► Två insläppta mål på nio (!) sekunder beseglade Frölundas öde mot Malmö. 1–3 efter en riktigt svag insats där en uppryckning i tredje perioden inte räckte. Ett riktigt bottennapp, detta, även om Malmö var starkt defensivt.
► Här snabba analysen. Mer senare på sajten.
SNABBA ANALYSEN
Så var matchen
Första perioden:
Mål:
1–0 (12.44) Jan Mursak (Edvinsson, Folin)
* Härlig raid av Simon Edvinsson som bröt in på mål, Mursak petade in pucken.
1–1 (16.11) Carl Söderberg (Bouma, M Sylvegård)
* Bra manöver av Marcus Sylvegård i mittzonen, Frölunda inte riktigt rejält där, perfekt pass av Bouma på Söderbergs klubba – Johan Sundström på efterkälken
1–2 (16.20) Christoffer Forsberg (Olofsson)
* Fräckt av Malmö, dumpade snabbt pucken i kortsargen, visste att snabbskrinnaren Johan Olofsson skulle vara först, Max Friberg var sedan inte med när Forsberg högg på passet.
## Frölunda tappade 1–0 till 1–2 på nio sekunder, Malmö hade inte haft en enda chans när målen kom – men jösses, de var väl utförda, prestationerna.
Klass rakt igenom.
Frölunda skapade mycket före detta, långt mer än målet, men återigen – avsluten är alldeles för dåliga.
Krävs något mycket bättre både framåt och bakåt vad gäller skärpa.
Nio sekunder!! 🤯 Malmö vänder med två snabba mål 💥 pic.twitter.com/NBMKvhbaVF
— TV4 Hockey (@TV4_Hockey) March 12, 2022
Andra perioden
Mål:
1–3 (22.04) Ponthus Westerholm (Pa Westerholm, M Lauridsen)
* Ryan Lasch tappade puck på offensiv blå linje, Frölunda var hyggligt med hem men Matt Tomkins släppte ett rätt enkelt Westerholmskott. In med Niklas Rubin efter det.
## Tanken var att Frölunda skulle bli bättre i andra perioden – istället raka motsatsen.
Stundtals var det här riktigt jäkla illa. Puckbehandling som dagen efter en blöt julfest, spelare som ramlade, missförstod varandra, inte kunde ta emot enkla pass, helt enkelt en massa dräll.
Det var ett mentalt skakat Frölunda vi såg efter att Ponthus Westerholm tidigt gjort 3–1 för Malmö, Ryan Lasch tappade puck, för tredje gången hängde inte Frölunda med när Malmö ställde om, kom tre mot två – men Matt Tomkins måste ha den pucken.
Niklas Rubin kom in, räddades av ribban när Marcus Sylvegård sköt, var tät när Kalle Östman frestade med ett närskot, och i slutet ställde Ryan Lasch och Michael Spacek till det så att Malmö var nära ett fjärde omställningsmål.
Frölunda (som ska vara nöjt med att bara var under med två mål) behöver rensa skallarna, komma ut och … tja, göra något mycket, mycket bättre. Ett tidigt mål skulle kanske ge energi, Frölunda behöver få ner pucken djupt, få till långa anfall snarare än gång på gång gå i defensiva Malmös fälla. Men just nu är Malmö i kontroll, och inte ens när Skånelaget hostar upp pucken i egen zon kan Frölunda dra nytta av det.
Elmer Söderblom och Radan Lenc har bytt plats. Ingen direkt effekt.
***
FAKTA INFÖR MATCHEN Frölunda–Malmö.
Vad: SHL, grundserie.
Var/när: Scandinavium/18.00.
TV: C More Hockey (samt cmore.se), 17.50.
Senaste matcherna, Frölunda:
Växjö (h) 5–4 (straffar)
Brynäs (b) 2–5
Djurgården (b) 1–3
Malmö:
Linköping (h) 7–0
Linköping (b) 5–2
Örebro (h) 4–5 (straffar)
Se matchen med andra:
O’Learys Avenyn.
Boka bord genom att klicka här eller ring 031–7304900.
Så startar Frölunda.
Kedjor:
25 Elmer Söderblom–43 Michael Spacek–81 Ryan Lasch
75 Radan Lenc–28 Johan Sundström–9 Jan Mursak
51 Mats Rosseli Olsen–31 Nicklas Lasu–21 Karl Henriksson
22 Linus Nässén–20 Joel Lundqvist–12 Max Friberg
72 Patrik Carlsson
Saknas: Theodor Niederbach, Jacob Nilsson.
Backar:
7 Simon Edvinsson–2 Christian Folin
74 Andreas Borgman–16 Stefan Elliott
6 Mattias Norlinder–5 Filip Johansson
10 Jens Olsson
Målvakter:
90 Matt Tomkins (41 Niklas Rubin)
Så startar Malmö.
Kedjor:
18 Marcus Sylvegård–34 Carl Söderberg–90 Lance Bouma
29 Eric Engstrand–63 Fredrik Händemark–95 Carl Persson
51 Emil Sylvegård–17 Pathrik Westerholm–Ponthus Westerholm
13 Kalle Östman–23 Christoffer Forsberg–8 Johan Olofsson
10 William von Barnekow
Saknas: Magnus Pääjärvi, Lars Bryggman
Backar:
47 Joakim Ryan–73 Adam Ollas Mattsson
11 Markus Lauridsen–14 Carl-Johan Lerby
56 Anton Olsson–16 Matias Lassen
7 Oliver Lauridsen
Målvakt:
72 Daniel Marmenlind (48 Anton Svensson)
Saknas: Oscar Alsenfelt
Inför matchen
## Frölundas två poäng mot Växjö i torsdags var givetvis synnerligen värdefulla, dels i jakten på en topp 4-plats, dels för att spelarna behövde få uppleva en framgång, få känna att puckarna studsade rätt efter några jobbiga, onödiga bortaförluster.
Det syntes att spelarna var lite omskakade, offensiven rätt vass, men defensiven … här fanns inte alls det tålamod, det lugn, den disciplin som var segervapnet när det gick så bra just efter coronauppehållet.
Kanske var 5–4 på Växjö vad som behövdes för att få tillbaka det där lugnet och tålamodet, därmed ett i längden mer vägvinnande spel. Spelare, ledare och fans hopppas på det, för så som Frölunda uppträdde i torsdags … det kunde precis lika gärna ha varit noll (Matt Tomkins matchvinnarräddning) som två poäng, och den där Vilda Västern-hockeyn kommer inte att räcka i längden.
Många spelare har velat lite, lite för mycket i en del lägen. Något att hålla koll på i kväll.
## Matt Tomkins fortsätter i mål för Frölunda, Theodor Niederbach inte spelbar (förutsätter att han inte är petad) enligt den laguppställning Frölunda nyss la ut, Karl Henriksson går före Patrik Carlsson som ersättare vilket man kan fundera ett bra tag på. I övrigt samma lag som senast.
## Malmö slåss för att undvika det skräckkvalet i botten, den där ”play-out”-matchen som avgör vilket lag som ska skickas ner i allsvenskan, det som drabbade HV71 förra säsongen. Upp och ner under säsongen, rätt mycket ner, rörigt med sparkad tränare (Joakim Fagervall) och en nygammal (Peter Andersson) som aldrig kom loss, men kanske har de senaste fyra matcherna visat att Tomas Kollar & Co fått lite bättre ordning på grejorna?
Fyra av sex poäng mot Örebro.
Sex av sex mot Linköping.
Frölunda vill förstås vara en tuffare motståndare i kväll, men intressant att se om Malmö har något på gång, i så fall i grevens tid. På papperet är ju det här verkligen inget pjåkigt lag, men det har tagit tid att visa det på isen.
Effektiviteten och PP-spelet har varit segervapen på slutet:
* 7–0 LHC: sju mål på 25 skott, PP 75 procent.
* 5–2 LHC: fem mål på 25 skott, PP 50 procent.
* 4–5 (straffar) Örebro: fyra mål på 53 skott, PP 40 procent.
* 5–3 Örebro: fem mål på 34 skott, PP 100 procent.
Bortsett från strafftorsken mot Örebro är det häpnadsväckande bra effektivitet, och PP-skärpan imponerar. Men … kan Malmö verkligen hålla i detta?
## Ryan Lasch (48) behöver fyra assist för att passera Bud Holloway som satte sitt rekord (51) säsongen 2012/2013. Jag hade det här snacket med Lasch i går.
## Radan Lenc är het, sex poäng på sina tre senaste matcher. Ser allt bättre ut, tjecken som i dag kanske får sitt efternamn rätt uttalat om han gör poäng igen (LENTS). Den här texten med killen från Mlada Boleslav hade jag i går.
## Frölunda gjorde tre mål i power play mot Växjö, ändå var alla inblandade ense om att det behöver bli bättre, inte minst PP1 som käkar sisådär 75 procent av istiden. Lite rejälare, lie snabbare, lite bättre pucktempo är önskvärt.
***
Ni läste kanske om Björn Liljander? Snacka om speciell match för honom i kväll.
***
Grymt intressant, och skakande, intervju med förre NHL-stjärnan Aleksej Zjitnik inifrån Ukraina.
👇https://t.co/RqOHKuz3Hf pic.twitter.com/PxU3dM6okD— Henrik Leman (@henrikleman) March 12, 2022
Du har inga ”hangups” på hur man uttalar saker eller? 😅
Inte direkt så att man har klockren uttal på Mats Rosseli Olsen
Eller Rajan Läsh
Viss skillnad på Lents och Lentj, kan jag tycka. För mig handlar det om respekt för en annan människa, att försöka uttala namnet så bra man kan. Lents inte svårare än Lentj. 🙂
Märkligt att inte Carlsson går före Henriksson kan jag tycka!
Båda har väl mer att bevisa. Tycker ingen av dem fått ut så mycket av sin potential på senare tid. Men Henriksson ser man väl som en framtidsspelare, Carlsson… kanske inte? Det skulle vara intressant att att höra resonemanget från coacherna. De har ju en helhetsbild som vi supportrar inte har.
Frölunda går för top4 när man låter Tomkins fortsätta i mål, undra ens om Rubin får stå någon mer match. Kanske när de klarat av top4 placeringen.
Ännu märkligare man fortsätter Tomkins.. kan det inte vara klokt att vila han en match titt som tätt för han e väl den givna ettan i slutspelet!
Kan ju vara bra Rubin ändå får lite spel om ngt händer Tomkins
Tomkins har ju inte varit super på slutet, ändå startar han igen. Hmmm
Ger lugnet Frölunda behöver, du kan inte ställa Rubin som inte har de lugnet, överarbetar sitt målvaktsspel.
Tror Frölunda resonerar att de måste skapa ett lugn i truppen och där bak.
Jo, men har inte visat samma form på slutet, därav min fundering.
Vad ska Tomkins göra på joel perssons direktskott som går i krysset och lycksell stenhårda handledskott i krysset.
Henriksson herregud, dags att gå vidare…
Leksand börjat haverera totalt efter hrivik intåg.
När de börja göra om kedjor osv
Uppenbart att Rubin inte har förtroendet. Det kan jag förstå. Men enligt vissa är det ju alltid dåligt försvarsspel som gör att Rubin har svaga stats.
Rubin kan absolut göra bra matcher men är för ojämn och jag tror att hans ”flaxiga” spelstil skapar oro bland backarna.
Han är fel i sitt posetionsspel och lägger sig/sitter på knäna innan skotten kommer, därför gör alla mål högt på han.
Rubin kommer aldrig bli en bra SHL målvakt så länge han inte gör om sin spelstil totalt, låter hårt o säga men de är sanningen.
Mattsson fick göra de och det blev bättre efter de.
positionsspel*
Henriksson före Patrik Carlsson fattar jag inte alls.
Den förstnämnde har ju inte visat något på länge, Carlsson större register.
Henriksson före Purre, där den sistnämnde har två år kvar på sitt kontrakt. Märkligt, då Purre inte har varit sämre än Henriksson. I mitt tycke.
Max Véronneau kommer spela i NHL nästa säsong, hans målskytte är något utöver de vanliga. Kommer ösa in ännu mer mål i NHL.
Ösa in mål i NHL? Nja. Men han kommer göra en hel del.
Han har skyttet du behöver I NHL
Vi får väl se. Kan ju vara så att den europeiska hockeyn passar honom bättre. Har inte alls fått till det tidigare i vare sig NHL eller AHL.
UPPDAT: Niederbach vilar tydligen bara, ej sjuk.
Gillar faktiskt hur Frölunda gör med målvaktsvalet denna säsong. Tidigare har man ju kört lite mer 50/50 ända fram till slutspelet och sen bestämt en etta när slutspelet börjat. Nu har man bestämt ettan 10 matcher innan slutspelet, tror det är bra faktiskt! Nu är det Tomkins som gäller, nu får han bygga upp sig. Man kan inte tänka att Rubin måste stå bara för tomkins kan bli skadad. Det får vi ju verkligen hoppas han inte blir. Och måste Rubin plötsligt hoppa in pga skada är det ju inte så att han kommer va kass bara för att han inte stått på ett tag, han är ju fortfarande en professionell målvakt som tränar varje dag. Blir ändå intressant nästa helg att se om Tomkins igen får stå båda matcherna back to back.
Idag kommer de bli en sån tråkig match, malmö pakerar bussen och kör på kontringar.
Se hur Frölunda hanterar detta
Så kan det bli, men pucken är både rund och platt. Idrotten är sällan logisk så det kan bli en öppen match. Vi får se.
Luleå gör 1-2 mot Växjö 59:53
Rögle förlora mot Brynäs
Typiskt. Dom hade väl några matcher i början på säsongen där dom hade startat dåligt och så vann dom väl 3-4 matcher där dom avgörs sista minuten.
Stor risk att vi får Färjestad i en kvart. Mardröm. De har hittat formen, har en spets inget annat lag har. Och nu en tränare som verkar få ordning på försvatsspelet.
Å nej. Gapjäveln. Blir match utan ljud idag.
Johan Thornberg som extra kommentator, tråkmåns. Han är inte direkt någon som gillar Frölunda.
Åh nej, Sören Persson en av domarna.
Då får Frölunda Max 2 powerplay under matchen.
Och minst ett bortdömt mål.
Sören Thornberg och PW… oddsen är emot ikväll ..
Aha.. Joel i PP1… fräsch. Fartfyllt. Kreativt
Norlider är så bedrövlig dålig, ta i för helvete!!
Oj vad svag Norlinder är nu..
Så sanslöst!! Vill han ens spela hockey, börja fan undra??
Nr 6. Suck alltså. Och PP1, vad fanken sysslar de med?
Tänk om powerplay 2 någon match fick starta först i powerplay? Joel ska inte spela powerplay, bränner åt helvete för många lägen. Men Joel gjorde mål i powerplay mot Växjö så Rönnbergs övertro på Joel fortsätter.
Härligt med pp1. Vi hade momentum i matchen sen sänkte pp1 oss totalt. Igen.
Tänk att det är så kravlöst på pp1.
Vi vet att vi måste bli bättre i PP säger man. Ändå samma PP1.
Bort med Joel ur PP1 och in med #75 så löser det sig.
Norlinder är väl värd en läktarplats bredvid Grönsäcken
Har Norlinder gjort en enda riktigt bra match i Frölunda denna säsong? #5-6 är nog det minst imponerande backparet I mannaminne. Varken offensivt eller defensivt bra.
Vad sades innan säsongen startade?
Utboxningar runt målburen skulle inte vara tillåtet, Sundström får crosschecking framör Malmö målet och Sören Persson ute och köper korv med bröd.
+1
så snyggt av simon
Murre petar in den
Öppen match och måååååål!!!
Gött, fortsätt så. Sänk Malmö grisarna
Nr 7 är så bra så man vill adoptera honom!
Älskar den kedjan skapar så mycket!!!
Gött
Märkligt, Thornberg skriker vilken räddning när Frölunda spelare skjuter mitt på Marmenlind i Malmö målet
Fortsätt så här o öka tempot
Helvete så dåligt
fan sysslar de med 1-2
Alla ser att det är 1-2.
Borgman ute och cyklar.
Stabilt lag vi har hahahahha
filip o jens fy fan vad kassa de är
Riktigt svagt
Vi somnar in. Inte ovanligt. Får inte hända på den här nivån.
Fan så trött man är på dessa enkla mål i arslet. Skandal så uselt
Herregud…
Joels formation är ju bara i egen zon. Bara en tidsfråga. 5 och 6 är mums.
Haha.. Joel glider hemåt och Friberg hänger inte med… med en riktig coach hade Joel bänkats med ett sådant beteende
Roger har väl aldrig bänkat någon, förutom en junior.
Det är direkt svagt, detta. Pinsamt.
Men filip och jens håller inte, sluta spela dessa två ihop
Flåt. Det är ju nr 10 som vägrar bryta passningen.
Fy fan, uselt Frölunda.
Nu gick det för Thornberg 2 gånger om.
Så jävla slappt uselt försvarsspel av Frölunda.
2 mål för Malmö på några få chanser.
Frölunda 1 mål må mängder av chanser
Effektivitet, rakt spel och målskyttar. Enkelt egentligen. Att spela runt kring sarg och leta lägen är betydligt svårare att göra mål genom..
Men Roger förstår inte det.
Ser inte matchen utan följer den via Raka Puckar och SHL:s hemsida.
Roger har kanske någon form av störning som inte kan förändra eller tänka om…
Kanske dags att syna vad Kristoffer Näslund egentligen är kapabel till, för vi har ju inte haft ett bra försvarsspel på många säsonger nu?
In med Rubin i kassen om vi vill vinna
Nej tack sämsta målvakten i SHL
Haha. Varför tror du man kapade kontraktet med slipsen? Rubin vill jag aldrig mer se i Frölunda.
Joel!! Dags att inta bänken idag , så här långt idag så har inget blivit rätt , långsamt o virrigt över hela plan
Plågsamt att vi kom till den dagen att Joel själv inte förstår att han inte hänger med.
Ja, är det någon som ska bänkas i Frölunda är det Joel. Men Roger kommer aldrig flytta på Joel, det måste komma från Joel själv. Tyvärr verkar insikten saknas hos Joel.
Har för mig Joel har sagt att den dagen han själv känner att han inte hänger med så är det slut. Nån bör påminna honom att den dagen är här….
Friberg och Joel är helt kass just nu. Ovanligt att se Friberg så här dålig. Kom nu inte med att han varit skadad för är man inte ok så spelar man inte.
Jens ska inte spela ett byte till, är verkligen helt fel ut de få byten han gjort.
De vann ju en match. Nu ska det sovas idag.
På Frölundas FB stod det: Två formstarka lag möts! Är vi formstarka??
Ingen koll.
Joel ska inte spela i en offensiv kedja.
Men Rönnberg är så jävla tjurskallig.
Sätt Joel med MRO och Lasu.
Och hur fan när Malmö gjort 1-1,varför skärper man inte till sig så. Nej istället paralyserade spelare i Frölunda
Tomkins är tyvärr en skugga av sitt forna jag. Skäpper returer på allt helt plötsligt.
Tragiskt att ge bort matchen på detta sätt
Känns som han hanterar en tvål just nu.
Jens Olsson. Herrejösses.
Jens Olsson ska inte få beträda isen mer. Osar osäkerhet så fort han närmar sig isen.
Joel håller inte längre. Tråkigt men tyvärr sant. Vad har hänt med Friberg? Totalt klappkass numera.
Så var det det där med att utnyttja sina chanser. Om Frölunda bränner 5 bra chanser och motståndarna gör mål på 1 så lär man inte gå långt i slutspelet.
SCROLLA upp för period 1-tankar.
Kan Frölunda sluta spela in Jens med olika backpar.
Låt han sitta på bänken tack, är så hopplöst helt lost
Bara ett mål upp. Lite rakare spel och skott i förstaläget så kommer man vända det här. Kedjan med Murre-Sundström-Lenc är väldigt spännande. Joel fortsätter att dominera tekningarna men i övrigt ett sänke. Ligger långt i från sin spelare i forecheck, missar bra målchanser.
Frölunda har flera kvalitetsspelare men har även mkt dead weight. Jens, Norlinder, Filip är så dåliga. Klara inte att freda runt eget mål och bidrar dessutom inte offensivt (kan varken driva puck, sätta bra första pass eller hota med skott från blå). Bättre coachen behövs av RR.
Undrar när Roger skall inse att vi inte klarar av att hantera den sortens presspel han vill ha. Det läcker bakåt något oerhört.
Ta hem laget och vänta på lägena. Då blir vi giftigare.
Du vet vad RR säger: ”Vi ska inte ändra något i vårt spel, bara göra det bättre!”
Ett av de mest korkade uttalanden jag hört…
Det är bara att vänta: på måndag kungörs det att man förlängt med Jens ”Franz Jaeger” Olsson
Vi ska inte spela Jens, Joel, Norlinder, Friberg eller någon av målvakterna? Haha! Blir lite tunt eller?
Kör på fyra backar resten 7&2 o 16&74 även trötta bättte än 5,6&10
74 har sänst underliggande siffrori hela frölunda.
Statistiskt ska frölunda spela mest med 5, 10 och 2.7 och ekbom med vem som helst.
Jätteskillnad på våra målvakter räddningsprocent när norlinder eller borgman spelar.
Slutsats: Om någon back skall plockad bort är det i första hand norlinder och i andra hand borgman. Ekbom skall in och jens in
Denna besinningslösa forecheck straffar oss vid båda målen. Suck.
Spelar med huvudet under armen som man brukar säga.
Precis. Som jag skrev ovan, man klarar inte av presspelet. Blir luckor och för långt mellan lagdelarna. Det är inte första gången heller.
Ja, det sades innan säsongen att det inte skulle forecheckas så högt och det har väl varit bättre men tycker att vi ibland är tillbaka i gamla synder. Jag hade också velat ha hem laget mer när vi leder.
Du behöver inte ens skriva någon periodanalys. Räcker att köra copy-paste match efter match. Nu väntar dessutom vår historiskt usla andraperiod. Kul.
Det ser nu ut som att det är inte bara offensiven som brister, det finns rejäla brister även defensivt. Likheten med föregående säsonger är tyvärr tydlig. Högstanivån är lite bättre i år men l övrigt är det samma problem som tidigare.
Roger behöver fundera ett varv över PP1, ytterligare en stund över Joels roll. Friberg går tyvärr inte alls att känna igen, har varit blek för länge nu för att det ska kännas bra.
Jens Olsson har inte varit bra på sistone, spelar väldigt lite. Antagligen behöver han spela mer för att vara bra för så här illa har det inte varit tidigare. Kanske in med en sjundeback som är mer jämn på få minuter, om det nu finns?
Helt ärligt är den någon här inne som tror att Frölunda överlever en kvartsfinal? Nej med detta spel som Frölunda visar är dom inte I närheten av möjligheten att vinna 4 matcher i en kvarstfinal!
Överskattade är förnamnet!
Nu stänger jag av skiten för här blir det en förlust garanterat!
Karl: Blir minst semifinal
Fann vad ironisk du är😂😂rakt ut i kvarten som vanligt , sedan är det dags att vända på lite Sten igen
Efter denna match så har vi tre av fyra kommande matcher borta. Växjö, Luleå och Rögle. Dagen innan Rögle, Djurgården hemma.
Tre poäng idag är ett måste.
Joel och Friberg har inte många rätt nu för tiden. Svaga defensivt och ofarliga framåt. Undrar hur mycket skadan hämmar Friberg. Han ser inte bra ut.
Om Ekbom är spelbar så sätt in honom istället för Norlinder. Nu får man sluta bjuda på målen.
Va I helvete är det för ett djävla lag vi har?????
Pissar ner sig så fort motståndaren ställer en enda liten fråga….
Förläng med ALLA bara, så löser det sig säkert.
NÄR skall Roger den enfaldige inse att laget är OERHÖRT sårbart? Ja visst fan…Bara vi jagar livet ur oss, och vinner corsi, morsi eller fan å hans moster DÅ är Roger nöjd
😄
+1
Det är fascinerande, man har nu i tre års tid vänt på varenda sten på norra halvklotet och ändå inte lyckats förbättra något taktiskt, man har förändrat genom att ta in delvis andra speltyper. Men faktum kvarstår… RR taktiska kunskaper o förmåga till förändring? Uttåg i kvart o det borde vara givet att han gjort sitt. För Frölunda vill väl vara en framgångsrik förening?
Välgörenhet.
Folin börjar slarva nu med
1-3
Ett höstlöv går in… Godnatt!
Jens inne igen vad händer???
Tomkins är ju bedrövlig just nu. Jisses.
Jösses så uselt. Ge dig nu Rönnberg, bara avgå.
10 inne o spelar igen. Bjuder på nästa korv med bröd. Vad håller du på med RR?! Usel coachning
nääpp alldeles för bitter för att orka med en sånhär match.
Haha.. och folk tror att detta laget skall kunna gå hela vägen i är…
Vad är det för fel med att spela rakt Roger och med RÄTT spelare? Joel fick starta 2a och spelade 1.5 min och tappade puck flera ggr.. ett jövla skämt!
Kan det bli sämre? Men MIF har maxflyt och är sjukt effektiva. Frölunda snurrar som vanligt utan att bli tillräckligt farliga. Och Tomkins?
Stabilt, Tomkins.
Malmö gör allt det Frölunda vägrar göra. Tät försvar. Satsar på snabba kontringar, snabbt in i zon och snabbt avslut.
Frölunda, spel bakom ryggen, piruetter, åker runt mål, skjuter inte direkt.
Det kan bara gå åt ett håll säger Roger….. jo vi vet!
För i helvete AGERA!
stolpe nära 1-4
Försvarsspelet är riktigt svagt. Om inte RR får gå efter ännu en svag vårsäsong är det illa.
Tomkins alltså. Numera ett såll
Förbaskat skönt att vi har en klassmålvakt i buren nästa säsong. Tomkins har gått ner sig fullständigt.
Kanske läge att byta målvakt…?!
redan byt målvakt
Okay…jag ser som sagt inte matchen…Tack!
Klokt beslut av Roger eller hur!!
Det är gjort… prickig slips ersätter randig slips
Näslund måste bort som back coach, detta har varit problem alla åren
Hela tränarstaben måste bort samt målvaktstränaren. Måste in nytt.
+1. Nu räcker det.
Hur bra är sållet Tomkins egentligen?? Verkar lite överreklamerad!!
Bänka Joel…..Han är bedrövligt lat trött och långsam
Va fan gör backarna? Roger måste visa att det inte är ok att spela på en skridsko.
Hur i helvete får jens olsson spela?????
Snälla sluta spela nummer 10, det är ju målchans varje byte
Vi stärker upp defensiven rejält inför nästa säsong. Inte.
Tomkins drog dessutom, intressant
Vad menar du?
Ej kvar på bänken, förbannad
Aha…kanske kan förstå honom som tvingas se vårt försvarsspel hela matcher…
Snart utvisning
Smart
Det måste bli med nån förädring går ju inte att hålla på så.
Kan vi inte ställa Åsa-Nisse Westberg i mål? Lär inte släppa in nåt med sin stora glappkäft
Käka puck som Wikegård hade sagt! 😃
Haha… han hade garanterat tuggat i sig pucken som mazarin
Nässén – mellanmjölkens mellanmjölk. Hade han inte haft charmiga Skärgårdens SK som moderklubb hade han varit utsparkad för längesen.
Riktigt dåligt av tomkins att han sticker till omklädningsrummet. Fyfan.
Ska garanterat bara kyla ner sig själv, då han är ordentligt missnöjd med sin match.
Väl bra att någon visar missnöje i bullerby-Frölunda…
RW varför? han byte ju ut sig själv. Är la bra moral att göra så?
Jag börjar undra hur det ser ut med kravbilden. Verkar som att alla ska få vara med. Inga bänkad, utan allt bara rullar på. Det är elitverksamhet detta, inte någon välgörenhet där alla ska dansa hand i hand och bli lyckliga.
Frölunda spelar ju bra stundtals. Men hur lyckas Lasu missa?
Vad i helvete sysslar Norlinder med, sämre back kan man inte hitta
Rönnberg i ett nötskal, det fanns ju nhl-potential i Norlinder… då måste han ju va bra
Frölundas största misstag att ta tillbaks han
Ja varför inte satsa på någon som kan stanna dessutom? Oavsett, Ekbom klasser bättre för stabilitet bakåt
PP1 får starta igen och visar än en gång hur man inte ska göra. Men för h-e Roger, har du inga krav alls?
Jag har sagt det i flera år: Roger är helt oduglig som matchcoach!
Bra att vi har en Rubin kassen nu!!
Vi saknar spets, så enkelt är det tyvärr.
Friberg, Lasu, Rosse, Lundqvist. Sundström. Visst de kämpar bra. Men men
Snälla vinn en närkamp… Malmö större bättre starkare. Vi vill bara ha semester och sluta bättre än 7a. Kravbilden i Frölunda är helt åt helvetet.
Allt är guld och gröna skogar. Alla får vara med.
Trubbigt och impotent. Böter sarghörn i vanlig ordning. Så jäkla trist att se.
Fortfarande ingen tomkins på bänken.
Vem bryr sig? Bra att någon visar att det inte är ok att vara nöjd
Visst är det bra att visa att man inte är nöjd men efter tag så tycker jag att man för ställa sig i båset och stötta. Eller?
Om han inte är skadad lär han vara tillbaka på bänken till tredje. Kanske behövde göra nummer två? 🙂
Haha. Kan vara så Pupule.
Riktigt usel match av vf igen ..utspelade av Malmö – chanslösa
Det finns 0 organiserat spel i Frölunda och ett passningsspel som är bedrövligt! Och helt ärligt har det sätt ut så hela säsongen!
Nej Rönnberg pojkar har tyvärr inget att hämta i år igen!
Och det ser tyvärr inte bättre ut vad det gjort dom 2 senaste säsongerna.
Bedrövligt över hela linjen!
Gud så intetsägande, död publik som vanligt. Ut i pausen o käka korv med er. Köp lite souvenirer o må bra.
Fyfan vilket tråkigt skitlag, att vi har kvar stora delar av de nästa säsong… herregud… Ingen offensiv kreativitet alls.
Alla spelar i systemet. Det är A och O. Sedan är corsin och en massa annan jävla statistik förnämlig. Allt är gött.
Bra att vi förlängde med Sjöström. Noll krav i hela föreningen.
Hur tusan skall laget klara av 3 mål till ikväll?
Spelet är ofantligt impotent just nu…
Sämsta perioden denn vinter?
Nej, det finns många perioder som varit lika svaga.
Smärtsamt att se dagens vf- så intetsägande och helt utan kämpaglöd – tragiskt
Fan Malmö kör över oss. Hemskt när man vill att säsongen skall vara över.
Vad fan gör Jens Olsson KVAR på isen?!
Frölunda är SHLs kamiliontlag.
Möter vi bra motstånd, spelar vi bra, möter vi de sämre ja då är vi riktigt dåliga
Det är något med vårt s k spelsystem som kväver all kreativitet. Alla ser likadana ut och spelar likadant. Vi älskar att vara vid sargerna och tar aldrig tidiga skott.
Vi måste börja spela annorlunda! Dra tillbaka laget, håll ihop det och försvara centrala delen av rinken och sedan gå på kontring.
Rogers presspel över hela banan, även ifall det modifierats lite, är sönderläst och omodernt samt ger motståndarna stora luckor så snart någon hamnar lite fel…
Vilket jävla skitlag. Förväntar mig inget annat än att hösäckarna rycker upp sig o vänder på detta.
Vi får invänta Lasse och förhoppningsvis Fantenberg och gå för guldet 2023. Vi har inga guldmålvakter och laget är alldeles för ojämnt och ineffektivt. Ett mirakel att vi trots allt har stor chans att bli topp 4 när stora delar av säsongen varit riktigt dåligt.
Guld 2023? Nej du. Vi har stora delar av laget kvar till nästa säsong. Hjälper inte med Lasse och eventuellt Fantenberg.
Mackan, nästa säsong finns med stor sannolikhet ingen Elmer, vem skall göra hans mål? Mmm… Precis.
Sant men ser inte Elmer som nån stjärna, se bara idag, han har inte gjort ett rätt….
Ja byt ut dig själv Joel och inse att du inte håller.
Vi är chanslösa mot Örebro och Färjestad i en kvartsfinal.
Växjö tror jag vi kan rå på.
Men går vi vidare väntar förnedring mot Rögle.
Det la vi ställer på benen nästa säsong kan vara ett lag för platserna 13-14. Ålderstiget, trött och med en taktik som inte funkar – tokforcheck och omställningar emot.
Ja, jag är negativ. Men att torska hemma mot Malmö en lördagkväll på detta vis är inte ok. Och vi har sett det förut.
Nej vi slår ut Färjestad, örebro.
Men lag som pakerar bussen klarar inte Frölunda av att spela mot.
Det är skillnaden
Örebro kan parkera bussen. Bara segrar som räknas i slutspelet. Allt annat betyder noll.
Örebro är väl SHL:s mest defensiova lag? Plus att de har en supermålvakt.
Tror inte det Björn, tyvärr. Det var en bra streak under OS men nu är man tillbaka i samma vårform man brukar ha. Kommer inte ha en chans mot något motstånd om man inte ändrar i PP1, det skulle kunna lyfta laget mer bättre utdelning/spel i PP. Elmer och Joel har inte i PP att göra överhuvudtaget.
Ja, man blir ledsen när man inser hur laget är komponerat även för nästa säsong.
SCROLLA upp för tankar om period 2.
Men herre jävlar vad dåligt det är !!! Efter denna säsong så måste Sjöström, Rönnberg, Burra o Näsa ,plus halva truppen som består av överbetalt dödkött : Det är att vända på varenda sten 🪨 : nu vet jag att hela kåren här inne av åsikten att alla ska få vara med , kommer med en massa åsikter , skit i det och vakna upp istället , dags att inse att det måste storstädas i föreningen innan det är försent
Snart slutspel, man slåss om en topp topplacering, man jagar en CHL plats på hemmaplan och det här är vad man presterar.
Underkänt är ett glädjebetyg. Börjar ifrågasätta RRs förmåga alltmer. Dags för nytt blod, nya idéer. Även dags för en del spelare att tacka för sig.
Satsa på en blandning av egna talanger och värva toppspelare. Skippa dessa sk oslipade diamanter som Norlinder och Johansson som snarare är kattguld.
Johansson förlängde för inte så länge sedan. Han var på väg upp ett tag, men har efter det dalat.
Tycker filip bara blev sämre efter han krita på nya avtalet.
Norlinder har väl vare sig denna eller förra säsongen gjort ett gediget intryck som back? Snarare tvärtom, begriper inte varför man tog emot honom när de väl skickade hem honom från Kanada.
Roger har inget mer att komma med till Frölunda för utveckling och därmed vara ett
Topplag i SHL
Finns inget som tyder på att vi gör två mål och ta detta vidare.
Solklar förlust idag tyvärr, så synd när vi hade chansen haka på toppen och till och med slås för första placeringen när Rögle förlora idag
Hade inte funnits någon chans att komma tvåa ändå, trots tre poäng idag. Växjö borta tisdag, Luleå borta torsdag och Rögle borta söndag. Vinster där? Oerhört svårt.
Allt går om du har flow
Det märks att 13 spelare behöver nya kontrakt för att förlänga, motivationen är inte på topp, kan bli ödesdigert för Frölunda
Sättet man spelar på måste göras om. Att man gjorde små ändringar till den här säsongen har inte ändrat något nämnvärt. Det är ineffektivt, och slår väl ut i för få matcher. Det ser ju alla, men Roger vidhåller vid hur man vill spela. Men om det inte är framgångsrikt så behöver man sätta sig vid ritbordet. Det håller inte att pendla så ofantligt mycket i prestation. Men för all del, fortsätt köra huvudet i sanden, köra på samma sätt och förvänta er ett annat resultat. Det här är inte acceptabelt för vad som förväntas vara ett lag som skall vara med och slåss om de ädlaste av medaljer säsong efter säsong. Vad fasiken har Burström ritat upp för anfallsspel? Vilken stabilitet har Näsan gett försvaret? Är sätter man vill spela anfall/försvar på för dåligt eller är spelarna för dåliga? Eller en kombination? Man kan inte hålla kvar i ett spelsätt som fungerar 30% av gångerna.
Snacket om att ”Joel har sagt att han slutar när han känner att han inte bidrar längre”…. Det är Roger som avgör med speltid hur mycket Joel ”känner”… just nu känner Joel att han är Zetterberg i Detroit.
Roger MÅSTE börja coacha efter prestation och inte efter namn..
Jag tror vi gör 2-3, sen kör han på med Joel, Friberg mfl sista 3 minuterna…
Joel Nässén Friberg…. Vad är det för jävla skit. Vi ska jaga mål. Bänka dom!
Haha.. och ett byte efter det skickar han in Joel och Friberg igen.. jössses!!!
Vf spelar av tredje – känns nöjda
Marmelinds flyt finns verkligen inte
Nu har Roger verkligen en chans att visa att han kan coacha! Spela de hetaste spelarna!
luktar 1-4 mål nu
Vi får press i anfallszon. Sätter in Joel/Friberg/Nässén. Roger är ju oduglig.
luktar 1-4 mål nu, när vi har så många chanser o göra mål, snart kontring o mål
Joel indriver kör minst vart 3e byte nu.. är ju helt sjukt!!!
Det är ett skäl till att det går åt pipsvängen.
Blir trång på bänken och få på plan om vi ska bänka alla som underpresterar hela tiden , det tråkiga i kråksången är att det är mer eller mindre samma spelare varenda match som är bara kassa , och merparten av dom så har Herr Sjöberg förlängt med med , både ett år och längre kontrakt: måste vara av sentimental själ , för det kan inte vara av prestationer :Dags att entlediga Sjöström och resten av ledarstaben
Sjöström har ju precis fått förlängt kontrakt? Men jag håller med i sak, åker man i kvarten i år igen så bör åtminstone Roger hänga löst.
Glöm inte att han nu värvat två HA backar till nästa år istället för att invänta antingen Bengtsson och fantenberg!
Blir trång på bänken och få på plan om vi ska bänka alla som underpresterar hela tiden , det tråkiga i kråksången är att det är mer eller mindre samma spelare varenda match som är bara kassa , och merparten av dom så har Herr Sjöberg förlängt med med , både ett år och längre kontrakt: måste vara av sentimental själ , för det kan inte vara av prestationer :Dags att entlediga Sjöström och resten av ledarstaben ….
Så nu var krutet brännt för denna period.
Dom tre utedassen spelas konsekvent. Underbar coachning av Tichonov Rönnberg.
Faktiskt väldigt anmärkningsvärt! HL måste bara fråga Rönnberg om detta. Fråga även om Roger vill vinna och agerar utifrån lagets bästa?
Roger spelar på gamla meriter, han är helt värdelös. Helt impotent. Bara att hoppas man missar topp4 o åker i kvart. Till slut måste man jaga Rönnberg o Co ur stan
+1, ju fortare desto bättre
För övrigt har vi mäktat med ett mål idag och då ett självmål av Malmö… Malmö har ribba, stolpe mm…
Vi är faktiskt inte ens nära idag.
Våran otroliga backcoach kosta oss denna förlusten återigen. Så jävla trött på Näslund som aldrig kan lära sig och få bort dessa jävla misstag.
Han har varit här så många år och Frölunda har haft samma problem varje år med dessa jävla backmisstag.
Så otroligt trött på denna backtränaren
O nej det är inte Rogers fel!!!
Vilket genidrag att sätta Lasu med Lasch och Söderblom. Lasu är INGET annat än en jävla fjärdecenter. Som att Leksand skulle sätta Jon Knuts mellan Veronneau och Hrivik, dvs. totalt hjärndött.
Är Malmö världens bästa ishockeylag? Låter så.
Marmenlind har just nu 95.45 i räddningsprocent…Känns det igen?
Ta målvakten när de återstår 3 minuter, snälla
3 min kvar, man jagar kvittering och sätter in Joel. Igen.
Vad fan är detta? Börjar bli förbannad på riktigt nu.
Smart coachning. Fniss.
Frölunda orkar inte stå upp mot Malmös tunga backar
Därför skall man spela annorlunda mot Malmö och inte spela sarghockey. Men Roger Är för tjurig för att ens förstå det.
Men Malmö vinner rättvist. Inget snack!
+1
Bra Elmer!!!
Vila han ett tag, varit helt under isen
Hahaha utedasset Lundqvist inne o jagar mål. Det säger allt. Så jävla lamt.
Frölundas trubbiga forwardssida, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Ingen lärdom har dragits av tidigare säsonger, där är både Roger och Sjöström skyldiga. De gubbarna har vi till 2025.
Ridå!
Snälla leman, fråga roger varför han spelar joel så otroligt mycket?
När han inte är alls bra just nu
Sjöström kolla rigtigt noga nu! Detta är konsekvenser av att Inte ta i målgörare i laget! Ett jävla transproterande av pucken utan o skills framåt! Så jävla ointressant att se på! ett lag så impoten framåt att förvalta chanserna!
Det blir respass på blankt papper i slutspelet om dom nu klara topp 6! Inte helt säkert om man tittar på matchern som är kvar!
Nej är jäkligt besviken att se skiten!
Helt ärligt önskar jag att ledarstaben och Frölunda går skilda vägar. Det finns ingen glädje eller behållning längre. Allting ska gå på fart och kraft, ingen finess alls. Så less på skiten!
Haha så intetsägande lag, lam publik, gå i lägg er!
Vad har publiken med det hela att göra?
Död hall…. Inte varit bra stämning på många herrans år
Då har du inte varit på någon match. Alternativt så har du hörselkåpor på dig. Stämningen har varit bra, i många matcher.
Nä ren skit, räcker att se dom alkoholiserade vraken bland GG. Stående skämt i hockey-Sverige
Men det är av sekundär art. Det primära problemet är att spelet är ett haveri för tredje året i rad trots ”djupa” analyser. Det duger inte. Amatörmässig organisation
PP: Håller inte med dig. Ren skit? Inte alls. Tycker jag. Det har varit bra stämning. Besök en match 🙂
?????
Bra stämning trots ynka 9000. Spelarna borde däremot skämmas
+1
Fy fan sicken jävla värdelös insats🤮 Skäms! 🤮
Så bedrövligt dåligt, misstag kostar oss återigen och jens är inne på två mål. Han ska inte spela en jävla minut, va fan är de för coachning av Näslund!!!
Allt ser bra ut. Surret imorgon är på hög nivå. Vi är på rätt väg.
Det mest positiva var att Rubin höll nollan. Fattar inte varför han är så utfryst med tanke på hur bra han var när Tomkins var på OS.
Obegripligt. Precis som allt annat med Roger. Han lever i sin egen värld med sina egna sanningar.
Sin egen värld och sin egen inkompetens, detta måste få ett slut snarast
Tomkins agerar mycket osäkert numera, släpper returer på allt
Ja du Rönnberg!!! Du kan stå där i båset och skaka på huvudet din jävla pajas , du måste vara ligans sämst match coach, en jävla pajas i kostym : man skäms ju för fan bara av att se skiten som det här laget presterar Rönnberg är nöjd i 15 första , han är ju för fan inkompetent
Ta det lugnt nu pojkar. Snart är vi av med Roger och hans barndomskompisar. Tre år går fort. Tre år med läxor, vända stenar och jobba i systemet.
Och ut i kvarten varje år. Om vi har tur och inte åker ur.
PP1 for president!
Glöm inte att PP1 var jättebra i September/Oktober, det är viktigare än att de misslyckats rejält därefter.
Calm the fuck down!
Den kommentaren kommer bli odödlig…
Pp1 är ju det största skämtet på år och dagar. Krav att Lasch ska leverera. Och gör han inte det SKA han inte spela nonstop i pp.
Ja du Rönnberg!!! Du kan stå där i båset och skaka på huvudet din jävla pajas , du måste vara ligans sämst match coach, en jävla pajas i kostym : man skäms ju för fan bara av att se skiten som det här laget presterar Rönnberg är nöjd i 15 första , han är ju för fan inkompetent …..
Ursäkta men ku…. va dålig match
Kicka näslund efter denna säsongen, Hans enda uppgift och sköter backarna.
För helvete det är så bedrövligt kasst!!!
Det räcker inte, inte han som konstant spelar urusla Joel bla… hela tränarstaben får ut.
Samma gamla surr från Rönnberg. Låter likadant hela tiden. Men då behöver ni ändra sättet att spela. Ha en plan B. Går inte att bara rulla på i samma hjulspår säsong efter säsong.
Jag är glad över att jag sket i matchen efter första. Det syntes tydligt att vi inte ville spela idag.
Var fan är Ekbom?! Han är väl redo nu efter skada, och kan OMÖJLIGT vara sämre än hösäckarna vi ställer på isen just nu.
Att Jens Olsson får speltid är den absolut största gåtan. Fullständig katastrof!
Jensa 4:31 -2 hur är det ens möjligt???
Jensa mot växjö 5:09 -1, kan de inte se vad problemet ligger???
Vad sägs om att spela Ekbom-Johansson i tredje backpar med Grönlund som sjunde back? Allt för att slippa 6 och 10…
6 och 10 är våra klart sämsta backar. Men 15 och 5 är inte långt efter. Och Borgmans spel ikväll var riktigt uselt. Hur fan kan våra backar vara så usla, gång på gång.
En sämst backcoach som heter Näslund
Borgman kan inte vara topp i varenda match. Sällan han är dålig.
Tyvärr vill jag inte se någon av Norlinder, Olsson på isen, kostar bara baklänges mål
Att se Roger och hans barndomskompisar missbehandla föreningen är så sjukt irriterande. Odugliga. Värdelösa. Men lojala. Jävla nepotism. Den har fått blåvitt på fall och är på väg att sänka även oss.
Likheter finnes, tyvärr. Men grundproblemet är att RR har sina gamla gubbar han inte vill skiljas från, Joel inberäknad. Det är farligt att ha samma tränare länge, om inte denne är osentimental i förhållande till sina spelare.
Nej, Tomkins skall inte ”GIVETVIS” ta 3-1… skott, 33CM upp. Kan ta den? Ja. Givetvis ska ta? Verkligen inte
Leman. Du får gärna lyfta frågan till Rönnberg vilket lag han helst vill möta i play-in? För det ser onekligen ut som vi kommer hamna under topp 6 i år igen.
Samma visa som förra året. Man kämpar så inåt helvete, men får inte ut något. Pressar och pressar och gör inga mål. Och när man pressar som man gör kommer man gå bort sig, det är naturligt. Då torskar man.
Nej, Roger du är inte fantastik, tredje året i rad du misslyckas rejält. Dags att ändra spelstil helt gå mot en smartare spelstil, inte alls samma presspel. Eller säga adjö!
Det smarta laget vann mot det hårt jobbande dumma.
Denna spelstil håller inte mot disciplinerade lag som spelar avvaktande på kontring. Det är uppenbart
+1
+1, bara adjö som gäller, packa väskorna och lämna
ANALYS ute sedan länge.
Denna match är lätt analyserad HL : bara att konstatera att det här var ett jävla bottennapp bland många andra denna säsong, denna säsong liknar mer och mer ett karbonpapper på dom senaste säsongerna : rakt ner i avgrunden
Skall man skratta eller gråta? Man har mött fyra bottenlag och bara vunnit mot Timrå! Nu har man Djurgården och Linköping kvar ger mig f-n på att man förlorar de också……. 🙄🙄🙄
Det ser exakt likadant ut varje match. Börjar skapligt, man för PP som totalt dödar all momentum. Sen börjar det runda spelet, nästan man tror att spelarna har bonusklausul på att vistas bakom motståndarnas mål.
RR fortsätter envist med ett spel som har varit sönderläst senaste tre säsongerna. Ett spel där motståndarna behöver bara krypa ihop och invänta Frölundamisstag som bara ökar för varje sekund som matchen lider och frustrationen ökar. Motståndarnas målvakt, oavsett vem det är, ser ut som en stjärnmålvakt från NHL. RR envisas med att spela samma PP1 uppställning. Jeols plats är orubblig (verkar som att det är viktigare för vissa att han vinner tekningar än att PP producerar).
Precis så.
Nej, skiter i att skriva nu, bättre att lugna ner mig och sova på eländet. God natt och nästa år är vi bättre
Nästa säsong blir inte mycket bättre. Vi har stora delar av laget kvar. Dessutom samma ledare. Samma spelidé.
Ja, alla har kontrakt till 2025. Blir gött detta.
Det raka, enkla spelet som vi hade ett tag? Det är bortblåst. Nu är vi återigen i hörnorna och där händer ingenting.
Problemen är samma som tidigare. Har övertag, men svårt att förvalta övertaget och göra mål. Saknas naturliga målskyttar.
Vilken prestige förlust för RR att få sparken till nästa säsong, han är ju Sveriges bästa coach enligt honom själv….
Precis, adjö, ta med dig dina polare
Joel är så otroligt jävla messig i intervjuer och han ska vara Kapten!!
Lyssna på Folin där har man lite krav o jävlaranamma https://www.youtube.com/watch?v=8ev6hppzAY8
Förlåt men är så otroligt trött på Joel, han är inte bra just nu och behöver vila lite matcher, se om han får tillbaks orken. För han hinner inte med tempot just nu och han är kapten han måste börja visa det att detta är fan inte okej. Börja agera skälla lite, hade hellre sett Folin som kapten, inga jävla bortförklaringar hela tiden.
Håller med. Joel är en spillra av den han en gång var. Att låta den sämste spelaren spela mest och i alla viktiga lägen och dessutom vara lagkapten, det sätter säkert sina spår i lagmoralen.
Håller med till 100% att Joel borde stå över ett par matcher , han hänger inte med alls längre i vad som sker på plan , långsam i tanke o i rörelsemönster , men Som kapten kan man ju önska att han kan/ ska säga i intervjuerna att jag som kapten och många fler med mig i laget borde fundera på vad vi gör ute på isen, men det har han väll aldrig gjort !! uppriktighet har väll aldrig varit hans starkaste sida : Nää Joel dags att stämpla ut och anta nya utmaningar i VF
”Många är mesiga”. 100% korrekt.
Ja han vågar ju såga sitt lag, men joel säger aldrig det. ”Jag tycker vi är bra blala men vi skanar det lilla sista och trycka ditt pucken” blblblbl
saknar*
Ser inte de svarta ögonen längre. Brinner inte på samma sätt.
Håller med Pupule! Joel har inte glöden och gnistan längre. Jag minns intervjuer efter förluster, när han såg ut att kunna explodera! Nu för tiden är det mest floskler…
Dit*
Vad har hänt med Edvinsson. En sån jätte han var innan skadan och J-VM. Nu borde han sitta på läktaren
Såg presskonferensen efter matchen precis. Ställde inte journalisterna på plats några frågor till RR eller ville dom inte visa? Är väl första gången i så fall.
Är ju samma två stackare som tvingas ställa frågor till Bagdad Bob.
Blir ju oerhört tråkigt när ingen ställer lite jobbiga frågor till honom. Frågor:
Varför får Jens Olsson speltid utan att ha ett rätt?
Varför står Tomkins varje match när han utstrålar osäkerhet?
Varför lämnade Tomkins båset när han blev utbytt?
Är det dags att begrava ett uruselt PP1?
Tycker faktiskt Leman och Rylander är bra på att ställa RR mot väggen med sina frågor. Men det är ju tyvärr alltid liknande svar från Rönnberg oavsett fråga. Och oftast på ett sätt som får honom att låta högfärdig. Det får han tvätta bort.
Släpp inte in Jens Olsson på isen igen, orsak till två mål bakåt, sen måste man ju undra vad Patrik Carlsson har gjort mot Rönnberg ? Finns väl ändå några andra som borde bänkas före honom
Han kanske måste bättre på snacket vid kaffemaskinen.