lördag, 1 april, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Hatten av för disciplinerade, skickliga Växjö – men nu börjar även jag undra …

av Henrik Leman
3 månader sedan
A A
134

► När Växjö gjorde 1–0 kändes matchen avgjord. Frölunda lite för blekt i mardrömsarenan.
► Men utvisningen som hjälpte Växjö koppla grepp – är det verkligen så här vi vill ha det?

Detta är en låst artikel. Välkommen att bli prenumerant. Redan betalande läsare? Logga in för att fortsätta.

Logga in

Månadsbetala

För endast 69 kronor per månad får du tillgång till allt material på rakapuckar.com
Klicka här

Köp artikel

För 19 kronor får du rätt att låsa upp en valfri artikel.
Klicka här
Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg

Med Folin redan på skadelistan, här försvann ännu en Frölundaback

Kommentarer 134

  1. Sincan says:
    3 månader sedan

    Kan det bli tråkigare att kolla på? Fyra nyanser av torkande ljust och fräscht. Det känns som att Frölunda hade kunnat spela 7-8 perioder till utan att göra mål. Offensivt var 90% av spelarna anonyma och kollade på den som hade pucken och hoppades att den skulle göra som Friberg mot Luleå. Trubbigt och på utsidan, ska man verkligen vänta på en turstuds? Bra lag vinner genom att vara bra och inte förlita sig på tur, Växjö hade mycket fler chanser med hungriga spelare framför mål.

    Lite tankar om några anonyma spelare är bland annat att Purre brukar benämnas som en underskattad spelare, jag tycker att han vare sig är över- eller underskattad, ibland är han i zonen och sätter dem som en poängkung men han har en tendens att försvinna delar av säsonger, som nu.
    Hoppas Nässen är en oslipad diamant då man väljer att satsa så mycket på honom, jag ser då inte riktigt tendenser till någon bärande spelare där. Filip Johansson fipplar återigen på blå under PP.

    Är det bara Joel som kan teka?

    Lasch tackling är det inget fel på.

    Väldigt tyst i ingenVIDAre arena innan målen trillar in.

    • BMG says:
      3 månader sedan

      +1

    • HenrikM says:
      3 månader sedan

      Delar helt bilden om Purre. Varit så länge. Han är riktigt bra och vass i 4-6 matcher. Sedan tämligen anonym i lika många.
      Nässén verkar vara en ambitiös spelare men finns ingen spets i någon del av spelet. Ingen vidare tekare, ordinär i närkamper, ingen spelippläggare, ingen skytt. Ok på det mesta, men svårt se att han kan bli en ledande SHL-center.

    • D.S says:
      3 månader sedan

      Kloka ord.

    • tomas says:
      3 månader sedan

      Angående tekningar. Jag har kikat statistik tidigare år och blev nyfiken nu. Det är samma bättre siffror iår… Men i frölunda är det bara Joel som har över 50%, Purre har faktiskt 50% och är bästa nr2 på många år, annars runt 45% är 2an. Lägger joel av har vi inte någon över 50% som det ser ut idag….

  2. Frippe says:
    3 månader sedan

    För många skär av Lasch som är en orutinerad tacklare domaren bra placerad klockren boarding. Låt oss inte glömma att det finns en regelbok att förhålla sig till…. Växjö smartare, skickligare etc

    • Conny-Hasse says:
      3 månader sedan

      Du tittar nog på damhockey då?

      • Frippe says:
        3 månader sedan

        Nope läser regelboken den kan man tycka vad man vill om… Lasch tar för många skär därmed boarding

        • Henrik Leman says:
          3 månader sedan

          Då läser du den dåligt. Står nämligen inget om för många skär.
          ”A boarding penalty shall be imposed on any Player who checks or pushes a defenseless opponent in such a manner that causes the opponent to hit or impact the Boards violently or dangerously.
          The severity of the penalty, based upon the impact with the Boards, shall be at the discretion of the Referee. There is a considerable amount of judgment involved in the application of this rule by the Referees. The duty is on the Player applying the check to ensure their opponent is not in a defenseless position and if so, they must avoid or minimize contact. However, in determining whether such contact could have been avoided, the circumstances of the check, including whether the opponent put themself in a vulnerable position immediately prior to or simultaneously with the check or whether the check was unavoidable can be considered. This balance must be considered by the Referees when applying this rule.”

          • Dick Andbert says:
            3 månader sedan

            👍👍

          • Frippe says:
            3 månader sedan

            Domaren med stöd av regelboken bedömer att Lasch tar för många skär och då blir tacklingen vårdslös… låt oss diskutera detta. Jag med många tycker att Lasch som är en oerfaren tacklare tar för många skär vilket gör tacklingen vårdslös därav boarding…

        • Anders101 says:
          3 månader sedan

          Det görs massor av saker i varje match som är förbjudna enligt ”regelboken”….
          Så att kalla det för ”klockrent” är ju en rejäl stretch….

          Men du kanske vill att Domaren ska blåsa för varje incident som är tekniskt ”korrekt”??

        • Niclas says:
          3 månader sedan

          Haha! Då läser du den förbannat dåligt du! Regelboken tar vid boarding inte hänsyn till antal skär (skämskudde fram)!

        • Göran5 says:
          3 månader sedan

          Läs själv den regel med antal skär är borttagen sedantvå år. Lundberg 20 cm längre o 25 kg tyngre filmar till sig enstraff av tackling som tar axel mot axel. Fakers filmar till sig viktiga utvisningar i alla matcher…………..

        • Martin Falk says:
          3 månader sedan

          Då skulle det varit charging, läs gärna regelboken istället för att gissa.

        • Mickey_80 says:
          3 månader sedan

          E det herr Lakers som bytt namn? Ni verkar lika okunniga iallafall

    • Henrik Leman says:
      3 månader sedan

      Se hur han glider in i tacklingen. Axel mot axel. Lundberg har sidan mot. Vänder om, därmed huvud i glaset.
      Men visst, är det så här hockeyn ska vara, så …
      Kom bara sedan inte och klaga på brist på intensitet i matcherna.

      • Anders101 says:
        3 månader sedan

        +1

        • Oscar Björn says:
          3 månader sedan

          +1

      • Split Vision says:
        3 månader sedan

        +1

  3. Conny-Hasse says:
    3 månader sedan

    Hoppas man kan vända på rätt stenar angående vårt PP innan säsongen är slut!?

  4. Björn says:
    3 månader sedan

    När Frölunda inte orkar mer, efter de ligger under med 2-0 underläge.
    Så är de tråkigt att se att domarn gör bort sig & tar ut Lasch för en klockren tackling, därefter gör skickliga Växjö 1-0. Innan Växjö gör 2-0, så missar domaren återigen en solklar utvisning när Max blir nerdragen.
    Sånt här får inte hända i SHL, de är för stora misstag av domarna som avgör matcherna.
    Visst Frölunda får några PP i tredje men känns rätt kört då efter Växjö leder med 2-0 & musten går ur Frölunda.
    Sen tycker många med mig att man ska kunna hämta upp 2-0 underläge, men tror de är jävligt mentalt jobbigt & ligga under, på två domar misstag som kostar matchen tyvärr.
    Men Frölunda måste skapa mer farliga målchanser, skymma målvakten, attack på & runt målet. Det är de viktigaste sakerna i dagens hockey.

    • Henrik Leman says:
      3 månader sedan

      Såg absolut ingen utvisning när Max föll. Och Växjö vann för att man var bättre, inte på några domarmisstag.
      Min oro rör den större bilden, med den här typen av tacklingar.

      • Dick Andbert says:
        3 månader sedan

        Henrik, var inte så PK , domarna är undermåliga! Ingen av Shl’s domare hade platsat i NHL, där ställer man mycket större krav!

      • BMG says:
        3 månader sedan

        Växjö backen är uppe med klubban på hansken på Max strax innan han föll.
        Tråkigt att se att dom släpper så många spelförstörande moment och samtidigt tar direkt felaktiga utvisningar.

  5. STM says:
    3 månader sedan

    Håller med dig Leman om tacklingen. Men till skillnad mot dig har jag tyckt det varit så här illa hela säsongen.
    Hävdar bestämt att avstängningen på Borgman är fel (finns fler exempel inte bara i Frölundamatcher). Den händer enbart när tacklingsmottagare ej står upp utan hoppar undan. Ligan har helt tappat det när det kommer till fysiskt spel!

    • Henrik Leman says:
      3 månader sedan

      Helt annan sak vid bentacklingar, enligt mig. Farligt spel.

      • STM says:
        3 månader sedan

        Fast jag håller inte med där. Det farliga spelet blir ju först när mottagare fegar ur. Om vi ska ha det så här kommer det bli ”farligt spel” av allt. Så håller tyvärr inte med. Vi måste börja lägga ansvar på mottagare mer.

    • Dick Andbert says:
      3 månader sedan

      Håller med!

  6. Per M says:
    3 månader sedan

    Det är alldeles för många som gömmer sig under matcherna. Dels är truppen fel sammansatt och de sk målgörarna Greco och Innala måste totalt felscoutade om inte så är det fel på spelsystemet som bryter ner offensiva krafter. Burström måste bort att inte ha gjort mål på ca 55 min pp måste vara något av historiskt lågvattenmärke.

    • Sektion S says:
      3 månader sedan

      Precis, men Burström står under Rönnbergs beskydd- dom kan spela säsongen ut utan att göra mål i PP. Inget kommer att hända. Finns inga krav nuförtiden i Frölunda, vi kommer att rulla in på säsong 5 med kräftgång i höst…

  7. Split Vision says:
    3 månader sedan

    Bra Leman att du tar upp det återkommande problemet med att svensk elit hockey håller på att gå mot en ”snällare” sport. Det är ju inte fel på hockeyn i sig, där en av grund stöttepelarna är fysiskt, tufft men rent spel. Problemet är snarare att utbildningen av spelare verkar ligga på fel nivå. Öka istället kravet på spelare, tränare, klubbar m.m. att kunna ta emot en tackling, se till att hålla huvudet högt och förstå att om man är en puckförande spelare löper man stor risk att få en tackling. Klarar man inte det så finns det ju andra sporter som inte tillåter fysiskt spel. Tycker att det har varit alldeles för många situationer som mynnar ut i konsekvensbedömning istället för bedömning av ojust spel. Det måste till en förändring om vi inte skall tappa mark i svensk hockey internationellt.

    • Kjelle says:
      3 månader sedan

      Precis men då bör dom inte välja handboll. Såg matchen i går mellan Sverige och Brasilien hade Växjö fjollan spelat där hade han varit död nu. Dom vet hur man tar emot en smäll och DOM HAR BARA TRÖJOR OCH KORTBYXOR på sig…….

  8. Henrik Leman says:
    3 månader sedan

    UPPDATERAT med klipp från presskonferensen där Rönnberg och Jönsson har olika uppfattningar om Laschs tackling.

    • Gunnar Lyngsaa says:
      3 månader sedan

      Fast måste inte Jörgen svara så? Det är väl ingen tränare som tycker domaren gjort fel när dom fått en fördelaktig utvisning med sig?

      • Kjelle says:
        3 månader sedan

        Jo då hört Rönnberg flera gånger sagt att utv varit tveksamma som Frölunda fått med sig. Kanske därför domarna dömer som dom gör mot Frölunda…..

  9. Björn says:
    3 månader sedan

    Slipper möta Kamarov på tisdag, bör få minst 2 matcher avstängning för han knuffar domaren. Dessutom håller domaren på att trilla bakåt o slå huvudet i isen. Så bör vara 5 matcher avstängning.

    • Björn says:
      3 månader sedan

      Bedöm själva.
      https://mobile.twitter.com/antonj85/status/1613634381289033737

    • FBKmot torget says:
      3 månader sedan

      Nja var en patetisk liten knuff.
      Som tydligen är personlig numera..
      Men helt rätt. Som dom dömt innan ska han bli avstängd.

      • Björn says:
        3 månader sedan

        De går på hur illa den tar på domaren, inte hur hård knuffen är.

      • Anders101 says:
        3 månader sedan

        Jämför detta med Joels 5 matchers avstängning….. där det inte ens uppmärksammades under match…

        • Sincan says:
          3 månader sedan

          Kommer aldrig sluta att jämföra med den, fattar inte hur de inte kan stå till svars och åtminstone pudla om den situationen jämfört med alla efterkommande kortare avstängningar.

          • Per says:
            3 månader sedan

            Han knuffar domaren medvetet. Det måste ju naturligtvis beivras stenhårt. Tidigare incidenter har varit mer av klantighet. Det här är en medveten knuff på en domare som spelaren blev förbannad på. Det måste bli betydligt fler än de fem matcher Joel fick. Med tanke på Joels straff borde han få 8-10 matcher.
            Spännande att se vad chokladhjulet stannar på. Blir det en match eller stjärnvinst och 10 matcher?

  10. FBKmot torget says:
    3 månader sedan

    Om Luleås domarputtare blir avstängd får han spela chl då?

    • Björn says:
      3 månader sedan

      Nej för CHL räknas in i avstängningen.

  11. Conta says:
    3 månader sedan

    Lundberg filmar till så Lasch blir utvisad. Domarna går på det och visar ut Lasch.
    Lundberg kunde sedan spela vidare trots att han låg död på isen?
    Lundberg borde straffas hårt för sin filmning, Växjö inte värda någon hyllning med en sådan skådespelare i truppen.

  12. Lindbjor says:
    3 månader sedan

    Angående tacklingen: Håller med STM. Tittar en del på NHL och där finns överhuvudtaget inte problemet. I SHL reagerar domarna – inte på hur tacklingen utförs – utan enbart på effekten som till största delen beror på agerandet från den som tacklas. Det är inte så att armen kommer upp direkt. Om den tacklade fortsätter spela – aldrig. Efter fördröjning (=liggande spelare) och ofta gap och skrik från bänk/läktare kommer det upp en arm och så är cirkusen igång. Jo, Leman, SHL har ett alldeles eget problem. Det är väldigt ängsligt och ambivalent från domarhåll. Och det göder en utveckling mot det vi absolut inte vill se i hockeyn! FILMNINGAR!

    • Björn says:
      3 månader sedan

      +1

    • Henrik Leman says:
      3 månader sedan

      Det är ju precis det problemet jag tar upp i texten?

      • Lindbjor says:
        3 månader sedan

        Det var din text om ”slentrianmässigt gnällande på svenska domare”. Klart domare agerar i ett system som i Sverige dessutom verkar vara dikterat av Arbetsmiljöverket. Problemet är väl inte domare som individer men resultatet är likväl SHL- domare framstår som godtyckligt matchavgörande amatörer jämfört med NHL.

  13. Gustav says:
    3 månader sedan

    Har vi skapat en målchans än?

    • Olle* says:
      3 månader sedan

      Nej och nu är klockan 23:58

  14. Conta says:
    3 månader sedan

    Sjöström letar efter förstärkningar till Frölundas trupp på helt fel ställen, fel ligor.
    Bara hämta nya spelare direkt från Dramatens Scenskola
    Är ju den utvecklingen i svensk ishockey. .

    • izeps59 says:
      3 månader sedan

      Från Brynäs menar du

      • FBKmot torget says:
        3 månader sedan

        🤣

  15. Björn says:
    3 månader sedan

    Rögle vågar kicka spelare.

    According to Klaus Zaugg (Watson), Lukáš Klok will become part of HC Lugano’s organization effective immediately. Klok has appeared in eleven games for Rögle BK this season thus far, recording one assist.

    • Björn says:
      3 månader sedan

      Inte nöjd med anfallsspelet kickar den ansvariga o tar tillbaks succé mannen Janne Larsson.
      Rögle börja se ut som de gjorde förra året med deras grymma anfallshockey.

      • Sektion S says:
        3 månader sedan

        Jo men Rögle bedriver elitverksamhet från tränare till sportchef till styrelse. Det gör inte Frölunda, det är social samvaro, trygghet- ett folkhem i miniatyr.
        Det rullar på i all sin uselhet

        • Husse says:
          3 månader sedan

          +1

  16. Anders101 says:
    3 månader sedan

    Jörgen Jönsson med nästan 600 Elitseriematcher under bältet, tar på sig Coachrollen….

    Han *vet* mycket väl att Lasch tackling inte är någon utvisning…..

    • Olle* says:
      3 månader sedan

      Man skyddar sina spelare, helt rätt. Oavsett hur fel det än är.
      Det Rönnberg sysslat med när han slänger sina egna spelare framför bussen är fullständig katastrof.
      Säger väl sig självt att en grupp som inte står upp för varann inte kommer lyckas tillsammans

  17. Oscar Björn says:
    3 månader sedan

    När man ser såna här matcherna önskar man att SHL spelades på mindre rink, så att det händer något och bli lite action.
    Dagens match var som att se på medelmåttig fotboll, tyvärr.

  18. Per says:
    3 månader sedan

    Sket i matchen idag. Var ute och tog ett par öl istället. Hade på känn att det skulle bli en sjukt trist tillställning. Alltså tråkigare än vanligt. Skönt att jag tog rätt beslut.

  19. PS says:
    3 månader sedan

    Så som domarna i SHL dömmer numera, dvs konsekvensen av en handling och inte själva handlingens regelvidrighet så kommer vi snart att ha utvisning på skjutande spelare om den som täcker skott blir skadad.

    • PS says:
      3 månader sedan

      Me det sagt, VFs problem är inte att de får tveksamma beslut emot sig. Man är helt enkelt för trubbiga i 5-5, tillhör bottenskiktet i PP/BP och har för få individuellt skickliga spelare som kan producera poäng. Just nu är det bara Friberg och till viss del Borgman som kan bryta mönster och skapa lägen. Övriga är en grå massa eller som jag skrev tidigare, VFs kvalitet/brunkar-kvot är väääldigt låg.

    • PS says:
      3 månader sedan

      *dömer

  20. bamse says:
    3 månader sedan

    Nån kanske har skrivit detta, inte läst alla kommentarer. Men domarna går ju på om spelaren ligger kvar eller inte. Lasch är ju typ hälften av storleken, lite överdrivet kanske 🤪 och han delar ut en klockren tackling. Men Växjö spelaren ligger ju kvar lite och tycker synd om sig själv, drf tar domaren utvisning. Är ju det enda dom går på nu för tiden.

  21. Herr Lakers says:
    3 månader sedan

    Inget ont om frölunda som kåm9ar och sliter i en jämn match. Men Roger och rapporteringen borde fokuser på sitt PP1 hur kan domarna bedömas på en situation. Joel hat väl varit sämre än domaren i minst hälften av matcherna men inte ord om att flytta ut han ett pp och Roger som är ansvarig för helheten i pp tar upp en situati8n när egna laget göt inga mål. direkt svagt. Vill vi verkligen ha det i hockeyn.

    • Erik says:
      3 månader sedan

      Here we go again…

    • Manne says:
      3 månader sedan

      Kämpa på med stavningen…

    • STM says:
      3 månader sedan

      Herr Lakers. Gränsen för dina pinsamma kommentarer är sen länge sedan passerad!

      • Manne says:
        3 månader sedan

        Det får inte vara känslor. Herr Lakers vill se en hockey helt utan känslor, där spelare och ledare är helt oengagerade. Ingen får visa missnöje, ingen får jubla, ingen får skratta, ingen får le, ingen får vara allmänt glad för att de håller på med världens snabbaste lagidrott.

        Nej, nej. Alla ska bara stå där. Inget engagemang får visas, från någon. Då kan de yngre som börjar spela hockey ta efter…

  22. Alfjoh says:
    3 månader sedan

    Sanningen är den att 2 av 3 mer meriterade värvningar inför säsongen blev rejäla bommar. Petteri Lindbohm växlat upp ganska rejält och presterar just nu precis det man kunde förvänta sig eller snäppet sämre.

    Anthony Greco är nog ingen superbilligt värvning (inte 300 dyr heller) men fortsatt en import som skall prestera, vilket han inte gjort. En rätt rejäl bom av Sjöström och tränarstaben.

    Jere Innala är svårbedömd, men ser man till förväntningar kontra produktion är det också en miss av Frölunda. Håller han detta poängsnitt slutar han på 22 poäng över 52 matcher, det är alldeles för dåligt för en sådan spelare, som faktiskt spelade VM för världsmästarna.

    Detta är en stor anledningen till att Frölunda har en trubbigare offensiv än flera andra toppkonkurrenter. En redan rätt trubbig trupp, missade sina enda offensiva kvalitetsvärvningar, det fick man inte göra i det läget som Frölunda befann sig i. Nu har man en sämre trupp än förra året vid samma tidpunkt.

    Den tuffa sanningen är den att Frölundas stab har misslyckats med lagbygget i år. Främsta problemet som skulle lösas i sommar var att ersätta Elmer Söderblom och lägga till ytterligare kvalite i offensiven, man misslyckades rejält.

    Det räcker att man satte en av de värvningarna för att få chansen att gå långt att bli mycket, mycket bättre.

    Sjöström och vi misslyckades, ännu en sommar.

    • Alfjoh says:
      3 månader sedan

      Med det sagt tror jag definitivt att Jere Innala har mer att ge kommande säsong (om han och Frölunda vill fortsätta samarbetet). Ung, talangen är där och skickligheten också. Låt han arbeta i lugn och ro i en lite mer skyddad roll kommande säsong. Bör vara perfekt ytter för lite secondary scoring kommande säsong.

      Men det är kvalitetsvärvningarna som behöver sitta för att Frölunda skall vara med och utmana på riktigt och inte bara ha en chans att nå semi.

      • HenrikM says:
        3 månader sedan

        Instämmer. Innala har i perioder sett bra ut. Rivig, intensiv spelstil och kommer till lägen.
        Men till nästa säsong behöver vi fylla på med bättre offensiv spets.
        Därför ska inte Greco och omhuldade Mursak ha nya avtal. Kanske heller inte Jacob Nilsson även om han har blivit bättre under säsingen.
        Det måste skapas utrymme för att ta in nytt, de flesta forwards har vi kvar även nästa år.

        • Kjelle says:
          3 månader sedan

          Har för mig att Artturi Lehkonen inte övertygade första säsongen heller. Skillnaden är den att då var väl Robert Ohlsson andretränare och inte den vi har nu…..

    • Conta says:
      3 månader sedan

      Sjöström och Rönnberg har återigen misslyckats med lagbygget. Märkligt hur Frölunda kan göra så svaga värvningar gång på gång. Se på Oskarshamn, dom lyckas hitta bra spelare som PRODUCERAR säsong efter säsong.
      Händer inget radikalt, ochbdet lär det inte göra med Rönnberg som coach så ryker Frölunda i en kvartsfinal. Ännu en misslyckad säsong…

      • Anders says:
        3 månader sedan

        Det är inte värvningarna/individerna som det är fel på.
        Både Greco och Innala har producerat INNAN man kommer till Frölunda.
        Grecco kommer från 66 poäng i AHL.

        Det är sättet Frölunda spelar hockey som förstör kreativa och producerande spelare.

        Du får inte lov att gå utanför systemet.
        Det finns noll utrymme för att bryta mönster.

        Allt skall gå i maxfart hela tiden.

        Anledningen till att Oskarshamn och andra klubbar ”lyckas” med sina värvningar är för att man spelar en mer fri hockey.

        Rönnberg har gjort mycket bra för föreningen.
        Men man kan inte luta sig på historien. Framgång är en färskvara.
        Det finns ingen vilja eller förmåga att anpassa sig till nutid och verklighet.

        Men det är ”bara” två säsonger kvar med det här styret.
        Bara att hoppas att vi inte spelar i Allsvenskan när den tiden kommer.

  23. Alexander says:
    3 månader sedan

    Hör inte till detta ämne, men fick idag bevittna ett Scandinavium evenemang utan dess like. Ilket liv, vilken puls. Samtidigt så slog det mig att var hemmamatch

    • Alexander says:
      3 månader sedan

      Hör inte till detta ämne, men fick idag bevittna ett Scandinavium evenemang utan dess like. Vilket liv, vilken puls!
      Samtidigt så slog det mig att var hemmamatch är en begravningscermoni att uppleva.
      Idag hade de inte gjort det svårare än att ha en arenaspeaker som var aktiv före match, under timeouts samt i pauserna. Som hela tiden interagerade med publiken som fick känna sig delaktig. För att inte tala om att de hade en ljudvolym på musiken som var LÅG. Sen förstår jag att stämningen i mångt och nyckel blir vad det är för kvalité på det som sker på plan men tycker den uteblivna stämningen i Scandinavium när Frölunda spelar borde ses över omedelbart.

      • Olle* says:
        3 månader sedan

        Va, hade de ingen kiss cam och vrålade ut musik i varenda paus?

        • Herr Lakers says:
          3 månader sedan

          Kiss cam hela pausen. Men var bra tryckvågen i grejerna och många var med. Alltid synd att mediahyllan och vip platserna lämna 100 platser tomma.
          Det som saknades var ändå en klackledare och klack. Men många småklackar drigigång. Var mer jippo än hockeymatcherna. Folk var laddade.

  24. allanborje says:
    3 månader sedan

    Tråkigt att Svensk hockey slutat bli en kontaktsport och något domarbasen tydligen kan göra vad han vill med. Lyssna på Loob på SVT .

  25. HenrikM says:
    3 månader sedan

    Instämmer med AlfJoh, klubben träffade inte rätt när de två offensiva luckorna skulle fyllas.
    Sjöström ska inte avgå av det skälet. Sådana missar gör alla sportchefer ibland.
    Däremot kan jag känna att vi har för mycket tålamod ibland. Visst, vi skeppade Lenc och tog in Loui men behöver gör mer.
    Rögle bröt med Kim Rosdahl och Teodor Niederbach. Har tagit in Linus Sandin och Lukus Klok. De sistnämnde var inte bra, nu bryter de med honom. Skulle vara knäckande om de plockade in förra frölundajunioren William Lagesson istället som spelar i AHL. Abbott har varit och kollat på honom.
    De bryter också med meriterade assistenten Lars Johansson och tar in taktiskt smarte Janne Larsson i tränarstaben.
    Nu har Frölunda gått klart bättre än Rögle och kanske inte bör agera lika kraftfullt? Jag vet inte.
    Men samtidigt ser vi alla att 1) vi kan komma topp 6 genom bra försvarsspel, kanske 2) vi saknar PP och offensiv för att utmana om guld. 3) vi är inte ens bra i BP trots ”specialister” som MRO, Lasu, Friberg med flera.
    Jag är övertygad om att Rögle har passerat oss när 52 omgångar har spelats. De kan utmana om guldet för de har spetsen som krävs, och ett fungerande PP.
    Burström? Tror det är en kanonkille. Lagkapten i Luleå, uppskattad som få där, Men han har inte lyckats få till PP sedan årsskiftet förra året och det är ett underbetyg. Svagt anfallsspel överlag.
    Rönnberg är såklart en kanonledare och bra coach. Han är en vinnare. Men i dagens hockey måste man ha en stab runt laget som maxar truppens förmåga, och där fallerar vi nog med Burström. Detta sagt utan någon som helst inblick så kan förstås vara fel.
    Å andra sidan tippade jag Frölunda sjua i SHL, om jag minns rätt. Bedömde inte truppen som bättre än så i relation till övriga. Så kanske är det inte mer att begära?

  26. HenrikM says:
    3 månader sedan

    Angående Anders Burström som kom till Frölunda säsongen 20/21.
    PP-ligan i SHL:
    20/21: Frölunda på 14:e plats med 18,79%
    21/22: Frölunda på 6:e plats med 24% (Lascheffekt fram till jul? De avslutande 25 matcherna var vi näst sämst med 16,22%)
    22/23: Frölunda sämst med 13,86%
    Burström var assisterande i Luleå säsongerna 2014 – 2017. Luleå kom de tre säsongerna 11 – 11 – 10 i PP-ligan.
    Så förutom en starkt PP förra hösten när Lasch var tillbaka har det dalat.
    Säsongen innan Burström anslöt till laget hade vi drygt 24% i PP och var tredje näst i SHL.
    Sedan kan det aldrig vara en persons fel att ett lag blir dåligt i PP. Har svårt att tro det även om siffrorna tyder på det.

    • Herr Lakers says:
      3 månader sedan

      Burström kan inte lastas för pp. Det är Rajjan och Joel som styr. Sedan borde burström och Roger plockat bort dem. Rajjan försöker men Joel gör inte mycket och letar alltid samma läge med kort instick. Har ni någonsin sett Joel slå sin back sätta en screen som Tobi gjortde och styra in pucken. Det händer inte om du som Joel står som en staty och väntar. Frölunda får som vanligt mycket pp av domaren och leder ligan i mest tid i PP, samtidigt ligger sist i pp%. Då måste det hända något. Alltså något radikalt. Sätt Joel och Rajjan på läktaren en match eller låt Joel teka och sedan ska han byta eller vad som helst men de spelar på som om de vora ligans bästa pp. Även om jag hade öler på Växjö så är det plågsamt att se och mesta att de inte ens försöker ändra på det utan det är bestämt att se spelarna ska spela och jag inga andra.

      • HenrikM says:
        3 månader sedan

        Det finns inga bra alternativ. Vi saknar tillräckligt många spelsmarta forwards likt Växjö har i Rosén, Rieder, Kossila, Kellman, Sexton och inte minst backar som Joel Persson och Lukas Bengtsson.
        Om vi tar bort Lasch och Joel, vilka gör det bättre? Greco och Loui? marginellt, de har ju testats. Purre? Nja. Friberg spelar redan PP. Mursak? Nej, inte i närheten av en bra PP-spelare.
        Jag skulle vilja testa Otto Stenberg. Ge han chansen på Nässéns bekostnad. Killen kommer gå i förstarundan och har grymma offensiva skills. Kan inte bli sämre.

      • Lamprologus says:
        3 månader sedan

        Tyvärr måste jag hålla med dig. Det är otroligt frustrerande att se Frölunda skicka ut ligans sämsta PP gång på gång i förhoppning om att nu händer det. Roger yrar ngt om att nu är hans quarterback med igen men alla andra vet att Borgman är inte lösningen, han var med i det PP som över lång tid hade 16,22% i våras (baserat på siffrorna fr HenrikM). Om man vägrar se var problemet ligger och istället tror att det är backen på blå som sitter med nyckeln, då löser man så klart inget.

        Alla skäller på Burström, jag ser RR som ansvarig för detta. Det är hans sak att ta tag i ett problem som Burström uppenbarligen inte klarar av.

        • Per says:
          3 månader sedan

          Roger är högsta ansvarig men att frånta Burström från något som helst ansvar är fel. Burström är en dålig tränare och måste sparkas.

          • STM says:
            3 månader sedan

            Håller med. Detta ÄR Burströms ansvar. Han som ska avgå!

          • Lamprologus says:
            3 månader sedan

            Säger inte att Burström är bra eller inte borde sparkas. Men Roger har ansvaret och kan inte han se att en medarbetare gör ett dåligt jobb, eller åtminstone åtgärda problemen, så bör Roger få kicken.

    • Per says:
      3 månader sedan

      Dina siffror talar ett tydligt språk. Burström måste vara i särklass sämst av alla tränare vi haft de senaste åren. Och han fick förlängt.

      • HenrikM says:
        3 månader sedan

        Har två säsonger kvar. Men kan ju sättas i J18 och ersättas, förstås.
        Men har svårt se att Frölunda gör en rockad så länge vi fixar topp sex. Vi kan fixa att ta oss igenom en kvartsfinal men sedan tar det garanterat stopp.
        Vi har räddats av att Luleå fallerat denna säsong, och Rögle i viss mån. Men Rögle kommer gå förbi oss. De har gjort nödvändiga rockader i laget och staben och blir långsamt bättre.

      • pupule says:
        3 månader sedan

        Klart han fick förlängt, han är ju kompis med Roger. Roger som dessutom satt som en tjurig femåring i sandlådan och ropade; NI TAR INTE MIN HINK OCH SPADE, UUÄÄÄH! (byt ut hink mot Burström och spade mot Näslund.

    • Lamprologus says:
      3 månader sedan

      Forwardssidan är sämre, ja. Backsidan och målvakter tycker jag nog är bättre än förra säsongen. Men du har helt rätt, man gick bom på de offensiva spetsarna vilket är oförlåtligt med tanke på att en av få som gjorde mål, Elmer, behövde ersättas.

      • Lamprologus says:
        3 månader sedan

        Skulle vara svar t Alfjoh längre upp

    • Rogerout says:
      3 månader sedan

      Roger som älskar statistik och bedömer spelare efter siffror (och namn) borde juh älska att se så tydligt vart felet ligger!
      Dock blundar han som en envis höna över dom avgörande siffrorna och bryr sig enbart om dom siffror som ”hans” spelare är bra på!
      Det är absolut inte att GÖRA mål utan enbart att få chansen! Sen spelar spelare efter dom direktiven också!

      • Lamprologus says:
        3 månader sedan

        Kan ju tycka att han i uttalanden anpassar sig lite väl mycket till hur det ser ut. PP är genomuselt, då hävdar Roger att spelet i 5/5 och i BP är viktigare. Kanske har han rätt vad gäller spel mot sämre lag men i ett slutspel lär msn inte komma långt utan ett fungerande PP.

        • Rogerout says:
          3 månader sedan

          Haha ja förra året när PP låg på 50% ett tag så hävdade han väl att PP va det viktigaste momentet i spelet?!

        • HenrikM says:
          3 månader sedan

          I BP-ligan är vi inte heller speciellt bra. V i ligger på 12:e plats.
          Senaste 20 matcher – när vi som lag trots allt tagit steg – ligger vi på sjunde plats. Trots ”specialister” som Lasu, Rosse, Folin, Lindbohm och ett bra målvaktsspel.

        • HenrikM says:
          3 månader sedan

          BP är också svagt. Senaste 20 matcherna ligger vi på 7:e plats i den ligan, på 12:e plats sett över hela säsongen.

  27. Niklas5090 says:
    3 månader sedan

    Utvisningen på Lash var fel , inget snacka. Växsjö spelar sjukt bra och strukturerat , inget snack. Dock kvarstår det hade Frölunda gjort mål i PP Lash skjuter i ribban så hade matchen kunnat vända så lite skiljer , Lash hade 2021 gjort mål där , Frölunda behöver göra något mål i PP för att kunna växa in och få matcher som sådana här att svänga, få energi osv, sen kan ja också tycka att det saknas lite strukturerat spel man slänger puckar lite hit å dit, svårt att skapa något. När man såg matchen blir man lite paff, sen skall vi komma ihåg Växsjö är förbannat bra.

  28. PG says:
    3 månader sedan

    Jag anser att svenska domare är urusla och dessutom så bedömer de olika beroende på vem och vilket lag dom bedömer. Har fått kommentarer från flertalet motståndarsupportrar att det är enklare att ta poäng i Scandinavium nuförtiden då domarna alltid dömer mot Frölunda. Fått samma kommentarer från Brynäs, HV, Rögle och DIF supportrar (förra säsongen då dom spelade i SHL). Utvisningen på Lasch är löjeväckande, förstör sporten och visar på den totala inkompetensen domarkåren har.

    Sen vad gäller PP så om RR ställer upp med Lasch och Lundqvist i ett PP till så önskar jag att Leman följer upp med kritiska frågor. Dessa 2 är huvudaktörer i det PP som fullständigt havererat och misslyckats med att göra mål på vad är det 10 matcher och 20 PP, dessa herrar spelar huvuddelen av dessa PP och måste tas ur från PP uppställningen.

    • Henrik Leman says:
      3 månader sedan

      Jag förstår, men du måste också förstå hur oerhört tjatigt det blir att ta upp samma sak om och om igen. RR tror på formationen med 81 som dirigent i sedvanlig position, därför placeras Borgman där. Jag har tagit upp detta med RR, jag har tagit upp det med AB (som ju, det läser ni säkert mellan raderna, inte står så långt från mig i åsikt), jag har frågat, skrivit om det i krönikor. men förtroendet för det 81-styrda PP:t är så här starkt.
      Ni får liksom inte bättre svar för att frågan ställs en femtielfte gång.
      Jag förstår er besvikelse som supportrar, inget snack om den saken, men … ibland har folk bara helt olika åsikter.

      • Per says:
        3 månader sedan

        Det gäller att göra skillnad på åsikter och fakta. Att säga att jorden är rund och inte platt är fakta, ingen åsikt.

      • PG says:
        3 månader sedan

        Jag ser att du trycker på och ställer frågor, ingen kritik mot dig Leman. Skulle vara intressant hur RR svara på en fråga om det katastrofala resultatet i år och speciellt de senaste 10 matcherna och att fansen kräver annan uppställning än den som misslyckats hela säsongen. Framför allt de senaste 10 matcherna där det blivit 0 mål på 10 matcher och 30 PP försök ( har inte exakt statistik men det är väl nåt i den nivån).. Alltså ta med statistiken och våra åsikter i frågan till RR.

        • Henrik Leman says:
          3 månader sedan

          Jag tar det inte som kritik, bara kul att ni är ”på”, menar mest att jag blir som en papegoja.
          RR ser ett PP1 som skapar chanser, som han tror det ska lossna för.
          Jag gör det inte.
          Visst, frågan kan ställas igen, men … jag vet inte …

          • Kjelle says:
            3 månader sedan

            Du har rätt Leman. Ingen idé att försöka övertyga fundamentalister om att dom har fel. Lika lätt som att övertyga en narkoman att knark inte är bra för honom…..

  29. ChristerB says:
    3 månader sedan

    Att hävda att vi förlorade matchen för att Lasch blev felaktigt utvisad är oerhört enögt.
    Jag vill påstå att felaktigheterna i vårt trubbiga spelsystem, vårt lagbygge, utebliven leverans från värvningar samt handlingsförlamad coachning, blev väldigt tydligt exponerat igår.

    Mot Luleå senast räddades vi av två väldigt fina individuella prestationer, annars hade det varit torsk i den matchen också.

    Roger och hans lakejer tillsammans med Sjöström har kört fast totalt och bara står och stampar. Vi förlorar mot alla lag som spelar tillknäppt och taktiskt, för vi saknar helt enkelt skils och taktik att dyrka upp deras försvar. Måtte det snart ske en förändring så vi slipper den här brottarhockeyn vi spelar och har spelat i flera år.

    Jag orkar inte ens kommentera PP…Wikipedia kunde använt vårt PP för att tydliggöra definitionen på idioti!

  30. HenrikM says:
    3 månader sedan

    Tränar Frölunda idag?
    Är nervös för Borgman som verkade ha fått en smäll på den tidigare skadade axeln i slutet av matchen.

    • Henrik Leman says:
      3 månader sedan

      Ingen fara med Borgman. Skrev om det i texten ovan. Han tränar.
      Däremot saknas Mursak, Greco.

      • HenrikM says:
        3 månader sedan

        Litade inte på vad Rönnberg sa om Borgman direkt efter matchen :-) Men skönt att han tränar.
        Om Mursak-Greco missar hoppas jag Stenberg får chansen igen, gav ett bra intryck senast förutom de två första bytena.

        • Björn says:
          3 månader sedan

          HenrikM: Tack o lov spelar de imorgon, stod över träningen bara.

          • Henrik Leman says:
            3 månader sedan

            Sannolikt spelar de. RR garanterade inte. Men .. jo, de spelar nog. :)

  31. Henrik Leman says:
    3 månader sedan

    Pontus Johansson leddes just av med hängande axel.
    Kanske nyckelben.
    Såg inte alls bra ut.
    Liggande länge på isen.

    • HenrikM says:
      3 månader sedan

      Illa. Nu har vi alltså bara sex seniorbackar kvar i princip säsongen ut.

    • STM says:
      3 månader sedan

      På filmen du lade upp på Instagram såg det riktigt illa ut….illa! Vi behöver ju alla spelare vi kan ha tillgång till. Lite detta jag menar med att man borde gå in med större trupp nästa år från start!

      • Henrik Leman says:
        3 månader sedan

        Besked dröjer ett tag. Men känslan även hos RR var att det nog inte gick så bra.

  32. Gustav says:
    3 månader sedan

    Har vi skapat en målchans än? Skämt åsido, det känns som att vi hade kunnat spela i 1000 timmar igår, utan att vara i närheten av att skapa något som liknar en målchans.

    • STM says:
      3 månader sedan

      Var väl ändå sjukt nära ett par gånger under matchen. Typ 2-3 ruggigt bra lägen. Sitter de…Ja då hade ingen klagat…små marginaler ibland.

      • Kjelle says:
        3 månader sedan

        Och Växjö hade dom bara de två dom gjorde mål på?….

  33. Nils-Olof Jiteg says:
    3 månader sedan

    Läste ett inlägg från Got Events VD.
    Håller på att diskuterar tre alternativ för Scandinavium
    Bygga helt nytt där Scandinavium är idag ,vid Valhallabadet, bygga om Scandinavium.
    Bygga helt där det ligger idag hur många år?
    Ser ju bara hästar och andra evenemang som handbollen nu.
    Inte ett ord om det lag som föder Scandinavium.
    Skandal var ska Frölunda finnas u flera år?

  34. Nils-Olof Jiteg says:
    3 månader sedan

    Läste ett inlägg från Got Events VD.
    Håller på att diskuterar tre alternativ för Scandinavium
    Bygga helt nytt där Scandinavium är idag ,vid Valhallabadet, bygga om Scandinavium.
    Bygga helt där det ligger idag hur många år?
    Ser ju bara hästar och andra evenemang som handbollen nu.
    Inte ett ord om det lag som föder Scandinavium.
    Skandal var ska Frölunda finnas under flera år?
    Nä gå ut till andra finansiärer.

    • HenrikM says:
      3 månader sedan

      Var läser du det?

      • Nils-Olof Jiteg says:
        3 månader sedan

        Sportexpressen

    • Kjelle says:
      3 månader sedan

      Tror inte det blir ett nybygge. Möjligen renovering av Scandinavium som när nya entrén och restaurangen byggdes. Finns inga pengar nu när ekonomin näst intill havererat.

  35. Nils-Olof Jiteg says:
    3 månader sedan

    Ursäkta det blev dubbelt
    Blir bara förbannad.

  36. Lamprologus says:
    3 månader sedan

    Komarov två matcher för avsiktlig knuff av domaren. Joel fick fem för en oavsiktlig. Man undrar lite hur de gör när de utmäter straff?

    • Sincan says:
      3 månader sedan

      Oftast får Frölundaspelare längre straff än andra klubbar, speciellt om det är Joel, det är tyvärr så, dock inte 100% av gångerna ska sägas.
      Ofta rör det sig om en relativt mild förseelse som oavsiktlig knä- eller huvudtackling, då blir det 5 matcher för Joel, men sedan så blir det 2-3 för andra lags spelare efter det, även om de är fulare…

      • Henrik Leman says:
        3 månader sedan

        NI måste sluta jämföra med Joels fem matcher. Praxis annan i dag. DN insåg att det blev tokfel den gången, nu är bestraffningarna på rimligare nivå.

      • Kjelle says:
        3 månader sedan

        Ja Borgman fick fyra matcher för en knätackling och de efter Max tre. Så det ligger något i det att Frölunda döms hårdare…..

  37. Joacim Sjöö says:
    3 månader sedan

    Förstår inte att ni orkar se skiten, Frölunda spelar inte bättre än förr om åren skillnaden är att vi har en jämnare och bättre målvakt. Jag slutade att titta för 3- 4 år sedan då jag fick nog av dessa jävla domare som inte kan hålla en jämn nivå. Jag fick välja mellan frugan o Frölunda valet var inte 😣

  38. Joacim Sjöö says:
    3 månader sedan

    Valet var inte svårt

  39. Mikael Johansson says:
    3 månader sedan

    Är det alltså sant….. Har man förlängt med Burström???? Då har man ju absolut 0 prestationskrav.
    Ja visst fan, han har ju ett gött tugg vid kaffemaskinen.
    Börjar lukta skit detta. ABSOLUT inga krav på utveckling och prestation.

SENASTE NYTT

Hockey

Lukas vände semifinalen för Växjö, Frölunda måste tanka energi på lördagen

31 mars, 2023
Hockey

Snabba analysen – så tyckte jag om Växjö–Frölunda 6–2

31 mars, 2023
Hockey

Växjö–Frölunda 230331 – här kommenterar ni matchen

31 mars, 2023
Hockey

Det finns mer att ta ut av båda lagen, här några av mina frågor inför semifinalen

31 mars, 2023
Hockey

Filip och Frölunda tillät sig att njuta i går, nu är siktet inställt på Växjö

30 mars, 2023

Social Media

  • 2 682 fans
  • 1 701 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM PÅ TWITTER

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
2h 1641900002158026753

Krönikan om semifinal 1 där lördagen kan få avgörande betydelse för Frölunda.
Strypkoppel, John Blund och en del annat finns med.

#twittpuck #rakapuckar

Image for twitter card

Lukas vände semifinalen för Växjö, Frölunda måste tanka energi på lördagen - RAKAPUCKAR.COM

► Starten på semifinal 1 mot Växjö gav Frölunda hopp. ► Starten på semifinalserien (2–6) gjorde det inte ...

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
3h 1641884812330803200

LYSSNA (öppet): Slutsignalstankar efter semi 1.

#twittpuck #rakapuckar

Image for twitter card

Snabba analysen – så tyckte jag om Växjö–Frölunda 6–2 - RAKAPUCKAR.COM

► Frölunda föll 2–6 borta mot Växjö i den första semifinalen. ► Här får ni snabba analysen. Alltid up...

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
7h 1641826026236911619

MATCHGUIDE (öppen): @VLHlive – @frolunda_hc
Tre avbräck i Frölunda, Växjö i princip ordinarie.

#twittpuck

Image for twitter card

Växjö–Frölunda 230331 – här kommenterar ni matchen - RAKAPUCKAR.COM

...

rakapuckar.com

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

Lukas vände semifinalen för Växjö, Frölunda måste tanka energi på lördagen

av Henrik Leman
31 mars, 2023
17

Snabba analysen – så tyckte jag om Växjö–Frölunda 6–2

av Henrik Leman
31 mars, 2023
40

Växjö–Frölunda 230331 – här kommenterar ni matchen

av Henrik Leman
31 mars, 2023
352

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?