torsdag, 26 januari, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Legendaren ger PP-råd till Frölunda, för: ”Det kan inte bli sämre”

av Henrik Leman
1 vecka sedan
A A
91

► Legendaren Jörgen Pettersson är lika frustrerad som Frölundas fans.
► Så här tycker han att klubben ska lösa power play-krisen.

Detta är en låst artikel. Välkommen att bli prenumerant. Redan betalande läsare? Logga in för att fortsätta.

Logga in

Månadsbetala

För endast 69 kronor per månad får du tillgång till allt material på rakapuckar.com
Klicka här

Köp artikel

För 19 kronor får du rätt att låsa upp en valfri artikel.
Klicka här
Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg

Dahlin hetast under 23 – trippelt Frölunda i svensktopp på listan

Kommentarer 91

  1. Peter Kalsson says:
    1 vecka sedan

    Man behöver inte varar hjärnforskare får att se den mentala krampen i PP! Men det måste bli ett slut att Lasch är inne och styr!
    Lasch har varit underbar för Frölunda men Lasch och Joels tid i pp är förbi, och det måste Rönnberg nu inse annars blir denna säsongen jävligt kort!

    Svara
    • Rogerout says:
      1 vecka sedan

      Rogers tid är också förbi!

      Svara
  2. bamse says:
    1 vecka sedan

    Har tänkt exakt samma sak. Dom är ju bra 5 mot 5. Låt kedjorna rulla. För om du läser detta Roger Rönnberg så är det pinsamt att se Frölunda spela powerplay. Måste hända nu nått!

    Svara
    • Lamprologus says:
      1 vecka sedan

      Skillnaden är väl att i 5/5 är spelet helt annorlunda, då spelar man ofta inte mot ett uppställt försvar.

      Svara
      • Alexander says:
        1 vecka sedan

        Det är ju just attackpsyket som har försvunnit helt i PP kontra hur det kan se ut i 5v5. Det är för uppstyrt och förväntningar som laget inte klarar av. En fundering är om inte 5v5 spelet skulle bli lidande också om hela kedjor inte levererar i PP. Omvänd effekt tänker jag då.

        Svara
    • Oscar Björn says:
      1 vecka sedan

      +1 ja tack

      Svara
      • Oscar Björn says:
        1 vecka sedan

        Tanken var att instämma med bamse.

        Svara
  3. Per says:
    1 vecka sedan

    Rogers fundering om att stå naken i båset ger en fingervisning om vilken typ förändringar de brottas med.

    Svara
    • Manne says:
      1 vecka sedan

      Eller att det inte tas speciellt allvarligt på problemet. Tänk om man hade ett PP som var sylvasst, jo jag tackar. Då hade man haft betydligt fler poäng.

      Svara
  4. Nolte says:
    1 vecka sedan

    Jörgen tycker att dom är sönderlästa asså….det har vi ju hävdat ganska många gånger här inne, men fått nedslag på att det skulle stämma. Sen håller jag med honom, kan lika väl spela MRO-Lasu-Nässen i PP, det kan verkligen inte bli sämre och hade faktiskt varit uppskattat att se det hända på riktigt.

    Svara
    • Oscar Björn says:
      1 vecka sedan

      +1

      Svara
  5. Thomas Friberg says:
    1 vecka sedan

    Det är lätt att klanka ner på spelare typ Lasch nu när det blev en tung förlust i går. Många som skriker och kräver ditt och datt. Men, om man tittar tillbaka på säsongen hittills så är det faktiskt så att Lasch inte alls får mycket uträttat nu mera. Vi vet alla att han ser passningar som ytterst få kan göra men dessvärre är det nu mera sällan dom hittar rätt adress. Motståndarna ligger tätt på honom och får fast den lille amerikanen utan större besvär. Lite beklämmande ändå att alla letar pass till Lasch för det är han som skall öppna upp med smarta pass som nästan aldrig kommer fram. Jörgen Petterssons idé inte alls dum, spela vidare som om det vore 5/5 spel, där är vi trots allt är helt ok. Lite som när lag är bra på bortaplan och tar bussen även till hemma matcher för att försöka ändra mind set.

    Svara
    • Lamprologus says:
      1 vecka sedan

      Apropå Lasch var det igår någon som skrev att numera ser man honom aldrig ta sig förbi ett par motståndare med några enkla vickningar, idag tar han sig inte förbi en enda motståndare.

      Problemet är att RR ser Lasch för vad han var och inte vad han är.

      Svara
      • Evald says:
        1 vecka sedan

        Instämmer till fullo! Problemet är att RR verkar vara enveten som 2 envetna! Han borde studera Einsteins definition av galenskap, dvs göra samma försök om och om igen och förvänta sig ett annat resultat! Om en spelare inte presterar till fullo, så brukar han förpassas till “frysboxen”. Borde väl vara dags att förpassa de ledarna i båset, verkar sakna all typ kreativitet!

        Svara
  6. ChristerB says:
    1 vecka sedan

    Roger och Burström borde ta ordentligt ansvar för det här haveriet, för det kan inte betecknas som något annat. Men, det är bara att inse att de inte klarar av att göra nödvändiga förändringar. Rogers tid är förbi…

    Svara
    • Per says:
      1 vecka sedan

      Lägger man till att vi är näst sämst i bp, trots seriens bästa målis och en del drös med defensiva specialister, ja då undrar man över hur den defensivt ansvarige tränaren helst slipper undan kritik. Vår position i bp är ju till 100% den ansvarige tränarens fel.

      Svara
  7. Marcus Gustavsson says:
    1 vecka sedan

    Intressanta tankar och helt rätt! Jag har velat se MIG-kedjan i pp länge nu. Bara att se vilken kemi dom fick ihop i 5 mot 5 och hur mycket Greco växte av det! Låt nu Innala få lägga fina pass till Greco och Mursak i pp och så Borgman på blå. Då kan det bli riktigt bra! Kör nu det på fredag och bänka Lasch!!

    Svara
    • Olle* says:
      1 vecka sedan

      Yes, spela de heta spelarna i PP.
      Det kan iallafall till 100% inte bli sämre…

      Svara
      • Marcus Gustavsson says:
        1 vecka sedan

        +1

        Svara
  8. Björn says:
    1 vecka sedan

    Rylander är med inne på att ta in Johan Lundeskog som konsult för att få fart på målskyttet i numerärt överläge.
    Men Roger är för feg att våga be om hjälp, han ska lösa detta själv.

    Svara
    • HenrikM says:
      1 vecka sedan

      Rylander brukar hamna i konstiga, osannolika scenarion.
      Lundskog skulle aldrig gå in som assisterande i Frölunda igen. Kommer aldrig bli aktuellt av det skälet.

      Svara
      • Rogerout says:
        1 vecka sedan

        Rylander skrev att man skulle använda honom som konsult/rådgivare, inte alls som någon assisterande tränare! Som jag läste texten! Men Roger sa ju att man “vände på alla stenar” så varför ska inte det innebära ledarskapet! Dock är dom ända stenar man kan vrida på Nilsson/Carlsson för alla andra är fast i “best friends” hjärtat som man hade när man va liten!

        Svara
  9. Peder56 says:
    1 vecka sedan

    Hur kul är det att ha en arbetskamrat som får chefens hela förtroende men inget utfört?

    Svara
  10. Philip Lindberg says:
    1 vecka sedan

    Lösningen till PP är att plocka bort Lasch helt.

    Spela 1 – 3 – 1 med PP1:

    Borgman som styrande back som kan fördela puckar mot cirklarna, centralt eller ta avslut.

    Max Friberg till vänster (som högerskytt) för direktskott alternativt spela in centralt eller ner mot målet.

    Patrik Carlsson till höger (som vänsterskytt) för direktskott, alternativt spela in centralt eller ner mot målet.

    Joel Lundqvist i mitten, kan röra sig för att avlasta de tre skyttarna samt att gå ner framför mål för skymning

    Loui Eriksson, rör sig runt målet, både bakom för att avlasta för passningar och få runt pucken till andra sidan samt kunna gå in framför mål för att skapa skymning ensam eller tillsammans med Joel.

    Att inte testa något nytt och köra på i gamla hjulspår ger gamla resultat.
    Det blir inga målchanser nu även om lille Lasch tror det.

    Svara
    • Kjelle says:
      1 vecka sedan

      Hur tycker du det gick dom matcherna Lasch var borta. Blev det många PP mål då? Problemet är inte Lasch utan den totala avsaknad av målskyttar. Innala som var poängkung i finska ligan träffar inte ens ett handbollsmål i SHL…….

      Svara
      • Kjelle says:
        1 vecka sedan

        Titta bara på första PP i matchen mot Luleå. Lasch slår en kalas passning genom slottet till Carlsson. Vad gör han SPELAR tillbaka pucken istället för att skjuta. Varpå Friberg blir så häpen att han missar öppet mål. Hur f-n skulle det hjälpa att bänka Lasch träffar Carlsson bättre då?

        Nej jag tror mer på att köra på de vanliga femmorna. Detta pga att Frölunda saknar målskyttar för trotts allt det har ju gjorts en del mål i 5 mot 5.

        Svara
        • Philip Lindberg says:
          1 vecka sedan

          Jag håller inte riktigt med dig. Jag tycker Lasch drar ner på passningstempot, och jag tycker Frölunda som lag spelade bättre när han var borta. Fler tog ansvar och spelet fördelades ut på fler spelare som tog ansvar.

          Vad gäller PP tror jag inte på den omoderna spelidén Roger och hans bihang står för.
          Den är inte tillräckligt dynamisk. Passningen över centrallinjen är extremt svår att både lyckas med och träffa på ett direkskott då man sällan ser pucken lämna bladet från den kanten då det är massa spelare i vägen etc.

          Du får såklart tro vad du vill, men tror inte det utvecklar PP-spelet att spela på med samma formationer som vid 5-5. Det kommer kanske inte bli sämre, men knappast så mycket bättre över tid. Då krävs en idé och kreativitet.

          Svara
  11. GöranA says:
    1 vecka sedan

    Angående pp.
    Där måste pucktempot upp rejält.
    Snabbare pass och skott på mål.
    Enklare spel.
    Backskott. Skymning. Bröta på framför mål. Fula mål, som loui är expert på.
    Sluta tänk på avgörande pass och snyggt spel. Skott, pang på mål, ta några blåmärken, raka in returen.
    Och framför allt – tro på det, tänk “nu skall puckjäveln in”.

    Svara
  12. Per says:
    1 vecka sedan

    Vi får inte glömma boxplay. Där är vi näst sämst. Trots seriens bästa målis och en hel drös av defensiva specialister. Obegripligt svagt från våra tränare att vara näst sämst med kanske bäst förutsättningar av alla lag.

    Svara
  13. EDWARD 51 says:
    1 vecka sedan

    Gärna det, kör på med kedjorna och två backar därtill som vanligt – i stället för en.
    Inte alltför länge vänta in med att få uppställningen igång framför motståndarkassen vid PP utan låt i stället en utav backarna emellanåt få avancera fram ensam direkt på målet med pucken och på så vis försöka göra motståndarlagets spelare förbryllade och där dessa då själva plötsligt inte riktigt vet vart de ska ta vägen – skapa kaos helt enkelt.
    Så infernaliskt statiskt som Frölundas PP-spel nu är, så upplevs ju att allting annat “annorlunda nytt” är mer än välkommet – för ingenting kan ju nästan inte bli så mycket sämre och vilket även Gode Jörgen påpekar. ;)

    Svara
  14. pupule says:
    1 vecka sedan

    Man måste hitta ett annat rörelsemönster på spelarna som gör att det öppnar upp ytor. Just nu går det bara runt, runt för att allt som oftast hamna hos Lasch som motståndarna allt som oftast kan täcka av genom det bristfälliga rörelsemönstret. Finns nästan inga luckor när han väl får pucken eftersom motståndarna oftast kan bortse från backhot, så stänger man ner ytan framför mål samt för genomspel.

    Svara
    • Philip Lindberg says:
      1 vecka sedan

      Håller med, lite det jag försöker beskriva ovan… man behöver en ny uppställning med en ny idé som är mer dynamisk.

      Svara
  15. Johan says:
    1 vecka sedan

    Det märkligaste är väl ändå att vi ligger fyra i rekordjämna SHL och når semifinal i CHL trots att tränarna definitivt inte lyckas få ut max av laget! Tänk om Roger och Co slutat med sin envisa övertro och börjat leva och coacha i nuet.. Frölunda borde vara solklar 1a i så gott som allting då!

    Svara
  16. Mikael Johansson says:
    1 vecka sedan

    Det kommer inte ändras på något så länge Roger Envetensson står i båset med sina ryggdunkar kompisar bredvid sig… han tycker ju att boxplay och 5 mot 5 är MYCKET viktigare nu för tiden. Kommer inte ha den minsta betydelse vem man värvar in heller, ALLA ska brunka på I RR stil.
    Grymt tråkigt spel man förespråkar.

    Svara
    • Philip Lindberg says:
      1 vecka sedan

      Synd att de är dåliga i Penalty Kill också då…

      Svara
    • Sektion S says:
      1 vecka sedan

      Rönnberg vänder och vrider på sanningen så att den ska passa honom. Jag tycker Frölunda som förening är på mkt djupt vatten, sportsligt sett. Man bestämde sig för en väg för ett decennium sen och vägrar att inse att man måste anpassa och justera efter hand. Rönnbergs tid är förbi, en envis åsna som inte ser föreningens bästa framför sig. Det bästa som kunde hända var att man berövades chansen att vinna CHL, till slut kan inte styrelsen ignorera sin gullegris tillkortakommanden längre.

      Svara
      • Husse says:
        1 vecka sedan

        +1

        Svara
  17. Filur says:
    1 vecka sedan

    Saxat från en kvällstidning:

    ”Beredd göra vad som helst”

    – Om vi ledare och spelare tillsammans hittar en lösning där vi tror att det blir bättre av att vi byter spelare, då kommer vi att göra det. Jag är beredd att göra vad som helst för det här. Om spelarna tror att vi spelar bättre i powerplay om jag står naken i båset, då gör jag det, säger Roger Rönnberg.

    Intressant att se vad Frölunda hittar på tills på fredag, men tror tyvärr inte man kommer se så stor skillnad. Det kommer nog spelas PP som denna säsongen.
    Vi har tyvärr ingen Söderblom som kan göra bort en box. På tok för många med gipsade handleder och stelopererade höfter.

    Svara
  18. Jonte97 says:
    1 vecka sedan

    En grej jag regerade på igår inför straffläggningen, när man hörde tränarna prata. Burström hade upp en tavla, troligtvis vilka som skulle lägga straffarna, och Roger säger till burström ” jag litar på dej”

    Svara
    • STM says:
      1 vecka sedan

      Ännu ett tecken på att Burström är FEL person då! Och då kan vi ju lägga ner snacket här om att Roger bestämmer allt över de andras huvuden!

      Svara
      • Philip Lindberg says:
        1 vecka sedan

        En fluga gör ingen sommar… ett annat exempel är ju när Roger mitt i matchen ändrar tempot för byten över huvudet på Burström. Klart en huvudtränare bestämmer, men jag tror dynamiken är sådan att Rönnberg litar på Burström om han håller sig inom ramarna.
        Det är inte svart eller vitt..

        Svara
    • Björn says:
      1 vecka sedan

      Jonte97: jag hörde på Adam johanssons podd, där var de klart o tydligt. Burström har hand om anfallsspelet & Powerplay, bestämmer vilka som ska spela.
      När de gäller försvarsspelet är de Näslund som bestämmer vilka som ska spela & försvara sig i BP.

      Svara
      • Björn says:
        1 vecka sedan

        Han sa jag lägger mig inte i Burströms & Näslunds jobba under matcherna, för då blir de bara rörigt för alla.

        Svara
  19. STM says:
    1 vecka sedan

    Han har rätt i allt!
    Men finns två saker jag tror är superviktiga:
    1) Burströms tid måste vara passerad för länge sedan. Skicka ner honom till juniorerna eller nåt (eftersom han har kontrakt). Ny måste in för att ta ansvar över PP! Någon högre upp MÅSTE våga säga ifrån nu.
    2) Lasch. Något är fel här. Känns som han spelar med någon form av skada som hämmar honom. Han har ju stått över en massa träningar i höstas, känns svag. Står inte att känna igen. Tror att han sagt själv att han vill spela ändå (och Roger påtalar ju alltid hur svårt det är att säga nej när grabbarna själva står och knackar på dörren och vill spela) och de låter honom göra det. Nej bänka honom ett tag (men här har vi ju ett problem med väldigt liten trupp för tillfället) för hans skull. Han ser bara ledsen och frustrerad ut numera! Skär i hjärtat att se…
    Be honom ta två veckor semester i Kalifornien (köra gym, löp, rehab själv). Bara rensa hjärnan och komma tillbaka taggad inför slutspel!

    Sen är det kul att se det gamla Jörgen P klippet. Målvaktsspelet har onekligen gått framåt kan man säga. 🤣

    Svara
  20. Daniel R says:
    1 vecka sedan

    Henrik.

    Läst på flera ställen nu att det sas under matchen igår att Mursak blivit erbjuden ett nytt kontrakt. Har du koll på om det verkligen stämmer?

    Svara
  21. Niklas5090 says:
    1 vecka sedan

    Alla skriver ungefär samma men Frölunda gör ingenting, här tror ja de finns ex antal spelare som har för mycket att säga till om, man skall kommunicera, jobba vidare , tro på de man har osv. En tränare som inte kan/vågar gå in och göra förändringar är lifsfarlig, Frölunda skriker just nu efter förändringar i pp, alla älskar vi Lash och har han att tacka för enormt mycket. Men nu måste annat testas oavsett vad spelare tycker. Fattar verkligen inte hur dom inte kan våga förändra. Vad är man rädd för??? Den frågan skulle man vilja ha svar på .

    Svara
  22. Rogerout says:
    1 vecka sedan

    Det jag tänker på när det gäller PP, alla som sitter på bänken under dom här två minutrarna ser ju hur jävla dåligt det är, och varit i en timmes spel, sen säger Roger att OM vi tror att någon annan skulle göra det bättre så skulle vi byta spelare.
    Hur Känner sig spelare som mursak, grecco, Innala, Lasu när dom inteens får chansen?! Snacka om att Roger trycker ner alla andra när ett PP med 0% fortfarande får chansen och Roger säger att dom här spelarna är dom bästa vi har!
    Vem skulle vilja komma till Frölunda nästa år och kämpa om en plats i PP när man ser iår att man inte har en chans mot Lasch hur usel han än är?!
    Sen spelar man väl med en back enbart för man oftast har 4 bättre offensiva forwards, detta är inte fallet i Frölunda så Grönlund skulle lika gärna kunna stå och “skjuta” i PP

    Svara
    • Lamprologus says:
      1 vecka sedan

      Kanske rent av in med Filip i en cirkel?

      Svara
  23. Herr Lakers says:
    1 vecka sedan

    Men nu har ju det jag pratat om i två år blivit en snackis. Alla inser att något är fel.
    Ni som håller på med aktier eller tippar fotbolls ve M vet att både apor och bläckfiskar slår experter och tränare när det gäller att få resultat. Nu har hade ett vilket djur som helst fått bättre utdelning än Roger. Ni vägrar kritisera Joel och ingen har salt att det är Joels fel men han är en av alla som myrsloken Johnny skulle försaka. Nog skulle valfria spelare i Frölunda få bättre resultat än PP1 ett på 1h PP. Fattar inte att ni inte vill byta ut Joel och övriga och se vad som händer.

    Svara
    • Manne says:
      1 vecka sedan

      Två år? Vi har diskuterat det hela längre än så.

      Svara
    • Daniel R says:
      1 vecka sedan

      Problemet vi har med dig Herr Lakers är att du lägger ner allt för mycket tid på just Joel. Hade du tonat ner lite på det och varit mer villig att diskutera andra spelare eller spelsystem så hade folk tagit dig mer på allvar.

      Svara
      • Herr Lakers says:
        1 vecka sedan

        Kompenserar för den totala frånvaron av kritik mot Joel och framförallt Rogers och Sjöström matchning under hans 20 åriga karriär och främst hans sista tre bast. Du lägger otroligt mycket vikt vid vad jag skriver mot vad Joel producerar på isen

        Svara
        • Daniel R says:
          1 vecka sedan

          Självklart gör jag det. Jag håller på Frölunda. Har gått på deras matcher sedan mitten av 80 talet. Detta är en sida som handlar om Frölunda. Joel är en legend för oss som i framtiden kommer ha sin tröja hissad i taket. Det är av den anledningen jag tar Joel i försvar. Vad har du för anledning att tjata om honom hela tiden? På riktigt. Vi är nog många här inne som skulle vilja veta var ditt hat mot honom grundar sig i.

          Svara
          • Per says:
            1 vecka sedan

            Många vill nog kritisera Joel i vissa avseenden. Speciellt på sistone. Men om man kritiserar Joel hamnar man i Fakers bås och där vill ingen vid sina sinnens fulla bruk vara.

          • STM says:
            1 vecka sedan

            Sanningen är att han vill ha Joel i Växjö. Kan inte tolka hans avundsjuka på SHLs bästa kapten på något annat sätt.

          • Daniel R says:
            1 vecka sedan

            Per .
            Självklart skall även Joel få kritik ibland. Men när 98 av 100 inlägg från Herr Lakers handlar om Joel så måste det ju vara något som ligger bakom det hela?

          • Per says:
            1 vecka sedan

            Jag tror Joel har snott nån gammal tjej till fakers. Annars fattar jag inte hans onyanserade fokus på Joel.

          • Herr Lakers says:
            1 vecka sedan

            Daniel R
            Är det en sida som handlar om Frölunda? Då är jag på rätt plats för det är Frölunda som diskuteraz. Att Joel är en är en levande legend förstår alla. Den typen av spelare finns i alla lag. Problemet blir att ni inte kan kritisera eller tala om Joel utan att ta det som en attack. En spelare är aldrig bättre än sin senaste match med den senaste matchen har ingenting med tidigare karriär att göra.

    • AHK says:
      1 vecka sedan

      “salt” 🤔🤔

      Svara
  24. Willy Eriksson says:
    1 vecka sedan

    Jörgen har kanske rätt!
    Låt intakta kedjor tand om pp

    Svara
  25. Mats Nilsson says:
    1 vecka sedan

    Får man ett powerplay så är det bara att riva ned en motståndare vid efterkommande tekning så att det blir spel 4-4. Större ytor erbjuds naturligtvis och jag kan inte direkt komma på något motståndarlag som skulle gynnas mer än vad VF skulle göra i spelformen…

    Svara
  26. Manne says:
    1 vecka sedan

    Man talar inte så mycket om boxplay, men det är fasiken lika svagt det. Jag trodde att vi skulle vara ruggigt ramstarka där, bland de bästa i ligan – men det har på senare tid varit blandad kompott. Vissa matcher bra och vissa helt ihåligt.

    Näslund har inte lyckats. Burström har inte lyckats. Rönnberg har inte lyckats. Vad återstår?
    Att ge de kontrakt på 5 år och hoppas att det lossnar…

    Svara
    • Per says:
      1 vecka sedan

      Tyvärr tror jag du har rätt. Trots att alla tränare misslyckats kapitalt så kommer deras kontrakt att förlängas med motiveringen att det snart kommer att lossna.

      Svara
    • AHK says:
      1 vecka sedan

      Bara en sak som gäller och det är att storkvasten måste fram, och det fort.

      Svara
    • #28# Oto says:
      1 vecka sedan

      Även här kan man ha synpunkter på coachingen.
      Vår bästa back i BP har över 8,5 minuter per insläppt mål och någon annan strax över 3. Ändå spelar de ungefär lika mycket.

      Ligger nog en del i coachingen men oxå i inställning och prestation.

      Svara
  27. Björn says:
    1 vecka sedan

    Leman: Gäller detta juniorerna eller Perras jobb?

    Magnus Bodin
    @MagnusBoddan
    Det är kul och tråkigt att Hästens fystränare Noah Hjorth gjort ett bra jobb. Han är klar för Frölunda till nästa säsong.

    Svara
  28. Lundebring says:
    1 vecka sedan

    Det har jag sagt tidigare, att spela alla ordinarie femmorna vid powerplay utan att konstla till det.

    Svara
  29. Marcus Gustavsson says:
    1 vecka sedan

    Herr lakers det är en sak du måste förstå, att det även är viktigt med klubblegendarer. Joel symboliserar Frölunda och är en fantastisk person att ha i föreningen. Sånt ska inte heller underskattas. Så du kan snacka så mycket skit du vill om Joel, tror faktiskt ingen här bryr sig. Personligen för mig så spelar Joels prestationer ingen roll, allt handlar inte om resultat. Jag är bara glad att en sånn stor Frölundaikon fortfarande är på isen. Det är nog där många av oss krockar med dig, vi ser till nåt större. Nåt som ni i Växjö inte har.
    Men nu är inte Joel problemet i pp. Det är att Lasch spelar.
    Om jag fick välja mellan att vinna 10 raka SM-guld med 20 nya spelare varje säsong eller att bara vinna 3 stycken där man har en kärntrupp med 5-10 spelare som varit i klubben i många år och visar stort hjärta så tar jag det senare alternativet alla dagar i veckan. Det kanske många sågar mig för men så är det.

    Svara
    • STM says:
      1 vecka sedan

      Håller helt med dig ang. SM-gulden! Vem vill vinna med plastlag och plasttrupper. Finns andra lag som hellre gör det.
      Känner exakt som dig där!

      Svara
      • Marcus Gustavsson says:
        1 vecka sedan

        +1

        Svara
    • Lampan says:
      1 vecka sedan

      Helt rätt

      Rögle som exempel har inte vunnit ett enda SM-guld men visst fasen har dem själ och en av Sveriges starkaste och måste ändå säga underhållande fans. Fostrar talanger dessutom som bidrar till resten av den svenska Hockeyn.

      Växjö har varit en ren tragedi för svensk ishockey. Hade kunnat se bokstavligt talat vilket annat lag som helst ta dem 3 guld Växjö har. Skitsamma om det är Luleå eller FBK.

      Svara
    • Mattias Wahlgren says:
      1 vecka sedan

      Äntligen någon med klubbkänsla. Håller fullständigt med dig. Dessutom är Joel fortfarande SHLs bäste tekare. När det gäller Lasch är han sämre men det är faktiskt inte hans fel att lagkamraterna missar öppet mål på hans ibland lysande passningar

      Svara
  30. Danne says:
    1 vecka sedan

    VF har 30 raka PP (om vi räknar 2 minutare). Alltså 30 RAKA PP utan mål!? Hur kan detta inte bli en större snackis?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      1 vecka sedan

      Inte bli? INTE bli?? Haha …. 42 min i SHL, 22 i CHL, 64 minuter utan mål – det är ju DET ENDA JAG SKRIVIT OM ETT TAG!!
      ;o)
      Haha.
      Hur mycket mer snackis kan det bli? *ler*

      Svara
      • Per says:
        1 vecka sedan

        Han kanske syftar på andra skribenter? Eller de många olika experterna i olika kanaler. Världen består av mer än dig, Leman.

        Svara
        • Henrik Leman says:
          1 vecka sedan

          Här skriver jag ett skämtsamt svar till Danne, fullt av smileys, glatt, avspänt, så som vi beter oss i Göteborg.
          Ändå måste du, Per, komma in med dina giftiga små instick, bara för att du älskar att trycka till mig.
          Det är förstås helt okej.
          Men vad sorgligt, kan jag tycka.

          Svara
          • Per says:
            1 vecka sedan

            Ojdå, det var värst. Du är väldigt känslig för att själv utan tvekan förlöjliga personer som inte delar din uppfattning.
            Men faktum kvarstår. Han syftade sannolikt på andra personer än du. Hur otrevlig du än tycker att det gör mig. 😀😀😀😀🙏🙏🙏🙏😍😍😍

          • Danne says:
            1 vecka sedan

            Jag förstod ditt skämtsamma inlägg, bör tilläggas :-)

          • Henrik Leman says:
            1 vecka sedan

            Det var jag aldrig orolig för att du inte skulle göra. :) Här skôjar vi lite med varandra. Och visst, jag förstår, man kan tycka det vore något att ta upp, med SVT (tisdags) har ju inte den kunskapen, och C More … de har väl inte haft Frölunda som huvudmatch på ett tag?

      • AHK says:
        1 vecka sedan

        Utanför RP kanske..? 🤣🤣🤣

        Svara
      • Danne says:
        1 vecka sedan

        Med all respekt Leman, tänker mer nationella medier. Varför pratas det inte mer kring detta historiskt dåliga spel i special team?
        Folk inom Hockeysverige måste ju skratta gott åt prestationen VF nu levererar… eller hånskrattar snarare lite i mjugg… med tanke på den svansföring Roger och VF haft flera år ;-)

        Svara
  31. Tompa says:
    1 vecka sedan

    Måste lyfta något positivt. Det var många år sedan Frölunda var så bra som iår i 5mot5.

    Även 3mot3 är dom också väldigt bra på, oftast

    Svara
    • Per says:
      1 vecka sedan

      Resultatmässigt håller jag med. Inte spelmässigt. Lasse är viktig för oss. Mycket viktig.

      Svara
  32. Daniel B says:
    1 vecka sedan

    Till er som undrar om mursak har blivit erbjuden ett kontrakt: Leman skrev en text i helgen där mursak fick frågan om han har hört något från Frölunda och svaret var nej. Tyvärr verkar mursak vara förlorad.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      1 vecka sedan

      Roger hade sagt något om att han gillar Jan, gärna har honom i laget, detta tolkades som att slovenen erbjudits kontrakt. På intet sätt så. Roger vill säkert ha Mursak, han vill ha ytterligare 20 forwards och tolv backar – men det är inte han som sitter med Sjöströms pussel och budget.
      Förstår ni vad jag menar?
      Jan berättade nyligen att han ännu inte hört ngt från Frölunda om framtiden.

      Svara
      • Gustav says:
        1 vecka sedan

        I sändningen igår nämnde SVT att ”det återstår att se om Mursak blir erbjuden något nytt kontrakt”.
        Jag tror helt enkelt att folk hörde fel, och det är ju tydligt att detta blir Mursaks sista säsong i Frölunda.

        Svara
        • Per says:
          1 vecka sedan

          Man måste bara beundra fingertoppskänslan i vår förening.

          Svara
  33. HenrikM says:
    1 vecka sedan

    Lasch har missat två matcher den här säsongen.
    Vi vann dessa med 6-3 (hemma, IKO) och 5-3 (Brynäs, borta). Ett mål på fem PP.
    Så vi kan vinna utan Lasch, såklart. Men ska vi ha nån chans att hota i vår måste vi ha en Lasch i form, då är han en faktor.

    Svara
  34. Sincan says:
    1 vecka sedan

    Svårt att inte hålla med.

    Svara
  35. Lampan says:
    1 vecka sedan

    Suttit och tittat på gamla repriser av matcher från guldåret 15/16, jäklar vad många likheter jag tycker att man kan se med hur vi såg ut då med hur Skellefteå ser ut nu i år. Sjukt spetsig offensiv och extremt underhållande spelsätt att se på. Utan tvekan med stor förtjänst till Stora Robban som vi hade med oss på den tiden.

    Om inte vi vinner guld i år hoppas jag verkligen att Robban och Skellefteå gör det för hans skull. Mannen var nära att ta sitt andra guld (Eller första som huvudcoach) nu några gånger.

    Svara
    • Per says:
      1 vecka sedan

      Jag tänkte detsamma när vi spelade mot dem senast. Vilken totalhockey de hade och vilka spelskicklig backar. Precis som vi spelade under Robban.

      Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SENASTE NYTT

Hockey

I väntan på hockeyn i Skellefteå, två frågor där ni kan ha åsikter

26 januari, 2023
Sander Wold och David Edstrom, två Frölundajuniorer ni får stifta bekantskap med här.
Hockey

Träffa en ”intensiv och härlig norrman”, och så killen som jämförs med Landeskog

25 januari, 2023
Hockey

Fotfel, men Borgman kör på: ”Hade varit roligare att ha honom 100 procent”

25 januari, 2023
Talande leenden hos Anders Burström och Roger Rönnberg efter att Andreas Borgman knäckt koden i power play. Foto: C MORE (skärmdump)
Hockey

Se på fan, det gick – men nu blir det nu intressant att se om …

25 januari, 2023
Hockey

Frölunda vände – då kunde Stenberg njuta lite extra av debutmålet

24 januari, 2023

Social Media

  • 2 442 fans
  • 1 668 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM PÅ TWITTER

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
2h 1618554771056779264

Läs och tyck.

#twittpuck #frolundahc #sektion84 #goagubbar

Image for twitter card

I väntan på hockeyn i Skellefteå, två frågor där ni kan ha åsikter

► I väntan på ännu en hockeykväll med Frölunda, låt mig bara testa två saker med er: ► Nya policyn angående

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
4h 1618532144850309120

ICYMI

rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1

Kvällsläsning om framtidsmän i Frölunda. Framtidsmän, förresten – de är redan med. :)
https://t.co/BSxdiywB7b
#twittpuck #frolundahc #shl #hovashc #friskasker

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
18h 1618309146914488322

Kvällsläsning om framtidsmän i Frölunda. Framtidsmän, förresten – de är redan med. :)

#twittpuck #frolundahc #shl #hovashc #friskasker

Image for twitter card

Träffa en ”intensiv och härlig norrman”, och så killen som jämförs med Landeskog

► I tisdags nätade Otto Stenberg, 17, för Frölunda – Sander Wold, 18, SHL-debuterade. Mot Skellefteå är det dags för

rakapuckar.com

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

I väntan på hockeyn i Skellefteå, två frågor där ni kan ha åsikter

av Henrik Leman
26 januari, 2023
43

Sander Wold och David Edstrom, två Frölundajuniorer ni får stifta bekantskap med här.

Träffa en ”intensiv och härlig norrman”, och så killen som jämförs med Landeskog

av Henrik Leman
25 januari, 2023
31

Fotfel, men Borgman kör på: ”Hade varit roligare att ha honom 100 procent”

av Henrik Leman
25 januari, 2023
29

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?