lördag, 1 april, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

En jäkla tuff uppförsbacke för Frölunda efter Borgmans matchstraff

av Henrik Leman
2 veckor sedan
A A
84

► Spelmässigt gjorde Frölunda ett statement i Karlstad. Men eftersom Färjestad vann 3–2 är det bara att konstatera:
► Uppförsbacken blev något brantare för Roger Rönnbergs gäng.

Detta är en låst artikel. Välkommen att bli prenumerant. Redan betalande läsare? Logga in för att fortsätta.

Logga in

Månadsbetala

För endast 69 kronor per månad får du tillgång till allt material på rakapuckar.com
Klicka här

Köp artikel

För 19 kronor får du rätt att låsa upp en valfri artikel.
Klicka här
Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg

Var det kanske det sista vi såg av Borgman i Frölundas tröja?

Kommentarer 84

  1. Björn says:
    2 veckor sedan

    Varför dröjer de typ 4-5 sec innan domaren blåser för utvisning? Anser de först att det inte är någon utvisning? Detta tycker jag är så otroligt märkligt.

    Svara
    • Björn says:
      2 veckor sedan

      Nej försvarar inte Borgmans tackling, men ställer frågan om domar kompetensen!

      Svara
  2. Herr Lakers says:
    2 veckor sedan

    Frölunda gjorde en bra match men knätacklingen delvis avgörande. Joel kämpade också han på bra och belönades med ett mål. Kan fortfarande bli noll vinster för frölunda för färjestads chanser får anses bättre.bAtt Joel måste ha all den istid för att göra mål så sällan blir ett pro lem. Svårt att hitta någon i frölunda so m färjestadsmatchvinnare och jålgörare.

    Svara
    • FBKmot torget says:
      2 veckor sedan

      Haha borde inte svara men..
      Joel gjorde väl skäl för sin istid. Då fanns det väl andra som var osynliga.
      För övrigt så vilken skillnad på match. 2 lag som vill spela hockey. Fysik, grinigt och rivalitet.

      Växjö-Luleå spelar ju så tråkigt att inte ens de egna fansen kan gilla det. Finns inget lag som engagerar mindre än Växjö. Så förstår att du måste hoppa på Joel lite för att hålla dig vaken 😏

      Svara
      • Lamprologus says:
        2 veckor sedan

        Word!

        Svara
      • Herr Lakers says:
        2 veckor sedan

        Du ser inget problem med Joels istid och utdelning eller Breeedden på produktionen.

        Svara
        • Herr Lakers says:
          2 veckor sedan

          om du bara isolerat tittar på istid så ligger Joel bra idag men tror det kommer bli svårt för frölunda om inte fler producerar och att Roger då trycker upp Joels istid.

          Svara
        • FBKmot torget says:
          2 veckor sedan

          Nä han spela 16.17 min. Det är väl fullt rimligt.
          Det är väl upp till de andra att göra nåt av sin istid då eller?

          Svara
          • Herr Lakers says:
            2 veckor sedan

            Precis. Så vad vill du ha sagt?

    • Tompa says:
      2 veckor sedan

      Jag tror du skulle må bra av att prata med någon. Är inte sarkastisk utan i all välmening.

      Svara
  3. FBK sopa på says:
    2 veckor sedan

    Joel en av få bra i Frölunda. Men det räcker så klart inte mot regerande mästarna.

    Svara
    • Tompa says:
      2 veckor sedan

      FBK är verkligen inget guldlag i år. Ni har stora problem mot ett trubbigt och avslaget FHC:-)

      Svara
  4. Markzman74 says:
    2 veckor sedan

    Det kommer nog bli en grym match på söndag hoppas jag tur att man har en biljett.
    Nu behöver Frölunda vinna på söndag annars blir det nog svårt, men det tror jag nog att dom gör, jag tippar att detta går till 7 matcher.

    Svara
  5. Nilsson Per says:
    2 veckor sedan

    Tycker faktiskt att man kan granska Ejdsell, när man ändå ”gräver”. Tycker han är lite som Shinnimin i Luleå, med andra ord en lite skådespelare,,,

    Svara
  6. Grundin says:
    2 veckor sedan

    Utan Borgman är Frölundas chanser små. Tycker det är lite patetiskt att han sätter laget i den här situationen faktiskt. Vilken krigarinsats i stort och så bjuder han på detta. Tror killen har något fel…

    Svara
  7. Viktor S says:
    2 veckor sedan

    Svensk hockey är på väg utför ett skyddande plan och det går fort.

    Som domarna dömer nu lönar det sig oerhört mycket att ligga kvar.
    Låt oss jämföra de två situationerna som du tar upp Henrik.
    Ejdsells huvudtackling mot Joel anser jag var mycket fulare och betydligt mer avsiktlig än Borgmans tackling mitt Ejdsell. Varför? Jo för att:

    Borgman möter Ejdsell framifrån, Ejdsell ser Borgman hela vägen. Borgman går för en tuff tackling med axeln men Ejdsell viker undan i sista stund, tar inte emot tacklingen utan drar sig bort och högerbenet blir kvar släpande. Borgman träffar med både axel och arm mot Ejdsells överkropp men eftersom Ejdsell släpar benet så träffar Borgman även det. Borgman kommer initialt brett men drar in sitt ben under sig i tacklingen och hade Ejdesll tagit emot tacklingen så hade det varit axel mot axel. Jag tycker att vi måste lägga ett större axel på spelaren att ta emot tacklingen.

    Att jämföra med Ejdsells tackling. Joel är redan i en kampsituation med en annan spelare. Ejdsell kommer in som tredje man bakifrån på ett sätt att Joel omöjligen kan se honom komma. Tacklingen är hög med höjd armbåge och träffar mot huvudet.
    Joel är i en försvarslös situation, kraften är i princip bara mot huvudet, skaderisken är hög och det är en feg och ful tackling.

    Borgman får 5+20 och kan mycket väl bli avstängd. Ejdsell får ingenting.

    Varför?
    Ejdsell ligger kvar (och spelar över?). Joel tar smällen som en man och tar sig till båset utan att gnälla.

    Ska vi ha det så?

    Svara
    • Grundin says:
      2 veckor sedan

      Han säger i intervjun att den tar rakt på lårmuskeln men väljer ändå att lämna rinken direkt. Sådana signaler kan ha stor betydelse.

      Svara
      • Björn says:
        2 veckor sedan

        Mycket bra formulerat, Viktor S. 👏👏👏

        Svara
    • FBKmot torget says:
      2 veckor sedan

      Jag såg ingen spelare i FBK som spela över och förstärkte. Har du nånsin fått en lårkaka?
      Nä tror inte det va.. Med stum muskel åker du inte vidare på en stund.
      Såg däremot 2 Frölundaspelare förstärka ganska bra vid de två första utvisningarna.
      Första tappade han benen helt av ett lätt drag i axeln. Andra dök som en svan av ett lätt slag på benskydden. Så ska nog inte kasta sten i glashus.

      Svara
      • Tompa says:
        2 veckor sedan

        Den här typen av invändningar, från en nyanserad och balanserad FBK-supporter som du, tar vi naturligtvis på största allvar.

        Svara
        • FBKmot torget says:
          2 veckor sedan

          Såklart ni gör 😏
          Jag är precis lika enögd som ni.
          Det är ju för att man bryr sig .
          Hade varit väldigt tråkigt med hockey annars.

          Svara
      • Lamprologus says:
        2 veckor sedan

        Oavsett om ngn spelar över eller ej, konsekvensen är inte det som ska bedömas. Domarnas jobb är svårt, underlättas om ngn ligger kvar, då måste det ju hänt något?

        Svara
      • Jonte says:
        2 veckor sedan

        Färjestad spelade över gränsen i första. Många solklara utvisningar. Det blir annat på söndag, ni kommer att smulas sönder..

        Svara
    • Rickard91 says:
      2 veckor sedan

      Du har helt rätt

      Svara
    • Lars-Erik Öhlen says:
      2 veckor sedan

      Vi skickar din analys till Stockholm den är klockren var skall Borgman ta vägen fbk spelaren släpar med sitt höger ben, du är klock ren i din anslys

      Svara
    • KdeV says:
      2 veckor sedan

      Viktor, du träffar huvudet på spiken, väldigt bra kommentar. Ejdsell skulle inte varit kvar på planen efter tackling på Joel. Att 8 ögon inte ser den är beklämmande.
      Tycker vi gör en bra match men inte en fullträff, hoppas den kommer på söndag.

      Svara
    • ChristerB says:
      2 veckor sedan

      Tyvärr är det här den bistra sanningen gällande svensk hockey: domarna är helt enkelt inte bättre.
      Jag håller med om allt i ditt resonemang och det är ju inte första gången vi ser det här. Vårt regelsystem skapar spelare som ligger kvar och mer eller mindre dör på isen.

      Svara
  8. Lamprologus says:
    2 veckor sedan

    Med ledning av vilka värvningar vi sett än så länge, ska vi fortsatt nästa säsong räkna med att Carlsson, Friberg, Lasu, MRO mfl gör målen? Ledningen måste bryta ngt kontrakt, antingen med Lasch (helst) eller Innala. Gärna även Purre.

    Svara
    • Björn says:
      2 veckor sedan

      Det kommer bryta med Innala & möjligen Purre.

      Svara
      • Pacholik says:
        2 veckor sedan

        Innala kommer dem inte bryta med. Han är riktigt stark på puck och kan ta in den i zonen, däremot skulle han behöva spela med någon som har bra avslut

        Svara
      • Lamprologus says:
        2 veckor sedan

        Ja, tror tyvärr det blir Innala. Synd, Lasch är värdelös i hela spelet och kostar mer.

        Svara
    • JL says:
      2 veckor sedan

      Varför bryta med Innala? Han var ju topp 3 framåt för Frölunda igår, skulle tro att år 2 är mycket bättre, dessutom är han nog ganska billig.
      Kan vara så att Innala vill lämna själv.

      Svara
    • Mattias Söderberg says:
      2 veckor sedan

      Innala har varit lite av en besvikelse, men ser ändå goda intentioner. Se tillbaka på Arturi Lehkonen. Hans första säsong såg likadan ut, och sedan blommade han ut och blev en avgörande spelare till guldet 2016.

      Svara
  9. Bengan says:
    2 veckor sedan

    Grym första match, detta tar vi med 4 – 2 i matcher

    Svara
  10. Grundin says:
    2 veckor sedan

    Färjestad var inte speciellt bra. Om vi inte kan slå ut dem har vi definitivt inget att sätta emot Växjö vom är dubbelt så bra som FBK.

    Svara
  11. Chandler says:
    2 veckor sedan

    Roger spelade inte juniorerna och Frölunda sänktes av en junior, två mål.
    Men FBK:s juniorer är väl bättre än Frölundas och mer lämpade för slutspel?

    Svara
  12. Brostroms pekfinger says:
    2 veckor sedan

    Jag instämmer i mycket du säger Leman men att allt är kört (nåja nästan) för att man förlorade första av 7 är en ganska långtgående slutsats. Visst det blir tufft men det var inte idag Frölunda förlorade matchserien. 1-1 så har väl lagen samma läge som innan?
    Nu tror jag iofs att det blir förlust totalt i matchserien men inte på grund av idag utan för att Frölunda saknar spetsen.

    Svara
  13. Fredrik says:
    2 veckor sedan

    Kan den trötta publiken i Scandinavium stäppa upp tro??

    Svara
    • Olle* says:
      2 veckor sedan

      Klacken har ju fortfarande inte fattat att de måste få med övriga publiken om det skall bli något tryck att tala om.
      Sen är det viktigt att domare och Färjestad inte kan älskas även om fyllegänget GG tror att det funkar…

      Svara
  14. Gustav says:
    2 veckor sedan

    Oj, vilken smäll för Färjestad om de tappar Ejdsell några matcher. Då har de bara kvar 8 forwards som går in bland våra…

    Svara
  15. Lamprologus says:
    2 veckor sedan

    Förstår inte laguttagningen. Om man bestämt sig för att Jacob Nilsson nästa säsong inte tillhör Frölunda, varför går han före Born? Ut med en svag Nilsson och in med en Born som vill visa något. Det är inte Frölundas ansvar att agera skyltfönster för Nilsson så han kan hitta en ny klubb.

    Svara
    • Gustav says:
      2 veckor sedan

      Kan lika gärna kasta ut Carlsson från laget. Precis lika vek och intetsägande.

      Svara
    • HenrikM says:
      2 veckor sedan

      +1

      Svara
    • ChristerB says:
      2 veckor sedan

      Att ta ut J Nilsson före Born är så oerhört märkligt, men att dessutom spela Nilsson och Purre när vi tagit målvakten för att kvittera, det är ta mig fan idioti!!!

      Svara
  16. Peter Kalsson says:
    2 veckor sedan

    Statis som purre, Lasch och Nilsson kan man inte ha i ett lag som skall vinna i ett slutspel! Dessutom när våra spetsvärningar som Greco och Innala är helt odugliga på att göra det som dom värvades för och i samma andemeningen förlita sig på att Joel och MRO skall göra målen! Ja då förstår väl alla här inne att det är ganska kört!
    Visst vi jobbar och jobbar men utan mål och kreativa målgörare är det över snart!

    Svara
  17. Roger says:
    2 veckor sedan

    Det mest remarkabla idag måste väl vara Ejdsells läkekött! Annars helt fantastiskt att läketiden för en lårkaka förkortats ner till 25 min! Brukar annars vara ”dag för dag” och oftast flera matcher. Vad kan läkarna i Karlstad som inte andra kan?

    Svara
    • STM says:
      2 veckor sedan

      Ejdsell = en stor fet filmare!

      Svara
    • FBKmot torget says:
      2 veckor sedan

      Haha skylla på Ejdsell som tog emot en fullständigt korkad och ful knätackling av en feg fult spelande Borgman. Hade det varit en grej han gjort så fine. Men jag minns hans fula huvudtacklingar redan i hv-tiden. Och han har väl redan hunnit med några avstängningar i Frölunda med. Nä stäng av han resten av serien.
      Ni byter upp er rejält till nästa säsong, det är en sak som är säker.

      Svara
      • AHK says:
        2 veckor sedan

        Om du släpper Borgman en stund och kollar på Ejdsells armbåge i huvudet på Joel, tycker du den är okej..?

        Svara
  18. Acke says:
    2 veckor sedan

    Borgman anmäls, Ejdsell klarar sig undan. Oj, vad oväntat.

    https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/beslutet-i-natt-andreas-borgman-anmals-till-disciplinnamnden/

    Svara
  19. HenrikM says:
    2 veckor sedan

    Borgman är / var en misslyckad värvning av Frölunda.
    Tillfört marginellt, kostat enormt med energi för laget.
    Ja, en klassback som haft oflyt, tror jag, under sin sejour hos oss. Men betyget just nu är max godkänt, sett till lön och vad Frölunda fick ut. Borgman verkar vara en kanonkille, en spelare men enorm kapacitet när han är på topp men hos oss varit mindre lyckad: skador, avstängningar, fått en massa istid trots skada och svårt att hänga med osv.
    Tacklingen mot Ejdsell är tyvärr klumpig och onödig. Punkt.
    Tyvärr tyder allt på 0-4 i matcher.

    Svara
    • Olle* says:
      2 veckor sedan

      Vi kommer vinna matcher, inget snack om det. Färjestad imponerade noll. Med Lasse i kassen hade vi vunnit

      Svara
    • Rw says:
      2 veckor sedan

      Vi kan ju kolla på en sak, vilken värvning som Frölunda gjort dom senaste säsongerna har varit mer än godkänd? inte många tyvärr.

      Svara
  20. HenrikM says:
    2 veckor sedan

    Sett om höjdpunkterna.
    Dischow har två bedrövliga returer som ger FBK-mål två gånger om vilket är matchavgörande. 89 i räddningsprocent, då vinner man inte i Karlstad.
    Tycker Rönnberg ger ett svajjigt intryck på presskonferensen efteråt. Mitell lugnare.
    https://www.farjestadbk.se/article/b0e1alfd2-23h01/view
    Lasch svag, minus 2.
    Bara två spelare hade över 20 minuters istid, Folin och Tom Nilsson. Inget konstigt, vi saknar offensiv spets att matcha hårt.

    Svara
  21. HenrikM says:
    2 veckor sedan

    Tycker Rönnberg ger ett svajjigt intryck på presskonferensen efteråt. Mitell lugnare.
    https://www.farjestadbk.se/article/b0e1alfd2-23h01/view

    Svara
  22. HenrikM says:
    2 veckor sedan

    Sett om höjdpunkterna.
    Dischow har två bedrövliga returer som ger FBK-mål två gånger om vilket är matchavgörande. 89 i räddningsprocent, då vinner man inte i Karlstad.
    Tycker Rönnberg ger ett svajjigt intryck på presskonferensen efteråt. Mitell lugnare.
    Lasch svag, minus 2.
    Bara två spelare hade över 20 minuters istid, Folin och Tom Nilsson. Inget konstigt, vi saknar offensiv spets att matcha hårt.

    Svara
  23. Mikael Johansson says:
    2 veckor sedan

    Å Roger skulle ALDRID namncoacha…. hahaha. Mycket lätt att lämna Born hemma. Bättre å spela gubbar som inte presterar NADA.

    Svara
  24. Gustav says:
    2 veckor sedan

    Denna matchserie är död och begraven.
    Borgman avstängd resten av serien och Lasse kommer inte vara tillbaka redan imorgon. Möjligtvis är en skakig Lasse tillbaka till match 3, men då är det redan 0-2 i matcher och därmed för sent.

    Svara
  25. GöranA says:
    2 veckor sedan

    Vem kan anmäla Ejdsell ? Hans tackling var fulare än borgmans

    Svara
  26. GöranA says:
    2 veckor sedan

    Borgman blir anmäld. Helt ok
    Ejdsell inte anmäld. Inte ok.
    Där har vi shl:s problem i ett nötskal.
    Man är inte konsekvent.

    Och hur domarna kunde undgå att se Ejdsell huvudtackling övergår mitt förstånd.
    Men kom ihåg, världen är inte rättvis. Så även ishockey.

    Svara
  27. GöranA says:
    2 veckor sedan

    Blir Borgman avstängd så får vi se mer av Hasa.

    Svara
  28. GöranA says:
    2 veckor sedan

    Matchavgörande. Om man vill vara stygg är det domarna som till stor del avgör matchen.
    De missar ett solklart matchstraff då ejdsell utför en huvudtackling på Joel.
    Och tar ett matchstraff på Borgmans tackling.
    Domarnas agerande/ brist på agerande vid dessa två händelser har en avgörande betydelse för matchen.

    Svara
  29. GöranA says:
    2 veckor sedan

    Dichow släpper två onödiga returer som direkt leder till mål för färjestad.
    Det fattar ju vem som helst vad detta betydde för matchen.
    Bäst att skriva att dichow hade otur vid dessa två tillfällen då det finns ett fåtal mycket känsliga läsare på denna sida som lägger mer vikt på att klanka ner på folks inlägg än att skriva egna inlägg.

    Svara
    • Daniel B says:
      2 veckor sedan

      Första målet är helt klart Dichows. Tredje så kan han vara lite skymd. Tror folin åker framför precis när skottet går. Då blir det svårt att göra annat. Däremot ska finnen ha bättre koll på fbkaren som åker mot mål.

      Svara
  30. Daniel B says:
    2 veckor sedan

    Borgman kommer bli avstängd. Inget snack. Jag tänker på hur dom har agerat vid liknande händelser under grundserien. Allt annat än3 matcher skulle förvåna. Däremot, att ingen pratar om ejdsells tackling på Joel, kommer in som tredje gubbe, är en gåta. Vad är skillnaden på denna och exempelvis rosses tackling mot Örebro? Då var snacket att Öberg inte har någon chans att försvara sig eftersom han redan är i en duell. Är det inte samma här? Jag kanske är helt ute och cyklar men någon får gärna rätta mig om jag har fel..

    Svara
    • GöranA says:
      2 veckor sedan

      Håller med om ejdsells tackling. 5 plus game, och avstängning.
      Om inte så blir fallet väcks frågor om kompetensbrist. Hos domare, situationsrummet och dn. Eller om man gillar intriger – särbehandlas vissa klubbar såsom fbk ? Hur många med fbk-anknytning ingår i situationsrummet och dn ?
      Vill poängtera att själv tror jag INTE på att det särbehandlas. Utan felet ligger i systemet, i upplägget.
      Delvis är domarna usla i sina bedömningar, ibland utvisning, ibland ingen, ett lotteri.
      Situationsrummet. Anmäler de inte ejdsells huvudtackling så kan de stänga verksamheten. Då fyller de ingen funktion.
      Dn. Stängs inte ejdsell av för denna huvudtackling så gäller samma som flr situationsrummet. Dags för ett nytt system som fungerar istället för.

      Svara
  31. adde says:
    2 veckor sedan

    Jävligt korkat av Borgman även om jag inte tycker det ska bli avstängning på den, jävla skitliga SHL där spelare som ligger kvar får alla fördelar domarna kan hitta. Ejdsells huvudtackling mot Joel blir inte granskad? Hade Joel lagt sig och spelat allan hade det blivit matchstraff då den träffar huvudet. Hatar detta med SHL, annars en härlig match mellan två bra lag. hade vi köpt in någon mer back kanske vi hade klarat av denna serie men blir svårt men nuvarande backbesättning .

    Svara
  32. GöranA says:
    2 veckor sedan

    När frölunda och färjestad möts i slutspel slår det gnistor. Bland det bästa som shl-hockey kan erbjuda.
    Vilka matchserier som varit. Även denna matchserie tenderar att bli ihågkommen.
    Hur det går ?
    Omöjligt att sia om.
    Allt från 4-0 i matcher till fbk till 4-1 i matcher till frölunda är möjligt.
    Jag tänker då inte tippa.
    Men hoppas givetvis att frölunda vinner fyra raka matcher med start i nästa match.

    Svara
  33. Nike says:
    2 veckor sedan

    Precis som Roger säger att efter matchen, vi i Frölunda gillar inte att ligga kvar och då blir de inte matchstraff.
    Att sen ändå inte Ejdsell anmäls i efterhand är ju komiskt som vanligt.. Tesen om att vissa lag fortsätter komma undan genom situationsrum och DN bara späs på. Den tacklingen Ejdsell ger Joel är ju minst i paritet med den tackling Lasu ger Adam Edström i Rögle, då träffar denna ändå rakt i skallen och Lasu träffar Adam i ryggen.. Nej konsekvensen med likvärdiga bedömningar för alla lag, den håller inte ihop…

    Svara
  34. Danne says:
    2 veckor sedan

    Dichow två returer, absolut. Men på första målet skulle aldrig ens pucken varit där, då laget var på väg framåt in i off zon, men J Nilsson fick något frispel som gav FBK kontring. Galet beslut!

    Men det vi förlorar matchen på är rogers,, som vanligt, tama coachning. Se bara slitet av matchen när vi tar ut målvakt och jagar mål. J Nilsson, Lasu o Lasch på isen. Kom igen. Visst, Lasu jobbar o gör mycket bra, men aldrig att han hade fått istid i annat lag i den matchsekvensen. Aldrig!
    Lasch o Nillson bara riktigt dåliga. Fruktansvärt usla spelare. Bidrar absolut ingenting i förhållande till roll, istid å, lön och förväntningar.

    Roger måste använda för dagen heta spelare och framförallt ge juniorerna förtroende. Inte välja namn.
    Se FBKs junior igår. Vann matchen ensam åt FBK.

    Roger dödar våra förhoppningar även denna säsong. Måste få ett slut på detta nu. Han ger verkligen inte laget en ärlig chans att vinna.

    Svara
  35. Niklas5090 says:
    2 veckor sedan

    Som väntat anmäld får säkert 2-3 matcher … så onödigt av Borgman…
    Sen så måste ju någon sett huvudtacklingen på Joel fattar inte hur man kan döma på om någon ligger kvar eller inte!!!!!

    Svara
  36. Gustav says:
    2 veckor sedan

    ”Detta är en knätackling som innebär stor skaderisk”, skriver SHL på sin hemsida.
    Och det är det inte att komma in blindside som tredjegubbe och sätta en tackling rakt i huvudet?! Jävla pissluffare.

    Svara
    • FBKmot torget says:
      2 veckor sedan

      Joel går ju in med armbågen uppe själv. Sen tacklar Ejdsell stillastående. Så ingen skaderisk. Därav ingen anmälan heller.

      Svara
      • Björn says:
        2 veckor sedan

        FBKmot torget: Joel går in med armbågen själv? Joel gör en klockren tackling i bröstet på Färjestads spelaren. Hur kan du ens få de till en armbåge?
        https://mobile.twitter.com/jimpan1988/status/1636816040507129866

        Svara
        • FBKmot torget says:
          2 veckor sedan

          Så du menar att han inte har armarna uppe?

          Svara
          • Björn says:
            2 veckor sedan

            En helt klockren tackling, Ejdsell däremot kommer in som TREDJE man och gör en klockren huvudtackling. Enorm skillnad.

          • Björn says:
            2 veckor sedan

            Du kan inte vara så färjad o försvara sånt agerande av en spelare.

          • FBKmot torget says:
            2 veckor sedan

            Men han tacklar ju stillastående. Ingen fart, ingen skaderisk. Därav ingen anmälan?
            Sen var det många andra situationer mot huvudet i matchen med.
            För övrigt så var det det ända pp FBK fick med sig. Medans 2 Frölundaspelare la sig väldigt lätt och fick med sig 2.
            Men såklart så blir alltid Frölunda bortdömda

          • Anders101 says:
            2 veckor sedan

            Ok. Så om man står still å sätter en armbåge i huvudet på en oförberedd spelaren är det alltså ingen ”skaderisk”?
            Dummaste kommentaren på länge!

  37. EDWARD 51 says:
    2 veckor sedan

    Även i ishockey skulle man kanske kunna införa begreppet ”Lazaruseffekt”??
    Åtminstone – en ”soft” eller en ”light” sådan!
    Victor Ejdsell stöttas med hjälp av sin lagkamrat av isen – själv böjd, hukande och stapplande med ett samtidigt oerhört smärtande ansiktsuttryck.
    VE fortsätter senare efteråt och spelar som vanligt i 3:e perioden – värre än så var det inte.

    * Lazarus var den man i bibeln som Jesus uppväckte från de döda. ;)

    Svara
    • Anders101 says:
      2 veckor sedan

      +1 HahHaha
      Riktigt bra :)

      Sen hade en vettig utgång av Ejdsells tackling på Joel, och Borgmans på Ejdsell varit att om man inte tittar på den första tacklingen, så räcker det med 5+ game för Borgman.
      Så blir det någon rättvisa iaf…

      Svara
  38. pupule says:
    2 veckor sedan

    Tråkigt att Ejdsell haltar av som om benet vore brutet. Ett spel för galleriet. Är det en riktig lårkaka så spelar du inte 15 minuter senare, oavsett behandling. Man masserar för övrigt inte en blödning, så hela det snacket går bort. Synd att det skall till teater för att få till sig fördelar.

    Svara
  39. PS says:
    2 veckor sedan

    Svidande förlust igår. Frölunda spelade riktigt bra och hade full kontroll över matchen fram till Borgmans matchstraff som helt vände matchen, målmässigt, momentummässigt och psykologiskt.

    Riktigt slarvigt av Borgman att sätta sig själv och laget i den situationen. Jag är desto mer besviken på domarteamet som helt missar Ejdsells huvudtackling som 3:e man på Joel. Jag har även helt tappat respekten för Ejdsell, och då menar jag inte för situationen med Borgman. Utan främst för huvudtacklingen på Joel men även ett par gruffsituationer.

    Tidigt i matchen fick han en rejäl och regelrätt tackling av Folin. Han ställer sig upp och förbannad ger sig på den minsta spelaren, dvs Hasa. I en annan situation kommer han in efter avblåsning och tar en nacksving på Lasu bakifrån. Trots sin storlek verkar denna Ejdsell vara en osedvanlig feg spelare.

    Sist men inte minst, SHL måste införa att man får sitta perioden ut eller något liknande om man ligger kvar efter en tackling. Det kan inte vara så att man ligger och vrider sig i smärtor för att kort därefter fortsätta spela som om ingenting har hänt.

    Vad gäller Frölundas prestation igår tycker jag att många var riktigt bra, Greco flög fram och skapade, Loui så jäkla smart i allt han gör, Mursak i full slutspelsmode, skönt att se Friberg tillbaka. Däremot tycker jag att Lasch och Innala var väldigt svaga på puck. Lasch försökte knappt att delta i försvarsspelet. Sedan tycker jag att Hasa väger otroligt lätt i närkamperna och man märkte hur FBK-spelarna spelade extra hårt mot honom. Känns inte jättebra när Hasa spelar.

    Svara
  40. 1xbet promo code for registration says:
    2 veckor sedan

    Code Promo 1xBet https://luxe.tv/wp-includes/jki/1xbet-new-registration-promo-code-bangladesh-bonus.html

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SENASTE NYTT

Hockey

Lukas vände semifinalen för Växjö, Frölunda måste tanka energi på lördagen

31 mars, 2023
Hockey

Snabba analysen – så tyckte jag om Växjö–Frölunda 6–2

31 mars, 2023
Hockey

Växjö–Frölunda 230331 – här kommenterar ni matchen

31 mars, 2023
Hockey

Det finns mer att ta ut av båda lagen, här några av mina frågor inför semifinalen

31 mars, 2023
Hockey

Filip och Frölunda tillät sig att njuta i går, nu är siktet inställt på Växjö

30 mars, 2023

Social Media

  • 2 682 fans
  • 1 701 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM PÅ TWITTER

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
11h 1641900002158026753

Krönikan om semifinal 1 där lördagen kan få avgörande betydelse för Frölunda.
Strypkoppel, John Blund och en del annat finns med.

#twittpuck #rakapuckar

Image for twitter card

Lukas vände semifinalen för Växjö, Frölunda måste tanka energi på lördagen - RAKAPUCKAR.COM

► Starten på semifinal 1 mot Växjö gav Frölunda hopp. ► Starten på semifinalserien (2–6) gjorde det inte ...

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
12h 1641884812330803200

LYSSNA (öppet): Slutsignalstankar efter semi 1.

#twittpuck #rakapuckar

Image for twitter card

Snabba analysen – så tyckte jag om Växjö–Frölunda 6–2 - RAKAPUCKAR.COM

► Frölunda föll 2–6 borta mot Växjö i den första semifinalen. ► Här får ni snabba analysen. Alltid up...

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
16h 1641826026236911619

MATCHGUIDE (öppen): @VLHlive – @frolunda_hc
Tre avbräck i Frölunda, Växjö i princip ordinarie.

#twittpuck

Image for twitter card

Växjö–Frölunda 230331 – här kommenterar ni matchen - RAKAPUCKAR.COM

...

rakapuckar.com

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

Lukas vände semifinalen för Växjö, Frölunda måste tanka energi på lördagen

av Henrik Leman
31 mars, 2023
24

Snabba analysen – så tyckte jag om Växjö–Frölunda 6–2

av Henrik Leman
31 mars, 2023
44

Växjö–Frölunda 230331 – här kommenterar ni matchen

av Henrik Leman
31 mars, 2023
354

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?