söndag, 24 september, 2023
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • Tyck och tipsa
  • RSS-flöde
  • Logga in
  • Registrera

Inga produkter i varukorgen.

RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Det börjar klarna vad gäller Frölunda 23/24 – så här ligger det till

av Henrik Leman
5 månader sedan
A A
103

► Här får ni lite mer koll på hur Frölunda kommer se ut 23/24.
► Det här kan ni förvänta er i nyförvärvsväg – om inte …

Detta är en låst artikel. Välkommen att bli prenumerant. Redan betalande läsare? Logga in för att fortsätta.

Logga in

Månadsbetala

För endast 69 kronor per månad får du tillgång till allt material på rakapuckar.com
Klicka här
Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg

Se hit, ni som ännu inte prenumererar, busenkelt och billigt att köpa en text

Kommentarer 103

  1. Björn says:
    5 månader sedan

    En spets till kan ju inte vara på riktigt, får ju sämre trupp än förra säsongen då.
    Börja bli otroligt orolig om truppen ska se ut så här nästa säsong.

    • Erik Andersin says:
      5 månader sedan

      På vilket sätt blir truppen sämre? Vilken spets tycker du försvunnit som gör att det var bättre förra säsongen?

      • Eric Stahre says:
        5 månader sedan

        Greco och Joel. Joel vann ju trots allt poängligan.

  2. Mickey_80 says:
    5 månader sedan

    En sak måste man ju komma ihåg.
    Att truppen inte behöver vara spikat till premiären. E väl till februari som gäller?
    Kan ju hända mkt under säsongen som gör att man måste förändra truppen.
    Eller e jag ute o cyklar?

    • Henrik Leman says:
      5 månader sedan

      Alldeles korrekt. 15/2 gäller. Det som diskuteras i texten ovan avser truppen Frölunda i så fall startar säsongen med.

      • Björn says:
        5 månader sedan

        Men de måste värva full trupp, går inte hålla på vänta & tro de finns spets forward att plocka in i feb. Gör inte samma misstag igen & sen klagar de på att det inte finns några spelare på marknaden.

        • pupule says:
          5 månader sedan

          Helt enig, Björn. Spetsen måste finnas där från början. Behöver man ”spetsa” inför ett slutspel så är det rollspelare, som när man plockade in Crabb.

        • Per says:
          5 månader sedan

          Hahaha, det är så jävla roligt att de fortsätter med samma korkade strategi för femtielfte året på rad!
          På sommaren-”vi har is i magen och väntar med att köpa spelare vi behöver”. På vintern-”det finns inga spelare på marknaden så vi får jobba med det vi har. Kanske hittar vi en breddspelare från allsvenskan.”
          Stor komik!

    • Chandler says:
      5 månader sedan

      Ja, kanske. Fanns ju inga målskyttar att tillgå när Frölunda behövde dem, denna säsong.
      Bättre att ha överskott på spelare från början, sedan kommer skador, avstängningar, formdippar, landslagsuppdrag, ledigt p g a familjen, osv.
      Plötsligt är sju man borta, man får slita hårt på truppen, särskilt när målgörare saknas.
      Jämför med 2016 när Frölunda var på topp. Kolla vilket lag de hade då. Toppspelare.
      Liten trupp utan spets, vi köper sedan ledde inte till seger i CHL och SHL senast.
      Men sedan kan man alltid skylla på skador…
      Man kan INTE spara sig till GULD, Frölunda.

      • Chandler says:
        5 månader sedan

        Svar till Mickey!

  3. Olle says:
    5 månader sedan

    Känns som du inte går för guld direkt

    • Herr Lakers says:
      5 månader sedan

      Är ett år till Frölunda ska vara som bäst.

  4. Herr Lakers says:
    5 månader sedan

    När släpps lösbiljetterna till nhl eller måste man köpa med hotell?

  5. Patrik says:
    5 månader sedan

    Blir nog Växjö som vinner igen om inga rejäla spetsforwards kommer in.

    • Herr Lakers says:
      5 månader sedan

      Gärna det, men varför tror du det? Trodde verkligen inte Växjös forwards skulle räcka och när Henrik Evertsson inte rörde en fena på hela säsongen. Larmi blev extremt bra februari och framåt men inför nästa säsong försvinner de bästa och en ny grupp måste byggas.

      • Patrik says:
        5 månader sedan

        Nu har jag inte full koll på Växjö men tyckte de såg riktigt vassa ut när de väl skruva upp tempot. Det försvinner väl några på backsidan men lär ersättas. Om jag förstått rätt har de många bra på väg in. Skicklig sportchef och det är väl nästa säsong som de ska vinna egentligen (3 år mellan). Det var längesedan något lag tog 2 raka guld (Skellefteå senast) men är det något lag som kan det så är det väl Växjö med den truppen. Så länge övriga lag inte satsar ordentligt lär nog Växjö stapla guldmedaljer på hög.

        • Herr Lakers says:
          5 månader sedan

          2x Sylvegård, Eric Martinsson, Filip Nordberg är det som känns ganska troligt just nu.

  6. Olle says:
    5 månader sedan

    Samma sak varje år.., vem ska göra målen??

    • Björn says:
      5 månader sedan

      Inte blir de Innala & Stenberg.
      Tror tyvärr inte på Stenberg med Burström som anfallscoaach.

    • Erik L says:
      5 månader sedan

      Målen / poängen.
      Frölunda var det ENDA lag i grundserien som inte hade en (eller flera) spelare som gjorde 30p eller mer.
      Vi har ett lag där alltför många påminner om varandra. Speciellt i center- och forwardsleden.

      *Joel gjorde 29 poäng 2022/2023.

  7. HL says:
    5 månader sedan

    Laget väger för lätt, både framåt och bakåt. Dessutom saknas spets framåt.

  8. Björn says:
    5 månader sedan

    Spelar kontrakt som försvinner
    Sundström 300k
    Borgman 275k
    Filip 150k
    Lindohm 200
    Greco 200k
    Jacob Nilsson 150k
    Mursak 200k
    Joel 180k
    Grönlund 80k
    Liam 40k

    Nya kontrakt
    Tömmernes 250+
    Rydahl 250k+
    Linus 150k
    Heens 100k
    Lindroth 80k
    Erik Borg (inte den blekaste)

    Detta är verkligen orimligt att de ska spara in så fruktansvärt mycket pengar, om man kollar spelarna som lämnar.

    • Björn says:
      5 månader sedan

      Lindbohm*

    • P says:
      5 månader sedan

      Kan nämna att Heens inte är i närheten av 100k

    • Pacholik says:
      5 månader sedan

      Tror inte man kan räkna med Sundström, eftersom han förmodligen inte räknades med i spelarbudgeten. Där ifrån har man 505 k kvar, med en topp back och topp forward in så ligger man på +-0.

  9. Björn says:
    5 månader sedan

    Rookie kontrakten ligger på 20k (Born), (Stenberg)

  10. Benji says:
    5 månader sedan

    Självklart att man blir besviken! Truppen känns om möjligt trubbigare än innan! Vi har länge saknat målskyttar! Läget skriker efter 2-3 riktiga poängspelare! Så långt en medelmåttig center in Rydahl, ledsen men han har 1 ok säsong i FBK före det klart begränsad! Ingen dålig spelare både fysisk och orädd men med tanke på hur läget ser ut tyvärr helt fel för oss. Tror och hoppas att fler än 1 kontrakt kommer att brytas!

    • Lamprologus says:
      5 månader sedan

      +1

    • Manne says:
      5 månader sedan

      Sjöström, bryta kontrakt? Aldrig.

  11. Benji says:
    5 månader sedan

    Linus (om han inte lämnar ) känns faktiskt hetare än Rydahl! Vi har troligtvis en av SHLs offensivt svagaste centersida!

  12. HenrikM says:
    5 månader sedan

    Tack för ännu en superintressant uppdatering om Frölunda!
    Tycker centersidan blir svagare om Mursak-Joel ersätts med Borg-Rydahl. Då blir våra centrar Rydahl-Borg-Lasu-Nässén eller Purre. Måste vara en av ligans svagaste?
    Hoppet står till ett ordentligt genombrott för Otto Stenberg. Kanske kan han vara offensiv spets redan kommande säsong? Jag tror det. Femma i U18-VM:s poängliga just nu.
    Men vågar Rönnberg och Burström låta Stenberg gå före MRO, Nässén och Purre…? Eller ge honom en centerposition?
    Tveksamt.
    Kommer Lagesson tycker jag backsidan ser riktigt bra ut. Då kan man se Tömmernes och Lagesson som ersättare för Borgman och Lindbohm. Och Filip Hasa ersätter så att säga Filip Johansson.
    Så även om det kommer en bra back och en ”spetsforward” så vete tusen om vi är en guldutmanare? FBK drar lärdom av för svag centersida gångna säsongen, och ska ha in två nya.

    • Mikael89 says:
      5 månader sedan

      Håller med dig på alla punkter.
      Stark backsida.
      På pappret en svag centersida där Nässén och Borg måste ta kliv.
      Föråldrad forwardssida där vår nya spetsvärvning och Stenberg måste leverera poäng.
      Jag brukar vara ganska positiv men det är många OM som måste gå vägen för att nästa säsong ska bli bra.

    • Per says:
      5 månader sedan

      Absolut inget lag för guldstriden.

      • Chandler says:
        5 månader sedan

        Som vanligt.

    • adde says:
      5 månader sedan

      Håller med! Bättre backsida men svagare på resten! Mittenlag som bäst! Lägg på en högst osäker Lasch som dom flesta inte tror kommer leverera på högsta nivå något mer så blir det än dystrare.

  13. Mikael89 says:
    5 månader sedan

    Jag hoppas att folk förstår att detta inte är ett val som Sjöström gjort utan att det lär komma från styrelsen. Tänk på det innan det kommer allt för mycket kritik. Jag är iaf väldigt nöjd med Tömmernäs, Rydahl och Öberg.
    Heens och Lindroth känns som spännande budgetvärvningar. Nu håller jag tummarna för William Lagesson och Andreas Johnsson!

    • Hakke61 says:
      5 månader sedan

      Tyvärr har ju Johnsson NHL-kontrakt så lär ju inte ske men håller med dig att det vore en kanonvärvning.

      • Mikael89 says:
        5 månader sedan

        Andreas Johnsson har utgående kontrakt enligt eliteprospect. Eller vet du något annat?

        • Henrik Leman says:
          5 månader sedan

          Johnsson har utgående men San Jose trejdade ju till sig honom med en tanke att bygga en framtid tillsammans. Sedan får vi se hur det går. Men det är et långskott att tro att Johnsson ska känna sig färdig med NHL. Hade förvånat enormt.

          • Mikael89 says:
            5 månader sedan

            Att San Jose Sharks vill bygga en framtid med honom ser jag inte riktigt. Han ingick i en trade där ett tiotal spelare fick flytta. Värdet som Sharks fick för att skicka sin stjärna Timo Meier vad en ung supertalang som heter Shakir Mukhamadullin.
            Andreas gjorde tre assist på elva matcher. Han fyller 29 nästa år och har haft riktigt bra betalt under 3-4 år. Sharks är i botten och genomgår en generationsväxling. Minns en intervju i vintras av hockeynews med Sjöström där han absolut inte dömde ut chanserna. Jag ser det faktiskt ganska troligt (med risk för att få ta på mig dumstruten i höst när han spelar PP i NHL).

          • Henrik Leman says:
            5 månader sedan

            Sjakir Muchmadullin, ja (så skrivs hans namn på svenska). Edvinsson-size på honom. Och kanske ännu bättre. Mycket spännande.
            Mm, visst har du en poäng, inte så att Sharks trejdade just för Johnsson, han åkte till viss del med, samtidigt har han fortsatt ett hyggligt rykte, han inte visa så mycket innan han blev skadad. 29 bast, sure, Eklund, Peterson, Zetterlund, bara på svensksidan kommer det killar som Johnsson skulle behöva slå ut, men om inte Sharks … hm, min känsla är ändå att det borde finnas intresse i någon annan NHL-organisation.
            Men visst, det kan vara så att Johnsson tycker buden är för dåliga, att han vill vända hem. Jag vet förstås inte hur han resonerar, men … det är kanske inte vad jag tror ska hända.

  14. Chandler says:
    5 månader sedan

    Toppspelare som gör mål – det leder till segrar, som ger fulla hus = pengar.
    Stort publikintresse intresserar sponsorer = pengar.
    Bra resultat lockar toppspelare och lovande unga spelare till klubben. Det leder till framgång, som ger – ja ni har gissat, pengar!
    Så varför sparar Frölunda???

    • Mikael89 says:
      5 månader sedan

      Kan bara se att det har med bygget av en ny träningshall att göra. Näst års trupp måste vara mycket billigare än årets. Med en så jämn SHL som det är det jag det inte som omöjligt att det är vi som hamnar nere i botten nästa år.

  15. Rw says:
    5 månader sedan

    Jag förstår ärligt talat inte hypen av Rydahl, han har lyckats med 2 st OK/bra säsonger i sin karriär, går riktigt dåligt i ahl där han har 18 P på 52 matcher… Det ska vara våran första center som sedan backas upp av 3 st centrar som inte heller är toppcentrar.

  16. Allen says:
    5 månader sedan

    Att dom aldrig lär sig.. 2 forwards av klass måste in! Backsidan tror jag blir bättre än förra året, men framåt!? Kan bli skador och då har man samma trubbiga spelare som förra året! Man tappar ändå Louie som gjorde en del poäng, Mursak som jag inte fattar att man inte ens försökte få kvar med ett billigare kontrakt. Dom klagar säsong efter säsong på effektiviteten och ändå tar dom inte in spets eller målskyttar! Hur tänker dom? Nässen, Lasu, MRO eller Purre kommer inte göra 15-20 mål, som klubben verket tro!

    • Lamprologus says:
      5 månader sedan

      Man tänker som tidigare, man räknar med utveckling på flertal forwards.

      Frölunda betalar höga löner till hårt arbetande forwards, funkar hyggligt i ett slutspel om man når dit – MEN det räcker ändå aldrig hela vägen. Bommar Sjöström/Rönnberg återigen att få in en målskytt blir det tufft.

      • Manne says:
        5 månader sedan

        En målskytt? Det behövs tre, minst.

  17. Allen says:
    5 månader sedan

    Jäkla autokorrigering:) verkar tro. Men härliga texter som vanligt HL

  18. Patrik says:
    5 månader sedan

    Mest publik i hela Sverige borde kunna hitta 2 målskyttar kan ju tyckas. Risk för mellanmjölk.

    • Gustav says:
      5 månader sedan

      Blir lätt så när man har en medioker jävla mellanmjölk till sportchef. Saknar ord för inkompetensen.

      • Patrik says:
        5 månader sedan

        Saknaden av målskyttar flera säsonger och och inte värvar in mer säkra kort. Eller så finns det ingen på marknaden. Begriper ej.

      • Husse says:
        5 månader sedan

        Självgod hybris.

  19. Mikael89 says:
    5 månader sedan

    Lek med tanken att Innala och Lasch kontrakt bryts. I så fall kan vi faktiskt värva tre nya framåt.
    Så vi kanske ska lugna oss med att ge upp bäst säsong redan nu ☺️

    2023/2024
    L.Johansson/F.Dichow

    C.Folin ?????????
    M.Lindroth H.Tömmernäs
    T.Nilsson F.Hasa
    I.Heens P.Johansson

    ????????? ??????? ?????????
    M.Friberg G.Rydahl O.Stenberg
    L.Öberg E.Borg P.Carlsson
    L.Nässén N.Lasu M.Rosseli
    (I.Born, N.Hasa, D.Edstrom)

    • Gustav says:
      5 månader sedan

      Tre stycken tredje/fjärdekedjor…

    • Lamprologus says:
      5 månader sedan

      Tror inte man bryter med Innala, nånstans måste Frölunda fundera över signalerna man skickar efter Sundström och Spacek, primärt. I någon mån även Lenc. Av samma skäl tror jag inte man bryter med Lasch även om det borde vara mer sannolikt (äldre och trots vana vid SHL och Frölundahockeyn har han 1.5 dåliga år bakom sig).

    • Andreas Nybäck says:
      5 månader sedan

      Varför bryta med Lasch och Innala istället för några av de alla överbetalda grovjobbarna? Sjukt ospetsigt lag.
      Carlsson, Rosse, Nässen och Borg. Två av dom måste bort.
      Carlsson och Borg.

      • Mikael89 says:
        5 månader sedan

        Carlsson kommer isf bli ett Sundström fall då han knappast kommer flytta. Därav tappar du hela vitsen med det.

        Nässen och Borg tjänar alldeles för lite för att det ska vara värt det.

        Innala och Lasch har stora löneposter. Skulle tro att varenda lag i Finland kan tänka sig att ta över Innalas kontrakt så att Frölunda inte behöver lägga en krona.

  20. Claes Olsson says:
    5 månader sedan

    Att Lill-Hasa och Stenberg räknas in från start hade jag inte räknat med.
    Trodde på 4 externa forwards in, nu verkar det som det blir 3.
    Intressant hur man formerar forwards, kan ju bli en rejäl generationsväxling.
    Backsidan ser mer färdig ut.

  21. Benji says:
    5 månader sedan

    Känns tyvärr inte så kul inför nästa säsong! Inget större sug att följa ett sådant seriespel ett år till. Bara bökande i hörnet och de få mål som görs brottar vi in! Att se Rosse, Lasu, och Carlsson skjuta sönder ytterligare 200 magplattor…Eller se alla frilägen kapten? Lasu missar. Eller är det Rydahl som skänker stjärnstatus till laget? Kan ett lag vara tråkigare byggt än såhär? Snacka om mellanmjölk….. en stilla fråga! Vem spelar PP skrämmande svagt

  22. RabarberGlenn says:
    5 månader sedan

    Patrik Berglund känns helt otroligt att han haft en karriär och att inte ”lagkamrater” slåtter till honom under karriären…
    Läs intervjun i AB, ödmjuk kille🙄

    https://www.aftonbladet.se/a/0QXkXJ

    • pupule says:
      5 månader sedan

      Kvinnoboxaren. Ett riktigt svin.

      • Manne says:
        5 månader sedan

        Haha. Själv är han en riktig toppspelare då eller, NHL-klass. Jo, tjena.
        Gjorde inget avtryck alls i Djurgården.

  23. Rw says:
    5 månader sedan

    Ja, man bygger inte ett lag som ska vara underhållande direkt… Kommer som Benji skriver bara göras ”fula” mål, alltså sånna som petas in, aldrig något bra skott eller snyggt spel som leder fram till mål. Nä, bryter man inte kontraktet med minst 2 spelare och får in offensiv spets istället för dom så blir det som dom senaste säsongerna, tråkhockey. Rydahl är ju inte direkt en värvning som är underhållande.

    • Rw says:
      5 månader sedan

      Ska tilläggas att det kan ändras fort, beroende på vad Sjöström hittar på :) blir spännande!

  24. Gustav says:
    5 månader sedan

    Jag blir illamående. På riktigt äcklad.
    Vi kommer alltså ställa upp med en topp-6 innehållande Lasch, Rydahl, Innala, Öberg, Borg och X, där tre av dessa är i nivå med en tredjekedja i SHL. Jämför det med övriga konkurrenter och det är direkt skrattretande. Det behövs SPETS, två yttrar och en center. Samtidigt som våra befintliga spelare bara blir sämre. Vad är det som är så svårt att förstå?! Man märker att Sjöströms verklighetsfrånvända årshjul åter har börjat snurra:

    1. April: ”Vi saknade spets, men tyckte ändå att vi hade laget för att vinna.” –> Inte ett jävla skit händer…
    2. Juni: ”Vi ligger bra till truppmässigt, men dyker rätt spelare upp så…”
    3. Augusti: ”Vi tror på det här laget som vi går in i säsongen med. Sedan är truppen levande fram till 15/2.”
    4. November: ”Vi tittar hela tiden efter spelare, men tar vi in något ska det vara något som verkligen passar in hos oss.”
    5. Januari: ”Marknaden är död.”
    6. 16/2: ”Det fanns inget på marknaden, men vi känner oss nöjda med den trupp vi har.”

    Att stå där som sportsligt ansvarig och säga att man går för guld efter att ha satt ihop det där laget, det blir bara pinsamt och patetiskt. Jävla hyckleri.
    Att bli av med de löneposter och ändå sätta ihop det där skräpet – det är en bedrift i sig.

    • Manne says:
      5 månader sedan

      Bra, Gustav! Håller helt med dig. Ytterligare en tråkig sak i det hela är att folk ledsnar, eftersom det är mycket snack och liten verkstad.

      – Vi ska vara med och slåss om guldet varje säsong. Men visa det då för helsike!

    • Chandler says:
      5 månader sedan

      Mycket bättre kan det inte sägas, Gustav.

  25. Manne says:
    5 månader sedan

    Absolut inget lag för guld, inte en chans. Det måste in 2-3 riktiga spetsspelare. Förstår inte Sjöström och Co det, då kan de lämna sin poster.

    Vi har skrikit efter målskyttar i flera säsonger nu. Ingenting händer…

    • Lamprologus says:
      5 månader sedan

      Finns det något i tidigare ageranden som pekar på att man förstår vad laget behöver?

      Man hoppas på att Lasch som ett år äldre ska bli ännu bättre, att Innala ska hitta krysset istf magplattan och att Purre med flera ska bli de målskyttar de alltid haft potential att vara.

      Enda räddningen är att man får ett brejk typ Fagemo på en junior.

  26. Patrik says:
    5 månader sedan

    Det där med att inte kunna få in målskyttar på flera säsonger är lite av en gåta. Att göra samma sak om och om igen säsong efter säsong. Värva Spacek när man har Lasch som är liknande spelare. Sedan värvar man Innala som förvisso är duktig men är ju lik Lasch han också. Det är målskyttar som behövs. Ser man inte detta? Vill man inte utmana om guld?

    • Per says:
      5 månader sedan

      Inkompetenta ledare. Tyvärr.

  27. Lindbjor says:
    5 månader sedan

    Kan bara hålla med majoriteten ovan. Ärligt – är det någon som tror att den forwardsuppsättningen kan vinna SM? Jag förstår det inte. Tror Sjöström och Co att Scandinavium fylls automatiskt? Sänkt ambition eller?

  28. Björn says:
    5 månader sedan

    Två minuter utvisning för en crosshecking i halsen, vad ska man säga?
    Domarna vill aldrig blåsa höga straff för Djurgården.

  29. Gustav says:
    5 månader sedan

    I Mrmadhawks artikel i mitten av januari, om att Frölunda jagar Ryfors, stod följande i första stycket:

    ”Frölunda vill föryngra och förstärka sitt lag ordentligt inför nästa säsong, och för framtiden.”

    Det var första gången på länge som jag fick lite jävla puls när det handlar om lagbygge. Tänkte att det skulle bli en ordentlig satsning. Kände att detta var en perfekt säsong att bygga om laget ordentligt. Fan, så fel man hade.
    Kalendern visar inte ens maj och allt känns redan bara deppigt.

    • Manne says:
      5 månader sedan

      Ja, jisses. Det råder verkligen hybris i föreningen.

    • Lamprologus says:
      5 månader sedan

      Det är hur varje vettig utomstående tolkar hur Frölunda borde tänka. Men firma Sjöström/Rönnberg satsar vidare på utveckling av befintliga spelare och mer av samma spelartyp man redan har laget fullt av. Möjligen kryddar man med ett wild card.

  30. HenrikM says:
    5 månader sedan

    Gissar att det slutar med Carl Klingberg på den sista forwardsplatsen. Avtal på tre år.
    Men, om jag ska vara positiv:
    Innala kommer vara bättre efter ett år i SHL. Ingen stor målskytt men fint spelsinne, irrationell, rivig.
    Lasch kommer tillbaka på en bättre nivå, om än inte som i gamla tider.
    Otto Stenberg får ett Leo Carlsson-genombrott.
    Nässén tar ett kliv, liksom Erik Borg.
    Rydahl är såklart en toppcenter i SHL och bildar en ruggigt tung duo med Klingberg.

    • Manne says:
      5 månader sedan

      Det var till att vara positiv, absolut 😊

  31. Chandler says:
    5 månader sedan

    Säsongerna 19/20, 20/21, 21/22, 22/23 – det har varit 4 säsonger med mellanmjölk, verkar bli en till. Men stabil ekonomi är ju viktig.
    Sluta bara att prata om att vinna allt klubben ställer upp i.

    • Lamprologus says:
      5 månader sedan

      Nästan provocerande svag satsning på nyförvärv på forwardssidan. Strömstad cup kanske man kan vinna men SHL är nära på omöjligt, CHL är man inte kvalificerade till.

  32. Leifi says:
    5 månader sedan

    Snacka om att hockeyallsvenskans final fullkomligt utklassar shl-finalen i underhållningsvärde :)

  33. Patrik says:
    5 månader sedan

    Det är lite roligare för publiken med spets än ett lag som bara kämpar hårt med hög press 🙂.
    Man vill ju så gärna det ska bli Götaplatsen och att Rönnberg får sitt tredje guld men lär ej ske med nuvarande forwards. Däremot är ju laget rätt komplett i övrigt med bra målvakt mm. 2 spetsforwards ifrån guld och man agerar ej. Riktigt tråkigt.

    • Gustav says:
      5 månader sedan

      Det räcker inte med två spetsforwards. Centersidan är fortfarande SHL:s svagaste.

      • Patrik says:
        5 månader sedan

        1 toppcenter då och 2 spetsforwards.

      • Peder56 says:
        5 månader sedan

        Har du koll på hela SHL’s centersida?

  34. Grundin says:
    5 månader sedan

    Man var för snabb att förlänga med Borg. Skulle behövas en toppcenter till samt 2 spetsiga forwards. Greco, Mursak, Joel och Jake ska ersättas – Detta räcker INTE! Dessutom är de gamla spelarna ett år äldre, hur tänker Sjöström?

  35. E23 says:
    5 månader sedan

    Forwarduppställningen kan faktiskt bli vass, men då krävs det att stenberg, noah, edström brejkar och öberg överlevererar samtidigt som nya spetsforwarden presterar – och inte blir skadad. Allt detta samtidigt.

    Det är inte omöjligt, men osannolikt.

    Sjöström spelar ett högt spel. ”Vi går för guld” är svårt att säga hur många år som helst utan att tappa förtroendet.

    Svårt att spara sig till sportslig framgång.

    • Per says:
      5 månader sedan

      Om man ser på de lag som vinner guld så är det alltid de med de bästa och dyraste spelarna.

  36. Patrik says:
    5 månader sedan

    Hög press runt plats 5-6 i grundserien och ut i kvarten. kanske semi. För dålig effektivitet och måste göra mål på chanserna. Saknar spets. Blir som en loop varje säsong.

  37. Julle says:
    5 månader sedan

    Som många redan påpekat! Detta nya påbörjade lagbygget saknar tyngd både framåt och bakåt.
    Väger otroligt lätt och saknar spets!
    Minst en spelskicklig ”topp” center (gärna med viss storlek), en utpräglad målskytt, en etablerad mer offensivt stark back och en tyngre defensiv backpjäs måste in innan vi ens kan börja snacka på allvar!

  38. Matte says:
    5 månader sedan

    Ny taktik från RR?
    Att ha fyra st 3 femmor med stabil backsida och målvakt…
    Tyvärr gissar jag nedre halvan, men förhoppningsvis så får vi en juniskedja och backar som kan vara intressant att titta på.
    Junis backar – javisst speciellt de fullvuxna eller spelskickliga som Hasa tex.
    Tittar man på andra lag så har man spets och skils på två tre eller t.o.m. fyra kedjor. Där kan man både passa och skjuta i alla delar av laget. Dvs inte bara en eller två sk spetsar.
    Av de andra lagen tretton – har ingen en Lasch ”som måste finnas för att göra mål ”- men fakta är i den gångna säsongen är att vi är bland de absolut sämsta i PP. Inte vill Växjö eller SAIK mfl ha Lasch? De har 6-8 spelare som är bättre i pp i varje lag. – det visar statistiken tydligt.
    Självbilden bör revideras ordentligt bland ledare – men och bland oss fans och ”förståsigpåare”.

  39. Rasmus Lodén says:
    5 månader sedan

    Alltså nu släpper de Hammarlund utan avstängning också. Jag sade efter Kruger att jag ogärna gapar om att vilja ge Djurgården fördelar, men nu börjar det likna parodi

    • GöranA says:
      5 månader sedan

      Kan bara hålla med.
      Starka krafter verkar i kulisserna för djurgården. Luktar mygel lång väg.
      Är på tok för många situationer som gått djurgårdens väg. Detta gör att vi kan utesluta slumpen.
      Men i mina ögon är djurgården det bättre laget sätt till de 5 matcher som spelats. Känns starkare och har ett bättre grundspel. Detta plus den yttre hjälp, som är rent osportslig, gör att modo får svårt.

  40. GöranA says:
    5 månader sedan

    Bra målvakter och stark baksida.
    Men avsaknad av målgörare inger inget framtidshopp om framgångar. Även om Rydahl, i mina ögon, är ett grymt bra nyförvärv som borde välkomnas med öppna armar av alla som håller på Frölunda. Han har styrka, attityd och pondus och kommer göra stor nytta för laget. En ledare för laget helt enkelt .

  41. GöranA says:
    5 månader sedan

    Med Tömmernäs kommer Frölunda få ordning på pp. Äntligen. Lägg därtill några yngre backar som kommer att utvecklas positivt under magister Tömmernäs ledning. Plus Rydahl framför mål. Ser redan fram mot pp.
    Och vad Lasch kan göra, om han håller sig frisk, det vet alla.

    • Manne says:
      5 månader sedan

      Tömmernes. Med E :)

  42. STM says:
    5 månader sedan

    Jag ser det i allafall redan som ett bättre lag än i fjol. Tömmernäs är ju hästlängder bättre än Borgman.
    Rydahl bättre hockeymässigt än Joel.
    Borg en yngre variant av Mursak.
    Öberg bättre än de flesta av våra forwards.
    Sen kommer de yngre in….
    PP kommer bli bättre i år.
    Och Lasch kan inte vara sämre än i år – så där räknar jag med stor uppsida om de behåller honom.

    • Senior says:
      5 månader sedan

      Sedan kan dom ju vända på lite stenar!!! Lasu,Carlsson,Nässen,Friberg,Rosse alla har minst 30 mål i sig, detta blir nog bra.

  43. Tomas J says:
    5 månader sedan

    Låter på många som att laget redan är klart inför 23/24, det tror/hoppas inte jag det är iallafall :)
    Jag var nojjig för att vi skulle hamna där brynäs nu hamnade inför säsong 22/23, inte pga dåligt lag utan för att sett dem andra lagens nyförvärv och styrkor.
    Iår känner jag mig lite tryggare pga backsidan och längtar till att få se Hasa spela, wow vad han var bra mot slutet.
    om laget är någorlunda färdigt nu så gillar jag att man vågar satsa på dem unga på forwardsidan, dock liknar det djurgården 21/22 som med gjorde detta.
    Men jag tror som sagt inte att det är färdigt och tycker inte vi ska ropa fan än. det e inte ens maj.

  44. Patrik says:
    5 månader sedan

    Tänk om Frölunda kunde få in spelare liknande Tambellini. Skulle vara som julafton se Lasch lägga mackor till sådana typer av spelare. Som det är nu får Frölunda jobba extremt för varje mål.

  45. HenrikM says:
    5 månader sedan

    Jämför med Skellefteås troliga topp 3-centrar nästa säsong:
    Oscar Lindberg, Per Lindholm, Jonathan Johnsson.
    Där är vi inte i närheten, tyvärr.

    • Manne says:
      5 månader sedan

      Vi vill försöka vara med och slåss om guldet, men till lägre kostnader med liknande spelare rakt över hela linjen. Det blir oerhört svårt. Visst, någon gång kan man lyckas – men över tid då går det inte. Det krävs spets.

      Det går inte att göra guld av sand…

  46. Manne says:
    5 månader sedan

    Tömmernes gott folk. Med E :)

SENASTE NYTT

Hockey

Tio tankar, bland annat om flirtande romantiker, ”klingbergare” och premiärdags

24 september, 2023
Hockey

Lasus breda leende var talande: ”Vi ska bli bättre på att bli glada när vi vinner”

23 september, 2023
Hockey

Snabba analysen – så tyckte jag om Frölunda–Luleå 2-1

23 september, 2023
Hockey

Frölunda–Luleå 230923 – här kommenterar ni matchen

23 september, 2023
Hockey

Redan het hockeymatch får extra krydda av det här kompismötet: Tömmernes–Omark

23 september, 2023

Social Media

  • 2 924 fans
  • 1 720 följare
  • 280 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

Tio tankar, bland annat om flirtande romantiker, ”klingbergare” och premiärdags

av Henrik Leman
24 september, 2023
32

Lasus breda leende var talande: ”Vi ska bli bättre på att bli glada när vi vinner”

av Henrik Leman
23 september, 2023
22

Snabba analysen – så tyckte jag om Frölunda–Luleå 2-1

av Henrik Leman
23 september, 2023
32

MEST KOMMENTERAT

Inget innehåll tillgänligt
  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

  • Logga in
  • Registrera dig
  • Cart
Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Prenumerera
  • Podd
  • Snabba puckar
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord? Registrera dig

Registrera nytt konto

Fyll i formuläret för att registrera

Alla fält är obligatoriska Logga in

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA
Är du säker på att du vill låsa upp denna artikel?
Upplåsningar kvar : 0
Är du säker på att du vill avsluta din prenumeration?