Frölundas centeroro, inte träningsbar och ännu en läkarundersökning

► Så här dags hade Frölunda hoppats ha fått in sin toppcenter.
► Istället är man fortfarande av med en annan.

Gustav Rydahl och Erik Thorell tittade på när Roger Rönnbergs Frölunda tränade i nya Slottsskogsrinken.

Gustav Rydahls lår fortsätter att ställa till problem för Frölunda. Centern är ännu inte träningsbar.
I dag träffar Rydahl läkare igen.
Framtiden således osäker.

EFTER FÖRSTA TRÄNINGEN i nya, fräscha Slottsskogsrinken var Frölundas tränare Roger Rönnberg tydlig. Det faktum att Gustav Rydahl spelade mot Skellefteå (4–3) strax före jul förvärrade inte lårskadan:

– Nej, det är inget sådant.

Men att läget är oroande för Frölunda, den saken är klar. Så här dags var tanken att klubben skulle ha värvat sin toppcenter, där har inget hänt, dessutom är alltså Rydahl skadad med högst osäker prognos.

Rönnberg om läget med värmlänningen:

– Det är ju inte något bra i och med att han inte spelar. Han ska på ännu en undersökning i dag så får vi se vad den säger.

ANNONS

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

** Du sa för en tid sedan att era läkare hade koll på skadan, det lät optimistiskt då?
– Koll har vi, vi vet vad det är, men vi får honom inte spelbar. Det är lite klurigt. Det är en nervpåverkan, man måste få bort den nervpåverkan. Tuff, frustrerande situation.

** Finns det risk att det här behöver åtgärdas med operation?
– Det kan ju bli så till slut men inte just nu i alla fall.

Rydahl var med i Schweiz och körde rehab, testade även lite på is. Han, tillsammans med magmuskelopererade Erik Thorell, stod vid sidan i nya Slottsskogsrinken på tisdagen, till synes på gott humör.

Återstår att se hur humöret är efter läkarbeskedet.

Thorells operation, förresten, den ska ha gått bra, men det är många veckor till spel.

ANNONS

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

***

Så här tränade Frölunda inför torsdagens bortamatch mot Färjestad.

Kedjor:
Friberg–Nässén–Strömwall
Innala–Borg–Halbgewachs
Dower Nilsson–Lasu–Klingberg
Brodecki–N Hasa–Öberg

Backar:
Högberg–Nilsson
Heens–Folin
Tömmernes–Hasa
Lindroth–P Johansson

Målvakter:
L Johansson/Tuohimaa

ANNONS

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

***

ANNONS

 

69 Kommentarer

  1. Skulle vilja se ett byte i kedjorna på Strömeall och Innala.
    Oroande med Rydahl. Jag har hela tiden tyckt centersidan sett ok ut, med tanke på Rydahl som förstecenter! Men med han borta blir vi oerhört tunna..

  2. Problemet är att man under flera år knappt värvat spets alls, och helt plötsligt gör man en ombyggnation och samtidigt ska hitta spets, många luckor att fylla. Då det dynamiska utbytet av spelare varit snudd på obefintligt har man lyckats hamna här. Sedan verkar man ju inte riktigt vilja kasta upp samma summor som andra klubbar…

    • Ännu värre är väl att man inte kan skaffa två spetsspelare som skjuter åt samma håll! Då känner iaf jag att när man hittat en så försvinner halva utbudet av resterande spelare!
      Att man påstår att man inte kan ta in både grecco å strömvall för båda skjuter åt höger det är fan i mej de värsta jag hört! Så plockar man inte en vänsterskytt ifrån ”översta hyllan” ala Thorell! Fyfan vilket skämt de är!
      Fan kan man välja 12 Mats Sundin eller 12 Forsberg så gör man väl de, skit samma vilket jävla håll dom skjuter åt!

  3. Utan Rydahl handlar det bara om att undvika bottenstriden.
    Den är ett stort misslyckande att vi inte hittade en annan center när Ryfors nobbade.

  4. Skadan på Rydahl är ett stort tapp och kommer att kosta på sikt, och den så kallade topp centern som aldrig kommer, det kommer att kosta ett kvalspel om ingen av våra så kallade toppvärvningar helt plötsligt kommer att överprestera.
    Färjestad borta och sedan Malmö borta kan bli en otäck historia som slutar med 0 poäng och ännu närmare en bottenkänning, och väl där kommer det bli jävligt svårt att ta sig där ifrån i omgång 28!
    Jag säger inte att det blir så, men faran är överhängande när det blir än verklighet att hantera för Rönnbergs boys!

  5. År efter år misslyckas Frölunda med att få ihop en balanserad trupp och slagkraftigt lag.
    Ansvariga är sjöström och rönnberg.
    Om inte en ny sportchef anställs kommer detta att fortsätta. Sjöström har gång efter annan visat att han ej är vuxen sin roll.

    År efter år misslyckas Frölunda med att ha ett stabilt grundspel och ett i längden vinnande spelsystem.
    Ansvariga sjöström näslund Burström.
    Detta kommer inte att förändras förrän Frölunda byter tränare.

    Vidhåller vad jag sagt sedan säsongsstart, spelar Frölunda i shl även nästa säsong är jag nöjd.

    • Instämmer.
      Tajt försvarsspel och en Lasse i form och vi ska fixa poängen som räcker för att undvika kval. Lyckligtvis är IKO, HV, Malmö, Rögle och Örebro inte heller speciellt starka.
      Men vi är utan Rydahl och ytterligare 1-2 offensiva tillskott – av kvalité – inget lag som utmanar om semifinalplats i vår, som jag ser det.

    • Det är Lechtaler som ser detta pågå utan att reagera.
      Det behövs en rebuild även inom Frölundas ledning.
      Och trodde någon på allvar att vi skulle få in en center av klass? Ganska givet att det inte finns sådana spelare av klass ledig mitt under säsong. Nyckelspelare gör man klart med innan säsongen startar.

    • Tror att Sjöström o alla inblandade blev lurade av sig själva när de helt plötsligt råkade gå bra i slutspelet 2019. Helt ärligt så va den säsongen rätt dålig fast man slutade trea. I stort sett alla höjde sig till en orimlig nivå slutet på säsongen. Sen säsongen efter med i stort sett samma lag så slutade man sjua. Känslan är att sen dess så har man bara kämpat vidare i samma mönster utan någon vidare framgång.

      • Exakt så är det. Det året vann vi chl och fick en sjuk träff och bara åkte vidare på flytet. Innan dess spelade vi riktigt svagt. Ända sedan dess har Luleå-trion letat efter en ny osannolik träff men aldrig fått den. Istället har vi blivit ett konstant mittenlag.

  6. Det är nästan så att jag börjar sakna Johan Sundström. Så usel var han inte att han inte hade tagit en centerplats i dagens Frölunda.

    • Sundström 17p i Liiga som är betydligt sämre än SHL. Hjalle har exempelvis 30p och han var en nödlösning i Rögle sist. Tycker det var rätt att avsluta med alla. Möjligen att man skulle behållit Purre. Han har ändå hängt 10 kassar.

  7. Att varje år stå med samma problem att ingen spelare finns på marknaden, och att alla lag mer eller mindre söker spets är ju ingen överraskning, detta är inget annat än ett stort misslyckande!
    Att det sker en gång kan man acceptera men för 3e året på rad komma med samma svar att det är en tunn marknad håller inte på denna nivån.
    Klart underkänt. Detta sänker ju även Rogers värde om dom inte kan få till en ok trupp med bäst förutsättningar i SHL! Frågan är vem dom skyller på

  8. När man börjar leta ursäkter är då man försöker skydda sig själva och det riktiga problemet. Farligt om man återigen hamnar där denna säsongen. Rebuild behöva även på ledarsidan om något ska hända.

    • Mursak är exakt samma spelartyp som Lasu och den sistnämnda har vi ju redan. Länge sedan Mursak var poänggörare…

      • STM, håller inte med. Mursak är lik lasu men är lite bättre offensivt och har lite mer speed. Hade gärna haft mursak kvar ett år till.

        • Alltid gillat Mursak. Enormt driv i åkningen in i offensiv zon.
          Innala – Mursak – Greco hade kunnat vara en gångbar första-/andrakedja i år

  9. Det är så underkänd hela denna situationen man satt sig i. Det vet även Frölunda om. Först kändes det som att man var hårt på Ryfors, sedan Johnsson och det landade i att man inte förlängde med Greco och tog in Strömwall på en enorm lön (lite stress värvning) sedan tog man in Thorell som en C-plan.

    Ett stort misslyckande hela truppen, i år igen.

    • Alfjoh, kan bara instämma.
      Det känns som om det mesta som sägs här idag, sagts av de flesta här, redan innan säsongen och under förra säsongen.
      Samt säsongen innan.
      Jag slutar aldrig hålla på mitt lag, Frölunda, men nuläget känns rätt hopplöst, same procedure every year och going down.
      Inga tecken på förnyelse, styrelsen!

  10. Inget fel på Nässén, tycker han är bra.
    Men som 1:e center i ett SHL som alltid (enligt sig själva) skall vara med i toppen, nja det skrämmer ingen

    Kan hålla med som någon skrev innan att känslan såhär i efterhand var att man gick hårt på Johnson-Ryfors och tappade båda. Vilket ändå måste ses som ett misslyckande (oavsett omständigheter) när man tappar två killar med HK Kings(Kungsbacka) som moderklubb

    Strömwall skall man enligt rykten varit på ett tag.
    Så tror man egentligen ville ha Johnson-Ryfors-Strömwall, bara läsa det så som en kedja så förstår man att det varit ett helt annat lag

  11. Sjöström och Rönnbergs samarbete med ett att bygga ett slagkraftigt lag har nu misslyckats flera säsonger på raken. Klart att det inte är acceptabelt. Ett annat orosmoln är ju att fler väljer andra lag istället då vi tappat en del av dragningskraften pga de senaste årens miserabla spel och truppsammansättningar. Här borde det finnas en tydligare kravsättning från Lechtaler och styrelsen, men istället har man blivit ett bekvämt kompisgäng som istället för krav håller varandra om ryggen. Här har vi något som verkligen är helt oacceptabelt i en förening som vill ligga i framkant, men som nu istället ligger och slirar ute i väggrenen. Kan nog konstatera att en rebuild på tränarsidan samt ledning är på sin plats utöver laget om man vill hitta tillbaks till ett vinnande spår. Att bli bekväm och hitta ursäkter istället för att vara ledande vinner inga titlar.

  12. Blir nog en hel del biljetter till semifinalen och finalen i JVM nu. Kanadensarna lär väl lämna tillbaka sina nu……

  13. Ser redan nu framför mig när RR förklarar varför säsongen gick åt skogen ” vi hade otur och drabbades av skador på nyckelspelare” och så går man vidare

  14. Sjöström bara 2 stjärnor!!
    Aftonbladet rankar Evertsson etta 5 stjärnor.
    Nubben sämst 1 stjärna

  15. Tomasek, Borgström, Shore, Kuokkanen, Jasek, Abols, Ryfors. Listan kan göras lång över centrar som Sjöström inte var kapabel att plocka.
    Nu står vi där med en centersida som inte ens håller för topp 6 i Hockeyallsvenskan.

    • För att vara på Sjöströms ”sida” så va det väl endå bara Ryfors, Abols och delvis shore som han missade? Dom andra kan jag slå vad om att han inteens visste att dom spelade hockey, för det skulle ju innebära att man behövde scouta spelare själv!

  16. Om man inte spelar final byt ut sportchef och tränare.
    Kan bli klurigt sparka kompisar och tjatet vid kaffemaskinen. Viktigare vara en go gubbe än att vinna. Därför behöver alla bytas ut.

  17. Vi fans raljerade över att Sjöström ville ha is i magen och vänta in något bra. Vi skrattade gott åt hans ord och sa att det som vanligt efter nyår kommer att sägas att ”marknaden är nästan tom”.
    Hur många år kan våra tomtar göra om samma misstag? Varför ställs det inga krav? På ett riktigt arbete hade Sjöström och Luleå-kompisarna fått se sig om efter andra arbetsuppgifter för länge sedan. Men i vårt lilla Samhall ställs inga krav på ledarna. Inga alls. Kontinuitet är det enda de bryr sig om. Prestationer betyder noll. Resultat betyder noll. Förmåga och kompetens betyder noll.
    Vi är snart värre än Blåvitt där deras ledning sitter kvar trots århundradets haveri.

    • Hur kunde FHC missa alla mycket bra junisar från Djurgårdaren?
      Men en hamnade i Växjö ( Noah) en hos Färjestad (( Liam) och en i Örebro ( Lekkerimäki)
      Hade man skött scouting rätt, så hade vi inte haft dagens problem.
      Nu tycker jag ändå Edstrom har ett bra center spel – varför göra en misslyckad värvning?
      Låt det bara och sätt Sjöström på transfer listan.

  18. Vi lyckas vinna med blotta förskräckelsen. Efter att ha gjort en bra period. Vilket orakel Hävelid är (enligt många här som vill ha honom istället för RR) som precis lyckats sig genom kvarten mot ett uselt motstånd…

  19. Kvartsfinaler är alltid svåra. Allt att förlora. Tror man kommer spela bättre i semin.

    Typiskt att Sandin Pellika avgör som varit medioker hela turneringen. Borde dominera på juniornivå med tanke på att han är en bra spelare i SHL.

  20. Hela situationen från Sjöström och co är under all kritik!

    Som så många däribland jag själv tyckte och fruktade så är centersidan för tunn och svag men de trodde envist att dem hade koll och så blev allting pannkaka.
    Gick och väntade på något drömnamn som aldrig dök upp sen hade man ingen annan reservplan…

    • Ja snack om center redan i somras. Det är obegripligt att Frölunda inte kan skapa ett topplag. Spelare borde stå på kö att få spela i Gbg. Spelare med teknik och spets väljer annat.

  21. FBK på bortais !
    I Mellerud får vi hoppas att fansen står vid södra Rondellen E-45 som vanligt med sina VF flaggor och vinkar nu när Snöstormen över Dalboslätten mojnat. Lycka till i E-45 Derbyt även om E-45 tar norrut före Karlstad vid Rasta Grums.
    VF Möta FBK i Karlstad utan duktiga ”Junisar” som brukar gå ut och köra ! Kan det gå mer än på ett sätt.
    Jag satsar de sista julpengarna på FBK seger !

Det går inte att kommentera detta inlägg

Prenumerera

För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.

Inlägg per kategori

Senaste nytt

Senaste nytt

Frölundas centeroro, inte träningsbar och ännu en läkarundersökning

► Så här dags hade Frölunda hoppats ha fått in sin toppcenter.
► Istället är man fortfarande av med en annan.

Gustav Rydahl och Erik Thorell tittade på när Roger Rönnbergs Frölunda tränade i nya Slottsskogsrinken.

Gustav Rydahls lår fortsätter att ställa till problem för Frölunda. Centern är ännu inte träningsbar.
I dag träffar Rydahl läkare igen.
Framtiden således osäker.

EFTER FÖRSTA TRÄNINGEN i nya, fräscha Slottsskogsrinken var Frölundas tränare Roger Rönnberg tydlig. Det faktum att Gustav Rydahl spelade mot Skellefteå (4–3) strax före jul förvärrade inte lårskadan:

– Nej, det är inget sådant.

Men att läget är oroande för Frölunda, den saken är klar. Så här dags var tanken att klubben skulle ha värvat sin toppcenter, där har inget hänt, dessutom är alltså Rydahl skadad med högst osäker prognos.

Rönnberg om läget med värmlänningen:

– Det är ju inte något bra i och med att han inte spelar. Han ska på ännu en undersökning i dag så får vi se vad den säger.

ANNONS

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

PEX Bud – för alla budbehov

** Du sa för en tid sedan att era läkare hade koll på skadan, det lät optimistiskt då?
– Koll har vi, vi vet vad det är, men vi får honom inte spelbar. Det är lite klurigt. Det är en nervpåverkan, man måste få bort den nervpåverkan. Tuff, frustrerande situation.

** Finns det risk att det här behöver åtgärdas med operation?
– Det kan ju bli så till slut men inte just nu i alla fall.

Rydahl var med i Schweiz och körde rehab, testade även lite på is. Han, tillsammans med magmuskelopererade Erik Thorell, stod vid sidan i nya Slottsskogsrinken på tisdagen, till synes på gott humör.

Återstår att se hur humöret är efter läkarbeskedet.

Thorells operation, förresten, den ska ha gått bra, men det är många veckor till spel.

ANNONS

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

SF Pontona - Pontoner och betongbryggor sedan 1918

***

Så här tränade Frölunda inför torsdagens bortamatch mot Färjestad.

Kedjor:
Friberg–Nässén–Strömwall
Innala–Borg–Halbgewachs
Dower Nilsson–Lasu–Klingberg
Brodecki–N Hasa–Öberg

Backar:
Högberg–Nilsson
Heens–Folin
Tömmernes–Hasa
Lindroth–P Johansson

Målvakter:
L Johansson/Tuohimaa

ANNONS

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

Fuktbehandling.se

***

ANNONS

 

69 Kommentarer

  1. Skulle vilja se ett byte i kedjorna på Strömeall och Innala.
    Oroande med Rydahl. Jag har hela tiden tyckt centersidan sett ok ut, med tanke på Rydahl som förstecenter! Men med han borta blir vi oerhört tunna..

  2. Problemet är att man under flera år knappt värvat spets alls, och helt plötsligt gör man en ombyggnation och samtidigt ska hitta spets, många luckor att fylla. Då det dynamiska utbytet av spelare varit snudd på obefintligt har man lyckats hamna här. Sedan verkar man ju inte riktigt vilja kasta upp samma summor som andra klubbar…

    • Ännu värre är väl att man inte kan skaffa två spetsspelare som skjuter åt samma håll! Då känner iaf jag att när man hittat en så försvinner halva utbudet av resterande spelare!
      Att man påstår att man inte kan ta in både grecco å strömvall för båda skjuter åt höger det är fan i mej de värsta jag hört! Så plockar man inte en vänsterskytt ifrån ”översta hyllan” ala Thorell! Fyfan vilket skämt de är!
      Fan kan man välja 12 Mats Sundin eller 12 Forsberg så gör man väl de, skit samma vilket jävla håll dom skjuter åt!

  3. Utan Rydahl handlar det bara om att undvika bottenstriden.
    Den är ett stort misslyckande att vi inte hittade en annan center när Ryfors nobbade.

  4. Skadan på Rydahl är ett stort tapp och kommer att kosta på sikt, och den så kallade topp centern som aldrig kommer, det kommer att kosta ett kvalspel om ingen av våra så kallade toppvärvningar helt plötsligt kommer att överprestera.
    Färjestad borta och sedan Malmö borta kan bli en otäck historia som slutar med 0 poäng och ännu närmare en bottenkänning, och väl där kommer det bli jävligt svårt att ta sig där ifrån i omgång 28!
    Jag säger inte att det blir så, men faran är överhängande när det blir än verklighet att hantera för Rönnbergs boys!

  5. År efter år misslyckas Frölunda med att få ihop en balanserad trupp och slagkraftigt lag.
    Ansvariga är sjöström och rönnberg.
    Om inte en ny sportchef anställs kommer detta att fortsätta. Sjöström har gång efter annan visat att han ej är vuxen sin roll.

    År efter år misslyckas Frölunda med att ha ett stabilt grundspel och ett i längden vinnande spelsystem.
    Ansvariga sjöström näslund Burström.
    Detta kommer inte att förändras förrän Frölunda byter tränare.

    Vidhåller vad jag sagt sedan säsongsstart, spelar Frölunda i shl även nästa säsong är jag nöjd.

    • Instämmer.
      Tajt försvarsspel och en Lasse i form och vi ska fixa poängen som räcker för att undvika kval. Lyckligtvis är IKO, HV, Malmö, Rögle och Örebro inte heller speciellt starka.
      Men vi är utan Rydahl och ytterligare 1-2 offensiva tillskott – av kvalité – inget lag som utmanar om semifinalplats i vår, som jag ser det.

    • Det är Lechtaler som ser detta pågå utan att reagera.
      Det behövs en rebuild även inom Frölundas ledning.
      Och trodde någon på allvar att vi skulle få in en center av klass? Ganska givet att det inte finns sådana spelare av klass ledig mitt under säsong. Nyckelspelare gör man klart med innan säsongen startar.

    • Tror att Sjöström o alla inblandade blev lurade av sig själva när de helt plötsligt råkade gå bra i slutspelet 2019. Helt ärligt så va den säsongen rätt dålig fast man slutade trea. I stort sett alla höjde sig till en orimlig nivå slutet på säsongen. Sen säsongen efter med i stort sett samma lag så slutade man sjua. Känslan är att sen dess så har man bara kämpat vidare i samma mönster utan någon vidare framgång.

      • Exakt så är det. Det året vann vi chl och fick en sjuk träff och bara åkte vidare på flytet. Innan dess spelade vi riktigt svagt. Ända sedan dess har Luleå-trion letat efter en ny osannolik träff men aldrig fått den. Istället har vi blivit ett konstant mittenlag.

  6. Det är nästan så att jag börjar sakna Johan Sundström. Så usel var han inte att han inte hade tagit en centerplats i dagens Frölunda.

    • Sundström 17p i Liiga som är betydligt sämre än SHL. Hjalle har exempelvis 30p och han var en nödlösning i Rögle sist. Tycker det var rätt att avsluta med alla. Möjligen att man skulle behållit Purre. Han har ändå hängt 10 kassar.

  7. Att varje år stå med samma problem att ingen spelare finns på marknaden, och att alla lag mer eller mindre söker spets är ju ingen överraskning, detta är inget annat än ett stort misslyckande!
    Att det sker en gång kan man acceptera men för 3e året på rad komma med samma svar att det är en tunn marknad håller inte på denna nivån.
    Klart underkänt. Detta sänker ju även Rogers värde om dom inte kan få till en ok trupp med bäst förutsättningar i SHL! Frågan är vem dom skyller på

  8. När man börjar leta ursäkter är då man försöker skydda sig själva och det riktiga problemet. Farligt om man återigen hamnar där denna säsongen. Rebuild behöva även på ledarsidan om något ska hända.

    • Mursak är exakt samma spelartyp som Lasu och den sistnämnda har vi ju redan. Länge sedan Mursak var poänggörare…

      • STM, håller inte med. Mursak är lik lasu men är lite bättre offensivt och har lite mer speed. Hade gärna haft mursak kvar ett år till.

        • Alltid gillat Mursak. Enormt driv i åkningen in i offensiv zon.
          Innala – Mursak – Greco hade kunnat vara en gångbar första-/andrakedja i år

  9. Det är så underkänd hela denna situationen man satt sig i. Det vet även Frölunda om. Först kändes det som att man var hårt på Ryfors, sedan Johnsson och det landade i att man inte förlängde med Greco och tog in Strömwall på en enorm lön (lite stress värvning) sedan tog man in Thorell som en C-plan.

    Ett stort misslyckande hela truppen, i år igen.

    • Alfjoh, kan bara instämma.
      Det känns som om det mesta som sägs här idag, sagts av de flesta här, redan innan säsongen och under förra säsongen.
      Samt säsongen innan.
      Jag slutar aldrig hålla på mitt lag, Frölunda, men nuläget känns rätt hopplöst, same procedure every year och going down.
      Inga tecken på förnyelse, styrelsen!

  10. Inget fel på Nässén, tycker han är bra.
    Men som 1:e center i ett SHL som alltid (enligt sig själva) skall vara med i toppen, nja det skrämmer ingen

    Kan hålla med som någon skrev innan att känslan såhär i efterhand var att man gick hårt på Johnson-Ryfors och tappade båda. Vilket ändå måste ses som ett misslyckande (oavsett omständigheter) när man tappar två killar med HK Kings(Kungsbacka) som moderklubb

    Strömwall skall man enligt rykten varit på ett tag.
    Så tror man egentligen ville ha Johnson-Ryfors-Strömwall, bara läsa det så som en kedja så förstår man att det varit ett helt annat lag

  11. Sjöström och Rönnbergs samarbete med ett att bygga ett slagkraftigt lag har nu misslyckats flera säsonger på raken. Klart att det inte är acceptabelt. Ett annat orosmoln är ju att fler väljer andra lag istället då vi tappat en del av dragningskraften pga de senaste årens miserabla spel och truppsammansättningar. Här borde det finnas en tydligare kravsättning från Lechtaler och styrelsen, men istället har man blivit ett bekvämt kompisgäng som istället för krav håller varandra om ryggen. Här har vi något som verkligen är helt oacceptabelt i en förening som vill ligga i framkant, men som nu istället ligger och slirar ute i väggrenen. Kan nog konstatera att en rebuild på tränarsidan samt ledning är på sin plats utöver laget om man vill hitta tillbaks till ett vinnande spår. Att bli bekväm och hitta ursäkter istället för att vara ledande vinner inga titlar.

  12. Blir nog en hel del biljetter till semifinalen och finalen i JVM nu. Kanadensarna lär väl lämna tillbaka sina nu……

  13. Ser redan nu framför mig när RR förklarar varför säsongen gick åt skogen ” vi hade otur och drabbades av skador på nyckelspelare” och så går man vidare

  14. Sjöström bara 2 stjärnor!!
    Aftonbladet rankar Evertsson etta 5 stjärnor.
    Nubben sämst 1 stjärna

  15. Tomasek, Borgström, Shore, Kuokkanen, Jasek, Abols, Ryfors. Listan kan göras lång över centrar som Sjöström inte var kapabel att plocka.
    Nu står vi där med en centersida som inte ens håller för topp 6 i Hockeyallsvenskan.

    • För att vara på Sjöströms ”sida” så va det väl endå bara Ryfors, Abols och delvis shore som han missade? Dom andra kan jag slå vad om att han inteens visste att dom spelade hockey, för det skulle ju innebära att man behövde scouta spelare själv!

  16. Om man inte spelar final byt ut sportchef och tränare.
    Kan bli klurigt sparka kompisar och tjatet vid kaffemaskinen. Viktigare vara en go gubbe än att vinna. Därför behöver alla bytas ut.

  17. Vi fans raljerade över att Sjöström ville ha is i magen och vänta in något bra. Vi skrattade gott åt hans ord och sa att det som vanligt efter nyår kommer att sägas att ”marknaden är nästan tom”.
    Hur många år kan våra tomtar göra om samma misstag? Varför ställs det inga krav? På ett riktigt arbete hade Sjöström och Luleå-kompisarna fått se sig om efter andra arbetsuppgifter för länge sedan. Men i vårt lilla Samhall ställs inga krav på ledarna. Inga alls. Kontinuitet är det enda de bryr sig om. Prestationer betyder noll. Resultat betyder noll. Förmåga och kompetens betyder noll.
    Vi är snart värre än Blåvitt där deras ledning sitter kvar trots århundradets haveri.

    • Hur kunde FHC missa alla mycket bra junisar från Djurgårdaren?
      Men en hamnade i Växjö ( Noah) en hos Färjestad (( Liam) och en i Örebro ( Lekkerimäki)
      Hade man skött scouting rätt, så hade vi inte haft dagens problem.
      Nu tycker jag ändå Edstrom har ett bra center spel – varför göra en misslyckad värvning?
      Låt det bara och sätt Sjöström på transfer listan.

  18. Vi lyckas vinna med blotta förskräckelsen. Efter att ha gjort en bra period. Vilket orakel Hävelid är (enligt många här som vill ha honom istället för RR) som precis lyckats sig genom kvarten mot ett uselt motstånd…

  19. Kvartsfinaler är alltid svåra. Allt att förlora. Tror man kommer spela bättre i semin.

    Typiskt att Sandin Pellika avgör som varit medioker hela turneringen. Borde dominera på juniornivå med tanke på att han är en bra spelare i SHL.

  20. Hela situationen från Sjöström och co är under all kritik!

    Som så många däribland jag själv tyckte och fruktade så är centersidan för tunn och svag men de trodde envist att dem hade koll och så blev allting pannkaka.
    Gick och väntade på något drömnamn som aldrig dök upp sen hade man ingen annan reservplan…

    • Ja snack om center redan i somras. Det är obegripligt att Frölunda inte kan skapa ett topplag. Spelare borde stå på kö att få spela i Gbg. Spelare med teknik och spets väljer annat.

  21. FBK på bortais !
    I Mellerud får vi hoppas att fansen står vid södra Rondellen E-45 som vanligt med sina VF flaggor och vinkar nu när Snöstormen över Dalboslätten mojnat. Lycka till i E-45 Derbyt även om E-45 tar norrut före Karlstad vid Rasta Grums.
    VF Möta FBK i Karlstad utan duktiga ”Junisar” som brukar gå ut och köra ! Kan det gå mer än på ett sätt.
    Jag satsar de sista julpengarna på FBK seger !

Det går inte att kommentera detta inlägg

Prenumerera

För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.

Inlägg per kategori