► Frölundas lördagsprestation: underkänd.
► Till och med förbryllande dålig.
Brynäs gjorde 4–1 på Frölunda som lämnade walk over från start.
– Prestationen är katastrof, sa Christian Folin.
Ansvaret på honom och spelarna. Inte tränarstaben.
–––––
Glöm inte den fina dealen som Glenn Ullevi erbjuder er prenumeranter:
Tio procents rabatt på notan.
Varje gång, oavsett om Frölunda spelar eller inte.
Koden: KALLIOS KLUBBA.
–––––
EFTER BARA 4.11 fick Hannes Björninen stå alldeles fri framför Lasse Johansson och peta in 1–0. Efter 8.10 kom 2–0, enkelt mål – tekningsvinst och kanonskott av Niklas Friman.
Då ska ni veta att redan före 1–0 så hade Brynäs haft två stora chanser.
I princip var det här avgjort efter 20 minuters hockey, Frölunda kändes aldrig bra nog för en comeback likt den i Ängelholm förra helgen.
Hatten av för Brynäs som kom ut och spelade hårt, rejält, snabbt och enkelt (belönades med ett skutt upp över skräckstrecket, gick förbi HV71 i tabellen).
Vad Frölunda pysslade med vet jag inte. Segt som sirap, passivt som en blyg tonårskille på sin första skoldans. Knappt en närkampsvinst, knappt en vunnen lös puck.
– Prestationen är katastrof, tycker jag. Vi är inte redo från start, ligger kvar på hotellet och sover. Det ska inte få hända den här tiden på året, sa återvändande backen Christian Folin till C More.
Rakt och tydligt. Som det ska. Ansvaret för den här svaga insatsen faller helt på spelarna. Professionella män ska inte behöva en tränare som gör dem förberedda när pucken släpps.
Inte heller kan Frölunda skylla på den långa frånvarolistan. Det lag Roger Rönnberg ställde på isen i Gävle ska kunna sitta ihop så mycket bättre, ha ett så mycket starkare försvarsspel, agera så mycket rejälare.
Sedan kan man förlora ändå.
Men så här får det faktiskt inte se ut.
Det torde oroa spelare, ledare och supportrar att det ändå gjorde det.
– Vi får åka härifrån med svansen mellan benen, ledigt i morgon, jobba vidare, sa Folin.
Frölunda hade behövt en toppmålvakt som stod på huvudet, möjligen hade en sådan prestation kunnat hålla laget kvar till dess att utespelarna förstod att det var match. Lasse Johansson tog dock inget extra, hade sedan lite otur när Nick Olesen tog ner hans rensning och sköt 3–0 (25.31).
Oj, oj! Vilken tavla 🖼️ pic.twitter.com/f9CvJFgZ1G
— TV4 Hockey (@TV4_Hockey) February 25, 2023
Filip Hasas PP-mål (hans första i SHL) gav 1–3 (28.13) och litet hopp, då ställde Frölunda till det i nästa PP, Brynäs fixade friläge, straff och mål.
Hannes Björninen med en isare för 4–1, det såg retfullt enkelt ut.
Talande för den här lördagsmatchen.
Visst försökte Frölunda sedan, Nicklas Lasu och Patrik Carlsson med några bra prestationer, Jere Innala med sedvanligt fin klubbteknik och sedvanligt svaga skott, men totalt stängde Brynäs matchen utan problem.
Man vann den i period 1. Körde på cruise control sedan.
– Vi försöker men det är uddlöst, medgav Folin.
Frölundas seger kom i Timrå där Malmö vände 0–2 till 6–3, på lördagskvällen får Folin och laget hålla tummarna för Skellefteå mot Leksand och Färjestad mot Örebro.
Men en topp 6-plats kommer att kräva egna prestationer också. Närmast mot Skellefteå på tisdag. Det skulle inte skada att få in Jan Mursak och Ryan Lasch i spel då.
***
Oskar Kvist satsade vårdslöst mot Tom Nilsson, träffade i huvudtrakten, jag vågar närmast lova att någon av de randiga haft en ”femma på armen” om Nilsson legat kvar.
Det gjorde han inte.
Så blev det bara en tvåa på Kvist.
Det är inte bra, det här. Inte alls. Jag för resonemanget principiellt, inte på minsta vis ”Åh, så synd om Frölunda.” Hoppas alla förstår det.
Matchen, den slängde Frölunda bort helt av egen kraft.
***
Målen:
1–0 (4.11) Hannes Björninen (Palve, Rödin)
* Frölunda hängde inte alls med när Brynäs ställde om snabbt, Lasse Johansson räddade första skottet men hade ingen chans när Björninen fick stå alldeles ensam framför mål och raka in returen.
Brynäs har tagit ledningen hemma mot Frölunda 🚨 pic.twitter.com/N6ppyBkz1B
— TV4 Hockey (@TV4_Hockey) February 25, 2023
2–0 (8.10) Niklas Friman (Blomqvist)
* Tekning. Kanonskott. Mål.
3–0 (25.31) Nick Olesen
* Dråplig situation där Frölunda först kom fyra mot tre men inte fick ut mer än ett halvhygfligt Jere Innala-skott. Brynäs ställde om två mot en, Lasse Johansson var vaket ute för att bryta, ville spela bort pucken men Nick Olesen tog ner den på klubbskaftet, vände och satte trean i tom kasse trots dålig vinkel.
3–1 (28.13) Filip Hasa 5/4 (Innala, Greco)
* Skott där Erik Borg skymde bra. Hasas första SHL-mål.
Karriärens första SHL-mål för Hasa. #BIFFHC #SHL #twittpuck #ishockey #svsshl pic.twitter.com/SK1MCwb0gk
— SHL.se (@SHLse) February 25, 2023
4–1 (33.33) Hannes Björninen, straff 4/5
* Oskar Kvist åkte sig fri när Frölunda inte fick till sitt PP-spel, brynäsarens yviga amföring sänkte Filip Johansson, Kvist fick med sig straff som Björninen utnyttjade med en snabb isare förbi Lasse Johansson.
Fler än mig som tror detta var en läggmatch av Frölunda för spelet höll inte ens Division 4 klass
Tror du på fullaste allvar att det var en läggmatch?
Inte bara jag utan rätt många för såg du något som kunde antyda en coachning ? Frölundas sämsta match någonsin och jag har sett många genom åren
RR coachar ju aldrig
Vi har ju i flera år saknat ett vettigt spel och vårt passningsspel är ofta genant uselt.
Vi har ett gäng tränare som dödar all form av kreativitet och glädje kring laget. Varken spelarna eller vi fans tycker om det här.
Men inget händer. Den negativa spiralen bara fortsätter. Grauers nickedockor i styrelsen måste vakna och agera, annars åker vi ur nästa år.
Att se oss spela hockey är sorgligt. Hur är det möjligt att träna så mycket och vara så usla, att inte ens kunna slå en enkel pass.
Du är de negativaste supporter på denna sight👎Hur orkar du vara sådan?
Men han har ju rätt…
Haha får man inte vara negativ när det ser ut som piss eller? Fullt rimligt!
Dom tjänar 50 till 300 i månaden . Skulle jag som privatperson prestera på den nivån med den lönen som dom gjort ikväll så hade jag fått en enkelbiljett nånstans
Samtidigt, vilka förutsättningar har dom? Usla tränare, usla sportchefer, felbyggt trupp. Inte lätt att prestera under dessa villkor.
👎
Du har så rätt ! Lön efter prestation …..
Att skylla på spelarna gillar jag inte. Ansvaret ligger hos tränare och sportchef. Sportchefen ska bygga en välbalanserad trupp. Det är vi oerhört långt ifrån. Vi har nog den minst välbalanserade truppen i hela SHL.
Det åligger tränare att sätta ett spel som fungerar över hela planen. Det har de misslyckats med å det grövsta. De har haft flera år på sig, med handplockade spelare som varit i föreningen väldigt länge. Men ändå ser vi ut som om våra spelare aldrig sett varandra innan en match.
Att spelarna inte orkar spela utan ett fungerande spel i 50 omgångar är förståeligt. Ska vi vinna måste det till oändligt mycket eftersom vi ju inte har ett spel. Och ibland skiter det sig.
Men aldrig i helvete att jag skulle skylla på spelarna.
Om vi ska skylla på spelarna, varför har vi då något som kallas för ”ledare” i båset. Då kan i så fall spelarna styra upp allt själva, i varenda lag.
Tycker inte Joel är den ledaren, han ska se till att alla spelare ska vara med från start. De anser jag är en av kaptens roller i laget.
Joel hade aldrig sagt så i en intervju som Folin sa, finns inte på kartan.
Jag pratar om Rönnberg och Co.
Vilka är det som spelar? Spelarna eller tränarna?🤡
Spelarna spelar? Men ledarna har ett ansvar för hur man ska spela, vilka som ska spela under match samt när och hur ofta.
👎
”vettiga argument”. Höjer debatten till nya nivåer.
sÅ DU MENAR ATT SPELARNA INTE HAR NÅT ANSVAR ??
Som tur är försvinner Magic-Martin. Han är magisk eftersom han kan få vilken målvakt som helst att prestera dåligt.
Att det finns troll på twitter är en sak men att betala för en site o sen skriva inlägg som är extremt lågbegåvade är för mig en gåta nästan lika stor som vad Herr Lakers gör på denna sida…
Försökte du bevisa din egen tes just nu eller hade du faktiskt något att säga?
Att kalla folk för troll och lågbegåvade, är det så begåvat? Du har alltså inget att säga i sak, mer än att din självbild påminner om den Frölunda kom ut med i den matchen som diskuteras.
Hahah ja, vad gör egentligen HerrLakers här? Dagens enda vettiga kommentar
Gillar hockey? Vad gör du här?
👎
All heder till Tom som inte låg kvar på isen för att få en femma med sig. Samtidigt säger det en hel del, kanske är det därför vi ser förstärkningar i högre utsträckning, domarna dömer allt oftare efter konsekvens?
Domarna är dock inte ansvariga för Frölundas genomklappning. Usel insats, från början till slut. Inte många var bra idag. Nu kommer vi få betala priset för att Rönnberg gått på en uttalad förstamålvakt i Lasse, nu i spurten in mot slutspelet är han inte bra (utbytt mot Rögle) och då har man en andremålvakt utan vare sig förtroende eller självförtroende.
Har inte sett en enda Frölunda spelare ligga ner, ändå har andraé tacklat två spelare som åkt på knäskada Lasch & Mursak. Lasus säsong kunde med varit körd efter bentackling han fick.
All heder till Frölunda spelarna att alla står upp o inte ligger kvar på isen.
Tänker att om har SHLS dyraste keeper som ligger på 89 i rädfningsprocent och ett PP på 14 som dessutom släpper in flest mål i PP så ser det ut som det gör tyvärr. Inställningen från start är ju samma sjukdomsbild som dem gångna säsongerna och spelare har ju kommit och gått sen dess….
+1
Leman försvarar domarna i absurdum. Vågar inte kritisera de randiga för då får man inte vara med i journalistklubben
Brynäsaren yviga armföring, träffade i huvudtrakten.. omskrivningar för pinsamma helt felaktiga bedömningar. I Toms fall står domaren ett par meter bort med klar sikt i situationen. Finns bara 2 förklaringar att situationen inte leder till videobedömning och en femma på armen, inkompetens eller sympatier med Brynäs..
Men det vågar inga journalister nämna, det är inte en enskild match där Frölunda bedöms annorlunda än sina motståndare men journalistkåren blundar med idiotförklaringar som att det går fort i hockey
Med det sagt så hade vi antagligen förlorat ändå men med en femma vid Tom incidenten och en 2a med oss istf straff så hade vi haft en möjlighet
Ja, små marginaler är det. Trodde faktiskt först att man tog utvisning på Brynäs när domaren strax efter gav tecken för straff. Visst borde det varit 5 minuter på huvudtacklingen på Tom.
Men man förlorar ändå inte matchen där, man förlorar på en bedrövlig inställning. Alla linor, inklusive ”powerlinan” med MRO/Lasu/Purre gick in utan att tro på det. Möjligen att juniorerna var lite frejdigare, möjligen att Innala/Borg/Greco var lite skojigare att se. Men de ledande spelarna kom in med helt fel attityd, eller så är de inte bättre …
PG: Det är klubban som träffar ansiktet som sänker Filip så han tappar sin gubbe, visst innan är de armföring i huvudet. Här ser du.
.https://twitter.com/jimpan1988/status/1629513281185488896
Kan ändå inte släppa tanken på hur domarna slipper undan efter en omgång som denna…
Att i intervjuer ga att Shinnemins klubba är vårdslös, han träffar magen!!! Hur kan det bli matchstraff efter granskning, mitt förtroende faller fullständigt🤦♂️
Man får inte kritisera de stackars domarna. Lättkränkta som få, Dick Axelsson fick 75 000 i böter när han kallade dem Kalle Anka. Buhu…
Nu har Leksand vänt, bara en tidsfråga innan vi är nere på plats 9.
Pg läs vad Leman skriver innan du skriver
Det har jag gjort och citerar delar av hans text.
Leman fantastisk på många sätt men när det kommer till domares ansvar och kritik mot dessa så får han ett rött skynke och försvarar eller förminskar alla felbeslut på de mest konstiga sätt. Domarna är proffs och bör bedömas och kritiseras på samma sätt som spelare och ledare.
Ser framför mig i nån Gävletidning ” Frölundaspelare sågs dricka öl på O’Learys ” fredag kväll
Många av de äldre spelarna håller inte. Tänker på Joel och Kompis Loui. Lasse är lite väl fladrig av det jag såg men är fortfarande en av lagets bättre spelare. Främst max saknas med sin energi och har gjort att Frölunda tror att Joel fortfarande håller men som jag sa när han blev skadad. Joel och loui är så dåliga att de måste inse det själva. Folin behöver ha tydligare struktur annars hinner han inte med. Roger pratar mest om domarna eller att han inte får prata med dem. Kanske borde stänga in sig i ett rum och ta bort energitjuvar. svåra beslut behövs.
Då nämner du inte ens Patrik Carlsson, SHLs mest intetsägande spelare. Helvete, vad jag är trött på honom.
Hoppas han får sitta på läktaren tilsammans med Loui när Mursak & Friberg är tillbaks.
tillsammans*
Beror på att jag inte ser honom som en ledande spelare. Joel pratar med truppen efter matcherna när Roger sysslar med annat. pr8blemet är ju när det inte fungerar för Joel. då är det svårt att på allvar driva laget.
Carlsson , Spacek och Sundström var alla bänkade i slutet av förra säsongen. Endast den sämste är kvar.
Och spelar mest av alla.
Tror vilken tränare som helst hade kokat i en intervjuobjekt RR gjorde, kunde släckt Tom Nilsson karriär för all fram framtid den tacklingen.
Att man inte ens tittar på den när man tittar på bagatell saker i vissa matcher, förstår Rönnberg för en gång skull här men visst.. många gånger hans fokus behöver flyttas från domarna till annat under matcherna
Hör du andra tränare prata om det så ofta tycker? en stor energitjuv tror jag.
Normalt sett tycker jag som du vad det gäller var man ska rikta energin, men nu börjar det bli löjligt. Huvudtacklingen Tom åker på är så tydlig. Man måste ha förståelse för att Roger är irriterad? Inte så ofta Frölunda kommer undan med femmor jämfört med motsatsen just denna säsong.
Växsjö Fakers filmar återigen
Fakers fortsätter filma. Idag filma dem till sig en straff. Filmade till sig en femma o matchstraff på Shinnimin. Buuuuuuuu alla som ser hur Fakers Divers HC håller på begriper att dem tränar på att filma/förstärka grovt. Tre SM Guld under d3n gyllene filmandets historia. Buuuuuuuuuuuuuu Fakers borde haft fem utvisningar innan för vad dem gjorde mot Shinnimin.
Känns skönt att man valde att gå på dammatchen istället för att titta på, va det låter som, detta debaclet.
– Björk, efter sett tacklingen igen, att ”om” den tar i huvudet ska det vara en femma.
Haha vilket skämt till domare, att inte erkänna att de bedömer fel?
Sånt här agerande hade man gärna sett att SHL stänger av han, om han inte ens kan stå för att han bedömde fel fast han står & ser reprisen.
Tittar du inte på Växjö eller kollar på båda samtidigt Lakers ?
när Växjö är helt överlägsna brukar jag kolla andra matcher.
Det förklarar inte varför du var här så ofta förra säsongen?
Han har sympatier för alla lag.
Carlsson – Lasu – MRO
De gör tillsammans ett bra byte ikväll, utöver det är de bedrövliga… De är så dåliga åter igen denna lördag så att de tynger ner hela laget. De fastnar i eget zon och är helt ofarliga framåt. Totalt oacceptabelt för spelare av den kalibern och med den lönen att prestera såpass dåligt kväll efter kväll.
Ja, det stämmer med min bild.
+1
Genant dåligt. Samtidigt är inte laget bättre. Roger & Sjöström, VAKNA!! Gör något vettigt till nästa säsong
Inte en chans. Signa upp Max på 5 år istället, nån som iaf visar lite glöd
Han skrev nytt kontrakt i slutet på förra året till 2026…..
Lasu ska vara våran ledande spelare när Joel slutar 😂😂
Inte en chans. Signa upp Max på 5 år istället, nån som iaf visar lite glöd
Playin, here we come!
Playout menar du
Chanslösa mot ett av ligans i särklass tre sämsta lag.
Och så finns det de som drömmer om ett långt slutspel.
Jo, tjena.
Frölundaskeppet sjunker. Men tyvärr för långsamt för att några drastiska förändringar kommer att ske.
För många pösmunkar i styrelsen och stor inkompetens i den sportsliga ledni gen för att någon förändring skall ske.
Frölunda riskerar att bliva det nya Modo.
Trenden har varit negativ de senaste åren. Krävs obekväma beslut för att vända skutan på rätt köl.
Annars:
Hockeyallsvenskan, snart på en arena nära dig. ( Innan den rivs )
Då kan dom riva den…..
Hade stängt av när Brynäs satte straffen. Kollade highlights nu.
Enklaste straffmålet jag sett, en lös isare. Lasse?
Nej, all in på Dichow nu. Lasse har inte varit den vinnare vi trodde och hoppats på, ser inte att det plötligt skulle bli så mycket bättre efter 47 omgångar?
Där är jag helt överens med dig, Henrik. Hade varit bättre att spela in en ung målvakt. Vilken ung kille vill komma till Frölunda och få stå ett fåtal matcher? Vill en målvakt få utveckling så är ju knappast Frölunda top choice.
+1
Kolla in livetabellen gott folk. Nu är vi strax på playinplatserna.
Alla positiva är nöjda och glada
-Färjestad ledde med två mål mot Örebro.
Då föll laget ihop, släppte in tre mål på två minuter och Matt Tomkins byttes ut.
Målvakten var rasande och slog sönder reklamskylten bakom båset.
Detta kommer man ihåg i Frölunda också, när han bara åkte rakt ut & inte satte sig i båset.
herrejävlar, inte lite förbannad.
https://twitter.com/PatrikFredriks9/status/1629559295539920899
Känslor.
Stod redan 2-2 när han släppte in dom 3 snabba.
Får hoppas han var förbannad på sig själv, för 2 av dom var på hans konto.
Annars har han varit ganska bra faktiskt.
Finns det något annat SHL-lag över kvalstrecket som dyker såhär totalt ibland? Tror inte det. Måste tyda på en rejäl obalans nånstans. Kanske i form av att de äldre spelarna inte förmår få ihop det oftare än 1 gång/vecka, max. Sen behöver de vila/träna/rehab en vecka. Slutspel? Jo tjena.
Obalansen ligger i lagbygget.
Saknas på tok för många verktyg i verktygslådan.
Folin pratar ren strunt i GP, finns det inga bättre ledare i laget så förstår man varför det är ryggradslöst.
Hoppas Patrik Carlsson släpps av i mörkret längs någon landsväg så vi slipper se det eländet nåt mer på Västkusten
Nu ligger vi på sjätte plats.
Suck.
Men både Rögle och Leksand kommer att vara förbi oss när grundserien är slut.
Vi blir alltså åtta.
Jag tippade sjua vid säsongsstart.
Nöjd. Med mitt tips.
Men absolut inte med laget.
Tror du har fel, två hemma matcher med två vinster. Skiter hur de såg ut idag, men sämre match gör inte Frölunda.
Räcker inte att spela ”lite” bättre för att vinna. Brynäs är nere i botten. Det krävs betydligt insatser om vi ska kunna rå på andra lag.
bättre insatser*
Ta det lugnt. snart dyker medgångssupportrarna upp och meddelar att vi var trea för ett litet tag sedan (med fler matcher spelade, men det är inte relevant). Var är ni, goe Glenn och övriga?
Hahaha.. Ja, o hur framgångsrika vi är med Rönnberg… Läs: Var för 4 år sedan
De kommer bara in här vid vinst.
Vi har ju en högre upp i tråden som verkar nöjd…. (👎)
Såg matchen i efterhand, önskar jag inte gjort det. Så otroligt dåligt. Enda som va nått att se va Folins sågning.
Rönnberg säger i en intervju i Aftonbladet att domarna missade två huvudtacklingar. En på Nilsson var ju tydlig, men att även Lindbhom åkte på en. Någon som sett den? Stämmer det är det ju mer än en skandal av domarna.
Pissmatch idag med Frölunda helt under isen. Hoppas dom tar sig samman och skärpet till sig i kommande matcher.
Ja det var en solklar på Lindbohm också.
Men den brutlaste var på Tom när han håller på att släcka Toms hockeykärriär, så jävla onödig tackling.
brutalaste*
Det jävligast var ju också att fanskapet, i och för sig vanligt i Brynäs, slänger sig. Försökte väl få domarnas sympati!!
Hur länge vågar frölunda ha kvar denna ledarstab
Spelar ingen roll hur usla domarna är när vi spelar som en spann varm skit på cykelsemester på Bornholm. Var fan är yrkesstoltheten i det här sällsynt färglösa laget?
Precis så!
Hur många Abuse har Frölunda åkt på?, när domaren missar en solklar utvnisning som resulterar i att motståndarna gör mål på?
Tycker jag sett så många SHL spelare som skäller på domaren & det händer ingenting.
När Frölunda uppträder som ett anständigt hockeylag kan man gnälla på domaren. Börjar bli tjatigt……
Håller verkligen med. Frölunda spelar med huvudet under armen i 60 minuter men fokus är på domarna … Att Lasse var kass in the Kasse, att Rosse tillförde nada i återkomst, att förstalinan var otroligt svag, att Purre är på låg allsvensk nivå etc. Skit i det, jävla domare!
Ja adresserar man inte sina egna tillkortakommanden utan istället pekar finger åt andra så är man på djupt vatten. Förvisso står Frölunda redan på randen till avgrunden
GP:s 5 punkter från matchen måste vara hämtade är på planket 🙂
Tragiskt är det ord jag tänker på när jag ser Frölunda spela ….. man får lite hopp ibland tex mot Rögle men snabbt kommer verkligheten tillbaka. Fy fan va usla ….. fy fan va tråkig hockey de spelar match efter match. Det måste ske ändringar i tränarstaben till nästa säsong detta gäng har nått vägs ende för länge sedan
Extremt självgod förening där alla i ledande position ser till sig själva först, allt från styrelse till GM och vidare nedåt… RR vill bara ha ja-sägare runt sig…Robban drog, Lundskog drog, Pierre Johnsson ( succé nu i Skellefteå) fick inte chansen för han hade ju haft egna och starka åsikter…Ingen glädje på isen, bara robotar i ett kantigt spelsystem. Konsekvent vägran att värva ”skill” börjar kosta väldigt mycket nu, sjukt tråkigt och profil-löst lag tyvärr….
100+
+1
Märkligt att Joel som lagkapten inte brinner mer, är liksom snart över. Han borde ju vara extremt taggad varenda match de sista 8-10 matcherna han har kvar i sin karriär. Såg inget ledarskap eller reaktioner alls. Tycker det är anmärkningsvärt
Tror det beror på att han känner att han själv inte direkt bidrar.. svårt att skälla på andra när man inte får ut nått själv. Tyvärr
Tror Joel tröttnat på detta. Han har nog tappat tron på Rönnberg och kompani bakom bänken. Kanske en bidragande orsak till att han fått nog nu…..
Var är alla de så kallade riktiga supportrarna?
Dom som tycker det går så bra för Frölunda?
Dom som tycker Rönnberg är en sådan supercoach?
Var är dom ikväll?
De goa gubbarna är väl kanonfulla som vanligt, det ända som funkar när man ser på årets upplaga
Titta på Innala vid Brynäs 1-0 mål! Står och glider hem mot mål! Hade han åkt medfart kunde han räddat returmålet. Hur kan detta få fortgå när ingen tar ansvar hem???????
De två mest negativa sakerna med SHL säsongen 2022/ 2023
1. Domarnivån. Under all kritik för en liga som SHL.
2. Situationsrummet/ DN. Rena skämtet. Saknar tydliga riktlinjer.
+1, De två sakerna har förstört intresset för hockeyn, tyvärr.
Jag är en av dom som har trott på Frölunda under säsongen och jag har försökt vara positiv men t o m jag börjar tvivla. Ja, alla lag får skador men problemet i Frölundas fall är att det var på ”fel” spelare. Friberg, Folin, Borgman och Mursak har varit bäst, ( den korta perioden Borgman spelade efter axelskada, då var han en gigant) men sen har vi ingen bakom dom. Hade Lasch, Innala och Greco levererat på en högre nivå så hade skadorna inte spelat så stor roll. Men det har dom inte. Med facit i hand så är dessa nyförvärv inte den spetsen Frölunda tog in i somras det dom trodde sig få. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Samma med Sundström, hade Sjöström inte värvat honom och han hamnade i hv eller Växjö och levererat, hur tror ni snacket hade gått här? Anledningen till att jag var optimist och trodde på laget var spelet efter uppehållet i november. Lasse hade steppat upp, Friberg var grym, mursak hade satts in med Greco och Innala och den kedjan visade direkt att den kan bli bra, försvarspelet var väldigt bra osv. Vill minnas att Frölunda vann 8/10 matcher och sen började skador/sjukdomar komma.
Bara för att jag tror på laget så betyder det inte att jag inte ser bristerna. Klart som fan vi skulle behövt 1-2 målskyttar. En toppcenter skulle också behövas. Sen hade jag velat se ett varierande spel under matcherna, att man växlar mellan mycket ouckinnehav till en tajt defensiv och ibland en galen forecheck. Allt för att förvirra motståndarna. Bara för att jag inte sågar Frölunda och Rönnberg vid varje förlust så betyder det inte att jag är nöjd med hur det ser ut.
Oj, blev ett långt inlägg. Sorry. Men snacka om en ödesvecka veckan som kommer.
Ödesvecka?! Hur många ggr har det snackats om att kommande vecka blir viktig, ödesvecka bla, bla.
När ska gemene man fatta att den här föreningen kommer ingenvart förrän kursens styrs om och ballasten är dumpad. Ut med tränarstab och sportchef, ut med mediokra nollor som Carlsson, Grönlund, sluta värva överåriga spelare på långa kontrakt
Sektion S. Ja, det har sagts och skrivit ett par ggr om ödesvecka men denna veckan är verkligen det. Med ödesvecka så syftar jag på tabelläget. Tar man 6 pinnar första två matcherna så kan topp 6 nästan vara säkrat. Beroende på andra matcher givetvis. Och ja, möjligt att man behöver förändra bland ledare och spelare men det kan vi väl ta efter säsongen. Inget man kan göra åt just här och nu.
Väldigt mycket negativism här inne.
Två poäng till tredje plats och fyra hemmamatcher
kvar. Tror att vi hamnar topp 6 !
Den felaktigt dömda straffen och domarnas grova miss vid huvudtacklingen kan ha varit avgörande.