torsdag, 26 januari, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Frölundas förlust var inte det mest oroande den här fredagskvällen

av Henrik Leman
6 dagar sedan
A A
135

► Frölundas 3–6 borta mot HV71 var en sak, en försvarskollaps som hette duga.
► Skadorna oroar, dock. Oklart hur illa med en trio spelare.

Detta är en låst artikel. Välkommen att bli prenumerant. Redan betalande läsare? Logga in för att fortsätta.

Logga in

Månadsbetala

För endast 69 kronor per månad får du tillgång till allt material på rakapuckar.com
Klicka här

Köp artikel

För 19 kronor får du rätt att låsa upp en valfri artikel.
Klicka här
Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg
Två bra besked och ett mer oroande för Frölundas supportrar.

Oroväckande för Frölunda som nu kan vara utan två nyckelspelare

Kommentarer 135

  1. Björn says:
    6 dagar sedan

    Denna är riktigt jävla ful av Andrae på Lasch, han satsar verkligen för skada Lasch. https://twitter.com/swehockeygifs/status/1616540892625788928

    Svara
    • Björn says:
      6 dagar sedan

      Dessutom leder HV71 med 6-3 & han gör sådan sak, varför?

      Svara
      • Lamprologus says:
        6 dagar sedan

        De ledde iofs med 5-3 just då, 6-3 kom precis efter denna händelse.

        Svara
        • Björn says:
          6 dagar sedan

          okej fel av :)

          Svara
    • Filur says:
      6 dagar sedan

      Om det inte blir en lång, och då menar LÅÅÅNG avstängning på den satsningen på Lasch så kommer jag klia mig i huvudet. Vansinnig försök till tackling(?) som bara ser ut att vilja träffa knä/ben.
      Lasch är otroligt skicklig med att upptäcka faran, hinna undan, vara beredd. Det ska hyllas.

      Annars e det en satsning som kunde avsluta en karriär precis som du skriver Leman.
      Hoppas DM dömer efter intentionerna i detta fallet och inte efter konsekvenserna.

      Svara
      • Olle* says:
        6 dagar sedan

        Tror inte ens de kommer ta upp den. Han träffar nästan räcker nog inte

        Svara
    • Grundin says:
      6 dagar sedan

      Den där är lurig, han går in med axeln och Lasch försöker undvika istället för att ta tacklingen. Tycker inte att Andrae sträcker ut benet och det ser dessutom inte ut att ta så hårt. Jag tror inet ens att den granskas.

      Svara
      • Jack says:
        6 dagar sedan

        Tycker inte Andre gör något fel och då är jag hardcore Frölunda supporter.

        Lasch tar ett kliv åt sidan istället för ta tacklingen. Svår situation, vet ej hur regelboken funkar men Borgman fick ju en avstängning av något liknande om jag inte minns fel.

        Men problemet är fortfarande att så många “försöker” undvika tacklingen istället för ta smällen.

        Svara
  2. Mikael Johansson says:
    6 dagar sedan

    Roger fingertoppskänsla Rönnberg har inget att komma med, vill inte rucka dynamiken i gruppen…… VA FAN ÄR DET FRÅGAN OM??????? Det är väl för i helvete professionella idrottsmän vi talar om!? ” får inte Lasch spela pp, då blir han ledsen” Problemet är att Roger ser sig större än klubben! Där har vi ett allvarligt problem. Han skiter I hur det går, tänker inte ändra på något för att “behålla” sitt jobb, ingen som vågar kicka honom ändå.

    Svara
    • AHK says:
      6 dagar sedan

      Precis så är det.
      Clownen tror han är större än klubben och alla styrelseledamöter köper hans snack gång på gång.
      Personligen är jag nåt så pass trött på han snack, står mig högt upp i halsen..!!

      Svara
      • AHK says:
        6 dagar sedan

        *hans

        Svara
    • Paul Kettelhoit says:
      3 dagar sedan

      Helt rätt/
      Inga träd växer till himlen men rönnberg försöker ända

      Svara
  3. Anders101 says:
    6 dagar sedan

    Stolpe ut, på alla plan för Frölunda…
    HV mer desperata +nyckeldomslut med sig…

    Ironiskt om det blir avstängning för knäcktacklingen på Lasch, i efterhand…

    Svara
    • Kjelle says:
      6 dagar sedan

      Då skulle Lasch hatarna här inne jublat……

      Svara
  4. Valder says:
    6 dagar sedan

    Morsan tillbaks till den han var förstavändan i Frölunda, imponerade. Annars bara att undra var försvarsspelet tog vägen. Om Borgman fick fem för sin tackling vad blir det på den Lasch fick, tio?

    Svara
  5. Herr Lakers says:
    6 dagar sedan

    Fin prestationen av Joel att nå femhundra poängsklubben. positivt att borgman kunde gå för egen maskin utan större problem och spelade vidare.
    otroligt dåligt försvarsspel idag men att folk tycker anfallsspelet var förstår jag inte. tycker mest det var chanspuckar. Men skönt att slippa läsa om pp och dessutom slapp frölunda spela mycket pp idag.
    Frågan är om Roger har coachat sönder målvaktssparet med att bara spela Lasse. Lite samma problem som bara spela ett pp.

    Svara
    • Lamprologus says:
      6 dagar sedan

      Jag är häpen, men jag är faktiskt helt enig med dig Herr Lakers 😄

      Svara
    • Rasmus says:
      6 dagar sedan

      Hade Dichow stått mer hade det kritiserats att vi inte lät Lasse stå ändå.

      Svara
    • Grundin says:
      6 dagar sedan

      Jag håller med, såg inte heller något sprudlande anfallspel. I andra perioden var vi som vanligt utspelade och efter 5-3 var matchen död.

      Svara
  6. Mikael Johansson says:
    6 dagar sedan

    Helt rätt Henrik….. Frölundas förlust är inte det mest oroväckande det är ROGER!!!!!

    Svara
  7. Nolte says:
    6 dagar sedan

    Bra match ändå, HV är ju bara nästjumbo, 1 vinst senaste 10 och gjort minst mål i hela ligan, inget att skämmas över att bli totalt utklassade av dom. Tycker ändå att allt ser bra ut. Nu går vi för guld!

    Svara
  8. Benji says:
    6 dagar sedan

    Att Rönnberg inte lyckas få spelarna att vara på tårna och förbereda när vi snart är i slutet av säsongen är inget annat än bedrövligt! Vad har hänt med Lasu sedan han fått nytt avtal? Hela Lasch kedjan borde bänkas vi hade vunnit på att spela 3 kedjor. Ser verkligen ingen förbättring på dessa spelare, förtroendet är förbrukat. Idag bara Mursak kedjan som får godkänt och bara Tom Nilsson av backarna för övrigt 2 spelare som inte fått förnyat kontrakt… Något är fel i VF

    Svara
    • Lamprologus says:
      6 dagar sedan

      Ja, det är ju tyvärr sant, de två bästa har vi inte på kontrakt t nästa säsong. Märkligt, det är inte bara denna match de varit på topp.

      Lasu o MRO har fått Nässén istf Nilsson, det kan ju ha påverkat kedjans prestation. Med Nilsson var de riktigt bra men RR prioriterade Nilsson till linan med Lasch o Loui. Som du säger, den linan borde knappt få speltid men nu är det ju Artisten så det går ju inte för sig.

      Svara
    • Micke says:
      6 dagar sedan

      Klockren sammanfattning

      Svara
  9. Hakke61 says:
    6 dagar sedan

    Magplask deluxe😞😮Upp på hästen igen och visa att detta var en tillfällighet.. Mursak och Tom Nilsson för klart godkänt. Resten måste upp ett par nivåer.

    Svara
  10. Mikael Johansson says:
    6 dagar sedan

    Ska man tycka, ähhhhh det var ju bara en förlust….. skit i det????? Tycker detta är under isen dåligt. Det finns INGET som får konsekvenser i Rogers sociala experiment, ALLA ska vara med. Rulla på med sina förtroendespelare som VARIT bra en gång i tiden.

    Svara
    • Lamprologus says:
      6 dagar sedan

      Mikael, det är precis det som är risken med att ha en tränare under lång tid. Det är säkert svårt att bortse från band som knutits, den gemensamma resan med en del spelare som varit i klubben länge. Förefaller i intervjuer som han heller inte vill se att spelare blir sämre (vilket ändå är rätt naturligt med stigande ålder).

      Svara
      • Manne says:
        6 dagar sedan

        Gäller att ha modet och våga göra sig av med en tränare i tid, annars kan det visa sig senare att man höll fast vid tränaren för länge.

        Se på Örebro. Tufft beslut att göra sig av med Niklas Eriksson, men på sikt tror de att det kommer utveckla Örebro Hockey att bli bättre.

        Roger har gjort det bra, det är inget snack om det. Nu är dock vägs ände här och det mesta står still vad gäller utveckling både vad gäller systemet och på individnivå. Det behövs något nytt och fräscht, nya ideer, nya tankar, ny röst osv. Gäller bara att ta tillvara på de stora möjligheterna som finns med träningsmöjligheter och allting.

        Låt Roger lämna innan det är fullständigt mörkt, bäst för båda parter. Givetvis ska även Burström och Näslund bort. Sjöström och Martin likaså. Det ekar förändringar i väggarna…

        Svara
  11. Svammel says:
    6 dagar sedan

    Tränarbyte tack

    Svara
  12. Filur says:
    6 dagar sedan

    Om det inte blir en lång, och då menar LÅÅÅNG avstängning på den satsningen på Lasch så kommer jag klia mig i huvudet. Vansinnig försök till tackling(?) som bara ser ut att vilja träffa knä/ben.
    Lasch är otroligt skicklig med att upptäcka faran, hinna undan, vara beredd. Det ska hyllas.

    Annars e det en satsning som kunde avsluta en karriär precis som du skriver Leman.
    Hoppas DM dömer efter intentionerna i detta fallet och inte efter konsekvenserna.

    Svara
  13. Conta says:
    6 dagar sedan

    Hur i helvete kan Andre komma undan ostraffat med ett sådant rått övrrfall.
    Helt medveten satsning för att skada en motspelare. Borgman fick fyra matcher ms avstängning. Detta borde ge 10 matcher minst. Men svinet kkarar sig unfan helt???
    Jävla mygel i shl.

    Svara
    • PS says:
      5 dagar sedan

      Andre kom undan enbart pga SHL-domare dömer efter utfall. En handling kan vara hur vårdslös som helst. Det krävs att spelare ligger kvar eller de facto blir skadade för att det ska resultera i utvisning.

      Svara
  14. Johan Lithén says:
    6 dagar sedan

    Backarna var inte bra idag. Tom var bra. Några dåliga, vissa helt borta. Grönlund såg väldigt seg ut. Borgman var nonchalant och inte resolut. Med en målis som inte matchar Lasse, då blir det svårt. Mig-kedjan bra. Nässe’n kändes pigg. Övriga forwards blekare än vanligt. Men inte lika illa som backarna. Bara hoppas på bättring. Inte för att önska någon olycka, men vore intressant att se hur pp formeras om Lasch missar några matcher.

    Svara
  15. PG says:
    6 dagar sedan

    Som sagt tidigare, visa att detta inte duger eller avgå..

    Så jävla trött på vända på stenar och lita på att Lasch skall lyfta. Vi förlorar klart mot ett bottenlag, agera eller lämna……

    Svara
    • AHK says:
      6 dagar sedan

      “Vrida på stenar” är ju det nya…..

      Svara
  16. Björn says:
    6 dagar sedan

    – Det ska inte vara nån fara, säger Borgman – med lindad fot.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      6 dagar sedan

      Verkade trots allt okej när han spelade. Men sådant där kan kännas dagen efter också. Om det är samma fot som tidigare. Den foten är ju iofs redan tejpad.

      Svara
      • Björn says:
        6 dagar sedan

        Du har helt rätt, det positiva är att han har några dagar att vila innan de match mot Örebro.

        Svara
      • Åke Zetterström says:
        6 dagar sedan

        Du, Leman, var väldigt snabb att fördöma och stämpla Andreas Borgmans bentackling, men knappt ett ord om den horribla bentackling som Lasch åkte på. Var denna inte tillräckligt allvarlig för att förtjäna uppmärksamhet här inne. Förvånande. Och kom nu inte och försvara domarna att det går snabbt där ute på isen. Någon av fyra domare måste ha sett detta överfall.

        Svara
        • Conta says:
          6 dagar sedan

          Som vanligt är det inte vad som görs på, inte frågan om vilken sorts förseelse det gäller på isen. Det som spelar störst roll är vem som utför förseelsen. Frölunda spelare=garanterad avstängning
          FLera andra shl lag: Ingen avstängning
          Disciplinnämnden får nog fan mig orgasm när dom får nöjet att stänga av en Frölunda spelare.
          Konsekvent och rättvis bedömning finns vare sig bland domare eller disciplinnämnd.
          Men dom får inte ifrågasättas…

          Svara
          • Johan Carlander says:
            5 dagar sedan

            Det största problemet är väl att de går mer på konsekvensen än på handlingen i sig, hade Lasch legat kvar så kanske det hade hänt mer!? Men med det sagt så har jag sett Lasch utsättas för många fula och fega smällar som sällan får någon påföljd alls! Ens paranoida sida tänker att svenska jantedomare inte gillar utländska artister, men det är nog bara jag som är nojig! :-P

        • PP says:
          6 dagar sedan

          Nej det går inte att kritisera domarkåren, det är vi supportrar som inte begriper hockey. Leman har alltid rätt… tror han i sin enfald

          Svara
        • HenrikM says:
          6 dagar sedan

          Han skriver ju att den inte var snygg (vilket betyder ful)?

          Svara
  17. GöranA says:
    6 dagar sedan

    Klubben har stora problem.
    Inkompetent sportslig ledning som misslyckas med nyförvärv.
    Urusla tränare som inte får ihop vare sig lag eller spelsystem.
    Målvaktsutveckling, har vi haft någon på flera år ?

    Svara
    • Alfjoh says:
      6 dagar sedan

      lägg där till bråk mellan medlemmar och styrelsen. Klubben är påväg neråt rejält. Kaos lite överallt.

      Svara
      • Sektion S says:
        6 dagar sedan

        Plus en krackelerad supporterkultur. Massa Ja- sägare ”bara älska-aldrig hata” som grumlar omdömet. Nej det är dags för en storstädning deluxe innan luftslottett kraschlandar i Västervik

        Svara
    • AHK says:
      6 dagar sedan

      Jag ser det som ett styrelseproblem, och jag anser att den bör bytas ut i sin helhet, vid första bästa tillfällighet.

      Svara
      • AHK says:
        6 dagar sedan

        *tillfälle

        Svara
  18. Gustav says:
    6 dagar sedan

    Med tanke på att man visste att det var kört redan innan matchen, så var det faktiskt inte så dumt att Luleå drogs närmare kvalstrecket.

    Svara
  19. Lundebring says:
    6 dagar sedan

    En lång avstängning för den knätackling allt annat är regelvidrigt!! Han kan lätt undvika Ryan där.

    Svara
  20. Per M says:
    6 dagar sedan

    Det börjar likna Riksbanken en tjurig riksbankschef (läs Rönnberg) som suttit för länge och som vägrar se verkligheten. Kronan rasar (läs tabellplacering) och ingen gör något för att förbättra läget. Det behövs nytt blod 🩸 detta fungerar inte längre det ser alla utan Frölundas ledning o styrelse

    Svara
  21. Göran5 says:
    6 dagar sedan

    Fågelholken Andre ska stängas av efter den avsiktliga för att skada tacklingenpå Lasch i slutet. Var är domarnömnden nu? Var är disciplinnämnden nu?

    Svara
  22. Johan says:
    6 dagar sedan

    Det är hemskt att medge men snart vill jag inte ens att Frölunda vinner om en rejäl förändring inte sker mycket snart!
    Säg att Frölunda faktiskt slutar topp 6 och ändå klarar sig en bit in i slutspelet iallafall. Roger med fler kommer tänka att nu klarade vi oss ganska bra ändå så vi kan köra vidare ytterligare ännu en säsong på samma spår och vi får ännu en säsong med samma fortfarande olösta problem att vänta…..
    Frölunda är på något vänster ändå för bra för att det skall vara tal om riktig kris högre upp….

    Svara
  23. AHK says:
    6 dagar sedan

    Rönnbergs kontrakt bör termineras omgående

    Svara
  24. LG52 says:
    6 dagar sedan

    Zäta vs Leman, intressant! Tror dock att dialogen kommer hållas utanför denna site!

    Svara
  25. Krankee says:
    6 dagar sedan

    Gillde det man fick se av Albin Sundin, en oslipad diamant som kan bli riktigt bra är min känsla! Hoppas han kan fortsätta få istid.

    Svara
    • Rogerout says:
      6 dagar sedan

      Tyvärr kanske lite fel och låta honom spela med den back som är mest osäker i laget! Grönlund skulle såklart spelat kvar med Borgman och nilsson kunde få in sundin som adept! Detta borde även Roger sett efter att varken Sundin eller Grönlund hängde med vid 1-0(?) Och bytt men det skulle ju innebära att man är en vettig match coach vilket ingen av “armarna i kors” ledarna är!

      Svara
      • JK says:
        6 dagar sedan

        #15 är inte bara lite osäker.
        Han är helt klart hela SHL s SÄMSTA back.
        Helt otroligt att han får speltid men Tichonov ursäkta Roger
        Vet väl som vanligt BÄST.
        Bara lyssna på han när han blir intervjuad av Patrik Westberg
        försöker oftast att förminska och förlöjliga honom otroligt lågt visar bara vilken översittare han är.
        Roger det är bättre att du tar ditt ansvar och slutar du börjar bli riktigt bitter.

        Svara
  26. HenrikM says:
    6 dagar sedan

    Det är trist att säga men tycker att Frölunda borde försöka släppa Lasch till Liiga eller Schweiz nu och bli av med hans sista kontraktsår.
    Han har peakat, det är oerhört tydligt.
    Vi är ändå inte i närheten av att vara guldutmanare, så börja ombyggnaden redan nu.
    Vi kan inte, år efter år, bara byta ut enstaka spelare utanför kärnan utan måste göra lite större ombyggnad.

    Svara
    • Björn says:
      6 dagar sedan

      HenrikM: Tror ingen vill betala för en skadad Lasch, som har skavanker hela tiden.

      Svara
      • Lamprologus says:
        6 dagar sedan

        Hur vet du att han har skavanker hela tiden?

        Svara
        • Björn says:
          6 dagar sedan

          Om du läser vad Leman skriver varför han inte tränar, så säger han avstår pågrund av skavanker.

          Svara
          • Björn says:
            6 dagar sedan

            Sen så kan man räkna ut när Lasch spelar att han inte är helt skadefri.

          • Lamprologus says:
            5 dagar sedan

            Om det är så att han avstår träningar och spelar med skavanker, då undrar man ju lite hur de resonerar? Uppenbarligen tillför han inget framåt och är en säkerhetsrisk bakåt i sitt nuvarande skick, beror det på skavanker och brist på träning borde han väl vila?

          • pupule says:
            5 dagar sedan

            Med tanke på att han inte presterar ett skit just nu, så finns det ingen anledning att spela honom, men Roger fortsätter att blunda och kör envist vidare med “vad som funkade för några år sedan”. Skjut mig!

      • HenrikM says:
        6 dagar sedan

        Övertygad om att ett antal klubbar i Schweiz skulle vara intresserade. Även i Liiga om än till lägre lön.
        Skavanker har väl alla spelare, Lasch trots allt inte skadad, han spelar ju.
        Lasch skulle kunna förlänga sin karriär genom att spela i den betydligt sämre Liiga 2-3 år.

        Svara
        • Lamprologus says:
          6 dagar sedan

          Inte säkert man blir av med hela lönen men det är värt det ändå. PP behöver uppenbarligen helrenoveras, varför ska en allt svagare Lasch med ett år kvar på kontraktet vara en del av det? I 5/5 är han mer av en belastning än en tillgång numera, hans brister ställer höga krav på kedjekompisarna.

          Svara
  27. Björn says:
    6 dagar sedan

    Situationsrummet verka inte anmält Andrae för sin bentackling igår, förstår verkligen inte detta.
    Tackling är vårdslös o kan orsaka väldigt hög skaderisk.
    Anmälningarna kommer alltid in vid klockan 8, om det blivit någon.

    Svara
    • Tomas Lönnqvist says:
      6 dagar sedan

      Jag tror dom ser det som att själva tacklingen missar. Eller helt enkelt att Lasch lyckas undvika den. Men att det inte blev en tripping utvisning är väldigt konstigt. Hade Lasch legat kvar så hade det blivit utvisning eller till och med matchstraff.

      Svara
      • Björn says:
        6 dagar sedan

        Då har de ändrat sig, för hittills har de gått på hur vårdslös tacklingen är & kan medföra hög skaderisk.

        Svara
    • Björn says:
      6 dagar sedan

      Ingen slowmotion på tacklingen.
      https://mobile.twitter.com/antonj85/status/1616550488077488141/mediaViewer?currentTweet=1616550488077488141&currentTweetUser=antonj85

      Svara
      • Björn says:
        6 dagar sedan

        Dessutom hur ska Lasch kunna ta emot en tackling när Petersson är på andra sidan, var ska Lasch ta vägen? Sjukaste bedömningen.

        Svara
  28. Björn says:
    6 dagar sedan

    Tycker man ska lägga ner hela skiten med situationsrummets jobb, är fan som att singla slant vem man ska anmäla.

    Svara
  29. Björn says:
    6 dagar sedan

    Hade någon gjort de på Petersson, Tedenby hade de var 5 matcher avstängning, för publiken hade gått i taket o spelarna hade legat kvar.

    Svara
    • Manne says:
      5 dagar sedan

      Lugna ner dig, Björn. Du går i taket. Ta en kopp kaffe och koppla av.

      Svara
      • Björn says:
        5 dagar sedan

        Nej för så fort någon annan spelare gör en ful sak på Frölunda spelare då blir de aldrig något. Men så fort Frölunda spelare gör något då blir de alltid en anmälan. Förklara för mig varför det är så? Tycker de är verkligen helt sjukt hur de behandlar Frölunda spelare i situationsrummet, Frölunda ändå laget som inte lägger sig ner. Men åker på tyngst avstängningar.

        Svara
  30. Marta says:
    6 dagar sedan

    Dn vill väl inte gå in och kolla tacklingen
    För nord och Öhlund ska vara shl bästa domare
    Dom kan inte göra fel👎😒

    Svara
  31. HenrikM says:
    6 dagar sedan

    Tror vi kan räkna bort Friberg en längre tid. Kanske missar Lasch 1-2 matcher, men inte lika oroad där.
    Ställer vi upp så här då`?
    Loui – Joel – Purre
    Greco – Mursak – Innala
    MRO – Lasu – Jacob N
    Born – Nässén – Stenberg
    Kan Lasch spela får han ersätta Born.

    Svara
    • Rogerout says:
      6 dagar sedan

      Det laget ser nästan bättre ut än dagens förutom tungt tapp på Friberg!

      Svara
    • Henrik Leman says:
      6 dagar sedan

      Intressant. Du har samma tanke som jag med Loui. På något sätt behöver Frölunda få fart på honom.

      Svara
  32. Henrik Olsson says:
    6 dagar sedan

    Om man inte förlänger med Janne så gör man ett stort misstag. 81 har ett år kvar på sitt kontrakt. Är dags att riva detta. Han tillför inget till laget. Han tid är förbi. Det märks att dagens spel i SHL går för fort för honom.

    Svara
  33. 18 says:
    6 dagar sedan

    Enligt min mening skulle aldrig Borgman stängts av för sin satsning. Jag sa redan då att DN var inne på en farlig väg. Den avstängningen kommer precis som avstängningen på Joel för domarknuff (?) i efterhand att ses som felaktig och man kommer att behöva säga att praxis har ändrats. Så.. för att knyta ihop det här resonemanget… Joel fick fem matcher för oavsiktlig kontakt med domaren och ett par år senare sotar Sellgren en domare i magen utan att ens bli utvisad. Ändring i praxis således. Borgman får 5 matcher för en tackling som råkar träffa knät på Little. Andre får inte ens två för en tuffare satsning mot knät en halv säsong senare. Är det ytterligare en praxisändring vi ser efter att straffet på Borgman blev helt galet?

    Svara
    • STM says:
      6 dagar sedan

      Håller med. Avstängningen på Borgman var ju horribelt feldömd.
      Tycker egentligen de gör rätt som släpper “Lasch-situationen”. Den uppstår när han hoppar undan (precis som i fallet med Borgman). Vill se mer ansvar på mottagare!

      Svara
  34. Nike says:
    6 dagar sedan

    Lasch låg inte kvar, med andra ord ingen anmälan, SHL, som bara dömmer på konsekvens. Därför vi får se spelare som ligger kvar och spelar över, för annars blundar ligan för rena överfall.. Helt sinnesjukt att André kom undan den anmälan….

    Svara
  35. STM says:
    6 dagar sedan

    Skulle vara intressant att se om Lasch blir borta några matcher. Skulle kunna gynna laget. Tänk om PP lossnade då….

    Svara
  36. Benji says:
    5 dagar sedan

    När blir det konsekvenser för ledare och styrelse i Frölunda? Är man nöjd med de 3 senaste säsongernas lyftande av stenar? Hur ser mål och kravbild ut i VF. Vore kul HL om du kunde fråga herr Grauers om han/styrelsen tycker att vi är på rätt spår? Vilka åtgärder krävs? Jag har aldrig sett VF mer splittrat ännu. Det verkar inte finnas någon harmoni någonstans! Inte truppen deg inte Roger som är helt ur balans bara bitter och överlägsen, styrelsen kan inte kommunicera med medlemmarna, klacken är nästan borta så även stämningen i Scandinavium. VF är inte längre alla unga spelares första val… verkar vara svårare och svårare att få toppspelare till oss. Kanske dags att kliva ned från de höga hästarna och börja jobba. Riktigt orolig för framtiden.

    Svara
  37. Danne says:
    5 dagar sedan

    Tycker faktiskt inte tacklingen på Lasch är ful. Lasch som viker undan direkt innan träffen. Snarare olyckligt än medvetet.

    För övrigt är Roger och burström ute och famlar i mörkret i är med. Man verkar förlita sig till 100% på Lasch (som faktiskt är genomusel i allt, klart sämst i laget just nu, en parodi) och anpassar allt som kan för att han skall spela och få det att lossna. Man förstör således kedjor för att ge Lasch plats. Otroligt ogenomtänkt.

    Igår var det många som gömde sig. Nilsson, Lasch, Joel (mål på styrning, bra), mfl… spelare som man byggt laget kring! Det håller inte och det måste tränarna inse innan det är för sent!

    Joels kedja hade gjort 2 mån totalt på de 9 senaste SHLmatcherma. Ett enormt underbetyg till en ledande 1a kedja. Ofattbart dåligt. Precis som PP.

    Men dom bönder lite stenar, lär sig läxorna och förbereder bättre till nästa match. Sen blir det samma säsong nästa år ….

    Svara
    • Manne says:
      5 dagar sedan

      Man brukar säga att det är lätt att ha åsikter från läktaren, men nu ser alla att det är stora problem som existerar. Flosklerna fortsätter dock, vi ska göra si och så, då kommer det att lossna – vi har statistiken med oss.

      Vi har ingenting med oss… Jo, poängen. Det är det viktiga. Men vi måste bygga om nu, den tiden är kommen! Tränarna har inte lösningen på detta, det är bara så. Grauers, kommer han agera? Nej, nej. Finns inte en chans. Noll kravställning, utan ryggdunkande är det viktiga och att pengarna rullar in.

      Tror man att lösningen är att få igång Lasch, ja då är det illa. Kedjan som spelar på hög nivå är Innala – Mursak – Greco. Där finns det hög kapacitet. Bara att se på Mursaks första mål igår. Skicklighet deluxe.

      Bra hockeylördag idag.
      Färjestad – Skellefteå och Rögle – Malmö. Fina matcher med fullsatta läktare.

      Svara
    • Lamprologus says:
      5 dagar sedan

      Du har ju helt rätt beträffande Lasch, av någon anledning ser inte Rönnberg mfl detta på samma sätt vilket resulterar i att man förstör fungerande enheter i ivern att ge Lasch rätt miljö (rätt miljö är egentligen bänken eller en vacker dal i schweiziska alperna).

      Svara
  38. Tompa says:
    5 dagar sedan

    Tror mer på staben runt Roger behöver granskas. Roger är den tränare jag haft störst förtroende för sedan Conny Evinsson.

    Vi har ju tränare som sköter backar och målisar och anfall. Roger har huvudansvaret, ja, men han sköter inte allt själv.

    Det är väldigt sällan en ny tränare kan komma in och göra underverk med samma trupp.

    Murre var ju glödhet igår, tänk när alla når sin pik, hoppas det händer iår.

    Svara
    • Danne says:
      5 dagar sedan

      Jag är inte alls med i kören om att sparka Roger. Svårt att hitta ny ledare med kärlek till laget och staden som vill stanna många år. Däremot behöver han släppa på sin tjurighet, narcissism och bredda vyerna lite och även få nya assisterande till sitt förfogande.

      Med ovan skulle jag lätt kunna ge honom nytt 5 årsavtal. Men, krävs att han är beredd att ändra på sig själv, sin syn på coachning och vara mer ödmjuk, både inför omvärlden och lagets spel/spelsystem.

      Svara
      • Daniel B says:
        5 dagar sedan

        Precis. Bra skrivet Danne.

        Svara
      • Benji says:
        5 dagar sedan

        I dom bästa av världar

        Svara
        • Björn says:
          5 dagar sedan

          +1 Danne.

          Svara
      • pupule says:
        5 dagar sedan

        Danne; Medhåll. Grundproblemet är ju dock Rogers oförmåga till förändring som talar emot allt det du just skrev.

        Svara
        • Manne says:
          5 dagar sedan

          Roger är enormt tjurskallig och viker inte en tum med det han tror på. Han kör och det tills helvetet går lös. Lite så.

          Det är ett problem och jag tror inte att Roger är villig nog att ta emot åsikter osv från assisterande tränare, oavsett vilka det är. Burström och Näslund ska bort.

          Varför inte låta Roger vara kvar i organisationen. Kanske rentav utveckla alla unga, för talang finns.

          Svara
      • ChristerB says:
        5 dagar sedan

        Tror inte att Roger är varken villig eller kapabel till sådan förändring. Nej, vi behöver en ny röst, nytt ledarskap, nytt spelsystem, nytt sätt att se på lagbygget m m…Det innebär nog också att Sjöström gjort sitt

        Svara
      • Mattias Wahlgren says:
        5 dagar sedan

        Håller fullständigt med

        Svara
        • Mattias Wahlgren says:
          5 dagar sedan

          Jag svarade Danne, jag vill ha kvar Roger

          Svara
    • Sektion S says:
      5 dagar sedan

      Glöm det- det tycks vara glömt att Roger har sagt att han går om hans assisterande rörs…. Nej han kan ta sitt tjurnackade egoistiska ledarskap o dra åt helvete. Han har gradvis förstört föreningen

      Svara
      • AHK says:
        5 dagar sedan

        +1, bort bort bort

        Svara
  39. PS says:
    5 dagar sedan

    Som flera andra har påpekat så tror jag det är dags att Frölunda och RR går skilda vägar, men först EFTER denna säsong. RR har gjort otroligt mycket för VF och vi fans ska vara ytterst tacksamma för hans insats. Dock så märks det att organisationen behöver förnyelse och föryngring.

    Ingen kan anklaga VF och fansen för bristande tålamod. Senaste fyra säsonger har varit mer eller mindre karbonkopior av varandra. Spelare har bytts ut, högprofilerade namn har värvats men resultatet och spelet har varit mer eller mindre samma. Nu tror och hoppas jag att det inte är riktigt så illa att VF hamnar på kvalplats i år eller ens nästa säsong men så som läget ser ut har VF blivit ett mittenlag trots att man har ett uttalat mål att ”vinna allt” man ställer upp i. VF har även en budget som borde ge mer avkastning än vad det gör nu. För att använda lite börstermer så betalar laget för en aktivt förvaltad fond men presterar som index.

    Jag skulle vilja se att VF och RR går skilda vägar efter denna säsong. It goes without saying att även ass. tränare borde ryka. Personligen är jag även tveksam till Sjöström som jag tycker har haft flera fel än rätt senaste tiden. Vad gäller truppen vill jag också se en ordentlig översyn. Just nu är det för många spelare som underpresterar och vissa som egentligen inte ens borde platsa i ett potentiellt topplag i SHL. Det kanske beror på mättnad.

    Det finns ett antal spelare som borde utgöra en god kärna. Dessa är Friberg, Folin, Borgman, Lasse, Mursak, Tömmernäs (till nästa säsong). Här kan även Lasu räknas då han är en perfekt rollspelare för en 4e kedja. Joel är VFs störta spelare genom tiderna men kanske dags att ta steget till båset som ass. tränare. Alla övriga spelare är oheliga kor som borde omvärderas (nota bene, jag menar inte att alla ska sparkas, utan omvärderas). VF måste våga föryngra sig, annars riskerar de att på ett par års sikt hamna i DIFs situation. Change or die!

    Svara
  40. STM says:
    5 dagar sedan

    Att RR kommer få sparken finns inte på kartan. Det är han som gör att Friberg förlängde, Tömmernes kommer hem etc. Så den chansen kan alla som hoppas glömma. Kommer ALDRIG ske!
    Jag tror inte ens det är rätt väg att sparka RR om jag skulle vara ärlig.
    MEN de borde verkligen sparka ass. tränarna!
    Och göra sportchefen till en delad roll mellan två pers – det behövs nuförtiden!

    Svara
    • Björn says:
      5 dagar sedan

      Håller med dig skicka Näslund, Burström till att börja med.

      Svara
      • Björn says:
        5 dagar sedan

        Burström har fokus på backarna, inte sett än förbättring sen han anställdes precis samma misstag händer även denna säsongen. Burströms uppdrag är att ha hand om anfallsspel o powerplay, tycker detta är sämre än vad Stråhle visa upp, jävlar vilket liv de var på honom i Frölunda.

        Svara
        • Björn says:
          5 dagar sedan

          Oj Näslund ska de stå*

          Svara
      • Conny-Hasse says:
        5 dagar sedan

        Ja det kan inte vara två polare måste vara två som kan ställa huvudtränaren mot väggen..

        Svara
      • AHK says:
        5 dagar sedan

        Precis, entlediga Näslund och Burström omedelbart.
        Om de då är så heliga för Rönnberg som han säger så borde han ställa sin plats till förfogande, då slipper man sparka honom också.

        Svara
    • Lamprologus says:
      5 dagar sedan

      Om man tycker att ass tränare är så dåliga att de ska sparkas får man komma ihåg att de är Rönnbergs val, då ifrågasätter du ju ändå hans omdöme?

      Sen ska man inte överdriva betydelsen av Rönnberg för att attrahera spelare, det finns väl fler lag i serien som lyckas både attrahera och förlänga med skickliga spelare utan att de har Rönnberg i båset?

      Svara
      • STM says:
        5 dagar sedan

        Absolut är det så. Men de jag nämner har ju förlängt, skrivit på med förutsättningarna/vetskapen att RR är huvudcoach. Skulle nog anses märkligt om han några månader efter fick sparken.
        Och visst är det så att han tillsatt ass tränarna och där får han bita i det sura äpplet – de är ju katastrofer båda två!
        Hade gärna sett ny målvaktstränare också!

        Svara
        • Lamprologus says:
          5 dagar sedan

          Omvänt sägs det att det är svårare att locka ungdomar till academy, det kan ju bero på hur talanger ser på chansen att slå sig in i A-laget och få en vettig roll.

          Svara
    • pupule says:
      5 dagar sedan

      Problemet är ju att Rönnberg ställde ultimatum om att man inte rör hans assisterande. Så antingen behöver alla sparkas, eller så tar man in en extra resurs som dels får styra upp spelet, dels som en markering .

      Svara
    • PS says:
      5 dagar sedan

      All respekt för din åsikt och troligen kommer du att få rätt i slutändan då jag inte heller tror att RR kommer att entledigas. Kan du utveckla lite mer bara? Varför finns det ”inte på kartan” den högst ansvariga för ett mediokert presterande lag inte borde omvärderas?

      RR är en toppentränare men föryngring är det jag efterfrågar. Känslan är att det är spelidén och resulterande lagbygge som är problemet. Inte RRs hockeykompetens.

      Svara
      • STM says:
        5 dagar sedan

        Mediokert? Vi ligger trots allt fyra efter 36 omgångar i den jämnaste SHL-serien någonsin. Hade någon sagt det till mig innan säsongen hade jag varit mer än nöjd. Tror Frölunda som förening också är det (och bör vara det). Ingen klubb skulle sparka sin tränare efter säsongen för det.
        Som sagt. Kommer inte ske. RR sitter toksäkert efter säsongen!

        Svara
        • Lamprologus says:
          5 dagar sedan

          Örebro?

          Svara
          • STM says:
            5 dagar sedan

            Ja de har ju tagit helt galna beslut det sista. Kommer bli givet bottenlag nästa säsong!

        • PS says:
          5 dagar sedan

          Frölundas facit senaste åren:
          19/20: serieplacering 7. Slutspelet inställd.
          20/21: serieplacering 7. play-in till slutspel. Förnedrad av Rögle med 0-4 (3-20 i målskillnad).
          21/22: serieplacering 4. Ut i semifinal mot Luleå med 1-4 (5-14 i målskillnad).

          22/23 pågående: serieplacering 4 (med 2 matcher mer spelade än 5an). Formkurva neråt, PP sist/nästsist. BP i bottenskiktet. Lagets poängledare/skytteledare skadad.

          O min värld är dessa siffror mediokra. Eller, godkänt men inte mer. Vi har nog lite olika kravbild på laget (finns inget rätt eller fel). Det är klart att laget kan rycka upp sig men det är för mycket déjà vu över säsongen för att jag ska känna optimism inför sluttampen.

          Svara
    • P says:
      5 dagar sedan

      Du vet om att Sportchefsrollen redan är delad mellan två personer va?
      Fredrik Sjöström & Andreas West.

      Svara
      • STM says:
        5 dagar sedan

        Stämmer. Det gjorde de ju. My bad…

        Svara
  41. Manne says:
    5 dagar sedan

    Jag tror inte att vi hade blivit sämre med tex Martin Filander i båset. Bara att se på vad han lyckas göra med Oskarshamn för att se att det är en enormt skicklig tränare.

    Svara
    • Björn says:
      5 dagar sedan

      Då får Frölunda värva Fröberg också om Filander ska lämna Oskarshamn. De är så tighta de två.

      Svara
      • Manne says:
        5 dagar sedan

        Skulle jag inte säga nej till. Fröberg är oerhört skicklig på att hitta spelare.

        Svara
  42. Sven says:
    5 dagar sedan

    Hur långt kontrakt skrev Frölunda med Burström?

    Svara
    • Björn says:
      5 dagar sedan

      2025

      Svara
      • Björn says:
        5 dagar sedan

        Näslund 2024

        Svara
        • GöranA says:
          5 dagar sedan

          Fy f-n

          Svara
      • GöranA says:
        5 dagar sedan

        Fy f-n

        Svara
    • Danne says:
      5 dagar sedan

      Burström är en stor miss av klubben! Har känt det sen dag 1 och sen få höra hans ”taktiska kunskaper” eller strategier i tv sändningen gör mig bara mer säker på att han är rätt usel.

      Svara
      • Björn says:
        5 dagar sedan

        Värdelös tänare.

        Svara
        • Gustav says:
          5 dagar sedan

          En riktig jävla sopa.

          Svara
  43. Conny-Hasse says:
    5 dagar sedan

    Burström saknar fullt ut den charm, lekfullhet, energi som tex lundskog eller Robban bidrog med. Tror det saknas nått enormt blir ett rätt tråkigt och tröttsamt tränarteam i dagens VF. Tjatande, torrt och envist.

    Svara
    • Gustav says:
      5 dagar sedan

      Precis noll karisma. Aldrig en känsloyttring.

      Svara
  44. Gustav says:
    5 dagar sedan

    En fröjd att se Färjestad och Skellefteå spela. Vilken fart och skicklighet.

    Svara
    • Björn says:
      5 dagar sedan

      Skellefteå börjat löjligt bra, fast Färjestad redan haft två powerplay.

      Svara
      • Björn says:
        5 dagar sedan

        Ejdsell är sjukt vass på straffar.

        Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SENASTE NYTT

Hockey

Klasskillnad – Frölunda kändes för slitet för att rubba Skellefteå

26 januari, 2023
Hockey

Snabba analysen – så tyckte jag om Skellefteå–Frölunda 4–2

26 januari, 2023
Hockey

Skellefteå–Frölunda 230126 – här kommenterar ni matchen

26 januari, 2023
Hockey

I väntan på hockeyn i Skellefteå, två frågor där ni kan ha åsikter

26 januari, 2023
Sander Wold och David Edstrom, två Frölundajuniorer ni får stifta bekantskap med här.
Hockey

Träffa en ”intensiv och härlig norrman”, och så killen som jämförs med Landeskog

25 januari, 2023

Social Media

  • 2 669 fans
  • 1 669 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM PÅ TWITTER

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
58m 1618719796006363137

Det var en fröjd att se Skellefteå. Frölunda, däremot, kändes "off" – slet tisdagsmatchen kanske så mycket?
Krönikan här. Läs och tyck. Trevlig kväll.
https://t.co/qtIec1Nv6b
#twittpuck #frolundahc #SkeAIK #rakapuckar

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
2h 1618706339538276353

LYSSNA: Slutsignalstankar om Frölundas förlust mot Skellefteå. Öppet för alla.

#twittpuck

Image for twitter card

Snabba analysen – så tyckte jag om Skellefteå–Frölunda 4–2

► Frölunda föll 2–4 borta mot Skellefteå. ► Här får ni snabba analysen. Alltid upplåst. Mer senare på sajten. LYSSNA GÄRNA

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
6h 1618642057031213056

MATCHGUIDE: @skelleftea_aik – @frolunda_hc
Frölunda får tillbaka i alla fall en spelare. Här inför match-fakta, laguppställningar, allt ni behöver.

#twittpuck

Image for twitter card

Skellefteå–Frölunda 230126 – här kommenterar ni matchen

► Anthony Greco är tillbaka när Frölunda är i Skellefteå för att mäta krafterna med Robert Ohlssons gäng. Roger Rönnberg

rakapuckar.com

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

Klasskillnad – Frölunda kändes för slitet för att rubba Skellefteå

av Henrik Leman
26 januari, 2023
15

Snabba analysen – så tyckte jag om Skellefteå–Frölunda 4–2

av Henrik Leman
26 januari, 2023
32

Skellefteå–Frölunda 230126 – här kommenterar ni matchen

av Henrik Leman
26 januari, 2023
251

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?