SMÅTT OCH GOTT
2026-06-15 16:27
SMÅTT OCH GOTT
2026-06-15 16:27 | Ingen NHL-oro i Frölunda 10

Snabba analysen – så tyckte jag om Frölunda–Malmö 2–1

Frölunda förlängningsvann (2–1) hemma mot Malmö på lördagskvällen.
 Här får ni snabba analysen. Söndag morgon har ni en krönika att sätta tänderna i.

33 Kommentarer

  1. Helt ok match. Malmö är kluriga att möta – håller ihop laget oerhört bra och starka fysiska.
    Som sagt finns inga lag längre som man per automatik bara kör över i SHL. Det tillhör svunna tider. Kul tycker i alla fall jag att ligan blivit så oerhört mycket bättre.

    • Viktig poäng du tar upp där om jämnheten i SHL, STM. Alla lag är såpass bra att de kan slå vilket SHL lag som helst vilken dag som helst.

  2. Ibland kommer ju upp artiklar om PW som den ”populära kommentatorn.. ”
    Vem/Vilka är det som gillar honom så mycket och hos vilka är han så populär…?
    Alltid skämskudde när han gör intervjuer, frågorna är så långa o krångliga så det blir pinsamt, märker ju att Roger kliar sig i huvvet
    Har använder superlativer som om det vore VM-Guld på G och att det var…näää

  3. Inget nytt under solen. Frölunda spelade en frejdig och kreativ offensiv under försäsongen och även början av grundserien, men nu, 4 matcher på raken har det sett precis lika trubbigt ut som man lärt känna Frölunda. Alla gubbar är inne i Frölundas system kan man säga, Roger har marinerat dom. Det är magiskt hur allt & alla blir trubbigare under Rogers ledning.

    • Precis så…
      Ingen nyhet att Rönnberg och Cos modell sedan länge är förlegat…
      Behövs nya röster och ledning för vidare utveckling, är så gott som bara samma åter igen…

  4. Inför denna veckan hade Ruotsalainen -7 och efter denna matchen -3. Starkt och otroligt viktigt för honom.

    • Ser ut som en klasspelare, känns som en bra värvning.
      Oron nu är väl att tredje och fjärdekedjan känns helt ofarliga. Thorell kom helt bort med en sämre omgivning.

      • Tycker Noah Hasa saknas enormt sen han blev skadad.
        Nässèn kan vi bara låna ut, händer absolut ingenting när han är på isen. Tycker inte ens hans skridskoåkning sticker ut denna säsongen.

        Wiktor kommer bidra det är man helt hundra på.
        Han har det mesta som en hockeyspelare behöver, speed, teknik och hans skott.

    • Spelar man med Edström – så får man en hel del över till anfallet. Serverar ju flera lägen till 25 och tar defensivt ansvar med 92. Linus W har försvunnit sen han fick en annan center.

      • Precis är det Matte.
        Då kan Ruotsalainen fokusera på det han är duktig med, hans teknik och med pucken. Sen får man hoppas att hans målskytte lossnar, för han har ett riktigt bra skott.
        Som tyvärr han inte fått visat än.

  5. Tycker däremot att han är kul att lyssna på. Han har engagemang o har kul uttryck. Finns många andra som är betydligt sämre. O när det gäller kvällens match kan man ju önska lite mer effektiva o bättre skott , men det skapas iallafall chanser. Lite tidigt på sängen att klaga alltför mycket Tycker jag 😉

  6. Det kommer definitivt stå mellan Skellefteå & Färjestad under åtminstone seriespelet!
    Även om alla lagen numera slår alla huller om buller så är de två ändå en klass för sig. Jämnast, bredast och högst högsta nivå.

    Positivt att Frölunda ändå vinner igen trots att man inte övertygar och är åter fortsatt för trubbiga och ineffektiva…

  7. Intressant att Frölundaprodukten Ludvig Persson gör det så bra i Brynäs mål. Har vi missat en blivande stormålvakt som utbildats hos oss, likt vi missade Arvid Söderblom? 96% på 1,5 matcher spelade. Vi får se hur det blir över tid.

  8. Fortsätter Folin att delta i det offensiva som han gjorde idag kommer det bara vara en tidsfråga innan han plockar offensiva poäng

  9. Av denna matchen fick jag ingen känsla av att Stenberg står inför ett genombrott, osynlig i offensiven, fick drygt 12 min speltid, Öberg spelade mer, drygt 16, och såg väl ut som han brukar; rivig och jobbar men begränsat skridskoåkning och spelsinne.

    • Tror mer han hade mått bättre av att fått åka över spela AHL hockey och förbereda sig för de spelet där borta.

    • Som jag sagt tidigare tror jag inte han kommer bli något på SHL-nivå. Blir det inget på andra sidan Atlanten (vilket jag inte är så säker på att deg blir) så tror jag han blir en spelare för HA.

  10. Lite halv stökigt ikväll på puben (Kville Biljarden) med anledning av en just nu där pågående tema-afton (Oktober-fest) – för min del iaf.
    Bättre, att få komma hem och i stället kunna lyssna på Lemans snabbanalys i lugn och ro.
    Mera godis väntar imorgon bitti. 🙂

  11. Ja, vad skall man säga. Sitter på läktaren och är förbannad men samtidigt finns det positiva saker man gläds åt. Cederqvist ser riktigt bra ut och kommer bli nyttig. Ruotsalainen börjar se betydligt bättre ut. Normann bra ersättare för Lasse i kassen.
    Men likväl känns det mediokert

  12. Märks att Frölunda övat på försvar och passningar, men någon måste berätta att vackra passningar inte syns i målprotokollet.
    Hur som haver ett klart fall framåt, det kan bli bra.
    Mediakuben verkar fortfande vara svårbemästrad, även om det åtminstone gick att läsa utv. tiden idag.

Det går inte att kommentera detta inlägg

Prenumerera
För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.

Senaste nytt

Vi kommer fortfarande ses, kära läsare – bara inte lika ofta

► Det är den tiden på året igen. Sommar – med lite färre texter. ► Här får ni...

Fem frågetecken med Frölundakoppling – och snart är det måndag

► Vad händer med Lars Eller, John Klingberg och andra ex-frölundaiter med utgående kontrakt i NHL? ► Snart...

Frågor och svar om draften, om Stenberg – läs och haja mer …

► Så här fungerar NHL-draften; lite fråga/svar för den som är nyfiken. ► Så här tror jag om...
Senast kommenterat

God o varm sommar önskas till Leman och alla här inne!

Av KLH
2026-06-17 12:00

Ha en go sommar du med Henrik!

Av bertillundin
2026-06-17 11:09

Tack detsamma👍😀

Av Tommy Henningsson
2026-06-17 08:38

Till skillnad från Frölunda så höll du samma höga nivå hela säsongen.
Ha en bra sommar!

Av Claes Olsson
2026-06-17 07:47

Ha en bra sommar Leman o alla andra.

Av kaj_jarefjall
2026-06-17 07:29

Ha en skön sommar Leman, och alla andra här inne, prenumerationen fortsätter naturligvis över sommaren med.

Av R@Y
2026-06-17 07:03

Önskar en riktigt fin sommar! Tack för alla bra texter

Av Henke81
2026-06-17 00:20

Philp är väl inte klar än, va? Han vill nog helst bli kvar i Nordam.

Av Henrik Leman
2026-06-16 23:17

Glad midsommar och ha en trevlig sommar önskar jag alla här inne.

Av Ante
2026-06-16 22:27

Helt med jag också. 😀

Av Henrik Leman
2026-06-16 22:11

Absolut. Helt med. Min poäng var mer att pengar finns, vilket många verkar tro att det inte gör.
Sen respekt för att man försöker hålla ner lönerna

Av Christian
2026-06-16 21:40

Mysak till HV71. Philp till HV71.
Ändå relativt bra centervärvningar, sen skall ju HV få ihop det, vilket de fatalt misslyckats med de senaste säsongerna

Av Christian
2026-06-16 21:39

Klart att prenumerationen rullar på.
Du ska väl leva även på sommaren.
Trevlig "semester"
Som man brukar säga, den Svenska sommaren.... Bästa dagen på hela året.

Av hasse0101
2026-06-16 21:36

Ha en riktigt bra sommar, självklart betalar man året runt, väldigt billigt för så mycket information.

Av Bengan
2026-06-16 21:35

Mm, krävs nog något sådant.

Av Henrik Leman
2026-06-16 21:18

Tack för säsongens alla briljanta texter, tankar och intervjuer. Ha nu en Glad Midsommar och en skön (välbehövlig) semester. Syns framöver!

Av STM
2026-06-16 20:51

Tack för säsongen! Njutbart att läsa dina artiklar med grymma analyser. Självklart behåller jag prenumerationen under sommaren.
Trevlig sommar!

Av anders.emanuelson
2026-06-16 20:09

Glad midsommar och hoppas du får en fin sommar med lite ledighet. Tack för grymt bra texter och information om vårat favoritlag.

Av Jonas Wallin
2026-06-16 20:07

Önskar dig en glad midsommar och en skön sommar ! Prenumerationen rullar på som vanligt.

Av ToreL
2026-06-16 19:34

Önskar en härlig sommar till dig Leman!

Av LarsL
2026-06-16 19:13