► Tio tankar dagen efter att Frölunda kört fast hemma mot Malmö.
► Förvånande? Nej. Alarmerande? Nej. Tankeväckande? Ja, det borde det vara.
Vi har sett det förut. Och vi lär se det igen. Att Frölunda behöver kämpa för sina mål, alltså.
0–2 mot Malmö ska inte överdramatiseras, men som vanligt finns det saker med det här laget som får en att fundera lite. Som det här med desperation. Hos spelarna. Men även hos tränarna.
NÄR JAG TALADE med Max Friberg beskrev han 0–2 mot Malmö som en ”frustrerande förlust.” Lätt att förstå. Så mycket puckinnehav, så mycket spelövertag, så lite (inget) att ta med sig hem från matcher.
Till viss del på grund av egen oförmåga.
Till viss del faktiskt för att det studsade emot. Och det gör det ibland.
Här mina tio tankar denna söndag, som alltid helt utan rangordning.
1. Inget nytt under solen 1.
Frölunda förlorade matchen framför Daniel Marmenlind, hade svårt att vinna kamperna framför Malmökeepern som fick eminent hjälp av Oliver Lauridsen & Co.
Två chanser minns jag. Filip Johansson (han var mycket bra) som tog initiativ och bröt in, plus Joel Lundqvist som faktiskt stod fri just utanför blåfärgen utan att kunna överlista Marmenlind.
Det här är inget nytt, Frölunda har genom åren haft svårigheter med just det här spelet, få till den desperation som krävs.
Var den icke-existerande på lördagen? Inte alls. Men Malmö är nog bäst i ligan på att krypa ihop och försvara sig, så det krävdes något extra – och det hade inte Frölunda.
Genom åren har man haft det ibland. Men för sällan. Det vore nyttigt för Göteborgslaget om det uppfanns något sätt att plocka fram desperationen lite oftare.
2. Inget nytt under solen 2.
Jag har ofta tänkt på det här med att Frölunda rätt sällan gör skott & trafik-mål, alltså lägger puckar på mål där målvakten är skymd och därför släpper trissan förbi sig (eller tvingas släppa retur som ger mål i nästa läge).
Ofta är det som att Frölundas backar väntar in täckande motståndare innan de skjuter, sannolikt för att forwards är för dåliga att ta sig in på mål och skymma (vilket förstås hänger ihop med punkt 1).
Detta har diskuterats förr.
Detta kommer diskuteras igen.
Samma sak här, hade varit bra för Frölunda om ,…
– Det är väl något vi måste bli bättre på. Att få de där enkla målen, det räcker med ett skott från blå linjen, någon som är i vägen. Det tror jag kommer göra det lite enklare för oss i framtiden, att vi inte behöver tre perfekta spel för att göra mål. Vi behöver få de där skitmålen, det kommer göra oss gott, sa Max Friberg i den här texten.
Ack så rätt han hade.
3. Inget nytt under solen 3.
Låt oss vara ärliga: även om Malmö stängde till bra framför Daniel Marmenlind så skapade Frölunda några bra chanser – men missade.
Sköt över.
Sköt utanför.
Missade pucken.
Det kändes hela tiden som en sådan dag, alltså när pucken inte tänkte gå in. Tvärtom hur det var mot Brynäs.
Så där är det ibland, men det var också ett bevis på att skarpare är inte Frölundas offensiv, den kommer aldrig att leverera i varje match. Har gjort det ett tag. Gott så. Men den kommer inte alltid vara att lite på.
Redan före Malmömatchen visste ni att Frölunda är ett lag som måste jobba hårt för sina mål. Nu vet ni möjligen det lite mer.
4. Hylla de som hyllas bör.
Jag tyckte det var intressant att Max Friberg inte hakade på Roger Rönnbergs domarkritik. Själv kände jag så här, jag som satt långt ifrån:
Hatten av för hur Malmös spelare kämpade och slet den här lördagen. Man var inte bra på något annat än kämpa hockey (plus att Calle Söderberg hade bollsinne och Johan Olofsson en pricksäker vad) – men som man gjorde det!
Det är fullt tillåtet att spela bra försvarsspel.
Det är fullt tillåtet att spela så hårt och rejält framför egen målvakt som domarnivån medger.
Det är fullt tillåtet att vara skickligt på att plocka klubbor, se till så att motståndarna inte får tag på pucken.
Ärligt talat, om Frölunda spelat det här försvarsspelet uppe i … vad ska vi ta … Skellefteå – då tror jag Roger Rönnberg hade älskat det.
5. Tell me why I don’t like Saturdays.
Lite Boomtown Rats mår man aldrig dåligt av, fast de sjöng förstås om måndagar. Men för Frölunda är lördagshockey verkligen inte någon hit den här säsongen. Kolla här:
Timrå (h) 2–3 (straffar)
Malmö (b) 2–3 (förlängning)
Leksand (h) 3–4
Luleå (h) 2–1
Färjestad (h) 3–7
Linköping (b) 4–3*
Malmö (h) 0–2
6. Power play.
Okej, bara ett enda försök den här lördagen, men tänk vad ett mål i slutet av första perioden hade betytt för matchbilden, för Frölunda. Hur det såg ut? Riktigt svagt. Igen.
Jag fortsätter tjata, detta är Frölundas enskilt största problem. Över tid går det inte för ett lag som får slita så hårt för målen i fem mot fem att vara så pass svagt i PP.
Tyvärr för er med Frölundasympatier så har jag lite svårt att se hur det ska lyfta mer än tillfälligt. Hoppet står kanske till Andreas Borgman, att han kan tajma med Ryan Lasch, att det därmed finns i alla fall ett skotthot i den enheten.
Men jag vill se det innan jag tror det.
Har inte heller ändrat åsikt i fallet Ryan Lasch, han ska styra från bakom mål, tvinga försvarare att vrida på skallarna, och så bör en spelare som kan/vill skjuta stå i vänster cirkel.
7. Ny energi? Icke.
Man har olika filosofier som tränare, stor respekt för det, men i en match där det står 0–1 inför tredje, där mitt lag inte är desperat nog, inte skapar nog med feta chanser – jag hade vaskat om i kedjorna för att i alla fall försöka få till ny energi.
Jag har lite svårt att förstå varför Roger Rönnberg inte tänker som jag här.
Men så där är ju livet, man vill gärna ha medhåll.
Lik förbaskat, tänk om Rönnberg bytt plats på Jacob Nilsson och Jere Innala, eller Innala och Radan Lenc, eller … lite vad tusan som helst, i alla fall spelat ut de kort han hade att tillgå.
Rönnberg sa att han saknade desperation hos sina spelare.
Det går att hävda att det saknades även hos honom.
8. Frölunda Globetrotters.
17–0 på Karlskrona. 9–0 på LHC 2. Det är inte Frölundadamernas fel att matcherna är helt ointressanta, all credd till spelarna som håller fokus, men det är lite ”Väck mig när det är kval”-läge.
9. Solen gick upp i dag också.
Ni som följer och gillar Frölundas herrar och i dag deppar, jag tycker faktiskt det finns skäl till att deppa lagom, så att säga. Hur många gånger tror ni …
* … Johan Olofsson gör mål med vaden utan en aning om något?
* … inte en enda av puckarna som Frölunda kastar mot mål studsar till ”rätt” klubba?
* … domarna tar en så galen utvisning som före Malmös 2–0?
Det finns absolut (se de tidiga punkterna) förbättringsåtgärder för Frölunda att titta på, men det var verkligen inte genomuselt, inte bara jämmer och elände. Värt att betänka. Sans och balans.
10. Scandinavium.
Herregud, så dött, trots 9665 sålda biljetter. Tänk att inte Goa Gubbar och Sektion 84 kan få med sig fler inne i arenan, tänk att inte Frölunda tar initiativ, samlar supportergrupperna, kollar om de kan samordna något, sjunga enkla sånger, kanske sätta ut folk i varje sektion … inte vet jag, men något måste det finnas att göra.
Scandinavium en sådan här gång, löjligt tyst, närmast ointresserat.
Det går att hävda: ”Öh, Frölunda får la spela bättre först!”
Visst, men det går också att lyfta effekten av att nästan 10 000 skriker fram sitt lag.
Snabb fråga: Om Kålleseum hade kokat i går, tror ni Frölunda agerat mer eller mindre desperat?
Sedan undrar jag vad Malmös maskot Hawkan gjorde i Scandinavium? Är det verkligen så bra att signalera till fansen att hockey är jippo?
***
Tillägg: Jag hör att HV71 vill testa sig fram med Loui Eriksson, att det är därför det finns viss tvekan från båda parter, så vi får väl se vad som händer här.
Jag kan förstå Kent Norberg.
Jag kan inte förstå de som tror att om bara Frölunda tänkte om med Loui Eriksson, 36, så skulle alla problem vara lösta. Herregud, så enkelt är inte livet. Detta sagt, jag är fortfarande kluven, jag säger inte alls att det hade varit fel av Frölunda att ta in Loui, men tror man att det är största grejen just nu, att Loui-beslutet är skillnad mellan himmel och helvete, då är man riktigt naiv.
Johan Sundström? Allt fler säger till mig att att han vill att Frölunda ska tvingas betala fullt ett tag till. Det hade varit jätteintressant att höra Johans sida av saken, men han har inte varit intresserad av att prata.
***
Från i går.
***
Trevlig söndag på er. Vintertiden är här.
***
Islossning för Lucas Raymond i natt. När första målet kom, då kom även det andra. Man kan ana lättnaden. Dessutom vann Detroit mot Minnesota (2–1).
RayRay's first of the year. #LGRW pic.twitter.com/zn4xxNnUa1
— Detroit Red Wings (@DetroitRedWings) October 29, 2022
Lucas Raymond heating up. 🔥 pic.twitter.com/1tM2JlxYEd
— Detroit Red Wings (@DetroitRedWings) October 30, 2022
Först och främst är det inte domar insatserna som gör att vi förlorar matcher! Det är vårt impotenta forward spel! Frölunda har en spelare som man kan eventuellt kalla en målgörare och det är faktiskt Greco! Och för en sådan spelare skall levererar så behöver han rätt omgivning! Har han det i Frölunda? Nada!!
Sedan när vår så kallade energi formation med Joel, Friberg Rossi är bäst nästa jämt då förstår alla utan Frölundas ledning att något inte stämmer! Så vad gör man? Ingenting!!!
Att man inte skrev kontrakt med Loui är inget annat än skandal. Snacka om att misshandla en hemvändare.
Alla klubbar tar emot sina hemvändare med öppna armar, så gjorde även Frölunda.
Vad har hänt ?
Har vissa ledare likt fredrik sjöström och roger rönnberg blivit större än klubben ?
Är det sant om Sundström?! Man häpnar, maken till bitterhet. Ett ruttet ägg.
Visst han har giltigt kontrakt, gör inget fel.. men vad sjutton… pinsam människa!
Sen stämningen i arenan? Ja på hela min sektion igår pratade dom flesta om hur dåligt man spelar, energilöst, andefattigt. Många med mig reagerade på Rönnbergs paralyserade uppenbarelse i båset. Flera röster hördes om att han borde sparkas
Ja, hade andra sköt sitt jobb som Roger sköter sitt hade dessa fått foten för länge sedan.
Tänk följande scenario:
Chef: Du måste höja din produktion, det har sett dåligt ut nu under lång tid. Ändra sätt att arbeta.
Anställd: Nej, det behövs inte. Rent sannolikt kommer det här arbetssättet att öka produktionen. Man behöver bara ge det lite tid, jag tror på det här. Ketchupeffekten.
Tre år senare…..
Chef: Du…..
Ja det är helt frapperande att ledningen bara låter det rulla år efter år och lutar sig tillbaka på gamla meriter. Det är inte helt ovanligt inom idrotten. Men nu måste något göras.
Problemet är att styrelsen är marionetter till Grauers och han vill inte sparka några gamla polare. Som gammal politiker vet han värdet av att skydda sina vänner.
Så fort tränarbyte sker blir det comeback för Sundström. Har Burström fullt förtroende hos styrelsen? Troligen inte. Då hade Johan var utköpt för längesedan, som tex Laleggia, Kovacs och Jacob Nilsson.
Därav oviljan att släppa honom till annan klubb, vet att frölunda sagt nej till att släppa honom till shllag. De flesta SHLlag hade velat ha honom om utköpet varit klart.
Man lever, man andas Frölunda.
Men nu sitter man mest apatisk i en halvtom arena. De säger 9600, men kanske är 8000 som gått igenom entrén. Klacken får inte med publiken alls. Nej, detta är katastrof att man överväger att stanna hemma kommande vecka.
Då har det går jävligt långt!
Ju fler som stannar hemma desto bättre. Inte förrän det börjar svida i kassan så kommer styrelsen att reagera! Detta skämt till klubbledning (sportchef, klubbdirektör och tränartrio) blir kvar så länge inte ekonomin blir lidande.
Sedan när det gäller skymning framför mål så kommer detta inte inträffa, för Frölunda spelar bara längs sargerna och bakom mål!
Som vanligt sätter du fingret på rätt saker. Hatten av för det Henrik. Jag håller med om att RR coachar för dåligt. Om inte han kan få spelarna att jaga desperat var skall spelarna då få det ifrån? Vore intressant om du kunde få svar av honom på det. Sedan tycker jag som supporter, givetvis, att domarna är usla men framförallt att nivån är för ojämn. Vore intressant om du kunde göra en intervju med domaransvarig?
Malmös bägge mål igår är ju domarnas mål.
Men inga förklaringar eller utsäkter. Likt Roger så rullar SHL bara på som om inget hänt.
Men som jag sagt i flera år, spelas 7 matcher kan man med röven räkna ut att det inte finns 14 bra domare. Det kanske finns 5 max
Visst domarna i SHL är inte bra men att som Rönnberg lägga fokus på det ist för att inse bristerna i sitt eget lag är pinsamt
Det är Rönnbergs stora svaghet. Bristen på verklighetsuppfattning och köra på med en dåres envishet
Alla lag drabbas av svaga domare. Det finns lag som trots domarna lyckas vinna matcher. Att ständigt fokusera på domarna visar på att Frölunda är riktigt illa ute. Tror man på riktigt att vi förlorade igår pga domarna? Om svaret är ja, då spelar vi snart mot Tingsryd.
Jag hoppas dock att det finns någon i föreningen med lite ryggrad och kompetens som kan ta tag i våra mångåriga problem.
Apropå det du skriver om skott utanför o över … detta e ngt jag retat mig på bra länge så det e ju inget nytt.
Är ju helt ofattbart hur mycket man kan missa mål o skjuta över o skjuter man på mål så e det tam i fan alltid i magen på målvakten.
Helt rätt det har jag tyckt i flera år.
Och varför går man till anfall på kanterna och stannar där.Våra motståndare börjar på kanten men drar in framför mål därav att frölunda ofta får baklängesmål för lätt.
Såg att någon skrev på Twitter att FHC skulle köra en vända i HA för att få bort alla trötta ”fans” och NHL jippon. Kanske vore en bra grej så att dom som verkligen är trogna supportrar kan ta tillbaka arenan men klacken där många sitter för att det är billigt, såg flera igår runt mig som bara satt ner eller stod med armarna i kors.
Hälften stannade ju i baren med inför sista- hade väl givit upp. Frölunda går på konstgjord andning… behövs nya krafter, nytt blod
Klacken blir bara sämre och sämre tyvärr.
De verkar ju inte bry sig det minsta hur det ser ut på isen iallafall
Tror mycket det är att Frölunda stängt av stora delar av s84, då tappar de suget att skapa tryck.
Visst ska man stänga av folk om de in te sköter sig, men är nog mycket därför de är så kass stämning, stora delar av Sektion84 har förminskat & intresset av att skapa tryck förblir.
De är väl avstängda av en anledning? Töntigt med flaggan ”Sympati för de avstängda” som suttit där i evigheter. Kan de inte bete sig som folk får man ta konsekvenserna.
Frölunda har en väldigt bekväm publik och har haft det länge. Stämningen är överskattad. Det kan bli bra tryck när det är 10000+ och när man möter något annat publiklag som svarar upp.
Som ett visst försvar, är arenan usel för idrott. Dålig akustik och en hel löparbana runt isen hjälper inte att skapa stämning.
Går inte att skylla på domarna när man inte klarar att göra mål själva…
Det var bara en tidsfråga innan den här matchen skulle komma….
Frölundas problem är väldigt djuptrotade vid det här laget för att ledningen låtit det fortgå…
Roger och hans sätt att leda och styra Frölunda har gått ur tiden sedan flera säsonger tillbaka nu.
Det borde vara tillräckligt med varningsklockor när samma problem ständigt återkommit 4 säsonger I rad nu utan någon som helst lösning trots mängder av hävdande att man skulle ha lärt sig läxorna…
Det är s uppenbart att Frölunda behöver en ny röst i båset för att komma vidare/utvecklas som lag och inviduella spelare!
Roger har redan vunnit allt med Frölunda och det kommer inte bli något nytt kring Frölunda och Frölundas spel så länge han är headcoach!
Anser att det är dags att gå vidare nu!
+1
Det beror på att man ser klubben som ett ställe att ge gamla kompisar jobb. Klubbdirektören är gammal spelare, sportchefen gammal spelare, del av styrelsen gammal spelare. När en sportchef som har en enda j***la uppgift att hitta bra spelare, så totalt misslyckas och enda får vara kvar är en ren skandal! När en klubbdirektör år efter år ser detta och ändå ger denna katastrof nytt kontrakt är en ren skandal! Andra klubbar t ex Färjestad agerar när det inte fungerar!
Man lever på hoppet därför går man till skandinavium, men helt ärligt så går man dit med ångest för man vet nästa hur det kommer se ut på isen.
Frölundas hockey är tyvärr inget roligt att se på helt ärligt, det finns tyvärr ingen röd tråd i spelet, det är otroligt statiskt och förutsägbart!
Men lika förbannat sitter man där!
Varför då klaga!
Jo för det är väl som gå till kyrkan, man tror! Tror på laget och en förändring! Men det är bara en illusion som Rönnberg försöker hålla i liv för oss trogna fans!
Hoppet är det sista som överger människan. Men, precis som du säger – hockeyn Frölunda presterar är inte rolig att kolla på. Och det är inte för att man förlorar, utan sättet man spelar på. Vi måste vara det lag som spelar flest ”sarg ner i rundeln” och tillbaka av alla lag.
När backarna har bra skottlägen, då läggs pucken ner i sarghörnet istället. Obegripligt
Exakt. Och med tanke på avsaknaden av spets i laget, så borde backskott med skymning framför mål vara det bästa sätt att göra mål på (se Malmö). Ändå spelar vi nästan aldrig på det sättet. Och de få gånger vi faktiskt har skott från blå, då är det i stort sett aldrig en spelare som skymmer målvakten.
Ja man tror inte sina ögon…. Ideligen dessa ”långpuckar” längs rundlarna och sen slickar man sarg
Det där med spelmässigt övertag stämmer inte. Jag tycker att Malmö var klart det bästa laget i första perioden där de mycket väl kunde ha haft mer än 1-0. Med ledningen i ryggen spelade de sen mer och mer defensivt. När det var 0-0 tyckte jag att Malmö dominerade och hade Frölunda kvitterat hade garanterat Malmö ökat igen
Håller med. Våra så kallade chanser kom långt utifrån mot ett samlat försvar. Deras chanser var mycket bättre än våra.
Louise kanske inte är svaret men han är stor och rejäl vilket vi saknar på våra forwards. Tror man behöver mer Söderbloms. Våra spelare är för små. Vad hände med ny tänket om att kontra in mål? Såg Ryan ligga på blå, sätt han med Greco som hinner upp. Laget måste göra första målet mot Malmö och Luleå annars är det nästan kört. Hade inte hjälpt om det var fullsatt för hamnar laget i 0-1 så blir de stressade. De var inte beredda göra sket jobbet igår.
Du får ursäkta, men Loui är vare sig stor eller rejäl, och har aldrig varit det heller.
Säger det igen Lasse Är ingen toppmålvakt i SHL. Hur många matcher skall han innan han har anpassat sig!?.
Titta på Erling Haaland i M city som gör mål efter match efter match gick från en mindre liga till en större. Han klarar va detta för att han har rätt redskap i sin verktygslåda.
Är så trött på att skylla på det på ena och det andra.
PP där har vi försåtliga spelar för att få ett PP som skall ligga i topp.
RR borde titta sig själv i spegeln och undra varför han inte når fram med sitt budskap till spelarna.
Lasse ÄR en toppmålvakt i Europa, utan tvivel. Att han har inlett lite tveksamt ändrar ingenting. Att jämföra med en forward i fotboll är ju inte den bästa liknelsen. Om man tittar på hur vi spelar försvarsspel är det under att han inte släppt in mer. Kanske inte så konstigt att våra målvakter förlorar målvaktskampen med ett försvar som är så ihåligt att en schweizerost verkar tät i jämförelse.
Kan nästan börja tro att spelarna är förbjudna att åka in mot slottet för att inte riskera att tappa puck och få spelvändning mot sig.
Detta sargspelande har jag aldrig riktigt förstått mig på. Visst, riskminimerande, men oerhört ineffektivt och ger bara försvaret möjligheten att stå rättvänd och boxa ut lättare.
Förstår inte att man hela tiden jagar ”djupet” och sargrundorna? Gång på gång.
Sen coachningen match efter match. Något stämmer inte. Måste finnas mer skills i laget än Joel o Friberg, som gång på gång får förtroendet att jaga kvittering. Jämt!
Säsongen börjar sätta sig.
Känns som ( ännu ) ett förlorat år för Frölunda.
Japp. Man skulle väl se hur det såg ut tio omgångar in. Nu har man spelat 15 matcher, och man kan väl bara konstatera:
Det ser precis likadant ut som det gjort de senaste säsongerna.
Det går ock skylla på domaren för lite tryck i arenan för tysta supportrar mm
Men frågan är hur mår föreningen ? varje år skall varje Sten vändas på inget lämnas åt slumpen.
Frölunda är ett företag som inte levererat på flera säsonger men samtliga som kliar varandra på ryggen sitter säkert.
Hoppas på förändring snart annars blir Scandinavium mycket tystare och den stenen blir svår att lyfta på .
Ang. RRs vara eller ikke vara. Grauers sa i samband med klubbmärkesdeblacket, att det är vi medlemmar som bestämmer. Kan inte vi säga till styrelsen att byta ut ledarstaben annars röstar vi ut dem?
*klubbmärkesdebacklet
15 matcher och känslan är tyvärr att det åter är mellanmjölk säsong, på väg till att bli surmjölk säsong. Rönnberg har tappat allt verkar det som. Han kom till Frölunda och gjorde Frölunda till ett topplag igen, nu är det andra tider och Rönnberg håller på att göra oss till ett bottenlag.
Riktigt, Conta – det får inte bli till en ”kulturmjölk”! 😉
Haha, Kulturmjölk. Bra Edward51
När det gäller Johan Sundström har jag faktiskt aldrig förstått ”hypen” runt honom. Inte ens 2016 när han blev slutspelets mvp.
Jo fan. Han var grym 2016 och 2017. Det kan man inte säga något om.
”Men för Frölunda är lördagshockey verkligen inte någon hit den här säsongen.”
Sannerligen är det så och där fem av sju hittills sådana matcher har tagit plats på självaste hemmaplanen i Scandinavium med endast en vinst.
Inte mycket av glädjande lördagsunderhållning för fansen precis och där kanske en önskad fortsättning på kvällen och då med en vinst i bagaget i stället hade kunnat få övergå till ”Saturday Night Fever”. 😉
Till något annat, tänker på Kent Norberg och då med sitt ”lappkast” till HV71 – hade det kanske ändå inte varit bättre med att ha stannat kvar i Timrå IK?
Varför försvinner texter man skriver, otroligt störande detta.
Du måste säga till Per & kolla upp detta, de är något script som tar bort ord i meningar som blockerar kommentarer Leman.
Jag är arg, ledsen, besviken och vilka fler ord det nu finns efter gårdagens match. Jag har sagt det innan och säger det igen; anledningen till att det pendlar som det gör är att våra toppspelare inte presterar. Så enkelt är det. Menar givetvis inte att dom ska göra det i varje match men säg att Lasch kedja gör skillnad en match men i nästa match har dom en mindre bra dag, då ska den andra toppkedjan leverera men det gör den inte. Nu har vi två kedjor som gör det jobbet, Joels och lasus.
Sen gnälls det på att Joel, Friberg och andra ”brunkare” spelar när vi jagar mål… Ja, klart dom ska spela, vilka annars ska göra det? Vi har ju inga andra som löser den uppgiften. Lasse tycker jag blir liiiite bättre för varje match.
Jag gillar Roger och hans tålamod men nu måste t o m han börja coacha ordentligt. Spela heta spelare mer och kalla spelare mindre. Släpp loss spelare och spela som Frölunda gjorde som i dina flesta år i klubben. Ändra om i kedjorna, ger det inget, ja då måste man tyvärr bryta kontraktet eller värva nytt.
Jag gillar när tränare verkligen coachar. Såg ni vad Timrå gjorde igår? Fan vad coolt.
Lasse gjorde sin bästa match igår. Det måste dock vara en mardröm att stå i mål med det obefintliga försvar vi har.
Haha. Verkligen. Tänk dig Lasse i Luleå eller Växjö som knappt bjuder på något.
Växjö bjuder på mycket bakåt, inte alls som under Hallam när det var tvärstängt många gånger.
Håller med dig ang. Stämningen eller brist på..
Det är ju inte direkt en publikfriande, vass, kreativ, sprudlande, rolig hockey man bjuder på med Roger ”armarna i kors” i båset. Det saknas väldigt mycket i detta lag, vart är glädjen?
Roger har totalt missuppfattat att vi som betalar för oss är nöjda bara man jobbar hårt. Det krävs lite finess och kreativitet också.
När är det dax att börja ifrågasätta Roger och Fredriks värvningar???? Spelar det någon som helst roll VEM man värvar med Roger i båset? ALLA ska vara grovjobbare.
Gick ju bra när dom värvade spelare t ex 2015/16 och 2018/19. MEN sedan dess har dom tappat det totalt……
Var inte Sjöström som värvade laget 2015, och 2018 fanns mycket av Lechtalers stomme kvar.
Rönnberg har inga nya idéer, bara sina förlegade tankar om hur hans hockey skall spelas. Namncoachar varje match, juniorer får inte mycket speltid. Om en junior inte gör underverk eller något mirakel på sin lilla speltid då blir det inte fler chanser.
Isak Born borde verkligen få flera chanser och mer speltid, visade ju energi och vikja och framåtanda.men nejdå sa Rönnberg, J20 för Isak Born. Filip Hasa har gjort det bra på sin lilla speltid, mycket bättre än Pontus Johansson som är katastrof, varför plocka Frölunda hit honom?
Alltså man betalar fullt för Johan Sundström utan att utnyttja hans tjänster, det är ju verkligen att kasta pengar i sjön, eller att ”vaska” en spelare. Ta in han i laget igen, det kan ju inte bli sämre än det redan är eller?? Är man i botten som han var förra säsongen så kan det ju bara gå uppåt eller???
15 omgångar in och det ser ut som de senaste säsongerna. Bra ibland, uddlöst ibland samt otroligt svårt att göra mål.
Jag hade ju 4 önskningar kring denna säsong.
1. Tydligare roller i kedjorna, och med de två defensiva har man ju lyckats men varför kan man inte testa lite nytt i de offensiva?
2. Två PP som kan utmana, det försvann ju fort ….
3. Spela de som är hetast för kvällen, ja det händer ju inte ofta .
4. Skruva på spelsystemet och det har man ju faktiskt gjort.
Visst det är en massa omgångar kvar och mycket kan hända men finns det något som talar för att det verkligen kommer att hända?
Vi är ett lag för placeringarna 6-10 som det ser ut just nu.
Glaset blir mindre fullt och mer tömt för varje omgång.
Tycker det är skandal med Sundström.
Han lyfter 300 lax i månaden utan att göra ett dyft.
Låt honom städa omklädningsrummet eller Scandinavium.
Kan bara hålla med sånt himla slöseri på pengar och resurser att inte låta han spela, bara gå och rulla tummarna för 300k i månaden. Där snackar vi vaskning.