.   

Hej, besökare!
Det är viktigt att återkommande läsare betalar för sig.
Lättast är det med swish.
Tack för er förståelse.
RAKAPUCKAR.COM | SWISH

***

Hur gulligt är inte detta, då?

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av @rakapuckarpunktcom

***

Klicka upp den svenska U18-truppen här.

I kväll (18.30) inleds U18-VM för svensk del, match mot Lettland. Frölunda har Isac Born och underårige (-05) Otto Stenberg med i truppen – som ni ser här till höger.

U18-VM avgörs spelas i Landshut och Kaufbeuren, Tyskland.

***

18.30 är det dramatik även i Jönköping, allsvensk finalmatch 1 – HV71 mot Björklöven.

Hemmalaget en väntad favorit, HV ”ska” ju bara tillbaka till SHL.

Bortalaget, nog lite mer av överraskning för många, men det hände bra saker när Viktor Stråhle tog över i slutet av februari. Stråhle? Japp, han som inte riktigt klickade med Roger Rönnberg och Frölunda.

Förbaskat trevlig prick. Lätt att glädjas med, känner jag. Här har HockeyNews.se talat med honom.

 

Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg
Roger Rönnberg ger instruktioner under en bortamatch under säsongen. Foto: C MORE (skärmdump)

Godkänt – men nu behöver Frölunda ställa några obekväma frågor

Kommentarer 457

  1. pupule says:
    2 år sedan

    Med tanke på hur svag Spacek har varit, så känns det en petning. Helt rätt dessutom, om så vore fallet.

    • Per says:
      2 år sedan

      OM det är så måste man ju verkligen ställa frågor om hur Frölunda hanterar sin stjärnor. Då skulle ju två av de dyraste, Spacek och Sunken, vara för dåliga för att få spela. Vilka andra lag köper in spelare som är svindyra men som inte platsar?

  2. Migge says:
    2 år sedan

    Om frölunda åker ut i dag så hoppas jag rönnberg lämnar självmant,han har kört samma system i flera år,känns lite som det är utdaterat

  3. Björn says:
    2 år sedan

    Varför hatar alla på Jacob Nilsson?
    Han gjorde mål 5on5 och i pp, men fruktansvärt gnäll att han gjorde för lite mål och för lite poäng?? 3 mål & 1 assist på fem matcher. Förstår inte agget mot Jake!!

    • Henrik Leman says:
      2 år sedan

      Hatar? Jag ser bara att ”alla” vill ha in honom i laget. :) Vad har jag missat?

      • Björn says:
        2 år sedan

        Twitter och här inne när de förlängde med han osv, det är väldigt mycket agg mot han

        • Henrik Leman says:
          2 år sedan

          Okej, där ser man, det visste jag inte.

          • Manne says:
            2 år sedan

            Björn: Han kan inte leva på 3+1 på fem matcher, sedan är nytt kontrakt givet. Krävs mer än så, kan jag känna, men Sjöström och Co förlängde. Det är upp till bevis när han väl är i form, alltså nästa säsong.

          • Per says:
            2 år sedan

            Har är det inte. Jag hade gärna sett kvalitetsspelare som gör skillnad.

    • Mackan says:
      2 år sedan

      Har verkligen missat det hatet helt? Och då läser jag ofta här 🤔 jag tycker mest det tjatats om när han gör comeback och att folk vill ha in han i laget så fort som möjligt.

  4. Kalle says:
    2 år sedan

    Fan va härligt om det rör sig om en petning och Roger visar att han vågar!
    Sen skulle det va fantastiskt om dom rullar in Nilsson i PP så han kan stå och skjuta! Lite som förr i bandy när dom som va odugliga på att spela fick åka in och skjuta hörnor och straffar!

  5. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Känns som att det lätt blir lite pyspunka i sådana här ev definitivt avgörande matcher om det går lite emot i början – Som om man till slut helt tröttnar efter att mest ha kämpat i uppförsbacke under hela slutspelsserien (Som tex för Växjö i sista mot Frölunda).

    Dock så har ju vi inte varit utspelade som Växjö var mot Frölunda – Så förhoppningsvis gäller inte detta idag.

    HOPPAS SÅ på att Sundström in-draget får samma effekt som när Purre kom in (Och att vi undviker ngt ledset scenario där Sundström gör ngt stort misstag direkt typ)

    Snälla, låt oss se stora förändringar i pp-enheter eller pp-matchande (utöver Spacek ut) + Hoppas det ger positiv effekt ist för ngn slags ödets ironi-motsatt effekt (som skulle ge Rönnberg vatten på kvarnen ang sina tidigare val)

    Om det finns hockeygudar så tycker jag gott att dom kan vara snälla mot oss nu. Vi förtjänar det.
    -Vi tråkdeffar inte som Luleå.
    -RR har inte försökt norrbottengnälla på allt o alla som Bulan o resten av föreningen.

    • Per says:
      2 år sedan

      Känslan är att vi kommer ut och spelar bestämt. Skapar massor men missar allt. Sedan får de in ettan och pyspunka hos oss efter det. 5-1 till lapparna.

      • Tom Sawyer ☠️ says:
        2 år sedan

        Du får tänka på att Dicken medvetet har jinxat genom att gratulera till Luleåvinst på twitter

        Det kan vara vårat ess i rockärmen ändå (om själva rockärmen sen är lagd på bordet)

        • Per says:
          2 år sedan

          Visst, nån match kan vi ju sprattla till. Men att vinna flera matcher mot ett komplett lag vore fullständigt otroligt med tanke på alla brister i vårt lag, spel men framförallt coachning.

  6. Leif says:
    2 år sedan

    Bara vi försöker använda backarna mer i vårt offensiva spel och låta dom komma till skott istället för att söka den där passningen framför mål för där är det pintjockt med folk. Men då måste backarna förstå att man måste ta direktskott och inte kladda med pucken. Spelmässigt så är vi bättre än Luleå kan vi bara skapa oreda framför Lassinanti så blir dom stressade. Hoppas vi kan tysta hela Coop Arena och får se när Bulan springer som en bandhund i båset. Tufft blir det.

  7. Herr Lakers says:
    2 år sedan

    Blie intressant om roger gör något eller bara rullar på som vabligt med massor av offensiv istid spelare utan den bästa puckskickligeten. Spacek är wtt avbräck.

    • Persson says:
      2 år sedan

      Redan full?

      • Mackan says:
        2 år sedan

        Herr Lakers är alltid full. Konstant med felstavande i alla hans inlägg.

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Varför är Spacek ett avbräck? Har varken gjort till eller från, hemskt +-

  8. Manne says:
    2 år sedan

    En petning av Spacek nu. Är det konstgjord andning? Man skulle petat någon tidigare, redan under säsongen. Att peta folk nu känns märkligt. Säkert sjuk.

    • Leif says:
      2 år sedan

      Konstigt är det för man vill inte förändra för mycket sådana här gånger. Stör mig lite.

      • Herr Lakers says:
        2 år sedan

        Menar ni på allvar att spacek är petad? Isåfall börjar jag på allvar undra vad som pågår.

        • Manne says:
          2 år sedan

          Börja undra vad Fakers sysslar med istället.

          • Herr Lakers says:
            2 år sedan

            Titta på öaget. Spacek har ju varit en av de som satt upp medspelare. Han har puckskills. Tycker det finns ungefär tio andra som gjort betydligt mindre. Plocka bort honom från PP1 – helt ok men ut ur laget är märkligt när det finns många andra som inte kan behandla en puck. Sedan är det rätt att försöka med något men känns konstigt med spacek av alla brunkare

          • Manne says:
            2 år sedan

            Spacek är ingen brunkare.

          • Herr Lakers says:
            2 år sedan

            Precis. Kanske därför då. Roger spelar polarna än mer. Hoppas på en till i scandinavium men är inte så hoppfulla

  9. Manne says:
    2 år sedan

    Lena och Tornberg i studion även idag. Då vet vi. Blir mycket Lule. Då blir det att slå på 15:15 när det är nedsläpp.

  10. #18 says:
    2 år sedan

    Personligen tycker jag att det var Elliott som sålde sig och laget jävligt billigt i förrgår. Den kampen som han förlorar får inte förloras. Där rök den matchen. Killen är beklämmande långt från att vara den ledande back han har betalt för att vara.

  11. babar says:
    2 år sedan

    Blir nog tyvärr inte så många pp borta mot Lule, förra gången blev det inte ett enda.
    Domarna är rädda för Bulans vrede.

  12. PP says:
    2 år sedan

    Skrik-Lena, när inkvotering visar sig från sin sämsta sida….

    • Stora Norrland says:
      2 år sedan

      PP: du har helt rätt..

    • Tygge says:
      2 år sedan

      Vem har hon gått före? Testa att sänka diskanten på TV:n så kanske det går bättre.

  13. Danne says:
    2 år sedan

    Var är mitt inlägg jag skrev i början av tråden närtiden kom ut tidigare idag?
    Borttaget för att jag kritiserar Roger och Joels prestation i förhållande till istiden?
    Inlägget låg iaf kvar 15 min efter att jag skrivit det då jag var inne och läste här….

    • Manne says:
      2 år sedan

      Finns med i artikeln innan denna.

  14. Leif says:
    2 år sedan

    Tror inte Bulan har nån fördel för att han gapar och skriker i båset. Det som är konstigt är att han får göra det utan att bli tillsagd eller att det blir nån slags bestraffning.

    • babar says:
      2 år sedan

      Abbott då som står och tuggar fradga när han tycker domarna gjort nåt fel. Det är som att Lule och Rögle med dom två tränarna som är mest kritiska mot domarna också är dom som får flest domslut med sig, tycker det borde va tvärtom. Domarna borde döma emot dom bara för att visa vem som bestämmer.

      • Tygge says:
        2 år sedan

        Håller helt med, speciellt om Abbott. Så fort han börjar skrika får han dessutom alltid Wikegård med sig…

  15. Per says:
    2 år sedan

    Leman, jag tror du skrev dina två bästa meningar någonsin.
    ”Spelarna älskade Johan Pennerborn.
    Spelarna vinner med Thomas Mitell. ”
    Klockrent. Och jag håller helt och fullt med att det är bra att deras drag att ta in Mitell och öka kraven lyckades. Bekväma spelare och tränare vinner inget. De är för upptagna med att ha det gött.
    Älskar din syrliga passning till Roger och Frölunda.

    • FBKmot torget says:
      2 år sedan

      Klart han ökat kravbilden! Mest på arbetsinsatsen! Sen har dom ändrat försvarsspelet från forwards ganska mycket med! Så en kombination skulle jag tro! Att bara kräva och skrika håller inte heller! Känns som Cam pressat ur det bästa ur laget under serien och Chl..

      • Per says:
        2 år sedan

        Självklart räcker det inte att ställa krav. Men likväl är det nödvändigt (men ej tillräckligt alltså) ATT ställa krav.
        Jag gillar också att er satsning på offensiv hockey bär frukt. Mycket roligare att kolla på än tex Luleå.
        Tror ni tar hem det bekvämt. Hoppas på det.

      • Kjelle says:
        2 år sedan

        Kom igen nu FBK (mot torget) slå ut ”ÄääBK” i morgon. Sedan vinner ni mot Luleå så man slipper något av dessa äckliga lag som mästare…..

        • Erkaperka says:
          2 år sedan

          Kjelle – du gör inte någon vidare reklam för vår förening. Se dig själv i spegeln innan du kritiserar andra föreningar.
          Ps. Tror att du kommer finna största ”äcklet” där faktiskt… Ds

          Leman:
          Hur tror du serien mot Luleå hade gått ifall vårt PP hade fungerat? Hade det räckt för att få serien att ”tippa över”?

  16. EDWARD 51 says:
    2 år sedan

    Gode oförvitlige Leman – det finns en blomma som heter ”drucken sjöman”, likafullt som det förekommer en annan blomma och som kallas för fikus.
    * Man säger att det är den exotiska doften från en ”drucken sjöman” som berusar en. :)

    • Herr Lakers says:
      2 år sedan

      Skulle säga coachning och PP1 har fallerat. PP2 har inte fått en örlig chans och målskyttet är beroende av de andra två. Samt att Luleå har ett mycket starkare försvar än än ett skadeskjutet Växjö.

      • Herr Lakers says:
        2 år sedan

        Sorry. Svaret hamnade under fel medelande. Bortse.

  17. Andy says:
    2 år sedan

    Nu var du med på TV4 Leman :) Gillar dock inte svaret av RR

  18. AHK says:
    2 år sedan

    Hög tid att Rönnberg släpper på sitt ego och börjar coacha som sig bör, annars är det adjö tror jag

  19. E23 says:
    2 år sedan

    Rönnberg: ”Målskyttet och powerplay har fallerat”
    Tur att det inte är något viktigt.

  20. Tygge says:
    2 år sedan

    Bulan vill ha högre puckinnehav enligt intervju i cmore. Det lovar gott att de planerar att inte bara parkera bussen som alltid är det svåraste motståndet för Frölunda. Det var ju så Brynäs tråkade sig fram till en final 2017.

  21. Crille says:
    2 år sedan

    Sundström är så dålig i egen zon att man bara vill skrika rakt ut!
    Hur fan kan ha få spela center!!

  22. John says:
    2 år sedan

    Luleå mycket tydligare och tryggare i sin spelidé , mycket lättare att få långa anfall. Blir en stor utmaning, Luleå redan 3 stora lägen

  23. Björn says:
    2 år sedan

    Lasch är livrädd på isen!!

    • Herr Lakers says:
      2 år sedan

      Tycker han och Elmer börjat bra.

  24. R@Y says:
    2 år sedan

    Tack o hej.

  25. Björn says:
    2 år sedan

    Helvetes

  26. Manne says:
    2 år sedan

    Jaha, då får vi jaga. Igen!

  27. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Helvete. Tomkins, det hade varit så härligt om du tog den. Nu känns det istället sådär.

  28. Kalle says:
    2 år sedan

    Byt målvakt förfan!!!!

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Det skulle inte hjälpa

    • Leif says:
      2 år sedan

      Det är klart att det är målvaktens fel Kalle Viller Valle.

  29. Jinx says:
    2 år sedan

    Jaha ja det var väl väntat, Frölunda ruskig veka idag. Luleå är helt enkelt ett bättre hockeylag. Dom är 1a på varje puck.

  30. Carl says:
    2 år sedan

    Känns inte som vi är i närheten av att göra mål. Frölunda är totalt ofarliga!

  31. Christer says:
    2 år sedan

    Puckarna går rätt igenom Tomkins…

    Nu är det nog tack och god natt!

    • kjelle says:
      2 år sedan

      Grattis FBK till den målvakten nästa säsong. Sanny Lindström totalsågade den värvningen i podden Sanny och Svensson….. 😂😂😂

      • Manne says:
        2 år sedan

        Färjestad har ett mycket bättre försvarsspel än vad vi har. Tomkins kommer bli bättre där.
        Om han nu är klar.

        • Kjelle says:
          2 år sedan

          Ja möjligen och så har dom inte Martin som fördärvar honom. Men deras målvaktstränare får ett hästjobb att rätta till. Martin enda merit är att han är bror till en gammal damhockey målvakt! Och han har man förstås i vanlig ordning förlängt i hundra år med…..

  32. Kjelle says:
    2 år sedan

    Trodde ni att detta impotenta lag skulle kunna vända denna semifinal?! 😳😳

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Även om fallet från förhoppning är högre o gör ondare, så känns det ändå lite roligare o mer spännande att hoppas :(

  33. JE says:
    2 år sedan

    It aint over intill the fat lady sings, men känns jävligt brant uppför just nu

    • JE says:
      2 år sedan

      Until skulle det stå

  34. Olle says:
    2 år sedan

    Som sagt. Tomkins vinner inga guld. Grattis Färjestad till den värvningen. Säsongen över, nu kommer det rinna iväg. Fattade ju efter intervjuerna att spelarna är ett gäng loosers

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Om Tomkins börjar superprestera i Färjestad nästa säsong så kommer jag stämma honom

  35. Lamprologus says:
    2 år sedan

    Har de gett upp redan?

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Skjuter man 27 skott som i torsdags utan att göra ett mål så förstår man om t om dom tvivlar…..

  36. JE says:
    2 år sedan

    2026 kanske är säsongen att sikta på för nästa SM guld😁

  37. R@Y says:
    2 år sedan

    Ser helt oengagerat ut. Herrejävlar va lamt.

  38. Björn says:
    2 år sedan

    Elmer kan du passa, du kan inte åka solo genom tre pers

    • R@Y says:
      2 år sedan

      Han funderar på vilka kedjekamrater han kan få i Detroit.

  39. Mats says:
    2 år sedan

    Frölunda vinner inte en enda andra puck…… det egna spelet är obefintligt.

  40. Davey says:
    2 år sedan

    Sarghörnernas HC kan vi byta namn till och ha en sarg som logotyp

  41. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    JAAAAAAAA

  42. Björn says:
    2 år sedan

    såja kalle

  43. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    VI KAN JU

  44. Herr Lakers says:
    2 år sedan

    Så gött när henriksen leder frölunda. Bra avslut.

    • Manne says:
      2 år sedan

      Henriksen?

    • Mackan says:
      2 år sedan

      Vadå gött? Du är väl Växjö supporter? Du är så pinsam

  45. Kalle says:
    2 år sedan

    Kalle!

    • Kalle F says:
      2 år sedan

      Men, Lassinantti är grymt duktig, en av SHLs bästa. Men riktigt bra av Kalle H. Roligt att han får måla. En blivande toppspelare! Hoppas han stannar i Frölunda.

  46. Leif says:
    2 år sedan

    Luleå måste ha en jätte dålig målvakt som släpper in ett mål. Heller hur Kalle?

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Nu var det ju förvisso rätt olika sorters mål dock :)

  47. Christer says:
    2 år sedan

    Gott!!!

  48. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Vi måste väl nog alltid försöka få Lassinantti att förflytta sig i sidled. Som Henriksson nu, som Borgman sist vi gjorde mål.

    Även om det funkar för Luleå att bara skjuta igenom vår målvakt, så kan vi inte blicka avundsjukt mot dom o försöka med samma sak.

    Kom igen nu

  49. Björn says:
    2 år sedan

    Målburarna är verkligen värdelösa i Coopa Arena

  50. Davey says:
    2 år sedan

    Lassinanti får flytta målet hur mycket han vill

  51. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Lassinantti flyttar för övrigt sin målbur oftare än Rubin till och med

  52. Björn says:
    2 år sedan

    Kalle är het idag

  53. R@Y says:
    2 år sedan

    Ryan är ju helt ur slag, inte en passning rätt. Känns ganska ointresserad ut.

  54. Björn says:
    2 år sedan

    Mycket mer attackspel idag

  55. Björn says:
    2 år sedan

    Varför går ni inte på omark för helvete

  56. Manne says:
    2 år sedan

    Nu sket Edlund på sig.

  57. Björn says:
    2 år sedan

    intenfernece av tyrre solklar

    • Björn says:
      2 år sedan

      trippar lasu

  58. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Edvinsson, snälla.

  59. Lamprologus says:
    2 år sedan

    Hur kan man hela tiden tappa markeringarna? Svårt för Tomkins men han tar verkligen inget extra heller, tyvärr.

  60. Davey says:
    2 år sedan

    Tomkins är han och köper korv på läktaren eller

  61. John says:
    2 år sedan

    Fan va svaga vi är framför mål.
    Det hade räckt att Lasu förlängt pucken men icke… jävla kladd

  62. Pia says:
    2 år sedan

    Punktmarkera Omark!? Plocka bort honom från matchen för helvete! Ligg på honom som en jävla blodigel!!!

    • Tilda says:
      2 år sedan

      Hahaha ni är för dåliga

  63. Kjelle says:
    2 år sedan

    Se där tillbaka på ruta ett igen……

  64. Christer says:
    2 år sedan

    Allt går in för Luleå..
    Edvinssons markeringsspel är inte imponerande!

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Nej. Han kommer nog bli väldigt bra. Men som så många ggr förr så kommer inte Frölunda hinna få skörda så mkt av frukterna av det. I jämförelse med vad det kostar.

  65. Emil says:
    2 år sedan

    Fyfan vad nonchalant av Lasu….

  66. E23 says:
    2 år sedan

    Solklar utvisning på tyrv innan målet. Solklar.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Ja den är så fruktansvärt solklar, domaren står ju där

  67. FHC says:
    2 år sedan

    Förutom Tomkins som är helt genomusel. Edvinsson är ofantligt usel sedan årsskiftet. Vad har hänt med Sundström? Känns som han knappt hade platsat i Hanhals.

  68. Olle says:
    2 år sedan

    De är som ett div 3 lag bakåt. Helvete så uselt det är

  69. Christer says:
    2 år sedan

    Allt startar med att Lasu dribblar i egen zon

  70. Andreas K says:
    2 år sedan

    Nu skulle det vara på sin plats att ge den där jävla omark lite hård behandling, helst så hårt att han inte kan spela mer…

    • KLH says:
      2 år sedan

      Men vafan – vill du att våra spelare medvetet skall skada andra spelare. Idiot!

    • Tilda says:
      2 år sedan

      Jävla clown-Andreas

  71. Dinko says:
    2 år sedan

    Tomkins fått merparten av matcher inför och i slutspel, trots att Rubin sett ut som den formstarkare målvakten. Den enda rimliga förklaring jag kan komma på är att Tomkins inte alls är klar för FBK nästa säsong, utan kommer backa upp Lasse … Vilka andra förklaringar ser ni?

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Att Rubin tyvärr bara är ännu sämre och att han inte visat upp ngn särskilt mkt bättre form?

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Tomkins och Rubin är väl jämnsvaga? Nä, tror inte Tomkins är kvar nästa säsong.

      • Manne says:
        2 år sedan

        Tomkins blir INTE kvar. Klart sedan hedenhös ungefär.

    • Kalle says:
      2 år sedan

      Samma förklaring som gör att lasch spelade mest förra matchen å att PP1 spelar mest PP varje match trots att dom inte levererar, Roger är en namncoach å allt kretsar till vad som står på tröjan, inte alls hur dom levererar!

  72. Herr Lakers says:
    2 år sedan

    Joel gör sin bösta period i det hör slutspelet. Alltid något.

  73. Davey says:
    2 år sedan

    Det tragiska är att Luleå inte är speciellt bra eller spelar ut oss för vi är egentligen bättre men vi har sämre målvakt och sämre försvar därför får de så enkla mål på oss hur mycket vi driver matcherna spelar ingen roll. Dessutom verkar Luleås spelare vara fridlysta för att bli utvisade har sett 5 klockrena utvisningar på luleåspelare i första perioden

  74. Björn says:
    2 år sedan

    Är de inte lika bra och lägga ner SHL när vi har såna här värdelösa domare, att han inte tar intenference på tyrre på målet, det är största gåtan ever

  75. Lasu vad fan gör du!? says:
    2 år sedan

    Fan vad media ska slicka röven på Andreasson

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Blir väl lätt så när man ändå har gjort 8 mål (eller vad det är) ändå va.

    • FBKmot torget says:
      2 år sedan

      Får fbk chansen så kommer inte Rydahl och de la Rose mfl slicka han medhårs iaf

      • R@Y says:
        2 år sedan

        Åker vi ur, så piska upp Bulan till läktaren!

      • R@Y says:
        2 år sedan

        Frölunda spelar brutalt dåligt, oinspirerat, maken till felpass. Helt otroligt dåligt.

  76. babar says:
    2 år sedan

    Tyrväinen står ofta framför mål och plockar bort motståndarspelare när Omark och Andreasson är igång, så dom får överläge framför målet.
    Det här hade inte blivit mål om inte Tyrväinen kört en fuling.

  77. JE says:
    2 år sedan

    Finns inga i Frölunda som kan tänka sig att ta en smäll, skulle de spela hårdare åker de direkt för svansjöns ballerinor är på andra sidan dessutom

  78. Andreas K says:
    2 år sedan

    Jag drar ner volymen i pausen, orkar inte med skrik-Lena.

    • Davey says:
      2 år sedan

      Tycker ändå hon är opartisk och inte alls någon jag irriterar mig på däremot PW …

      • KLHKL says:
        2 år sedan

        +1

  79. E23 says:
    2 år sedan

    Synd att vår bästa tacklare är skadad.

  80. Björn says:
    2 år sedan

    Klipper benet på lasu att de ens godkäner de målet herregud!!

  81. Henrik Leman says:
    2 år sedan

    SCROLLA upp för tankar om period 1.

  82. FHC says:
    2 år sedan

    Folin gör inget bra slutspel. Borgman är överlägsen i försvaret. Vad har hänt med Folin?

    • Björn says:
      2 år sedan

      Skadad är han

  83. Ulf says:
    2 år sedan

    Lågoddsare: Skrik-Lena skriker ut sin kärlek till Andreasson.

    Saknar Sanny och Wikegård :(

    • FBKmot torget says:
      2 år sedan

      Wikegård… Han som knöt bägge nävarna och fistpumpade medans han skrek rakt ut när Rögle vann 3e matchen! Hata gärna ett lag men va ett proffs för fan

  84. R@Y says:
    2 år sedan

    Domarna har bestämt sig för att lämna pipan hemma. Man vet aldrig, i period två börjar dom blåsa för allt.

  85. Dinko says:
    2 år sedan

    Solklar interference på Lasu av Trynet vid 1-2. Det är väl tyvärr något som domaren inte kan kolla i efterhand. Dessa interference och screening vid puckinnehav är något som tillhör Luleås gameplan sedan start. Eftersom nivån höjts i slutspelet så döms det inte alls några offensiva interference.

  86. Gustav says:
    2 år sedan

    Omark är sjukt bra men SNÄLLA, det måste gå att tackla honom.

    • Andreas K says:
      2 år sedan

      En sån spelare skall bli tacklad konstant så länge han är inne.

  87. E23 says:
    2 år sedan

    Säger det igen. Hade Frölunda och Luleå bytt målvakter med varann hade Frölunda vunnit denna serie.

    Svajig målvakt sprider rädsla i hela truppen. Och Frölunda har rekordsvajiga målvakter. Herregud, ingen av dem är ens på topp tio i SHL i räddningsprocent. Inget lag har vunnit SM-guld med så svaga målvakter.

  88. Olle says:
    2 år sedan

    Snälla. Rensa ut i truppen, säg upp kontrakt.
    Detta är inte värdigt

  89. Tackla då för helvete says:
    2 år sedan

    Är Omark fridlyst i Frölunda?

  90. Mackan says:
    2 år sedan

    Även om man inte alltid kan skylla på Rubin och Tomkins så är det ändå målvakter som bara är OK på SHL nivå. Det är inga målvakter som står på huvudet för sitt lag. Därför kommer vi aldrig vinna nåt guld denna säsong.
    Åtminstone en av målvakterna måste va mer än bara OK. Den målvakten har inte Frölunda haft på ett tag, tack och lov får vi en sånn målvakt i höst!

    • Davey says:
      2 år sedan

      Vi vann dock guld med Johan Gustafsson och han är den sämsta och mest överskattade målvakt vi haft

      • Mackan says:
        2 år sedan

        Japp det är ett rejält undantag :) kan gå nån gång men är nog väldigt sällan över lång tid.

      • Kjelle says:
        2 år sedan

        Men då hade vi ett lag som kunde spela bra försvarsspel och anfallsspel. Nu har vi ett som suger i båda disciplinerna……

  91. William says:
    2 år sedan

    Seriös fråga, det är uppenbart för många i det här laget som har kontrakt även nästa säsong. Vilka vill ni se försvinna? Jag tycker Spacek varit sämst i slutspelet.

    • Oscar says:
      2 år sedan

      Spacek har framförallt varit nonchalant i egen och den direkta anledningen till mål bakåt.

    • Herr Lakers says:
      2 år sedan

      MRO, Joel skulle jag plocka bort. Spacek ör unik tillsammans ned Rajjan. De är bra med pucken. Böttre att behåll klass och dumpa några brunkare. Friberg får bli ny kapten.

    • Mattias1 says:
      2 år sedan

      Bort:
      Sundström
      Spacek
      Mursak

  92. Andreas B says:
    2 år sedan

    Sam/försvarsspelet mellan 7 och 27 på 1-2 är … inte jättebra nej. Tomkins är knappt OK. Säsongen tar slut idag, och jag är inte ens deppig. Det enda som gör att jag går igång på den här matchen är Luleås jävla skitspel (över slutspelet sett). Fan pinsamt att ett gäng som spelar som vore de Karlskrona i BP går till final. En sån mardröm om de får möta Luleå light (RBK) i finalen.

  93. Dinko says:
    2 år sedan

    Borgman är det tyngsta bortfall vi kunde få tyvärr. Vi saknar backar som kan blunda för puck och istället går på spelaren. Vi har Folin såklart men han är inte lika komplett som Borgman.

  94. Peppe says:
    2 år sedan

    Bänka Lasch, pinsamt att se, han går inte ens in i närkamper, vid sargen släpper han bara pucken och åker iväg istf att ta kampen.

  95. Kalle says:
    2 år sedan

    Härligt å höra hon dom pratar när hon snackar ”vinnar kultur i väggnarn” iallafall för oss damer 😂

  96. Dinko says:
    2 år sedan

    Väldigt många kommentarer handlar om att säga upp kontrakt, och jag förstår inte varför. Eftersom VF behöver förhålla sig till verkligheten, hur ser ni på kostnaden för att säga upp kontrakt? Helt krasst så kan varje uppsagt kontrakt innebära samma kostnad som att ha spelaren kvar, alltså blir resultatet att två spelare ska avlönas. Innebär bra mycket mindre budget för värvningar om spelare med kontrakts köps ut.

    • E23 says:
      2 år sedan

      Man betalar självklart inte hela lönen, utan kompensationsdel som nya klubben inte tar. Spekulation: en tredjedel av lönen kanske.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Det där med ekonomi har väl aldrig bekymrat supportrar…… bara riv kontrakten 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

  97. E23 says:
    2 år sedan

    Bästa backen borta. Bästa teknikern borta. En svajig tomkins i mål.
    Frölunda har chans att vinna, men herregud vad liten den är.

  98. FBKmot torget says:
    2 år sedan

    Kom igen nu Frölunda vinn idag och sätt lite press på Luleå iaf 🤗 En final mellan Luleå och Rögle skulle jag inte titta en minut på..

    • Andreas B says:
      2 år sedan

      Håller med 100%!

  99. FHC says:
    2 år sedan

    Kan knappt ta in att vi väntade ett halvår på Norlinder. Herre vilken sopa.

  100. Björn says:
    2 år sedan

    VAD FAN ÄR DE FÖR JÄVLA DOMARE, HÅLLER I LENC KLUBBA O LÄGGER SIG???

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Berglund greppar väl Lenc klubba, men Lenc ger honom möjlighet att göra så :(

  101. Olle says:
    2 år sedan

    PP i världsklass. De träffar inte ens pucken när de ska skjuta.

  102. E23 says:
    2 år sedan

    Snygg dive, luleå. För 3432 gången.

  103. Tobias says:
    2 år sedan

    Skönt kommentatorerna inte ens kommenterar att Luleå spelaren håller i Lenc klubba

  104. Persson says:
    2 år sedan

    Han tar Lencs klubba och kastar sig! Starkt material till Hollywood!

    • Björn says:
      2 år sedan

      Helt otroligt att se detta

  105. Björn says:
    2 år sedan

    DOmare skaa avgöra detta roligt!!

  106. Olle says:
    2 år sedan

    Luleå PP. Mål. Vad annars

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Ja, det känns ju fullständigt omöjligt när dom gör mål i typ alla deras PP o vi nästan aldrig gör det

  107. FHC says:
    2 år sedan

    3 mål på 8 skott. Det är ungefär Tomkins vanliga siffror.

  108. Olle says:
    2 år sedan

    Ojdå. Säsongen lever lite till

  109. Leif says:
    2 år sedan

    Äntligen ett domslut med oss.

  110. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Ja. Skönt med lite domarbedömningar med oss. SNÄLLA håll emot resten av PP nu.

    Dom kommer bli så malliga om dom får göra mål nu ändå.

  111. Tygge says:
    2 år sedan

    Bortdömt mål. Utvisningen kom på en grov överdrift… Skönt när verkligheten är rättvis.

  112. Christer says:
    2 år sedan

    PP1 dominerar igen.
    När Luleå får PP ringer det.
    Fast nu var det fiskrenset interference

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Försöker du skriva en Haiku

  113. FBKmot torget says:
    2 år sedan

    Helt rätt domslut! Ej mål

  114. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Olsson o Elliott kändes ju som en rätt svajig duo att ha inne i det läget. Och dom lyckades ju till och med ramla på varandra. Men SKÖNT att det reddes ut till slut.

  115. Björn says:
    2 år sedan

    Ärligt hade bänkat Elmer satt in Jacob där. Elmer är inte bra just nu och inte vän med pucken

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Bänka Elmer? Är det ngn som borde bänkas är det Lasch. Elmer försöker i alla fall medan Lasch duttar och hoppar undan, tillför ingenting.

  116. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Hoppas vi tar tag i matchen nu när vi fick chansen efter bortdömda målet. Istället för att låta dom få energi av att känna sig förfördelade, vilket dom LEVER FÖR.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Tyvärr verka det inte finnas någon kräm i Frölunda

  117. Manne says:
    2 år sedan

    Som Lidström sa: Det har blivit lite för mycket tuta och kör i SHL. Då tar man bort skickligheten, finessen och spelarna som har en möjlighet att kunna dra ner tempot när det behövs.

  118. Jinx says:
    2 år sedan

    Pinsamt hur orörd Omark är, ingen smäller på tittar puck som Juniorer. Men jobbigt att se många i VF underprestera.

  119. Andreas B says:
    2 år sedan

    Filmningar och lipsillsmentalitet och fulspel och BP 5/5. Finns så mycket att ogilla hos Luleå. Dock: deras special teams äger VFs special teams. Äger.

  120. Manne says:
    2 år sedan

    Plocka bort Lasch. Glider bara runt. Det är som att vara fyra spelare på isen.

    • Björn says:
      2 år sedan

      +1

  121. R@Y says:
    2 år sedan

    Om Luleå vinner, gnäll inte på domarna, för VF är brutalt dåliga i sin viktigaste match för säsongen.

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Det känns så konstigt när Luleå anfaller i farliga omställningar utan att det blir mål. Det känns väldigt skönt. Men väldigt oväntat.

  122. JE says:
    2 år sedan

    Bänka Lasch, tillför absolut inget, är dessutom rädd för att bli tacklad, och då är han mer en belastning än en fördel

    • R@Y says:
      2 år sedan

      Finns två spelare Roger aldrig kommer bänka, Joel och lasch.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Bättre att bänka tränarna och Sjöström som satt ihop detta lag!

  123. pupule says:
    2 år sedan

    Vilket bottenlöst brunkeri. Vi kan inte ens slå en passning. Ett enda stort hafs. Luleå tuggar på för 3-1 och vi ser ut som åskådare. Vill de ta fram golfklubborna redan? Ser fan inte bättre ut.

  124. Manne says:
    2 år sedan

    Fy fasiken vilken fullständigt usel match detta är.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Helt sjukt tråkigt att se denna matchen

  125. Christer says:
    2 år sedan

    Vårt spel är så makalöst fantasilöst. Bara fart och ingen finess, ingen spets eller kreativitet.
    Så jäkla trött på Roger Rönnebergs hockey

  126. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Det känns så konstigt när Luleå anfaller i farliga omställningar utan att det blir mål. Det känns väldigt skönt. Men väldigt oväntat.

  127. pupule says:
    2 år sedan

    Förlängningen med Burström var logisk då vårt anfallsspel blomstrar.

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Ja, när jag tänker på kreativt o frejdigt anfallsspel, då tänker jag på Burström (från avd 34 på psykavdelningen)

    • Björn says:
      2 år sedan

      Verkligen sämst som kunde hända & förlänga med han

  128. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Synd att vi blev sämre av att domaren dömde bort Luleås mål. Det känns lite meningslöst.

  129. Manne says:
    2 år sedan

    Obligatoriska en spelare för mycket på isen. Grattis!

    • Andreas B says:
      2 år sedan

      Den här säsongen är slut om 26:38 – och jag kunde fan inte bry mig mindre.

  130. Olle says:
    2 år sedan

    Detta är alltså sista chansen och laget uppträder som om de vore totalt ointresserade. Ett hån

  131. FHC says:
    2 år sedan

    Helvete vad trött jag är på Grauers, Rönnberg, Sjöström och Burström. Skönt att de är kvar i tre är till. Fy fan för hur denna förening sköts.

    • Tom Sawyer ☠️ says:
      2 år sedan

      Jag vågar inte vara trött på Rönnberg & Grauers för det såg så illa ut innan dom o jag fattar inte vad vi isf skulle ha istället :/

    • Robin_FHC says:
      2 år sedan

      Skönt va. Detta blir ju verkligen bra.

  132. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Känns inte som att oddsen är på vår sida ang ev Luleåmål i detta PP tyvärr va

  133. Oscar Å says:
    2 år sedan

    Obefintligt anfallsspel, rörigt försvarsspel och svagt målvaktsspel.

    Lika bra att ta sommarlov.

    Måste vara dags att byta ut tränarna

  134. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Oväntat

  135. Manne says:
    2 år sedan

    Vad glad du bör, Edlund.

    • Manne says:
      2 år sedan

      Vad glad du blir, Edlund.

  136. pupule says:
    2 år sedan

    Kniven mot strupen och det här är vad man presterar? FYFAN!

    • R@Y says:
      2 år sedan

      Snarare golfklubban mot strupen.

  137. Danne says:
    2 år sedan

    Frölunda spelar ingen slutspelshockey direkt… ser ut som om dom spelar en träningsmatch i sug. Felpass, dålig fart, dumpningar och tappade puckar.

    Luleå är starkare i allt! Framförallt gör dom mål.

    Fundera du lite på den detaljen till nästa år, pajasroger.

  138. Björn says:
    2 år sedan

    Bra nivå och spela så här sista matchen??
    Var är inställningen och kämparglöden?

    • Olle says:
      2 år sedan

      De skrattade ju och bryr sig inte om vad det står i matcher. Det märks!

  139. Olle says:
    2 år sedan

    Fy fan sicket pisslag detta är. Totalt ryggradslösa

  140. Danne says:
    2 år sedan

    För övrigt spelade målskytten hela bytet med uppknäppt hjälm och reprisen visar det tydligt.

    Mycket märkligt

  141. E23 says:
    2 år sedan

    God natt.

    Frölundas PP och målvakter höll inte måttet.

    Vi ses till hösten.

    • Robin_FHC says:
      2 år sedan

      Inget höll för fan. Inget.

  142. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Så tråkigt att vi blev sämre efter deras bortdömda mål. Sån waste med att ha ett domslut med sig om det ändå bara ska resultera i att Luleå får ta över.

  143. PP says:
    2 år sedan

    Gott att säsongen är slut. Fruktansvärt att se detta eländiga spel. Trött på Rönnberg så jag spyr. 🤮🤮

  144. Björn says:
    2 år sedan

    Hade trott på nästa säsong om man hade kickat Näslund, Burström. Har de lyckas med något bra i Frölunda??

  145. Robin_FHC says:
    2 år sedan

    Skönt att skiten snart är slut.. kan ju hoppas och hoppas att det sker ändringar i föreningen + tränar sidan. Och att laget byggs om. Men det vore väl för optimistiskt.

    Det realistiska är väl att inte ett skit händer och att vi kämpar för top 10 nästa år. Eller värre.

  146. Manne says:
    2 år sedan

    Upp med kravställningen i föreningen. Går inte att hålla på så här i ytterligare säsonger. Nu behöver saker hända, på alla fronter.

    Men det är klart. Är det här vad man vill erbjuda supportrarna och alla andra som älskar Frölunda, så är det såklart mitt i prick.

    • AHK says:
      2 år sedan

      Tragiskt utveckling, totalt frånåkta nu 😵😵

    • Jeff Strongman says:
      2 år sedan

      Det blir så när man fokuserar på god stämning och kompisanda. BÄSTA POLARE HC.
      Istället för att plocka in kompetens och spets även på spelarsidan.

  147. Tom Sawyer ☠️ says:
    2 år sedan

    Henriksson försöker ju iaf, det får man ge honom.

    • Herr Lakers says:
      2 år sedan

      Håller med. Han är bra. Gäller att han inte lämnar frölunda.

  148. Gustav says:
    2 år sedan

    Max Friberg HERREGUD

  149. Kalle says:
    2 år sedan

    En icke godkänd säsong även denna! Men ledningen kommer ju bara kolla på 4 i ligan och semi på det och tycka att man inte behöver göra något…. Blir en 10e plats nästa år!

  150. Björn L says:
    2 år sedan

    Frölunda spelar för sommarlovet nu.
    Fbk kommer att ta hem guldet.

  151. Danne says:
    2 år sedan

    Frölunda är inte i närheten av Luleås kvalitet, tyvärr.

    Spelet man bjuder på får mig att somna, precis som det sett ut stora delar s vi säsongen.

    Roger är totalt oförmögen att förändra något. Han tror att det ”lossnar”. Men är så dags match 5 när man ligger under med 1-3 i matcher och 1-3 i matchen.

    Roger är dum i huvudet.

  152. R@Y says:
    2 år sedan

    Spelar inge roll vad röde Roger gör, vi har sämre material över hela banan.

  153. AHK says:
    2 år sedan

    Bra Folin 👍👍

  154. Gustav says:
    2 år sedan

    Vilken jävla klasskillnad i andra perioden. Ju mer matcherna gäller, desto mer chanslösa är vi.

  155. Christer says:
    2 år sedan

    Vilket totalt uruselt försvarsspel!
    Tack Kristoffer Näslund, för allt fint du bidragit med så som hur man markerar framför mål, när man som back ska kliva på eller inte, hur man spelar sig enkelt ut ur egen zon mm.

    Och tack till Anders Burström, för allt kreativt anfallsspel och Power play du lärt vårt lag.

    Tack Roger för din fina coachning och för att du är så vaken på vilka spelare som ska vara inne i olika moment.

    Och sist men inte minst, ett stort tack till Mats Grauers för ditt fantastiska sätt att ta fram vår nya logga. Att den såg ut som två korslagda rörtänger eller en nordisk runa som NMR gillade skarpt. Att det blev så och att hela hockeysverige skrattade åt oss var bara otur.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Du glömde tacka Sjöström! Vilken klippa till sportchef…… sedan undrar man vad f-n Lechtaler har för uppgift? Koka kaffe på kontoret?

  156. Lamprologus says:
    2 år sedan

    Det ser idag ut som det gjorde mot Rögle förra året.

    Man klarar inte av kampen och har inte skickligheten heller.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Man frågar sig efter detta. Hur jävla dåliga var Växjö som förlorade med 4-0 mot detta lag. Dom hade visserligen två målvakter som var jämnrötna med våra två……

  157. JE says:
    2 år sedan

    Bänka Lasch nu, släng in Jakob kan absolut inte bli sämre

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Hur är det, har vi två år kvar med Lasch? Lenc ser ut som han tappat precis allt, Spacek har varit medioker i slutspelet när det blivit tightare, Sundström helt utan självförtroende. Vilken härlig trupp det är till nästa säsong.

      • Kjelle says:
        2 år sedan

        Men ge er för fan! Det finns en gubbe som levererat i detta lag och det är Lasch! Vinner poängligan i hela SHL med mest poäng någonsin. Finns 12 till i detta lag som är/varit sämre!!

  158. Olle says:
    2 år sedan

    Bra fråga från Lena

  159. PS says:
    2 år sedan

    Tycker resultatet är helt rättvist. Finns inte en enda aspekt där Frölunda är bättre. Frölunda har sämre målvakt, klen försvar, anemiska i det fysiska spelet, impotent anfall, obefintlig PP, svag BP, usel match coaching.

    En semifinalplats och en 4e plats i serien är godkänd men RR & Sjöström får ändå betyget underkänt då Frölundas svagheter har varit kända i 3 säsonger. Just oförmågan att göra mål visste alla om men man har varken kunnat rätta till detta med värvningar eller anpassning av spelet.

    Normalt brukar man säga ”nya tag till nästa säsong” men uppenbarligen inte i RRs Frölunda.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👍👍👍

  160. Matta says:
    2 år sedan

    Väldigt underligt att Joels kedja är inne hela tiden..
    Är de andra så dåliga??

    • R@Y says:
      2 år sedan

      Joel bestämmer över Roger.

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Det är väl en av de bästa kedjorna sedan slutspelet startade?

  161. Manne says:
    2 år sedan

    Blir kul med VM. Där kan man skåda Spaceks skicklighet på allvar.

  162. FBK83 says:
    2 år sedan

    Bra Folin! Sådär skulle ni grisat från match 1. Återigen, kan man få ta bort bäste backen ostraffat utan grisighet tillbaka så torskar ni denna serien. Det enda som hjälper mot Fuleå är att spela grinig brunkarhockey. Påminner lite om när VF åkte ut kvarten mot Malmö för några år sedan. Visst, Fuleå är lite skickligare men är fasen inte så bra som många vill lyfta fram. Att ingen trycker till Omark är helt obegripligt.

  163. RBK says:
    2 år sedan

    Ser tyvärr väldigt likt ut den andra serien. Frölunda o Rögle är steget efter! Frölunda spelar dock ganska bra men har inte förmågan att ta sig in framför mål och skapa dom lägen som krävs för att få hål på Lassinanti! Förstår inte att man fortsätter med Tomkins i mål han är uppenbarligen inte i form!

    • Björn says:
      2 år sedan

      Rubin är minst lika kass RBK

  164. Björn says:
    2 år sedan

    Mer underhållande se tränings loppet inför formel 1 racet imorgon.
    Det är bra betyg på en semifinal match haha

    • Robin_FHC says:
      2 år sedan

      Hur ser Russell ut? (Stavade jag rätt?)

      Hade gärna hellre sett det, men har inte Viasat.

      • Björn says:
        2 år sedan

        12 just nu

        • Robin_FHC says:
          2 år sedan

          Sen så är Norris bra med, gillar dom yngre. Har du någon favorit, eller är det ett stall du håller på? :)

          • Björn says:
            2 år sedan

            Alltid hållt på ferrari sen Schumacher tiden

  165. Henrik Leman says:
    2 år sedan

    SCROLLA upp för tankar om period 2.

  166. Mice says:
    2 år sedan

    PP1 med Mr:calme the fucking down ,målvaktsspelet och bristen av målskyttar har lyst med sin frånvaro sedan i slutet av november, tror att dom flesta utan Mr Rönnberg med assistenter , och Mr Sjöström , sett detta,
    Tur att merparten av årets trupp är kvar något/några år till 😱😱😱 för truppen måste ju vara klockrent sammansatt efter som inget gjorts i fönstren : Gud bevara för nästa säsongen

  167. KLH says:
    2 år sedan

    Det var den här säsongen. En liten tröst: Vi gick vidare till semifinal och slutade inte 7:a.

    • Robin_FHC says:
      2 år sedan

      Tröst? Äru go i hela jävla huvudet?
      Det är samma lag och tränare nästa säsong… Herregud.
      Är du lika jäkla naiv som hela föreningen?

    • JE says:
      2 år sedan

      Fan vet om det inte hade varit bättre och slutat 7:a då kanske det hade hänt nåt i leden, nu kommer bara grisen att sminkas över och fortsätta i samma stuk nästa säsong.

      • Kjelle says:
        2 år sedan

        Nja säg inte det…. finns säkert några stenar Sjöström och Rönnberg kan vända på. Uppenbarligen fanns det inget under dom dom vände förra våren/sommaren…..

  168. Martin H says:
    2 år sedan

    Är det sista period
    – med indianen
    – med #20
    – med en havererad spelidé

    • Robin_FHC says:
      2 år sedan

      Kommer bli värre nästa säsong tror jag, mycket värre.

    • pupule says:
      2 år sedan

      Lika gott, man förtjänar inte att ha en krigare som logo.

      • Husse says:
        2 år sedan

        +1

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      – med Roger Rönnberg

  169. Allen says:
    2 år sedan

    Så dåligt detta! Måste bli konsekvenser. Usel coachning och dåligt målvaktsspel, då är det inte lätt att vinna! Luleå är inte bra och kommer åka i 4 raka mot Färjestad. En kedja har dom, men det räcker mot ett blekt Frölunda..

    • Björn says:
      2 år sedan

      Tror Luleå kommer göra de enormt svår för FBK, de kommer spela lika tight och sen spela hårt mot fbk backar som är svaga länken

      • pupule says:
        2 år sedan

        FBK har ett mycket tyngre och tuffare lag. Kommer kunna ta sig in på mål. Desutom långt bättre skyttar och ett bredare lag än Luleå. Inte en chans att Luleå går hela vägen. Man har en kedja. Den kommer få det betydlig tuffare mot FBK.

  170. Hugo says:
    2 år sedan

    Tittar på C-Moore.
    Tredje målet skulle inte godkänts.
    Luleå spelarens hjälm ej knäppt,han som gjorde målet.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Japp de är utvisning direkt men är ju samma som 2-1 målet när de klipper lasu skridskor, men men

  171. Muran says:
    2 år sedan

    VF förlorar båda tekningarna i anfallszon i p.p. Vinner en i mittzon. Luleå vinner samtliga tekningar i sina p.p.

  172. Leif says:
    2 år sedan

    Danne kan du inte skriva inlägg på den här sidan utan att komma med kommentarer där du anklagar Roger för att vara pajas eller dum i huvet så sluta skriv du är rent ut sagt en makalös bedrövlig person.

    • Danne says:
      2 år sedan

      Cry me a river…..

      Jag står för att Roger agerar helt fel och inte gör det som är bäst för laget och möjligheterna till att vinna!

      Att gång på gång göra samma misstag och inte se detta och fortsätta i samma spår, då ÄR man dum i huvudet. Eller kanske bara korkad.

      • Leif says:
        2 år sedan

        Din översittare mentalitet kan du visa upp någon annanstans där du är populär men då lär det bli svårt.

  173. Mackan says:
    2 år sedan

    Vi får va nöjda med semi denna säsong efter 7e platserna tidigare. Har man seriens sämsta PP, dom sämsta målvakterna statistiskt och en ineffektivitet som heter duga så är det otroligt att vi ens gick till semi. Och spelare som tomkins, söderblom och edvinsson va stekheta i höstas. Nu är dom iskalla. Man vinner ju inte guld om flera spelare blir sämre ju längre säsongen går.

    • Robin_FHC says:
      2 år sedan

      Du, mister positivt, såga nu inte. Du skall alltid vara glad och positiv. För annars klagar du och klankar ner på personen. Så skärpning!

      Översättning från din text;
      ”Allt har varit kanon och allt är frid och fröjd.”

    • Dennis says:
      2 år sedan

      +1

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Tycker det är tufft att klanka för mycket på Elmer, han försöker men har Lasch i sin lina som varken bidrar offensivt eller defensivt.

      • Kjelle says:
        2 år sedan

        Nej det är klart SHLs bäste poänggörare i sin kedja är säkert negativt…… IDIOT!

  174. Bäckmörten says:
    2 år sedan

    Årets sista period.
    Dags att ta farväl av indianen.

    • Manne says:
      2 år sedan

      Man blir nästan lite tårögd för att indianen får ett sånt fint avslut.

      • Verkligen, skönt att killarna står uuRobin_FHC says:
        2 år sedan

        Precis, skönt att killarna står upp för sin klubb!

  175. Robin_FHC says:
    2 år sedan

    Ingen som sitter inne på någon smarrig info kring nyförvärv till nästa säsong? Något glädjande i det mörka?

    • Manne says:
      2 år sedan

      Förläng med alla som har utgående kontrakt. Kontinuitet, kontinuitet, kontinuitet.

      • Robin_FHC says:
        2 år sedan

        Låter tryggt! Har hört från en fluga på väggen att det tydligen kommer införas mer saft och bullar efter träningen och efter match så att man får en ”go” grupp. Det är viktigare än resultatet, att ha roligt.

  176. Becca says:
    2 år sedan

    Tycker väl ändå inte man ska va för hård och drömma tomkins genom att säga att han är värdelös för det är han inte tänk i stället på hur många gånger han har hållit sitt lag vid liv och räddat dom att vi tappar honom till färjestad är bara tråkigt och han är inte den ända i frölunda..
    Det finns många som underprestrerar men dom är ju inte svin dåliga för det det är en lång säsong..och snacket om rubin hur lätt är det att hoppa in då och då.. som sagt det är människor inte idioter..

  177. Björn says:
    2 år sedan

    Dicken har vaknat :)
    https://twitter.com/dickaxelsson/status/1517870717781614592

    • FBK83 says:
      2 år sedan

      Haha… Säger ju det. Fuleå måste bekämpas och förgöras. Vidrigaste laget och föreningen i SHL.

    • William says:
      2 år sedan

      Herregud vad pinsamt! Vill inte få in den skiten i hockeyn….

      • Björn says:
        2 år sedan

        William den har tyvärr tagit över hockeyn redan som du ser :(

        • Björn says:
          2 år sedan

          Men så länge cmore vägra kommentera såna grejer då kommer de inte hända något, gäller samma med media.

  178. Robin_FHC says:
    2 år sedan

    Blev lite galet. :)

  179. PS says:
    2 år sedan

    Frölundas signum senaste åren. Spendera massor av tid i offensiv don utan att komma i närheten av en målchans. Så himla frustrerande.

    Luleå hittar målchanser med minimal effort.

  180. R@Y says:
    2 år sedan

    Blås av matchen nu.

  181. Glömsk says:
    2 år sedan

    Trist att skadan på Borgman innebar förlust av två backar.
    Elliot är plötsligt totalusel när han inte har Borgman med sig.

    En Lasch ur form är en belastning, kastar omkring puckar och verkar rädd att bli tacklad.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Ja smällen kanske tog värre än vi trodde, belastade han för räddsla att spela hockey igen??

  182. Björn says:
    2 år sedan

    Grattis till finalen Luleå, men väldigt tråkigt att ni måste hålla med med diving och förstärkningar, så tragiskt att se ni förstör hockeyn.

    • Björn says:
      2 år sedan

      hålla på med*

  183. Ulf says:
    2 år sedan

    Luleå har filmat sig till final. Alla vet det utanför sekten och Cmore.

    https://mobile.twitter.com/dickaxelsson/status/1517870717781614592

    • VF says:
      2 år sedan

      Det är därför man hatar Fuleå. Hade faktiskt varit kul om Rönnberg drog något kul på presskonferensen om det nu blir någon.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Filmningar och diving har övervunnit hockeyn tyvärr. För domaren är för dåliga och inte kan starffas för de.

      • Björn says:
        2 år sedan

        straffas*

  184. Håkan G says:
    2 år sedan

    Ett enormt svagt Växjö kan inte göra att vi tycker att säsongen är godkänd. Vi är totalt chanslösa mot Luleå som kan spela hemmahockey, bortahockey samt PP/BP

  185. AHK says:
    2 år sedan

    Känna allt annat än bra att se att VF inte klarar av att stå upp emot Luleå på ett bättre sätt.
    Måste fan hända någonting till nästa säsong.

  186. Sigge says:
    2 år sedan

    Helvete gubbar! Vad hade ni förväntat er igentligen! Frölunda var dödsdömda på förhand mot Luleå! Laget har en tränare som inte har kontroll på sina spelare, många har redan tröttnat på denna oändligt tråkiga och idé fattiga hockey!
    Och
    Med tre mumrikkar i båset med samma inställning så blir det tyvärr inte bättre en så här!
    Frölunda havererar och tar med sig indianen ner i harakin!
    Frölunda som förening har inte många rätt denna säsongen häller, och med detta vara glada att vi inte är Djurgården kläder!
    Längta inte till nästa säsong om inget sensationellt händer!

    • AHK says:
      2 år sedan

      +1

  187. Björn says:
    2 år sedan

    kul att de blir Hv71- Löven idag första final matchen!!

    • Herr Lakers says:
      2 år sedan

      Ja, nästan så man hoppas på faktiskt.

      • Herr Lakers says:
        2 år sedan

        Hv

        • Björn says:
          2 år sedan

          Hoppas på löven

  188. Lamprologus says:
    2 år sedan

    Förlängningen på Lenc ser mer och mer tveksam ut.

    • Manne says:
      2 år sedan

      Han är inne i systemet nu, precis som alla andra. Skillsen är borta. Ytterligare en spelare som tappat allt hos oss.

  189. Indianisthlm says:
    2 år sedan

    Gött o spela Norlinder hela PP. Verkligen het o bra spelare. Så man bara sitter och garvar.

  190. FHC says:
    2 år sedan

    Så jävla horribelt. Till nästa säsong kommer ingenting att hända. Precis som det inte gjort när vi misslyckats fullkomligt de senaste säsongerna. Horribelt. Nu åker mitt säsongskort efter 17 raka säsonger.

    • Olle says:
      2 år sedan

      Precis. Blir nog inget säsongskort nästa säsong om de inte rensar bort allt dött i truppen

    • Björn says:
      2 år sedan

      Två bra målvakter något positivt.

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Kommer inte förlänga mitt heller, så länge Tönnberg är kvar. Han har gjort mycket bra tidigare men nu krävs det förnyelse, det har gått i stå.

      • Lamprologus says:
        2 år sedan

        Rönnberg

  191. Olle says:
    2 år sedan

    Någon optimist kvar här inne?

    • JE says:
      2 år sedan

      Ja absolut, solen skiner och nu kan man gå ut på altan och njuta av en öl istället😎😁

    • Björn says:
      2 år sedan

      De sjönk efter Borgmans skada Olle

    • O'Malley says:
      2 år sedan

      Nej

    • Herr Lakers says:
      2 år sedan

      Nä, bara att hoppas att ny klubbmärket blir wn boost.

  192. MJ says:
    2 år sedan

    Fy faaaaaaaan så djävla uddlöst tråkigt och fantasilöst…. Rogers envishet och Fredriks kalkonförlängningar sänker denna förening totalt

  193. Danne says:
    2 år sedan

    Vi blir totalt avklädda av Luleå, förnedrade. 4-1 i matcher och vi var inte ens nära, match 1 räddades av en slarvig Lassinanti som Björn oss på målen.

    På de 2 senaste matcherna gör vi alltså ett mål, ETT mål! I en semifinal.

    Nej, inga problem med offensiven alls, Roger. Absolut inte….

    Sammantaget en dålig säsong med framförallt ett fruktansvärt tråkigt spel, genomgående.

    Tyvärr lär inget ske till nästa säsong som ger oss hopp om bättring.

  194. Hankypanky says:
    2 år sedan

    Var är desperationen, underhållningsvärde som torkande målarfärg! Istället för desperation så blir det depression! Usch…..

  195. Andreas B says:
    2 år sedan

    Kan inte nån snälla trycka upp en tisha med årets citat: Everybody needs to calm the fuck down

  196. Davey says:
    2 år sedan

    Våra bästa spelare som vi kommer tappa så ersätter vi väl dem med mediokra spelare från allsvenskan och rönnberg är fortsatt untouchable. Varför högg vi inte på ty rattie tänk vilken lekkamrat lasch hade haft. blir väl samma visa nästa säsong om inte värre om vi ens tar oss till slutspel. Positiva sidan får vi in en riktig förstemålvakt det blir viktig men annars ser det inte bra ut

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Oroa dig inte dom två målvakterna fördärvar Martin på en sommarträning……

  197. PS says:
    2 år sedan

    Finns många gåtor i årets Frölunda men kan någon förklara vad som motiverade att Sjöström väntade in Norlinder? Har ni sett en mer osynlig back någonsin?

    • Christer says:
      2 år sedan

      Och valde bort Lennström…!!!???

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Nästa säsong tar han kanske plats i NHL när han slipper ”Luleåtrojkan”…….

  198. AHK says:
    2 år sedan

    Så jävla bedrövligt att se på eländet 🤮🤮🤮
    Låt kvasten gå.

  199. Christer says:
    2 år sedan

    2 skott på mål när vi ligger under…Wow, så jäkla imponerande! Vilket tryck vi sätter!
    Som vanligt vinner vi inte coachmatchen…men, det har vi ju aldrig gjort!

  200. Gustav says:
    2 år sedan

    Vilken magisk slutforcering.

  201. Karl says:
    2 år sedan

    Väldigt lätt att skylla på Rönnberg men det är inte orsaken till att Fölunda åker ut. Laget presterar inte i denna serien. Spelare som har gått ner sig kraftigt jämfört med mot växjö. Vi har inte en målvakt som håller för att gå långt.

    • PS says:
      2 år sedan

      Jag håller faktiskt inte med. Du har rätt i att spelarna inte presterade men jag tycker att RR borde ha anpassat spelet till materialet.

      • Lamprologus says:
        2 år sedan

        +1

  202. GlennDjurvän says:
    2 år sedan

    Jag skiter i resultatet eller utgången, MEN varför kommenteras inte ens den oknäppta hjälmen i TV???

    • Björn says:
      2 år sedan

      Bra fråga men känns som cmore hatar Frölunda

    • JE says:
      2 år sedan

      Det gjordes mellan Lena och Thornberg

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Hur orkar man ens bry dig om en oknäppt hjälm när orsaken till debaclet är att Frölunda spelar riktigt jävla dåligt?

  203. Danne says:
    2 år sedan

    De hetaste offensiva krafterna är inne och spelar nu när man jagar mål…Joel, Friberg och Lasch.

    Helt rätt av Roger… hetaste och de absolut skickligaste spelarna i ligan, skapar heta målchanser varje byte.

    Men tyvärr räcker det inte.

    • Kalle says:
      2 år sedan

      Felet ikväll är väl att Friberg och Joel har varit bäst! Och det är väl just därför Frölunda helt rättvist åker ur också!

      • Danne says:
        2 år sedan

        Bäst? I förhållande till vad? Har ju knappt skapat något.. bara snurrat runt kring sarg.

        Men man kanske får pluspoäng för puckinnehav och sargspel?

  204. R@Y says:
    2 år sedan

    Nya klubbmärket kommer passa fint i allsvenskan.

  205. Björn says:
    2 år sedan

    Oj edlund helt överlycklig herregud!!

  206. RBK says:
    2 år sedan

    Vet inte om det är för att man håller på ett lag som är ur form för tillfället men känns inte båda dessa semifinal serier oväntat avslagna?

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      I alla fall i denna….. men positivt är att Frölunda inte skämde ut sig som mot er i fjol.

      • RBK says:
        2 år sedan

        Nej Frölunda har överlag varit mycket bättre denna säsongen än förra! Spelare som Lasch, Spacek, Follin, Borgman har ju tillkommit. Söderblom med flera tagit stora steg! Men spetsen svek i semin. Så har det varit även för Rögle. Men vår insats i förhållande till kapacitet är väldigt långt ifrån. Frölunda kan ändå ta semester med huvudet högt!

  207. Persson says:
    2 år sedan

    Grattis Lule. Grattis Cmore.

  208. FHC says:
    2 år sedan

    Skönt att ledaren Sundström tog petningen på rätt sätt. Har han ens varit på isen idag?

  209. Gustav says:
    2 år sedan

    Vi nobbade Lennström för att i ett halvår invänta sopan Norlinder. Jag kan verkligen inte släppa det.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Gustav Frölunda hade inte råd och köpa loss han, mycket därför tyvärr

  210. Christer says:
    2 år sedan

    Tack för en fin tid Indianen! Synd att du blev smått förnedrad sista matcherna av ett gäng brunkare…

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Brunkarna var väl de som var bra i semifinalen, ”lirarna” däremot vek ner sig rejält.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Men va f-n förnedrad blev den i fjol. Har du redan glömt kvartsfinalerna 3-20 i målskillnad!

  211. GlennDjurvän says:
    2 år sedan

    Vad sas om den oknäppta hjälmen, om det nu kommenterades..??

    • JE says:
      2 år sedan

      Inte mycket mer än att det hade uppfattats men inte hur länge, Johan trodde att den hade gått upp i målsekvensen

      • JE says:
        2 år sedan

        Får tydligen enligt regel 9.1 i regelboken spela klart bytet utan åtgärd.

  212. Danne says:
    2 år sedan

    Totalt överkörda av Luleå över hela semifinalserien. Enorm skillnad kallt. Framförallt i coachningen.

    Stackars Lasse Johansson, vad skall han hit och göra?

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Nja för 300 tusen i månad kan han nog stå ut med lidandet….

  213. Olle says:
    2 år sedan

    Äntligen är lidandet över. Längtar efter nya spelare! Samt borttagandet av andra

    • Gustav says:
      2 år sedan

      Då får du vänta ett par år till. Det kommer inte att hända något med truppen till nästa säsong. Truppen är spikad och klaaaaaar.

  214. PP says:
    2 år sedan

    Gott, slut på eländet.
    Gå och dra nåt gammalt över dig Rönnberg.

  215. R@Y says:
    2 år sedan

    Om vi ser framåt vad har vi för rötet material till nästa säsong?

  216. GlennDjurvän says:
    2 år sedan

    #Lamprologus för oss som kan hockey är detaljer ganska kul, om domarna gjort sitt så hade utgången varit annorlunda… Därav frågan om hjälmen… ytterligare kommentarer på det??

  217. Davey says:
    2 år sedan

    Knappast man är sugen på nästa säsong med PK Frölunda och nya logotypen. Leverera resultat på isen istället för att tillfredsställa pk människor och lägga en massa pengar på en ny logga

    • Sektion S says:
      2 år sedan

      Grauers verk..nya loggan. Tror den gubbstrutten ska lyftas ur föreningen, in på nåt hem!
      Han som ligger bakom ” jag tror på tillit och förtroende” helt kravlös verksamhet.

    • HL says:
      2 år sedan

      Pk hit och pk dit…indianen är ett malplacerat och idiotiskt klubbemblem. Gott att slippa det.

      • Lamprologus says:
        2 år sedan

        +1

  218. Håkan G says:
    2 år sedan

    Roger totalt utcoachad igen. Vi är totalt chanslösa. Dags att Roger lämnar

  219. Henrik Leman says:
    2 år sedan

    LYSSNA till min analys – scrolla upp.

  220. Björn says:
    2 år sedan

    Nu är de nog dags att tacka för sig Joel, du håller inte SHL nivå nästa säsong tyvärr!!

  221. Adde says:
    2 år sedan

    Borde faktiskt byta tränare nu, IKO’s tränare hade varit kanon, köp ut lasch och lägg pengarna där, skiter i att han gör massa poäng i grundserien så dålig han varit i slutspelet funkar inte. Att inte kunna få fram en bra kedja är för jävla dåligt, köra på 4 halvkassa håller ej i ett slutspel.
    Tack Joel för allt ditt slit men nu är behövs det förändring.
    Ungdomarna har varit bra men nu tappar vi dom 3 bästa och våran ENDA målskytt i Elmer. Vi har påtalat i flera år att vi behöver ha in spets!

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Bra göra sig av med den ende som kan slå en passning blir ju en hitt! IDIOT!!

  222. Lamprologus says:
    2 år sedan

    Tycker Roger visar på viss insikt i intervjun, men ändå inte. Han ser var skillnaderna finns mellan lagen men bortser helt från vad hans egen coachning betyder. Det är där Rogers stora problem ligger, han spelar sina favoriter oavsett hur formen ser ut. Förefaller oförmögen att ta in verkligheten när den inte stämmer med kartan.

    Nu måste det in en ny coach in till nästa säsong, snälla Grauers, ge oss en omstart med nytt klubbmärke och en tränare som coachar efter prestation och inte efter hur bra man varit historiskt.

  223. Tompa78 says:
    2 år sedan

    Det här var ju kuken , som Hysén ska ha sagt.
    Känns faktiskt inte som att Rönnbergs spelfilosofi håller längre tyvärr.
    Ska man ersätta honom?
    Isf med vem?
    Måste ändå vara någon med en modern syn på spelet.
    Det ända namn jag kan komma på är Jeremy Colliton!
    Är han ledig och sugen så ge han ett ordentligt erbjudande.
    Tror tyvärr vi behöver något nytt:(

  224. Bengt Andersson says:
    2 år sedan

    Det var roligt så länge det varade !
    Men i Semi såg det tyvärr ut som många av ”stjärnorna” tyvärr dalade totalt.
    Finns nog mycket att jobba med i VF ORG. med spelare och övrig personal.
    Pinsam avslutning att se för hela hockey-Sverige i en SM semi. inte ens grinigt ! Klart sämsta matchen av VF när det som mest var viktigt med vinst, enligt C Moore experterna.
    Nu hoppas vi från Distrikt Väst på FBK !
    Jag tackar för i Vår.
    Och det är ju ändå bara idrott i dessa tider i Europa.
    Bara att bryta i hop och komma igen ! Som det så fint heter.
    18 hål golf i morron får bli sättet att slicka såren.
    BENGT ANDERSSON

  225. Maxad says:
    2 år sedan

    Min förhoppning nästa säsong :
    Nya tränare på alla positioner.
    Bryt några kontrakt.
    Förstå att man behöver snipers.
    Kväv inte dom nya sniperna med ett förlegat spelsystem.
    Våga spela junisar.
    Bannlys dumpningar =0)
    Detta skulle ge förutsättningar att lysa upp det nya fina klubbmärket!

    • Davey says:
      2 år sedan

      Håller med om allt förutom klubbmärket

  226. Filip Larsson says:
    2 år sedan

    Fan rolig läsning med allt det här vanliga Frölunda gnället

  227. PS says:
    2 år sedan

    Många som måste rannsaka sig själva i Frölunda. Många som underpresterat grovt både under säsongen men även i slutspelet.

    Man behöver inte vända på varenda sten. Räcker gott att titta sig själv i spegeln.

  228. MJ says:
    2 år sedan

    Se nu för fan till att spara lite pengar…. jag vet åtminstone 3 gubbar som kan stanna där uppe, så spar vi tre flygbiljetter.
    Fy fan va djävla uddlöst och lojt. Vi tänker inte på situationen vi är i säger Roselli…… NEJ DET SYNTES VERKLIGEN.

  229. MJ says:
    2 år sedan

    Se nu för fan till att spara lite pengar…. jag vet åtminstone 3 gubbar som kan stanna där uppe, så spar vi tre flygbiljetter.
    Fy fan va djävla uddlöst och lojt. Vi tänker inte på situationen vi är i säger Roselli…… NEJ DET SYNTES VERKLIGEN.

    Men man kan ju även fundera på att HÖJA priserna på säsongskorten…. DET är ju också en bra idé

  230. Chandler says:
    2 år sedan

    Tack för allt, Roger & Joel! Men avgå nu. Ta med er Rosseli, Sundström, m fl. Ny tränare, nya spelsystem, med plan B OCH bra passningsspel. Bättre fysträning, skridskotränare, ny psykolog, eller annars ingen psykolog. Ny målvaktstränare. Bättre omsorg om juniorerna. Bättre scouting, särskilt på HA. Satsning på målgörare. Nytt klubbmärke, ny start.

  231. Per says:
    2 år sedan

    Vårt målvaktspel har under flera år varit svagt. Men målvaktstränaren får förlängt.
    Det defensiva spelet har länge varit uselt. Men den defensiva tränaren får förlängt.
    Det offensiva spelet har länge varit uselt. Men den offensiva tränaren får förlängt.
    Spelmodellen vi haft har inte fungerat på flera år. Den ansvarige för den får förlängt.
    Vi har inte köpt några riktigt bra spelare eller målskyttar på länge. Men inköpsansvarig får förlängt.
    Hur kunde det gå så fel med all denna kontinuitet?

    • Bäst inlägg idag says:
      2 år sedan

      ++++++

    • Chandler says:
      2 år sedan

      Ja, det var det jag menade Per. Analysen av problemen är de flesta av oss fans överens om, men jag trodde nog, som du kanske och antagligen Roger, att kontinuitet var viktigast.
      Men som vi sett, den måste gå hand i hand med förnyelse, särskilt av spelsystem, och där har Roger misslyckats. Om inte Grauers inser det måste han också gå. Sjöström kan inte vara kvar, det är klart redan nu. Frölundafostrade spelare sänker oss, tydligt tecken på att mycket gått fel.

  232. Björn says:
    2 år sedan

    Tror Sundström lägger av med hockeyn
    Joel känns tveksamm att han håller för SHL
    Elliott lämnar
    Känns som Edvinsson kommer vara kvar, behöver nog en säsong till i SHL
    Elmer tror jag med behöver en säsong i SHL, lära sig släppa pucken och inte göra allt själv.
    Grönlund lämnar

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Är väl så att tar inte Söderblom plats i NHL skall han väl tillbaka till Frölunda? Han var välmente förstarunda vald.

    • Manne says:
      2 år sedan

      Kapten-Haddock lämnar. Måste in spets. Ren och skär spets. Å andra sidan, så dröjer det inte länge förrän dessa är i systemet och grötar runt längs sargerna, precis som alla andra.

      Sjöström. Kan han verkligen bygga lag?
      Då måste han se att alla komponenter behövs. Hårt jobbande, framspelare, målskyttar, offensiva backar, defensiva backar. Allt behövs. Räcker inte med bara något utav det.

      • Lamprologus says:
        2 år sedan

        Det är väl ändå så att laget byggs av både Sjöström och Roger, dvs Sjöström värvar vad Roger vill ha? Tror Sjöström kan göra ett bra jobb, med en annan tränare.

        • Kjelle says:
          2 år sedan

          Det tror inte jag. Gäller att hitta spelare men Sjöström är inte kapabel att hitta guldkornen.

  233. Manne says:
    2 år sedan

    Efter 15 raka säsonger med säsongskort så blir det nog inget nästa säsong. Har gett upp!
    Det behövs förnyelse nu. Stå inte och säg att vi vill vara en toppklubb som ska vara med och slåss om SM-Guldet varje säsong. Värva då därefter och ställ krav.

    • Sektion S says:
      2 år sedan

      spelar ju ingen roll vad man värvar, Rönnberg bryter ju ner alla till sitt system. man måste sparka ut Rönnberg först. fattar inte att han tillåts hålla på, klänger sig kvar på gamla meriter. har ingen självinsikt alls. UT med fanskapet

    • Björn says:
      2 år sedan

      Manne tror det är många som tänker som dig med årskort nu.

  234. RW says:
    2 år sedan

    Denna säsong är verkligen inte ok, utklassat i semi. Tror många glömmer hur mycket Frölunda verkligen satsade inför denna säsong, hade redan riktigt dyr trupp och fyller sedan på med Lasch, Spacek och Folin. Riktigt dyra spelare.
    Nej, nu är jag riktigt less på Roger och Joel, båda kan gärna lämna.

    • Per says:
      2 år sedan

      Du glömde Borgman.

    • Danne says:
      2 år sedan

      Borgman är Janet hyfsat förvärv med.. spelar knappast gratis heller för den delen;-)

      Problemet är att det inte spelar någon roll vilka vi värvar så länge Roger kör på ”sitt sätt att spela”.

      Tror ni på allvar att Omark och Andreasson hade levererat varje byte i Frölunda som dom gör i Luleå? Jag kan garantera att dom inte hade gjort det.

      Läs vad Abrahamsson på Aftonbladet skriver nu om Roger ….

  235. Danne says:
    2 år sedan

    Krönika som sammanfattar exakt det jag känner kring Frölunda och Roger.
    Rogers envishet och oförmåga att förändra blir en belastning för laget.

    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/g6n82a/roger-ronnbergs-envishet-ett-problem-for-frolunda

    • Lamprologus says:
      2 år sedan

      Precis vad många tagit upp här, under en längre tid. Men då anklagats för att vara gnälliga …

  236. Munkebäck says:
    2 år sedan

    Från Sportbladet och krönikör Abrahamsson
    ” Truppens olika kvaliteter har inte utnyttjats fullt ut. Systemet och spelfilosofin har stått över allt annat och gjort Frölunda förutsägbart.
    Roger Rönnberg har tre år kvar på kontraktet. 
    Ryan Lasch har två år kvar på kontraktet. Amerikanen har definitivt inte varit som bäst när det gällt som mest, något han har varit i flera andra slutspel i SHL och CHL. Det ska sägas. 
    Av kroppsspråket att döma har han inte alls sett ut att tycka det har varit speciellt roligt. Varken på isen eller i båset.”

    • Danne says:
      2 år sedan

      Allt detta har jag sagt hela säsongen, men blivit påhoppad här inne.

      Jag hävdar att Roger är dum el korkad som inte förändrat något.

      Ser man någon försöka öppna en låst dörr utan nyckel, så anser man personen vara dum i huvudet efter att hen försökt 10 ggr.

  237. Per says:
    2 år sedan

    Ansvaret för vårt totala misslyckande för tredje året i rad ligger enbart på tränarna.
    Våra spelare kan spela hockey. Det har vi sett under säsongen. Problemet är att våra barndomskompisar från Luleå fullständigt saknar förmåga att få ut det bästa av spelarna. De saknar helt förmågan att sätta ett framgångsrikt spel, att få till ett grundspel som spelarna har förmåga att följa i match efter match.
    De saknar också förmågan att bygga en balanserad trupp. Att vägra ha målskyttar i ett lag är så oerhört förvånande att jag inte finner ord. Hur kan de komma undan med det? År efter år?

    • Björn says:
      2 år sedan

      Frölunda har haft försvars problem alla säsonger sen Näslund anställdes, och dessa makerings missarna & alla frilägen vi slätt, det ska vi inte glömma.
      Förstår INTE hur de kan inse här måste de bli förändring!!

    • Chandler says:
      2 år sedan

      Jag hoppades att klubbledningen behöll Roger + tränarteamet/Sjöström, för att ge dem en sista chans! Att de förtjänat det. Nu har de fått den, utan att ha tagit den. Spelsystemet fallerar, det är det centrala. Om man tänker fortsätta i samma spår behöver man inte bekymra sig om publiktapp när Scandinavium rivs, Frölundaborg kommer att räcka, utan ombyggnad. Särskilt om alla ska vara kvar och vända på samma gamla stenar.

  238. O'Malley says:
    2 år sedan

    Oavsett vem som lämnar el inte…kommer inte sakna någon…
    Dom flesta i Frölunda är ganska lata…tävlar alldeles för dåligt och har inte tillräckligt med skils…
    Passningsspelet hänger inte alls med och skjuta är det ingen som kan heller…
    Rönnbergs röst är uttjatad…om det nu finns något att säga…
    Nä…man har en spelstil som förordar mycket slit men det är ytterst sällan som någon är beredd att gå på tandköttet…
    Jag ger laget 2 tejprullar av 10…
    Skön sommar på er…

  239. PS says:
    2 år sedan

    Något som grämer mig enormt mycket är hur man slarvade bort Niederbach till nästa säsong. Jag tror verkligen att han hade blommat ut till nästa säsong. Han kunde ha varit den spelare som man saknade i år. Söderblom och Edvinsson försvinner ju. Tror Henriksson har viss utvecklingspotential men Niederbach var den som hade mest stjärnpotential.

    • Affe says:
      2 år sedan

      Så är det. Enormt tapp

    • Olle says:
      2 år sedan

      Gläds med honom. Att han släpps fri och kan utvecklas. Rönnberg mördar ju sina skickliga spelare med sin dödgrävarhockey nere i sarghörnen

  240. Björn says:
    2 år sedan

    Hade varit så otroligt roligt och underbart om Löven slog Hv71, nu när Nubben gått till HV och Timrå klara sig kvar i SHL :)

  241. Gustav says:
    2 år sedan

    Jag blir lätt illamående när jag ser GP:s potentiella lag till nästa säsong. Fy fan, vilket trist lag.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Haha Rylander tror på Blidh!!

    • Olle says:
      2 år sedan

      Ja, det måste rivas kontrakt. Annars är det exakt samma skit återigen

      • Björn says:
        2 år sedan

        Det som är nice att hintar om att Fanta är intresserad och nära.
        Ska tillägas att han får tillökning nu.

        • Manne says:
          2 år sedan

          Fantenberg behövs. Får vi in honom, då har vi seriens bästa backsida. Han tillsammans med Borgman och Folin. Filip Johansson hoppas jag kan ta ytterligare kliv.
          Hasa behöver givetvis ta steg, precis som Johansson från DIF. Nordsäter? Låna ut.

          • Björn says:
            2 år sedan

            Pontus och lucas förstår jag inte riktigt på varför man värva?

          • Gustav says:
            2 år sedan

            Lawrence Pilut finns på bild på Expressens sida om Frölunda. Kan det vara plan B till Fantenberg? Vi har jagat Pilut tidigare. Frågan är bara varför han skulle vilja komma till oss?

    • Manne says:
      2 år sedan

      Det måste rivas kontrakt. Det är bara så. Inte bara på spelarsidan, utan även på ledarsidan. Rensa ut och in med nytt och fräscht. Nya idéer, nytt tänk, nytt spelsystem osv.

      • Björn says:
        2 år sedan

        Vilka skulle du vilja ha på ledarstaben om du hade fått välja?

        • Manne says:
          2 år sedan

          Jag hade velat ha Filander, men han blir kvar i Oskarshamn. Kan han göra så bra jobb med Oskarshamn och det materialet, där alla växer så skulle det kunna bli riktigt bra med större budget.

          Sedan vet man inte. Han kanske passar bäst med den typen av lag/spelare som slår underifrån.

  242. Indianisthlm says:
    2 år sedan

    Man kan tycka jäkligt mycket om vissa spelare och ledare men ansvaret borde ju ligga på Mats Grauers. Han är ju den som fattar de avgörande besluten hur klubben skall skötas. Att RR eller Sjöström eller vem det nu kan vara självmant skall sluta är ju inte troligt. Trycket borde nu ligga på Grauers, tre år av gnuggande längst sargerna är inte ok. Om inte MG tar beslut som leder till förändring är det han som skall avgå.

    • Björn says:
      2 år sedan

      Är la lechtalersom bestämmer de där?

      • Per says:
        2 år sedan

        MG bestämmer. Allt.

    • Kjelle says:
      2 år sedan

      Grauers är styrelseordförande och styrelsen tillsätter en klubbdirektör (VD). Klubbdirektören anställer tränare, sportchef och övrig personal. Sportchef tillsammans med tränarna bestämmer spelartruppen inom en budgeterad lönebudet! Så nej mycket kan man säga om Grauers men bestämmer tränare och spelare gör han inte!

      • Indianisthlm says:
        2 år sedan

        Precis, Grauers och styrelsen tillsätter en VD osv. Om då VD är dålig och inte tar bra beslut så vilar ansvaret var?

  243. Manne says:
    2 år sedan

    Hade vi haft Filander och Co ifrån Oskarshamn i båset och Oskarshamn våra ledare.

    Hade det blivit någon skillnad tror ni?

    • Björn says:
      2 år sedan

      Nää hade trott på något utanför SHL, likt mitell som gånger in med sitt egna vad han utvecklas, men frågan vem som tränare

      • Björn says:
        2 år sedan

        kommer in med sitt egna*

    • Per says:
      2 år sedan

      Ojojoj, då hade vi varit ett betydligt bättre lag! Helt övertygad om det. Våra assisterande tränare har ju fått sina jobb tack vare lojalitet. INTE tack vare kompetens. Roger vill ju inte ha nya arbetskamrater varje år. Det tycker han blir tråkigt. Bättre att tjöta år ut och år in med barndomskompisar. Prestation och resultat är inte viktigt.

      • HL says:
        2 år sedan

        Idiotiska artiklar av Janlind och Rylander i GP. Laget kommer t o m se sämre ut än denna säsongen. Anton blidh, ännu en brunkare som inte kan skjuta. De tre nya backarna är sämre än det som finns nu. Vore bra om GP förnyade på hockeysidan.

        • Lamprologus says:
          2 år sedan

          Rylander är säkert en trevlig kille men saknar helt egna tankar. Sätter upp ett finger i luften för att kolla vart det blåser och skriver sen. Hade fungerat bra som hejaklacksledare, föredrar någorlunda neutral skribenter som orkar tänka kritiskt. Leman utklassar alla som skriver om Frölunda.

  244. Maxad says:
    2 år sedan

    Heja FBK & Löven =0)

  245. Björn says:
    2 år sedan

    Kul hockey final???

  246. Chandler says:
    2 år sedan

    Det enskilt största skälet till att Roger måste gå, det är hans rigiditet, hans oförmåga till förändring av spelsystemet. Att han, visserligen under press, men trots det, står fast vid det system som förlorar och försöker göra denna rigiditet till något bra, ”envishet”.
    Som Wiehe sjöng i Titanic: ”Vi går till botten, men flaggan, den går i topp”.

  247. GlennDjurvän says:
    2 år sedan

    Sparka hela ungdomsverksamheten åt h…..e, är så förbannat trött på utveckling mm… ledarna går bara och glider!!! Köp rutinerade spelare i några år nu, är Gulden som räknas… skiter fullständigt i hur många VF får fram till NHL.

    Saknar Ruttuu, Nummelin, Newberry, Boisvert, Sjögren… och glöm inte Jörgen Palm💪💪💪ber om ursäkt att många här inne inte vet cilja dom är😃😃😃

  248. Björn says:
    2 år sedan

    Lennström till LHC? De har erbjudit han jätte kontrakt av gamla Färjestad sportchefen!!!

  249. Gugge says:
    2 år sedan

    Vad skall det gnällas på nu när säsongen är över?

SENASTE NYTT

Hockey

PJ är tillbaka, kanske för att stanna i Frölunda: ”Mycket mer senior”

6 december, 2023
Hockey

Folin en av fyra frölundaiter i Hallams senaste ”inventeringstrupp”

5 december, 2023
Hockey

Fem frågetecken i Frölunda, flunsa och skador inför Leksandsmatchen

5 december, 2023
Hockey

Junior-VM ett enormt åtagande – Frölunda har en nyckelroll i arrangemanget

4 december, 2023
Hockey

Listan (11), Frölundas bästa spelare den gångna veckan

4 december, 2023

Social Media

  • 3 090 fans
  • 1 720 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

PJ är tillbaka, kanske för att stanna i Frölunda: ”Mycket mer senior”

av Henrik Leman
6 december, 2023
0

Folin en av fyra frölundaiter i Hallams senaste ”inventeringstrupp”

av Henrik Leman
5 december, 2023
18

Fem frågetecken i Frölunda, flunsa och skador inför Leksandsmatchen

av Henrik Leman
5 december, 2023
13

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?