”Jag kämpar med mina spelare, stå upp – men vad fan hjälper det oss?”

”Jag kämpar med mina spelare, stå upp – men vad fan hjälper det oss?”

”Jag kämpar med mina spelare, stå upp – men vad fan hjälper det oss?”

”Jag kämpar med mina spelare, stå upp – men vad fan hjälper det oss?”

► Dagen efter kvartsfinal 1 riktade både Andreas Borgman och Roger Rönnberg kritik mot Victor Ejdsell för att ha legat kvar på isen.
► Lasse Johansson tränade inte – men är inte borträknad.

Klädvalet, keps och luva, var talande för hur Andreas Borgman såg ut att må. Märkbart bedrövad efter sin avstängning. Men också besviken på Victor Ejdsell:
– Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.
Roger Rönnberg sa:
– Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

–––––
Glöm inte den fina dealen som Glenn Ullevi erbjuder er prenumeranter:
Tio procents rabatt på notan.
Varje gång, oavsett om Frölunda spelar eller inte.
Koden: KALLIOS KLUBBA
.
–––––

TRE MATCHERS AVSTÄNGNING för knätacklingen som sänkte Frölunda i fredagens kvartsfinal 1 mot Färjestad – när Andreas Borgman kom ut för att tala om den såg han ut som han mådde.

Luva på kepsen. Kroppsspråk som var tydligt. Frölundas backstjärna var rejält, jäkla bedrövad.

– Jag tycker det är tråkigt att det drabbar laget. Jag sätter mig inte i en jättebra situation men jag tycker inte heller det är så illa som Lärking (Christer, situationsrummet) får det att låta som. Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det har hänt andra också, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.

Här syftade Borgman på Färjestads Victor Ejdsell som träffades rakt över benet och ådrog sig en lårkaka. Han hjälpes av isen men återkom i tredje perioden.

Joel (Lundqvist) tacklades i huvudet (av just Ejdsell), ska han lägga sig? Nej. Tråkigt, sa Borgman och gick på ett tag om att det inte finns någon konsekvens i disciplinnämndens bedömningar.

ANNONS

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

Borgman berättade att han ”pratat med ett gäng av grabbarna” i laget, att dessa förstår att han vill lagets bästa.

Frölunda behöver vinna minst en av de kommande tre matcherna mot Färjestad för att Borgman ska få spela mer den här säsongen:

– Jag är övertygad om att grabbarna kommer köra på. Vi driver spelet stundtals (i Karlstad), känslan är bra.

** Kommer du se söndagsmatchen på plats eller vid TV:n?
– Ingen kommentar.

Roger Rönnberg sa först att han inte ville diskutera tacklingen för att ”alla dömer mig som hockeytränare för Frölunda”, att han accepterar straffet, men sedan var det som att trycka på en knapp:

– Den stora snackisen är just det här med hockeyns arv,  ska det löna sig att ligga kvar? Ska vi ha kvar de finaste sakerna, hårda tag men rena tag? Det är något jag värderar högt, därför jag gillar hockey och handboll. Det är tråkigt att de inte ens tittar på armbågen Joel får av Ejdsell, det är jag mer ledsen för än Borgmans situation. Joel … sätt upp den med ”Rosses” avstängning (fem matcher för Mats Rosseli Olsen, tackling på Örebros Linus Öberg tidigare i vinter) på split screen, bägge kommer in som tredje man, uppsåt, blindside, och så vidare – och det här leder inte ens till en tvåa.

ANNONS

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

Rönnberg fortsatte:

– Jag tycker det är tråkigt, vi går bara på konsekvens, man måste ligga kvar för att få utvisning. Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

** Ejdsell, Roger, han får väl ändå ont av Borgmans knä i låret?
– Det gör jätteont, men han spelar ju i tredje.

** Man kan få förbaskat ont ändå?
– Tja … hade kan kunnat ta sig till båset, tror du? Det är gamla värderingar, man tar sig till båset.

ANNONS

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

***

Fortsatt hemlighetsmakeri kring Lasse Johansson, han tränade inte lördag, till slut medgav Roger Rönnberg i alla fall att stjärnkeepern inte var borträknad till kvartsfinal 2 i Scandinavium på söndagen (bara ströbiljetter kvar) .

Petteri Lindbohm, Jan Mursak och Patrik Carlsson saknades också. Alla väntas dock spela.

Frölunda vill, sa Rönnberg, spela starkare runt burarna. Inga direkta personella ändringar är att vänta.

***

Rapporten från Värmlands Folkblad om Färjestad.

Den givna snackisen efter kvartsfinal ett är givetvis Andreas Borgmans avstängning och Victor Ejdsell som fullföljde matchen efter att ha utgått skadad. Färjestadsforwarden sa följande efter matchen i går:
– Jag har tur i oturen att smällen tar rakt på låret. Det blev en lårkaka så det står härliga till. Det är tur att man hade värme i kroppen så att det gick att massera ut själva lårkakan inför tredje.
På lördagsträningen fanns många på is. Däremot ingen Theodor Lennström, Linus Johansson eller Victor Ejdsell. Den sistnämnde jobbar man för fullt med för att få redo till på söndag.
– Han hoppas vi kan spela i morgon. Det var en rejäl smäll så bra att det inte var total katastrof, säger tränaren Tomas Mitell som ger sin syn på Borgmans avstängning:
– Det var ganska väntat. Tacklingen var inte snygg även om det inte finns någon spelare som gör det medvetet. Olyckligt men en rättvis bedömning.
Och om vi fortsätter på spelarfronten.
Färjestads toppcenter Remi Elie har varit skadad i prick åtta veckor nu – precis som prognosen är sagd. Han såg ut att kunna komma till spel redan i fredags. Frågan är däremot om återkomsten inte sker på söndag? 
Tomas Mitell är dock hemlighetsfull om det:
– Status kvarstår att han inte kunde spela i går men att vi får se i morgon. 
Känslan i gruppen känns hur som helst stark efter kommandot i kvartsfinalserien.
SIMON HENNIX – Värmlands Folkblad

***

För den som missat vad allt handlar om …

ANNONS

 

 

► Dagen efter kvartsfinal 1 riktade både Andreas Borgman och Roger Rönnberg kritik mot Victor Ejdsell för att ha legat kvar på isen.
► Lasse Johansson tränade inte – men är inte borträknad.

Klädvalet, keps och luva, var talande för hur Andreas Borgman såg ut att må. Märkbart bedrövad efter sin avstängning. Men också besviken på Victor Ejdsell:
– Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.
Roger Rönnberg sa:
– Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

–––––
Glöm inte den fina dealen som Glenn Ullevi erbjuder er prenumeranter:
Tio procents rabatt på notan.
Varje gång, oavsett om Frölunda spelar eller inte.
Koden: KALLIOS KLUBBA
.
–––––

TRE MATCHERS AVSTÄNGNING för knätacklingen som sänkte Frölunda i fredagens kvartsfinal 1 mot Färjestad – när Andreas Borgman kom ut för att tala om den såg han ut som han mådde.

Luva på kepsen. Kroppsspråk som var tydligt. Frölundas backstjärna var rejält, jäkla bedrövad.

– Jag tycker det är tråkigt att det drabbar laget. Jag sätter mig inte i en jättebra situation men jag tycker inte heller det är så illa som Lärking (Christer, situationsrummet) får det att låta som. Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det har hänt andra också, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.

Här syftade Borgman på Färjestads Victor Ejdsell som träffades rakt över benet och ådrog sig en lårkaka. Han hjälpes av isen men återkom i tredje perioden.

Joel (Lundqvist) tacklades i huvudet (av just Ejdsell), ska han lägga sig? Nej. Tråkigt, sa Borgman och gick på ett tag om att det inte finns någon konsekvens i disciplinnämndens bedömningar.

ANNONS

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

Borgman berättade att han ”pratat med ett gäng av grabbarna” i laget, att dessa förstår att han vill lagets bästa.

Frölunda behöver vinna minst en av de kommande tre matcherna mot Färjestad för att Borgman ska få spela mer den här säsongen:

– Jag är övertygad om att grabbarna kommer köra på. Vi driver spelet stundtals (i Karlstad), känslan är bra.

** Kommer du se söndagsmatchen på plats eller vid TV:n?
– Ingen kommentar.

Roger Rönnberg sa först att han inte ville diskutera tacklingen för att ”alla dömer mig som hockeytränare för Frölunda”, att han accepterar straffet, men sedan var det som att trycka på en knapp:

– Den stora snackisen är just det här med hockeyns arv,  ska det löna sig att ligga kvar? Ska vi ha kvar de finaste sakerna, hårda tag men rena tag? Det är något jag värderar högt, därför jag gillar hockey och handboll. Det är tråkigt att de inte ens tittar på armbågen Joel får av Ejdsell, det är jag mer ledsen för än Borgmans situation. Joel … sätt upp den med ”Rosses” avstängning (fem matcher för Mats Rosseli Olsen, tackling på Örebros Linus Öberg tidigare i vinter) på split screen, bägge kommer in som tredje man, uppsåt, blindside, och så vidare – och det här leder inte ens till en tvåa.

ANNONS

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

Rönnberg fortsatte:

– Jag tycker det är tråkigt, vi går bara på konsekvens, man måste ligga kvar för att få utvisning. Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

** Ejdsell, Roger, han får väl ändå ont av Borgmans knä i låret?
– Det gör jätteont, men han spelar ju i tredje.

** Man kan få förbaskat ont ändå?
– Tja … hade kan kunnat ta sig till båset, tror du? Det är gamla värderingar, man tar sig till båset.

ANNONS

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

***

Fortsatt hemlighetsmakeri kring Lasse Johansson, han tränade inte lördag, till slut medgav Roger Rönnberg i alla fall att stjärnkeepern inte var borträknad till kvartsfinal 2 i Scandinavium på söndagen (bara ströbiljetter kvar) .

Petteri Lindbohm, Jan Mursak och Patrik Carlsson saknades också. Alla väntas dock spela.

Frölunda vill, sa Rönnberg, spela starkare runt burarna. Inga direkta personella ändringar är att vänta.

***

Rapporten från Värmlands Folkblad om Färjestad.

Den givna snackisen efter kvartsfinal ett är givetvis Andreas Borgmans avstängning och Victor Ejdsell som fullföljde matchen efter att ha utgått skadad. Färjestadsforwarden sa följande efter matchen i går:
– Jag har tur i oturen att smällen tar rakt på låret. Det blev en lårkaka så det står härliga till. Det är tur att man hade värme i kroppen så att det gick att massera ut själva lårkakan inför tredje.
På lördagsträningen fanns många på is. Däremot ingen Theodor Lennström, Linus Johansson eller Victor Ejdsell. Den sistnämnde jobbar man för fullt med för att få redo till på söndag.
– Han hoppas vi kan spela i morgon. Det var en rejäl smäll så bra att det inte var total katastrof, säger tränaren Tomas Mitell som ger sin syn på Borgmans avstängning:
– Det var ganska väntat. Tacklingen var inte snygg även om det inte finns någon spelare som gör det medvetet. Olyckligt men en rättvis bedömning.
Och om vi fortsätter på spelarfronten.
Färjestads toppcenter Remi Elie har varit skadad i prick åtta veckor nu – precis som prognosen är sagd. Han såg ut att kunna komma till spel redan i fredags. Frågan är däremot om återkomsten inte sker på söndag? 
Tomas Mitell är dock hemlighetsfull om det:
– Status kvarstår att han inte kunde spela i går men att vi får se i morgon. 
Känslan i gruppen känns hur som helst stark efter kommandot i kvartsfinalserien.
SIMON HENNIX – Värmlands Folkblad

***

För den som missat vad allt handlar om …

ANNONS

 

 

► Dagen efter kvartsfinal 1 riktade både Andreas Borgman och Roger Rönnberg kritik mot Victor Ejdsell för att ha legat kvar på isen.
► Lasse Johansson tränade inte – men är inte borträknad.

Klädvalet, keps och luva, var talande för hur Andreas Borgman såg ut att må. Märkbart bedrövad efter sin avstängning. Men också besviken på Victor Ejdsell:
– Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.
Roger Rönnberg sa:
– Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

–––––
Glöm inte den fina dealen som Glenn Ullevi erbjuder er prenumeranter:
Tio procents rabatt på notan.
Varje gång, oavsett om Frölunda spelar eller inte.
Koden: KALLIOS KLUBBA
.
–––––

TRE MATCHERS AVSTÄNGNING för knätacklingen som sänkte Frölunda i fredagens kvartsfinal 1 mot Färjestad – när Andreas Borgman kom ut för att tala om den såg han ut som han mådde.

Luva på kepsen. Kroppsspråk som var tydligt. Frölundas backstjärna var rejält, jäkla bedrövad.

– Jag tycker det är tråkigt att det drabbar laget. Jag sätter mig inte i en jättebra situation men jag tycker inte heller det är så illa som Lärking (Christer, situationsrummet) får det att låta som. Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det har hänt andra också, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.

Här syftade Borgman på Färjestads Victor Ejdsell som träffades rakt över benet och ådrog sig en lårkaka. Han hjälpes av isen men återkom i tredje perioden.

Joel (Lundqvist) tacklades i huvudet (av just Ejdsell), ska han lägga sig? Nej. Tråkigt, sa Borgman och gick på ett tag om att det inte finns någon konsekvens i disciplinnämndens bedömningar.

ANNONS

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

Borgman berättade att han ”pratat med ett gäng av grabbarna” i laget, att dessa förstår att han vill lagets bästa.

Frölunda behöver vinna minst en av de kommande tre matcherna mot Färjestad för att Borgman ska få spela mer den här säsongen:

– Jag är övertygad om att grabbarna kommer köra på. Vi driver spelet stundtals (i Karlstad), känslan är bra.

** Kommer du se söndagsmatchen på plats eller vid TV:n?
– Ingen kommentar.

Roger Rönnberg sa först att han inte ville diskutera tacklingen för att ”alla dömer mig som hockeytränare för Frölunda”, att han accepterar straffet, men sedan var det som att trycka på en knapp:

– Den stora snackisen är just det här med hockeyns arv,  ska det löna sig att ligga kvar? Ska vi ha kvar de finaste sakerna, hårda tag men rena tag? Det är något jag värderar högt, därför jag gillar hockey och handboll. Det är tråkigt att de inte ens tittar på armbågen Joel får av Ejdsell, det är jag mer ledsen för än Borgmans situation. Joel … sätt upp den med ”Rosses” avstängning (fem matcher för Mats Rosseli Olsen, tackling på Örebros Linus Öberg tidigare i vinter) på split screen, bägge kommer in som tredje man, uppsåt, blindside, och så vidare – och det här leder inte ens till en tvåa.

ANNONS

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

Rönnberg fortsatte:

– Jag tycker det är tråkigt, vi går bara på konsekvens, man måste ligga kvar för att få utvisning. Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

** Ejdsell, Roger, han får väl ändå ont av Borgmans knä i låret?
– Det gör jätteont, men han spelar ju i tredje.

** Man kan få förbaskat ont ändå?
– Tja … hade kan kunnat ta sig till båset, tror du? Det är gamla värderingar, man tar sig till båset.

ANNONS

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

***

Fortsatt hemlighetsmakeri kring Lasse Johansson, han tränade inte lördag, till slut medgav Roger Rönnberg i alla fall att stjärnkeepern inte var borträknad till kvartsfinal 2 i Scandinavium på söndagen (bara ströbiljetter kvar) .

Petteri Lindbohm, Jan Mursak och Patrik Carlsson saknades också. Alla väntas dock spela.

Frölunda vill, sa Rönnberg, spela starkare runt burarna. Inga direkta personella ändringar är att vänta.

***

Rapporten från Värmlands Folkblad om Färjestad.

Den givna snackisen efter kvartsfinal ett är givetvis Andreas Borgmans avstängning och Victor Ejdsell som fullföljde matchen efter att ha utgått skadad. Färjestadsforwarden sa följande efter matchen i går:
– Jag har tur i oturen att smällen tar rakt på låret. Det blev en lårkaka så det står härliga till. Det är tur att man hade värme i kroppen så att det gick att massera ut själva lårkakan inför tredje.
På lördagsträningen fanns många på is. Däremot ingen Theodor Lennström, Linus Johansson eller Victor Ejdsell. Den sistnämnde jobbar man för fullt med för att få redo till på söndag.
– Han hoppas vi kan spela i morgon. Det var en rejäl smäll så bra att det inte var total katastrof, säger tränaren Tomas Mitell som ger sin syn på Borgmans avstängning:
– Det var ganska väntat. Tacklingen var inte snygg även om det inte finns någon spelare som gör det medvetet. Olyckligt men en rättvis bedömning.
Och om vi fortsätter på spelarfronten.
Färjestads toppcenter Remi Elie har varit skadad i prick åtta veckor nu – precis som prognosen är sagd. Han såg ut att kunna komma till spel redan i fredags. Frågan är däremot om återkomsten inte sker på söndag? 
Tomas Mitell är dock hemlighetsfull om det:
– Status kvarstår att han inte kunde spela i går men att vi får se i morgon. 
Känslan i gruppen känns hur som helst stark efter kommandot i kvartsfinalserien.
SIMON HENNIX – Värmlands Folkblad

***

För den som missat vad allt handlar om …

ANNONS

 

 

► Dagen efter kvartsfinal 1 riktade både Andreas Borgman och Roger Rönnberg kritik mot Victor Ejdsell för att ha legat kvar på isen.
► Lasse Johansson tränade inte – men är inte borträknad.

Klädvalet, keps och luva, var talande för hur Andreas Borgman såg ut att må. Märkbart bedrövad efter sin avstängning. Men också besviken på Victor Ejdsell:
– Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.
Roger Rönnberg sa:
– Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

–––––
Glöm inte den fina dealen som Glenn Ullevi erbjuder er prenumeranter:
Tio procents rabatt på notan.
Varje gång, oavsett om Frölunda spelar eller inte.
Koden: KALLIOS KLUBBA
.
–––––

TRE MATCHERS AVSTÄNGNING för knätacklingen som sänkte Frölunda i fredagens kvartsfinal 1 mot Färjestad – när Andreas Borgman kom ut för att tala om den såg han ut som han mådde.

Luva på kepsen. Kroppsspråk som var tydligt. Frölundas backstjärna var rejält, jäkla bedrövad.

– Jag tycker det är tråkigt att det drabbar laget. Jag sätter mig inte i en jättebra situation men jag tycker inte heller det är så illa som Lärking (Christer, situationsrummet) får det att låta som. Hela grejen med att ligga kvar och sedan spela, det har hänt andra också, det är något som vi måste få bort inom hockeyn.

Här syftade Borgman på Färjestads Victor Ejdsell som träffades rakt över benet och ådrog sig en lårkaka. Han hjälpes av isen men återkom i tredje perioden.

Joel (Lundqvist) tacklades i huvudet (av just Ejdsell), ska han lägga sig? Nej. Tråkigt, sa Borgman och gick på ett tag om att det inte finns någon konsekvens i disciplinnämndens bedömningar.

ANNONS

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

Borgman berättade att han ”pratat med ett gäng av grabbarna” i laget, att dessa förstår att han vill lagets bästa.

Frölunda behöver vinna minst en av de kommande tre matcherna mot Färjestad för att Borgman ska få spela mer den här säsongen:

– Jag är övertygad om att grabbarna kommer köra på. Vi driver spelet stundtals (i Karlstad), känslan är bra.

** Kommer du se söndagsmatchen på plats eller vid TV:n?
– Ingen kommentar.

Roger Rönnberg sa först att han inte ville diskutera tacklingen för att ”alla dömer mig som hockeytränare för Frölunda”, att han accepterar straffet, men sedan var det som att trycka på en knapp:

– Den stora snackisen är just det här med hockeyns arv,  ska det löna sig att ligga kvar? Ska vi ha kvar de finaste sakerna, hårda tag men rena tag? Det är något jag värderar högt, därför jag gillar hockey och handboll. Det är tråkigt att de inte ens tittar på armbågen Joel får av Ejdsell, det är jag mer ledsen för än Borgmans situation. Joel … sätt upp den med ”Rosses” avstängning (fem matcher för Mats Rosseli Olsen, tackling på Örebros Linus Öberg tidigare i vinter) på split screen, bägge kommer in som tredje man, uppsåt, blindside, och så vidare – och det här leder inte ens till en tvåa.

ANNONS

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

Rönnberg fortsatte:

– Jag tycker det är tråkigt, vi går bara på konsekvens, man måste ligga kvar för att få utvisning. Jag kämpar med mina spelare, stå upp, spela inte över – men vad fan hjälper det oss?

** Ejdsell, Roger, han får väl ändå ont av Borgmans knä i låret?
– Det gör jätteont, men han spelar ju i tredje.

** Man kan få förbaskat ont ändå?
– Tja … hade kan kunnat ta sig till båset, tror du? Det är gamla värderingar, man tar sig till båset.

ANNONS

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

***

Fortsatt hemlighetsmakeri kring Lasse Johansson, han tränade inte lördag, till slut medgav Roger Rönnberg i alla fall att stjärnkeepern inte var borträknad till kvartsfinal 2 i Scandinavium på söndagen (bara ströbiljetter kvar) .

Petteri Lindbohm, Jan Mursak och Patrik Carlsson saknades också. Alla väntas dock spela.

Frölunda vill, sa Rönnberg, spela starkare runt burarna. Inga direkta personella ändringar är att vänta.

***

Rapporten från Värmlands Folkblad om Färjestad.

Den givna snackisen efter kvartsfinal ett är givetvis Andreas Borgmans avstängning och Victor Ejdsell som fullföljde matchen efter att ha utgått skadad. Färjestadsforwarden sa följande efter matchen i går:
– Jag har tur i oturen att smällen tar rakt på låret. Det blev en lårkaka så det står härliga till. Det är tur att man hade värme i kroppen så att det gick att massera ut själva lårkakan inför tredje.
På lördagsträningen fanns många på is. Däremot ingen Theodor Lennström, Linus Johansson eller Victor Ejdsell. Den sistnämnde jobbar man för fullt med för att få redo till på söndag.
– Han hoppas vi kan spela i morgon. Det var en rejäl smäll så bra att det inte var total katastrof, säger tränaren Tomas Mitell som ger sin syn på Borgmans avstängning:
– Det var ganska väntat. Tacklingen var inte snygg även om det inte finns någon spelare som gör det medvetet. Olyckligt men en rättvis bedömning.
Och om vi fortsätter på spelarfronten.
Färjestads toppcenter Remi Elie har varit skadad i prick åtta veckor nu – precis som prognosen är sagd. Han såg ut att kunna komma till spel redan i fredags. Frågan är däremot om återkomsten inte sker på söndag? 
Tomas Mitell är dock hemlighetsfull om det:
– Status kvarstår att han inte kunde spela i går men att vi får se i morgon. 
Känslan i gruppen känns hur som helst stark efter kommandot i kvartsfinalserien.
SIMON HENNIX – Värmlands Folkblad

***

För den som missat vad allt handlar om …

ANNONS

 

 

160 Kommentarer

  1. Att Roger säger så visar hur fel ute han är Följer ni andra lag i 52 omgångar inser ni det. R8ger tror att han tränar hårdare än andra, tror han match sin målvakter jämnare än andra lag, tror han är tränaren som jobbar med vill att hans spelare ska stå upp. Vinn matcher eller lämna med Joel. Joel kommer inte med bortförklaringar. Han är reko.

  2. Jag mår illa. På riktigt. Pajasnämnden gör det igen. Skämmer ut sig och hela hockeyligan. Vad fan skall man ens spela för när allt ändå lottas i nämnden. Huvudtacklingen på Koel borde granskats. Borgman ser jag inte ens flytta sitt ben i situationen. Jag tycker inte att man skall behöva flytta på sig för att släppa fram en motståndare. Ejdsell måste kunna undvika benet.

    • Varför så enögd. Det Borgman gjorde var klantigt och är inte första gången. Det var en solklar knätackling. Håller på Frölunda men jag går inte ut och försvarar en uppenbar knätackling för det.

  3. Man motarbetar sig själva när Ejdsell går fri från ansvar efter tacklingen på Joel. Det är därför ingen tar dom på allvar, därför ingen har respekt för domarna. Synd men sant.

    • Problemet är att det är alldeles för tyst från tränare, spelare och supportrar efter en sådan här händelse. Ingen får kritisera domare eller Kalle Ankanämnden.

  4. Lärking var ju helt värdelös som domare så han är lika värdelös nu i situationsrummet!!

  5. Kanske det dummaste jag har skrivit, men hoppas Frölunda ger Ejdsell en pärla som han inte reser sig upp från på söndag.

  6. Man kan komma med hur många ursäkter som helst och tycka vad motståndarna bör göra . Frågan man ställer sig är dock varför utsätter en sån som Borgman sig själv och laget i en sån här situation ?

    • Håller med dig! Men vi vill inte se mer utav den här skiten med att förstärka och spela över. Ta till kortet att gå av isen och sen komma tillbaka. Både Ejdsell och Shinnamin har nu gjort det i slutspelet och det är riktigt pinsamt att det fungerar.

  7. Idag var Wikegård helt tyst om Borgmans avstängning, igår var han tveksam om Borgsmans tackling ens skulle vara matchstraff, då ska det sägas att han har repriser att se under matchen. Detta tyder bara på att media vågar inte ens uttala sig efter en avstängning.

    • Det var ju det första wikegård sa i sändningen på cmore när matchstraffet och avstängningen togs upp ”den är inte mycket att snacka om”
      Det går fort att vända kappan ibland

  8. Nu måste Frölunda börja filma! Det är här hockeyn är. Sjukt illa. Men andra lag gör det! LIGG KVAR PÅ ISEN SNÄLLA FRÖLUNDA!!

  9. Skulle vara intressant att få höra, varför ingen anmälan är gjord för Ejdsells huvudtackling mot Joel? Trodde disciplinnämnden var till för att stävja skeenden som kan tendera till skador

  10. Detta var återigen ett bevis på att situationsrummet ocgh disciplinnämnden är den stota mygelmaffian. Sä jävla ruttet.
    Skådespelare Ejdsell filmar till sig ett matchstraff på Borgman. Samma djävla skådespelare Ejdsell har tidigare undrr matchen satt armbåge rätt i huv på Joel.
    Men inte ett skit händer. Domarna blundar och situationsrummet blundar.
    Jävla mygelmaffian.
    Så jävla ruttet.
    Mycket extra pengar att tjäna för mygelmaffian i slutspelet tydligen

  11. I morgon eftermiddag hoppas jag verkligen att Frölunda lyckas med att rå på FBK.
    Oavsett Borgmans ”dumdristighet” – så vill jag ändå väldigt gärna se han iklädda sig Frölunda tröjan åtminstone en gång till innan han försvinner.
    Inte helt omöjligt att FBK kommer och matcha Hildeby i målet imorron.
    RR med gäng måste tills nu ha scoutat honom.

    * Till den som eventuellt har missat vad jag nämnde om ”Lazaruseffekten” – kan alltid gå tillbaka under Lemans tidigare rubrik inlägg: ”En jäkla tuff uppförsbacke för Frölunda efter Borgmans matchstraff” och se vad jag kommenterade där om just det fenomenet. 😉

  12. Hoppas Borgman går ut och fördömer DN och domarna innan han drar till NLA och berättar hur trött man blir på dom olika bedömningarna som spelare!
    Och att som bra hockeyspelare vill man inte möta spelare som little, Ejdsell, filimin osv för man vet att så fort man nuddar dom så blir man utvisar eller avstängd!

    • Haha, nuddar dom? Little blev borta mer än halva säsongen. Men det var så klart en filmning eller?

      • Han hoppar ju ur en tackling och får knä mot knä, fruktansvärt korkat gjort och ansvaret borde enbart ligga på Little! Att han blev borta länge beror enbart på att han sätter sig själv i en dålig situation, och nej som svar på din fråga det va ingen filmning men det va en korkad grej som gör att nästa gång man går in i närkamp med en sån spelare så vet man inte hur man ska bete sig för vad som helst kan hända!

      • Little hade bara kunnat ta emot tacklingen så hade inget hänt. Men hoppa undan som en fegis.. han får skylla sig själv.

  13. Jag tror Hasa kan ersätta Borgman på ett bra sätt i PP
    Sen kan de kasta betydligt mer istid på Folin, Lindbohm och Filip och Tom

  14. Skriver samma sak som jag skrev på twitter.

    Borgman har stängt av alla sina sociala medier, han kan inte må bra just nu. Måste vara oerhört tufft mentalt för honom. Man får inte glömma att det är människor det handlar om tillslut.

    Aldrig något lugn och alltid något som var ett problem. Spelat skadad och inte kunnat prestera alls på grund av det, och samtidigt haft extrema förväntningar. Måste ha varit riktigt tufft mentalt, och nu sätta laget i en skitposition. Hoppas han mår okej. Fyfan, skulle inte vilja vara i hans position nu.

    Han vill göra precis allting för laget, såklart. Han offrar sig men tyvärr verkar det inte hålla psykiskt eller fysiskt.

    Vi kan åtminstone försöka ha lite förståelse för Andreas och inte totalhacka på honom, han vet EXAKT vad han gjort och att det är dåligt.

    • Affehockey, precis som du skriver. Därför inte Borgman kommer sätta sin fot i Scandinavium imorgon. Tyvärr får spelare otroligt mycket hat, för spelarna kan göra misstag isen.

    • Jag lider också med Borgman i detta läget. Slarvigt och klantigt? Japp! Men knappast så att det var hans intention! Han har spelat skadad för att hjälpa laget så gott han kunnat, vore oerhört trist om detta blev sista matchen i Frölunda för hans del.

      Bra också att både han och Roger kritiserar situationsrummet och DN. Är det en enda sak jag önskar mig från det hållet så är det en konsekvent linje, men deras linje påminner mer om seismogrammet från jordbävningen i Fukushima!

  15. Bra tryck i Ängelholm,men det roliga är att man aldrig hör vad de sjungs i Rögle hymn, grotesk dialekt.

  16. Står inte Ejdsell på menyn imorgon så byter jag lag eller lägger ned hockeyn, när jag var aktiv fanns alltid detta hos laget efter att någon medvetet spelat fult,fegt elle fuskat. Inte första gången för Ejdsell heller… man blir lovligt byte visa nu varför hockey har regler när inte domnaren klarar av det. Spela stenhårt på Ejdsell inte fult men så hårt som möjligt. Någon som spelat på högsta nivå och själv haft en rejäl lårkaka VET att man inte spelar 15 min senare.

    • Så vi skall få en till avstängd? Han lägger sig och haltar ut i omklädningsrummet så får vi en GP och avstängning….

      • Läs vad jag skriver eller tänk efter innan du svarar! Spela hårt men sjyst en stor skillnad på det och att spela fult! Han skall jagas och han skall känna varje närkamp! Spelarna måste stå upp för varandra mer än något i ett slutspel!

  17. Jag är inte hemma alls på reglerna, men kan situationsrummet titta på tex tacklingen på Joel igår o döma efter videon trots det inte blir ngt på isen ?

      • Efter matchen.. typ som när dom granskar ett matchstraff från matchen. Alltså en situation som inte blir ngt på isen men som e solklart matchstraff, tex Ejdsell igår.

        • Ja, klart de kan granskas i efter hand men det är situationsrummet som bestämmer. Sedan kommer beslutet till dicinplinnämnden om de ska resultera i anmälan/avstängning.

      • Situationsrummet har tillgång till en referensgrupp som granskar matcherna i efterhand. Situationer som domarna missat, exempel Joels smäll i huvudet, är deras skyldighet att kolla. Hur de sedan missat detta kan man inte förstå. Där borde situationsrummet anmälas.

  18. Haha vad yrar Rönnberg om nu!
    FBK fick inte med sig en enda utvisning förutom den solklara på herrejössesbacken.
    Medans Frölunda la sig ganska lätt 2 gånger. Speciellt den som var ett litet slag på benskydden. Solklar förstärkning.
    Så ska nog inte kasta sten i glashus Rönnberg!

    • FBKmot torget, tycker du var vettig & disskuterat bra. Men efter igår har du verkligen tappat de tyvärr. Du läser ju inte ens vad de handlar om. (spelare ligger kvar när de fått en tackling som resulterar i matchstraff & avstängningar, tydligare kan de inte vara eller?

        • Kan hålla med om att spelare ligger kvar för mycket. Men har man fått ett knä rakt in i låret i fart så vet man hur ont det gör. Och hur muskeln stelnar helt.
          Han försökte ju stödja på det men det gick ju inte.
          Han har enligt egen utsago en fläskig lårkaka idag.
          Så jag vet inte vem som är mest enögd?
          Men diskuterar gärna med dig med 😊

          • Det jag reagerar mest på är att det alltid är domarnas fel när Frölunda förlorar enligt Rönnberg. Och det kan jag lova att hela hockeysverige är trötta på.
            Finns det nån tränare som gnäller på domarna like mycket?
            Som pustar och himlar med ögonen. Som står i korridorerna och försöker påverka domarna.
            Ja möjligtvis Cam då.
            Visst kan man göra några utspel ibland som tränare. Men varenda match…?

          • Roger får otroligt mycket skit för cmore älskar zooma in Roger när han får en utvisning mot sig. Men att han klagar på domaren för de förlorat? Tycker mer han påpekar att folk ligger kvar för få med sig matchstraff/avstängningar.
            Han säger mest efter de förlorat att de är mitt jobb att jag inte får mina spelare tillräckligt förbereda för denna matchen.

          • Till FBK Mot Torget
            Som värmlänning och Kristinehamnare så skäms man över hur ovårdat Ejdsell alltid spelar , hög armföring i alla tacklingar , slag och rapp över händer och armar i alla närkamper , lägger sig ner som en döende Bambi så fort tillfälle ges , ut i omklädningsrummet en stund och sen tillbaka i matchen igen som inget hänt , skillnaden på Ejdsell och Shinnimin i Luleå är hårfin , två spelar som kan få vilket Hollywood kontrakt som helst , man skäms som Värmlänning att FBK kan ha sån skit i truppen : stå förfan upp och spela ärligt

  19. Skellefteå – Rögle känns inte som en slutspelsmatch. Om man jämför med matchen igår.

  20. Självklart ska Ejdsell få veta att han lever imorgon ! Han ska vara lovligt byte så länge serien lever han ska helst inte spela semifinal oavsett hur om Färjestad går vidare dit lr ej !

  21. Just det Roger nämner, om rosse och Öberg, det skrev jag i flera texten. Vad är skillnaden mellan dess två situationer? Jo, Öberg ligger kvar. Är det så vi vill ha det i svensk hockey? Nu går man enbart på konsekvens. Hade ejdsell ställt sig upp direkt så hade det blivit en tvåa. Nu ligger han kvar och haltar ut, en femma. Det är en knätackling så matchstraffet i sig är säkert riktigt men jag gillar inte att man dömer efter konsekvens. Vi minns ju rosses matchstraff när handen kommer upp flera sekunder efter tacklingen. Öberg låg kvar och då lyfte domaren handen. Sanny sa det igår att just knätacklingar är svårast att bedöma. Villig att hålla med.

    • Håller helt med Daniel B, bra sagt.
      Men domaren blåser ju inte förens de gått 4-5 sec, där ser jag ännu mer oroväckande. Det tyder ju på först att de inte är ens utvisning. Är det en solklar utvisning så blåser domaren direkt.

  22. Tyvärr är det nog så att vi också måste börja filma om vi ska ha någon chans i framtiden pga domarnas och DNs låga kompetens.

  23. Självklart ska Borgman bli avstängd oavsett om Ejdsell överdrev en smula eller inte. Men jag tycker jämförelsen med Rosellis tackling (Öberg såg ut att bli medvetslös men spelade PP direkt efter) och Ejdsells är intressant. Det är väl poängen med hela snacket. Hur det kan bli så olika bedömningar och straff?

    Där är det tyvärr så att hade Joel legat kvar en liten stund så hade den tacklingen granskats. Det har ingenting med varken Frölunda eller Färjestad att göra, så har det varit hela säsongen och det är ett problem i SHL. Det tror jag alla lags supportrar kan hålla med om.

    • Då är frågan: måste en spelare ligga kvar för att det ska bli ett matchstraff? Jag tycker inte det. Något måste göras åt detta. Ligger man kvar så spelar man inte mer den perioden eller nåt liknande. Fan vet jag men något måste göras.

      • Jag förstår inte problemet. Domarna kommer titta på det, de kan väl då välja mellan 5, 5+game eller 2? De ska i det läget inte bedöma konsekvens, däremot var konsekvensen det som uppmärksammade dem på det de borde sett redan från början. Hade de i efterhand kunnat ta en utvisning även för filmning hade det varit bra, då hade man fått bort direkt fusk. Men en knätackling är en knätackling, oavsett om den utsatte ligger kvar eller ej. Att lägga sig blir ett sätt att signalera vad som hänt, domarna hinner inte alltid med. Farligt spel tycker jag man ska försöka bli av med, oavsett den utsattes smärttröskel.

        • Vadå inte hinner med? Det minsta man kan kräva är väl att domarna ser vad som händer där pucken är?! Det var ju inte så att Joel blev tacklad där inte pucken var.

        • Lampro, självklart är en knätackling en knätackling. Förstår inte riktigt vad du menar. Jag har också skrivit att domarna dömer enbart på konsekvens och det är fel. Ursäkta att jag inte fattar. Jag är lite trög ibland.

          • Nej, håller helt med dig. Mer som reaktion på vad somliga hävdar, att man kan filma sig till ett matchstraff. Borde vara omöjligt eftersom matchstraffet i sig bedöms i efterhand utan hänsyn till konsekvens.

            Däremot, så klart, lägger man sig syns det att något hänt.

            Som svar till Kjelle, har du någonsin testat att vara domare i en sport där det går snabbt? Det är en enorm skillnad på att sitta och titta på TV, svårt att se allt och att i realtid fatta rätt beslut.

    • RBK börjar bli sådär otäcka…..krypande formkurva uppåt. Tror att RBK kommer svepa SAIK, men man kan ju hoppas att det blir det omvända.

      • Raymond Gustafsson, de har ju märkt att inte truppen håller för spela anfallshockey, ställt om spela tight försvar & med snabba omställningar. Sätta ditt pucken när de gäller.

  24. Växjö har filmat till sig två utvisningar nu. Fan så tröttsamt om det ska bli som i fotbollen!

  25. Överstepastor Berglund i Luleås bås gapar o skriker och inaveln på läktaren hakar på. Vilka nötter

    • Träna hårt denna veckan Borgman, från match 5 är du tillbaka och det är både semi och final kvar.

  26. Mögle skriker : vi är bästa grönvita laget….Finns ju inga andra så kunde lika gärna skrikit : vi är det grönvita laget

  27. Tycker att Frölunda killarna skall slänga sig o spela över, det fungerar ju. Ibland får man ”rätta” sig efter ” reglerna”. Förövrigt förstår jag inte att ni orkar titta på skiten. Denna jävla lek är inget annat än en bedömningssport.

  28. Vad är att filma? Att låtsas få en klubba i huvudet, ja. Att få en klubba i huvudet och rycka till lite extra? Klubba i huvudet, oavsett konsekvens, är väl utvisning?

    Hade Joel lagt sig ner för att visa att han fick en armbåge i huvudet, är det att filma? Hade domarna sett det skulle det varit utvisning, återigen ska inte konsekvensen ha betydelse. Nu såg de inte och Joel körde vidare så då hände väl inget?

    Hade straff varit avhängigt av konsekvens så är det självklart att fuska om man slänger sig på isen och spelar död, nu när det inte ska handla om konsekvens är det väl tveksamt om det är att fuska? Är det 5 minuters straff och domarna tittar på det kan de ju alltid ändra sig?

  29. Det är slutspel, för fan… Om #74 Borgman hade blivit avslängd en match hade räckt. Dessutom tittar DN på andra saker som sker under match, varför då inte Edsells armbågstackling på Joel?

  30. – Vi tar bort en del grejer nu. Vi har gått ut med brev till flickvänner och fruar att det är fokus på hockey nu, säger Robert Ohlsson, tränare för Skellefteå.

    • Spelarna får givetvis sova hemma fortfarande, men blir någon det minsta krasslig så blir det isolering.
      – Skulle någon bli risig så erbjuder vi hotell, avrundar Ohlsson.

      Helt rätt vi såg vad som hände med Lasse.

  31. Tycker det är märkligt att det är så jävla tyst i tidningar mm ifrån ”experter” mm om Ejdsells tackling på Joel… får dom inte yttra sig????

    • Jo för Ejdsell spelar i ett av gullu gyll lagen
      Hade Ejdsell spelat i Frölunda så hade det stått spaltmeter efter spaltmeter i både Expressen Aftonbladet.
      Och hade Lennström kört en kopia av Borgmans tackling mot Lasch så hade det max blivit en 2a. Mygelmaffian styr svensk hockey
      Ejdsekommer undan med en solklar checking to the head på Joel
      Var är situationsrummet och disciplinnämnden????
      Jo dom blundar för allt svineri fbk står för
      Undrar hur stor budget fbk har för pengar under bordet???

  32. Mycket talar för att Brynäs åker ur. Finns det någon spelare i det laget som vi skulle vilja ha till Frölunda?

  33. Roger är en pajas. ”vi lär våra spelade stå upp, vår moral bla bla”. Som att andra lag tränar på att ligga ner och fuska, Roger säger det som passar så klart. Knappast Rogers ledarskap el pedagogik som fick Joel att fortsätta spela. Löjlerier.

    Ingen tränare ber sina spelare fuska. Punkt.

    Roger bör fokusera på sitt egna ledarskap och sina tillkortakommanden och släppa ursäkter mm. Vi har nu fått följa dessa i flera år och jag börjar tröttna.

    Ja, ejdsell borde fått en utvinning, men nu fick han inte det. Live With it. Spela ert spel och fokusera på att göra fler mål och vinna matchen. Sluta leta ursäkter.

    • Tycker också Roger börjat snacka en massa ovidkommande strunt med media.
      Bl a därför är jag ytterst tveksam till att Roger är rätt man att leda Frölunda.

      1. Fokusera på det som du kan påverka.
      2. Välj dina strider med omsorg.
      Två ”ledstjärnor” i mitt liv.

Det går inte att kommentera detta inlägg

Prenumerera

För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.

Prenumerera

Prenumerera

För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.

Prenumerera

Prenumerera

För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.

Prenumerera

Senaste nytt

Senaste nytt

Senaste nytt