► Det är fredag, det är frågestund, det är Morning Mailbag för de av er som är sugna.
► Jag gissar det finns en del tankar …
FRÖLUNDA TVINGADES BÖRJA jobba i motvind även förra säsongen, då hittade laget tämligen omgående in på rätt spår efter förlusten i Malmö och magplasket i Gävle.
Nu började det med två pliktskyldiga segrar för att sedan fortsätta med en pinne på tre matcher.
Vad har ni för tankar, idéer, frågor? Hit me. Det är alltså tid för Morning Mailbag igen.

Själv känner jag så här med en natts distans:
Ingen skam att förlora i Karlstad.
Ingen skam att förlora i Växjö.
Ingen skam att övertidsförlora i Luleå.
Men osäkerhet skapas när ett lag tidigt har problem, sätter sig i trubbel, och jag tyckte detta var tydligt i går.
Det handlar inte om brist på desperation i spelet, det handlar om brist på trygghet, på självsäkerhet, på förtroende för varandra i laget.
Frölunda kan i vissa stunder, som i tredje perioden i Norrbotten går.
Frölunda hittar i andra stunder falluckor under skridskorna, och problemen finns i båda ändar av rinken.
I den egna: det är (lite för ofta) för tamt och duttigt i närkamper, det slås med klubbor och försöks spelas loss puckar som funnes där inga motståndare, och det är (lite för ofta) en för dålig spelbarhet hos de utan puck, förödande för ett lag vill spela sig ur press.
I motståndarens: för få förutom Ryan Lasch kan skapa chanser och göra mål, det krävs att många fler bidrar.
Se där, enkelt, va?
Nå, just nu är inte Frölunda bättre än så här, men jag tycker man bör kunna bli (hur mycket, det är en annan fråga …) För det krävs en tro, ett lugn, och det kommer bara av framgång.
Matchen mot Luleå i morgon … en femåring räknar ut att den har viss betydelse, ja.
Det här läget går att vända, men det går också att fortsätta gräva på en grop som kan vara obehagligt svår att ta sig ur …
