onsdag, 25 maj, 2022
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde
  • Logga in
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • I kr/dag
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
  • Hockey
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • I kr/dag
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
Inga resultat
Visa alla resultat
RAKAPUCKAR.COM
Inga resultat
Visa alla resultat

Måndag morgon 220502 – ni ställer frågorna, jag försöker ge svaren

av Henrik Leman
3 veckor sedan
A A
92

► Måndag och ni vet vad som gäller, den som vill kan ställa frågor eller bara tycka till.
► Jag svarar så gott jag kan.
► Morning Mailbag, välkomna!

DET BLIR JU lite roligt det här, varje år. Många i Hockeysverige tycker om att läcka saker, när klubbarna till slut presenterar sina nyförvärv så är dessa kända sedan länge.

Som Frölunda i går med Pontus Johansson.

De lär komma som på ett pärlband nu, de nya, men kanske är det bara Lasse Johansson som tilldrar sig intresse nog för en pressträff.

Nå, Pontus Johansson, 20, har jag skrivit ett antal gånger om, han imponerade på mig i ett icke-fungerande Djurgården, bra spelskalle, bra skridskoåkning, sedan blev han skadad, försvann lite grand ur bild, så att säga.

-12 säger mig inget om Johanssons kvalitéer, Djurgården var ju ett haveri innan tränare och spelare – till sist även sportchef – byttes ut, det var liksom en självklarhet att ligga på minus under hösten.

ANNONS

Mürbecks Cykel & Hockey | Besök oss idag

Mürbecks Cykel & Hockey | Besök oss idag

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Bryggdelar.se - Sveriges största urval av bryggdelar?

Frölunda har studerat den 20-årige backen noga, hoppas att han ska få en utveckling likt Filip Johanssons snarare än Mattias Norlinders. Pontus Johansson är inte NHL-draftad, det kan vara en bra idé att satsa på sådana, mer lugn och ro, inte samma brådska.

Näst på tur att presenteras? Kanske någon av de andra backarna, ni ser truppen här bredvid.

***

Ludwig Persson lånas ut till Bik Karlskoga i allsvenskan, ansågs alltså inte mogen nog att utmana om en plats i Frölundas A-lag.

Spontant kan jag tycka det är synd.

Naturlig målskytt, en spelartyp som saknas.

Kunde han inte i början av säsongen fått chansen att visa att han inte räckte till i alla fall?

ANNONS

Boka ett snabbare expressbud med PEX

SF Pontona - Proffs på flytande konstruktioner av stål

Boka ett snabbare expressbud med PEX

SF Pontona - Proffs på flytande konstruktioner av stål

Boka ett snabbare expressbud med PEX

Säkert kan ett allsvenskt år vara bra för Persson (i Bik finns kompisen Åke Stakkestad), 03-anfallaren kommer draftas i sommar (tredje rundan?), sedan får vi väl se om och hur länge Frölunda har nytta av hisingskillen.

Lillebror Alfred, förresten, är född -07 och lovande back med många poäng för Frölundas U16 den gångna säsongen.

***

Fantastisk insats av det svenska U18-landslaget i går.

VM-guld, precis som 2019.

6–4 på ett USA som drev spel, ägde puck mycket (skotten 51–15!) men körde fast mot ett starkt svenskt försvar och en eminent målvakt i Hugo Hävelid (LHC) – som några gånger hade god hjälp av ribban. Hygglig säsong han haft ...

En helt okej säsong han har att se tillbaka på Hugo Hävelid. Wow. pic.twitter.com/IT6OtPQ01X

— Johan Nilsson (@911Johan) May 1, 2022

Hoppas ni såg finalen. Your loss, annars. Enastående hockeyunderhållning där Sverige hade spets och vasst PP. Det här är förresten årgången som ska spela stora JVM (U20) i Göteborg 2024.

Hej, besökare!
Det är viktigt att återkommande läsare betalar för sig.
Lättast är det med swish.
Tack för er förståelse.
RAKAPUCKAR.COM | SWISH

Bärande spelare i Sverige i övrigt, utöver målvakts-Hugo :

Mattias Hävelid, LHC (4+8, backen var tvåa i VM:s poängliga).
Jonathan Lekkerimäki, Djurgården (5+10, vinnaren).
Noah Östlund, Djurgården (4+6).
Liam Öhgren, Djurgården (3+6).

Men det där var förväntade ”wow-namn” i min skalle. Jag blev också imponerad av djurgårdsbacken Calle Odelius, rejäle LHC-centern Filip Bystedt och Rögles spännande anfallare Oskar Pettersson. Frölundas Otto Stenberg visade också klass – betänk att han är underårig (-05).

ANNONS

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

Elite Prospects | Hockeyplayers, Stats and Transactions

Fuktbehandling AB | kontroll av fukten med avfuktning och kyla på ett professionellt sätt.

***

HV71 fick ställa in firandet, stod på näsan rejält (2–7) hemma mot Björklöven. Match 6 först på onsdag (Umeå) – för måndag/tisdag har vi SM-finaler back-to-back. Färjestad–Luleå i kväll, Luleå–Färjestad tisdag. Mums.

***

Såg ni Elmer Söderbloms fräcka mål för hemmalandslaget i går? Lite Bobby Orr över honom, den som kan sin hockeyhistoria.

Elmer Söderblom 🚨 #TreKronor #LGRW
🎥 Viaplay pic.twitter.com/QyaTawzn1d

— SwehockeyGIFs (@swehockeygifs) May 1, 2022

ANNONS

Ullevi - Glenn Sportsbar

Ullevi - Glenn Sportsbar

Ullevi - Glenn Sportbar

Ullevi - Glenn Sportsbar

Ullevi - Glenn Sportsbar

***

Såg ni vad Calle Klingberg, Dan Tangnes & Co i EV Zug gjorde i går? Japp – skrev historia. Vände 0–3 till 4–3 i finalen mot Rikard Grönborgs ZSC Lions.

Första hockeylag i världen att göra det i en final sedan Toronto i NHL 1942.

Tror det är femte gången ett schweiziskt lag går från 0–3 till seger i slutspelet, men det har aldrig hänt i en final.

Andra titeln i rad för Zug.

Och på det här sättet.

Wow!

***

Okej, jag släpper det här till er nu. Morning Mailbag – kör hårt. Vågar jag gissa på att Johan Sundströms namn kommer nämnas …?

Den som missat kan läsa ikapp här.

Inga konstigheter alls, så här fungerar professionell idrott
► Att Johan Sundström och Frölunda går skilda vägar har vi räknat med ett tag. ► I dag kom uppgifter som säger att Linköping är intresserat. Säkert finns även andra SHL-klubbar som är nyfikna på göteborgaren. ► Lördag eftermiddag är det SM-final 1, jag tänkte följa den med krönikor här på sajten. Häng gärna med. NÄR JAG SATT […]
LÄS MER

 

 

Dela på FacebookDela på TwitterMejla
Nästa inlägg

Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna

Kommentarer 92

  1. J1 says:
    3 veckor sedan

    Hur ser du på chansen att Carl Klingbergs spelare Frölunda i höst?

    Svara
    • Danne says:
      3 veckor sedan

      Vore en dröm, men till synes är ju forwardssidan full. Iaf sett till kontrakt. OM man nu inte väljer att INTE flytta upp någon junior. Vilket är osannorligt.

      Tror inte man köper ut fler spelare nämligen. Kommer kosta för mycket och inte så Frölunda jobbar, normalt sett.

      Men saker kan ju hända. Spelare själva kan ju själva avstå fr kontraktet om dom nu vill vidare till annan klubb och VF går med på det.

      Något säger mig att det finns några fd spelare där ute som skulle kunna vara på väg ”hem”. Tänker då även Loui.

      Svara
    • MG says:
      3 veckor sedan

      Han har kontrakt över nästa säsong också. Men säsongen 23/24 borde han vara högaktuell när sådana som Mursak osv försvinner.

      Svara
      • Henrik Leman says:
        3 veckor sedan

        Ni svarar åt mig. ;) Men precis, Calle har kontrakt med Zug ett år till, allt kan förstås hända, folk köpas ut och så vidare, men jag ser här och nu inget som talar för att Zug och Klingberg ska bryta.

        Svara
  2. Danne says:
    3 veckor sedan

    Håller med om U-18 igår, älskar den hockeyn! Inte lika disciplinerat och uppstyrt som seniorhockey. Därav anledningen till att de flesta älskar att se J-VM varje vinter. Fantastiskt kul ishockey.

    Vad är din syn på forwardssidan kommande säsong? Som det ser ut nu. Innala, kul värvning. Men vad säger att inte även han kommer hamna i ”Rogersjukan” och bli en del av ”jobbet” och ”processen”? Som de flesta andra, som efter några veckors indoktrinering, lämnat sina egenskaper och blir en del av massan.
    Tror du Roger mfl kommer släppa lite på sina principer och börja bygga laget och spelet efter spelarmaterielet och inte tvärtom?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Allt det där med spelsystem och ”fastna i systemet” är en ju en smula överdrivet, jag vet att ni vet det också, men ändå … Frölunda håller ju i dag inte på och forecheckar så mycket hårdare än andra lag, till exempel. Men man dock alltid driva spel, ha sina långa anfall, och det gör ju att motståndarförsvaren är samlade, svåra att bryta ner.
      Det är ett problem.
      Detta sagt. är Jere Innala bra, är Jacob Nilsson bra (m.fl) – då skapar de chanser, då gör de mål.
      Frölunda hade samma sätt att spela hockey för några år sedan, Lehkonen gjorde mål ändå, Ante Johnsson gjorde mål ändå, för att nämna några.
      Till syvende og sidst kommer det ner till spelarnas skicklighet.

      Svara
      • Danne says:
        3 veckor sedan

        Jag håller med om att sättet Frölunda styr sina spelare och spelsystem är en aning överdrivet, dom borde släppa lite på bromsen och låta spelarna spela ut;-)
        Nej då, förstår vad du menar. Men håller verkligen inte med. Tycker de flesta spelarna ser mer el mindre likadana ut på isen och verkar vara skapta ur samma form. Lenc kom in som en frisk fläkt, tog egna initiativ, lite oslipad och irrationell på isen, efter en månad var han som vilken 3e linespelare som helst i SHL, åkte ner djupt, jagade puck, spelade längs sargen, tog jobbet hem. Bytte.
        För mig är det en hockey som dödar mitt intresse. Och gudarna skall veta att jag INTE är ensam. Tråkigt. Men många är överens om detta. Det kan vi inte blunda för.

        Svara
        • Henrik Leman says:
          3 veckor sedan

          Nej, jag håller med om Lenc på slutet, men hur mycket berodde det på att han kände sig styrd, hur mycket berodde det på att Luleå var så jäkla bra att Frölunda inte kom någon vart?
          Vad Frölunda saknar, tycker jag, är ju de här kvicka spelarna som kan bryta mönster, byta positioner, fantasi, give-and-go m.m. Med en svag Spacek, med en Mursak som inte är den spelaren, hur lätt var det för Lenc? Kan man undra. Vill mest poängtera att det finns mycket i den här säcken, om du förstår.

          Svara
  3. Rasmus says:
    3 veckor sedan

    Hur tror du det går för Östersunds IK i Allsvenskan till kommande säsong och har du någon spaning på en toppcenter till Frölunda?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Söker Frölunda en toppcenter? Oklart. Vet faktiskt inte vad som är på önskelistan, möjligt att den (om den ens finns) är en smula oskarp eftersom med X antal KHL-spelare på marknaden så kan det vara så att dyker det upp en spelare för bra att säga nej till, då kan det bli ett ”ja tack” även om den där listan egentligen säger ”spelare i annan position.”
      Långt svar, kanske omständligt. Men du förstår nog.
      Vad gäller Östersund, jag kan klubbens ekonomiska förutsättningar för dåligt för att uttala mig här. Men kanske är Uffe Dahlén intresserad när hans gäng gått upp? ;o)

      Svara
  4. Richard says:
    3 veckor sedan

    Några frågor till RR. Men mellanlandar gärna hos den eminenta HL.
    Nästan alla lag värvar spelare med bra skridskoåkning, arbetskapacitet så de kan sätta press, hur ser framtidens hockey ut, hur ska vi positionera oss så vi ff kan vara ett topplag?
    Vilka juniorer/unga spelare kommer att lyfta nästa år?
    Vad skiljer hans spelidé idag jämfört med när han var förbundskapten för Juniorerna?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Oj, det var mig en stor fråga, ”framtidens hockey.” Jättesvårt att svara på, Richard, SHL är i dag en så tajt liga, en defensivt så stark liga, att jag nog ser en något striktare regeltolkning som vägen fram mot något slags förändring snarare än att en tränare kommer in och vänder på allt.
      Sedan ska vi också minnas:
      Svensk hockey tappar ideligen sina bästa, sina tekniskt mest skickliga spelare, förut till NHL/AHL, KHL och NLA, nu i alla fall inte till KHL, och kanske kan det betyda något litet, litet.
      Av juniorerna trodde jag en del på Ludwig Persson, det var kanske naivt. Av de egna är både Hasa och Dower Nilsson bra centrar, det kommer de ju inte få vara i Frölunda, om de kan vara med och bråka om speltid som vingar … jag vet inte, faktiskt. Goda insatser i inhopp jag sett, men hur mycket får de spela?
      RR:s idé i dag och då är nog inte dramatiskt förändrad, mer att han fått anpassa sig lite till verkligheten. Det var väldigt mycket spelskickliga backar i början, driva spel, ta stora risker (minns Erik Gustafsson, till slut bänkad i slutspelet 2014), men över tid kom en förståelse för att man ibland behöver minimera risker för att vina.
      Fortsatt finns hårt arbete, sätt press, ge förtroende, spelarstyrt lag med som nycklar för RR, upplever jag.

      Svara
      • Peter F says:
        3 veckor sedan

        Tycker det är helt rätt att låna ut Ludvig P. Visst gör mycket poäng på J20 nivå. Men i SHL ser han mer valpig ut, försvinner långa stunder i matcherna. Liam D-N och Noah H ser mer sr redo ut. Båda är mer rejäla och mognare i sitt spel, bättre rustade i det fysiska spelet. Noah H är ju dessutom en tekare av rang (enligt swe stat).
        Jacob Peterson och Pontus Andreasson (tom div 1) började i Allsvenskan. Titta på deras utveckling.

        Svara
        • Henrik Leman says:
          3 veckor sedan

          Jag förstår inte, Ludwig P har knappt fått spela i SHL. Hur har du kunnat se detta du tar upp? Ytterst få chanser.
          Det kanske är rätt att låna ut, jag tänker inte tvärsäkert säga det är fel, absolut inte, men … dina reflektioner om valpighet förstår jag inte riktigt.
          Detta sagt behöver det verkligen inte vara fel att utvecklas i allsvenskan, inte på något sätt vill jag köra in på den vägen, tvärtom. Men jag trodde kanske att Ludwig skulle få en chans i augusti/september att visa vad han kan, därefter lånas ut om hans kvalitéer inte var goda nog. För ett lag som saknar en mängd av målskyttar så … trodde kanske mer på sådan taktik.

          Svara
          • GöranA says:
            3 veckor sedan

            Kan bara hålla med, konstigt att Ludwig inte ens fick chansen att visa upp sig.
            Nu ökar säkert risken att Ludwig aldrig kommer att representera Frölunda igen. Från Karlskoga till annan Shl-klubb, sedan nhl om allt går vägen.
            Men typiskt Frölunda att en utpräglad målskytt inte ens får chansen.

  5. VL says:
    3 veckor sedan

    Något nytt om backsidan? Är det fortfarande Fantenberg/Pilut som är de hetaste namnen där? Sitter lite och hoppas på att det ska börjas snacka om Oliwer Kaski eller Mikko Lehtonen, men känns spontant för dyra

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Att det snackas om vissa namn säger ju egentligen inget om vilka Frölunda egentligen är på. Enda jag vet är att Frölunda var med i matchen om Fantenberg, om man sedan vill betala mest, om man har andra spår, vad som är avgörande för Fantenberg när han gör sitt val … inte en aning.
      Vi vet så lite om vad som händer bakom kulisserna.
      Inte heller vet vi hur mycket dyrare vissa spelare är än andra. De som inte varit så länge i KHL (eller NHL) vill säkert till NLA först, nu finns plats för sex utlänningar per lag där.
      Värt att bära med sig.

      Svara
  6. Karl says:
    3 veckor sedan

    Känner att back sidan just nu lämnar ett stort frågetecken!
    Visst Borgman och folin är galet bra, men sedan känns det tyvärr väldigt blekt!
    P Johansson är tyvärr ingen större stjärna defensivt sätt, en okay back som det är nu. Grönlund är ingen start spelare anser jag.
    Sedan då 2 nya Allsvenska backar som skall förhoppningsvis leverera och en från ett bottenlag som man vet nada om.
    Visst en meriterad bra back skall in till, men varför känner jag att backsida känns sämmre och väldigt lotto som den ser ut nu?
    Trots allt Elliot spelade upp sig och Edvinssons var topp 3!
    Får verkligen hoppas dom landar in Fantenberg om han inte hamnar i alplandet!

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      När Frölunda inte värvar spelare från allsvenskan får Sjöström (och därmed Rönnberg) kritik för att man inte hittar något där ”som andra klubbar gör!”
      När Frölunda tar in från allsvenskan, då är det heller inte bra för att det ser för tunt ut.
      Inte helt lätt, va? ;o)
      Vad vet du förresten om Pontus J:s defensiv? Såg du hans 25 matcher i ett toksvagt Djurgården?
      När du tar in unga spelare är ju heller inte tanken att de är så mycket mer än ”okej/bra”, idén är ju att de kommer till ny klubb för att de kan utvecklas, för att de kan växa.
      Om Johansson blir en hit har jag ingen aning om (jag gillade dock det jag såg), men idén att komplettera flera starka backar med yngre, utvecklingsbara (och billigare!) tycker jag inte det är fel på.
      Sedan är det ju så här, truppen är inte färdig i september. Den lever till 15/2. Skulle Frölunda få in ännu en bra back före säsongsstart, då tycker jag verkligen backsidan ser god nog ut.
      Är du med?

      Svara
  7. Tobbe says:
    3 veckor sedan

    Tankar om denna artikel angående KHL-svenskar som valde att stanna i KHL efter invasionen (bland annat Lasse J).

    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/a79q4A/ska-khl-spelare-fa-representera-sverige-i-ishockey-vm-marcus-leifby

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Jag har skrivit om det där på Twitter några gånger, jag undrar verkligen hur det har känts för de svenskar som medvetet valt att vara kvar och därmed göra PR för Putin, låta sig avlönas av samma (ofta gas-)företag som gör kriget mot Ukraina möjligt.
      Det känns inte bra, så mycket kan man säga utan att ta i.

      Svara
      • oscar says:
        3 veckor sedan

        Enligt hockeysverige.se så skulle Mikko Lethonen få betala 20 miljoner i ersättning om han skulle bryta sitt kontrakt i SKA st. Petersburg så kanske var liknande för några av dom svenska spelarna? Dom kanske inte hade råd att åka hem vad än den moraliska kompassen pekade.

        Svara
        • Henrik Leman says:
          3 veckor sedan

          Absolut så. Den här frågan, som jag tidigare tagit upp, inte alls svart eller vit. Olika fall för olika individer.
          Det var förresten Iltalehti som hade storyn med Lehtonen. Hockeysverige gjorde re-rwrite

          Svara
        • Rasmus says:
          3 veckor sedan

          Samtidigt är frågan hur mycket Ryssland kan kräva in den skulden tänker jag? Förutsatt att spelaren aldrig mer spelar i Ryssland, vad ska de göra? Sen borde IIHF styra upp och helt enkelt ogiltigförklara kontrakten för de spelare som vill lämna Ryssland

          Svara
          • Henrik Leman says:
            3 veckor sedan

            Vad gäller kontrakt hade IIHF aldrig stoppat en spelare som sagt att ”jag bryter mitt KHL-kontrakt.”
            Han hade varit fri att spela i annan klubb.
            Däremot, om en KHL-klubb kräver spelare på 20 miljoner om …, svårt för IIHF att täcka alla sådana fall.
            Det jag menar i annat svar, frågan är inte svart och vit.

  8. Rasmus says:
    3 veckor sedan

    Inte en fråga, men en konstaterande.
    Jag tycker det bränner lite i en att Lasse, och andra eventuella namn som Fantenberg, har valt att stanna i Ryssland och spela färdigt säsongen. I slutändan handlar det om pengar, men ser man till uppoffringar som behövs göras för att stänga ute Ryssland, så är propagandakanalen KHL någonting som man borde lämnat direkt ändå. Jämför med Wallmark och Nordström som valde att åka hem trots stora ekonomiska förluster.

    Tar en fråga ändå. Borde de här spelarna få spela för Tre Kronor i VM?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Se svaret ovan. Vad gäller VM … jag tycker mer det är en fråga om personlig moral. Kunde Pia Sundhage stötta kommunismen med alla dess miljoner dödade, glatt uttala sig om att vilja träna Nordkorea och ändå vara högt uppskattad inom svensk fotboll, då förstår man att det nog inte är några problem för Tre Kronor att ta ut spelare som inte ansträngde sig för att lämna Putins Ryssland.
      För mig mer en personlig grej.
      Hur har det egentligen känts? Kan man undra.

      Svara
    • Rasmus says:
      3 veckor sedan

      Haha verkar som att jag och Tobbe hade samma funderingar, bara att Leifby tydligen hade skrivit om det först :-)

      Svara
      • Henrik Leman says:
        3 veckor sedan

        DN hade en lång text om detta för en vecka eller två sedan.

        Svara
        • Rasmus says:
          3 veckor sedan

          Ett ganska enkelt sätt att göra det är att göra som Finland och säga bygones be bygones över det som var den här säsongen (med tanke på eventuella straffpengar osv), men att spelare som väljer att spela nästa säsong inte kommer få spela för Finland.

          https://hockeynews.se/articles/24316/

          Svara
          • Henrik Leman says:
            3 veckor sedan

            Helt annan sak med NÄSTA säsong, Rasmus. Nästan ingen svensk spelare lär åka dit/åka tillbaka.
            Det intressanta var nu i vår.

  9. Henrik Leman says:
    3 veckor sedan

    TILLAGT: När jag skrev om Sundström i fredags glömde jag nämna att Niklas Rubin ska till Ässät.
    Blev så exalterad av den stora nyheten …
    Sorry.
    Nu när Mr Madhawk skrev om Rubin slog det mig att ”Ja, jävlar, ja,”
    Ni överlever väl. Men sorry ändå.

    Svara
  10. DD says:
    3 veckor sedan

    Så som jag tolkat dig anser du väl att utköpet av Sundström är bra? Affärer som dessa beskrivs ju ofta som att ett lag tar över ett kontrakt, men så är det väl inte? Antar att Sjöström sagt till Johan typ ”Johan, du är ingen bärande spelare i Frölunda 2022/2023. Om du går med på att köpas ut, får 2 mille i näven, så bryter vi kontraktet så är du fri att gå någon annanstans”. Det vill säga, Johan tar 2 mille i näven, en engångsutbetalning, sen skriver en annan klubb kontrakt med Johan och kanske kommer upp i samma lön som han hade i FHC totalt sett. Vad ska man ta in istället för Johan?

    Du har ju nämnt att det saknas en del kreativitet i laget. Söker Frölunda efter det tror du? Spelare som kan bryta mönster.

    Ett stort problem var ju PP efter den fina starten. Vad tycker du man ska göra där? Byta ut någon spelare? Något som man verkligen saknar är ju en riktigt PP QB. Självklart hade drömmen varit Tömmernes där så småningom. Tror du att Fantenberg skulle vara bra i en sån roll? Är hans offensiv tillräckligt bra? Satsar man kanske på Filip eller Borgman där till en början?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Jag tror absolut det är bra. Räknade ju med det hela tiden. Ingen överraskning. Inget konstigt.
      Bra för Frölunda.
      Bra för Sundström.
      Ibland blir det så här, behöver inte vara någons fel, men till slut måste lätt obekväma beslut fattas.
      Ja, Frölunda köper säkert ut Johan, kanske en tredjedel av resterande lön, kanske t.o.m. mer, en förhandlingssak, men sedan är han fri att ta ny anställning, ja.
      Med Jere Innala får man in en sådan spelare, med Jacob Nilsson får man också in det, tycker jag. Trodde lite på Ludwig Persson, men han bedömdes inte bra nog.
      Mer? Ja, vem vet?
      Kan hända något, gör säkert det.
      Men ingen kommer ”ersätta Johan”, tas en forward in är det för vad denne är bra på, inte för att ersätta någon tanken var att Johan skulle göra.
      Snacka höstens PP i maj känns lite överkurs … haha. Vet inte vad för back Frölunda tar in, men säkert är Borgman en het kandidat. Filip kan inte spela där om Lasch fortsatt ska styra, fel fattning på klubban.

      Svara
  11. Ken says:
    3 veckor sedan

    Kommer de som ska till Nordamerika etc träna med Frölunda under våren/ sommaren? Eller har de dragit hem för egen sommarträning.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Kör knappast med Frölunda, nej. Eget. Har ofta egna fystränare.

      Svara
  12. Robin_FHC says:
    3 veckor sedan

    Hej!

    Vilka KHL spelare tror du Leman Frölunda kollar extra på?

    Följdfråga, vilka KHL spelare överlag tror du kommer ”hem” till Shl?

    Och till sist, hur tänker du Henrik tillbringa din dag? :)

    Ha det gött!

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Oj, så svårt. Vet bara att man givetvis är med och kollar om det är möjligt med Fantenberg. I övrigt tror jag ögonen är väldigt öppna för vad som finns på marknaden.
      Kan inte säga vilka som kommer hem, men de som a) redan gjort en del pengar eller b) inte tar plats i NLA (Schweiz).
      Min dag: träna, svara på frågor, skriva mer, bl.a. final 2 i kväll.
      Ha det gôtt!

      Svara
  13. HL says:
    3 veckor sedan

    76 kg Pontus Johansson impar inte.
    Lasse Johansson fullföljde ju sitt KHL-avtal? Skall Frölunda värva en sån kille? Läs Leifbys krönika om de två spelarna som fullföljde sitt kontrakt i KHL som Putins nyttiga idioter, mellan vissa andra bröt sina avtal och åkte hem? Landslag eller klubblag…so what?

    Svara
    • GöranA says:
      3 veckor sedan

      Lätt att sitta på en fånig tidningsredaktion i Stockholm och tycka vad svenska ishockeyspelare utomlands skall göra. Leder inte till någonting.
      Varje enskild spelare har en unik situation med kontrakt mm.

      Är en viss skillnad på idrottsmänniskor och ambassadtjänstemän när kraven skall ställas på att ta aktiv del i världspolitiken.

      Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      HL: Vad vet du om 76 kilo Johansson?
      Frågan med utländska spelare i KHL ej så svartvit som en del vill göra gällande. Olika individer, olika fall.
      Detta sagt kan jag verkligen undra hur det känts att stanna och vara del i PR-maskineriet.

      Svara
      • HL says:
        3 veckor sedan

        Att det är en klen back fysiskt och att det är en enda stor chansning från Frölundas sida. Det är ganska många backar, särskilt yngre, som Frölunda värvat under de senaste 7-8 åren, som inte hållt måttet.

        Jo, frågan är tyvärr svartvit när det gäller svenska spelare i KHL. Läs Leifbys artikel.

        Svara
  14. GöranA says:
    3 veckor sedan

    Truppen till nästa år kommer säkert se bra ut. Bara att vänta och se.
    Eftersom jag inte kan påverka vilka spelare Frölunda kontrakterar så bryr jag mig väldigt lite just nu.
    När truppen är spikad då kan jag kommentera den.
    Men visst skulle en back som fantenberg vara mumma, den som lever får se.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Du har i princip truppen redan nu. Hade jag inte med den i den här texten? Back ska in, säkert någon forward. Sedan … kan vara stopp då. Men man vet aldrig.

      Svara
      • Henrik Leman says:
        3 veckor sedan

        Truppen finns i texten ovan, Göran. Du kan klicka upp den.

        Svara
        • GöranA says:
          3 veckor sedan

          Tack Leman.
          Truppen ser ok ut. So far so good.

          Målvakter- Ser bra ut.

          Backar – ser helst man löser ut Grönlund och in med två toppbackar. Varav en riktig speldosa.

          Forwards – Mycket gammal skåpmat. Där vet vi vad vi får. Och det räcker inte.

          Innala är en väldigt bra värvning som tidigare nämnts härinne.

          Men det behövs minst två toppklassforwards till. Som kan göra mål. Och gärna en tung forward, typ Rydal, Everberg. Om det skall bli en roligare nästa säsong.
          Gör plats för detta. Bryt kontrakt, låna ut.
          Men gör nåt.
          Annars blir det en helt ok säsong, och det kan ju inte vara Frölundas mål då man säger att man vill vinna.

          Svara
          • Henrik Leman says:
            3 veckor sedan

            Respekt för dina åsikter. Men så mycket tror jag inte kommer hända. En back, en forward. Till att börja med. Sedan lever ju trupperna till 15/2. Men vi får se. Vad vet väl jag? ;)

          • GöranA says:
            3 veckor sedan

            Jag tror inte heller att så mycket kommer att hända.
            Talade bara om vad som borde hända. I den bästa av världar.

  15. Acke says:
    3 veckor sedan

    Vore önskvärt att få in en toppcenter som kan teka. En stor anledning till att Lundqvist fått så mycket istid i PP och i andra viktiga skeden av matcherna är ju att han inte har någon som är i närheten av honom, tekningsmässigt.

    Ser man på statistiken för 2021/22 så har våra centrar med minst 100 tekningar följande siffror:

    Lundqvist: 61,54%
    Špaček: 48,49%
    Lasu: 47,93%
    (Sundström: 46,64%)
    Carlsson: 45,42%
    Friberg: 38,28%

    Skrattretande svagt, med tanke på vårt överflöd av renodlade centrar och de som kan spela på positionen.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Ja, medhåll, en skicklig tekare (center eller ej, viktigt med andra kvalitéer) hade Frölunda inte mått dåligt av.

      Svara
      • Hugo says:
        3 veckor sedan

        Lias Andersson.
        Hur går det för honom i Nordamerika?

        Svara
        • Henrik Leman says:
          3 veckor sedan

          Varit en del skadad, gjorde 20 NHL-matcher (1+1), totalt, rätt bra i AHL när han var nere en sväng, sex mål på fyra matcher. Osäker på hans framtid. Drömförvärv för HV71 nästa säsong om det blir SHL, men vill Lias verkligen hem?

          Svara
    • Acke says:
      3 veckor sedan

      Slutspelet, minst 30 tekningar:

      Lundqvist: 64,36%
      Carlsson: 46,96%
      Špaček: 44,30%
      Lasu: 42,86%
      Friberg: 21,88%

      Svara
    • Rasmus says:
      3 veckor sedan

      Å andra sidan är Joel bäst i Sverige på att teka, så att hans siffror sticker ut är ju inte så konstigt.

      Svara
      • Per says:
        3 veckor sedan

        Nej Joel är bra på att teka. Bevisligen. Dock oroar jag mig för övriga tekare. Imponerande svagt.

        Svara
  16. StephanW says:
    3 veckor sedan

    Är det inte dags att Joel tar pension. Han hinner inte med längre. Han hade gjort stor nytta i båset men har gjort sitt på isen.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Ni är många som är med på den snöbollen, ”hinner inte med.” Jag undrar lite över det där. Så är det ju inte. Alls. Tycker jag.
      Detta skrivet utan att på ngt vis göra Joel till en SHL-stjärna. Inte alls det jag menar. Men att han inte skulle ”hänga med” för att göra nytta i en arbetande kedja, så som fallet varit, det förstår jag inte.

      Svara
      • pupule says:
        3 veckor sedan

        Han skulle definitivt göra nytta i en renodlad arbetarkedja. Problemet är väl att han används som en offensiv stjärnspelare, vilket iofs inte är hans fel, men ändå. :)

        Svara
        • Henrik Leman says:
          3 veckor sedan

          Men det gör han ju inte, eller hur? I PP vinner han tek och står framför mål, man kan absolut tycka han borde bytas ut där, helt ok, men i det fallet har ju ”inte hänga med” ingen bäring.
          Ledande centrar är/var Spacek och Carlsson, om man tänker de mer offensiva, spelskickliga kedjorna. Sedan, eftersom RR vill ha den speldrivande, nötande med långa anfall-hockeyn, så kommer ju alltid starka spelare (Lundqvist, Friberg) få mkt speltid.

          Svara
      • Danne says:
        3 veckor sedan

        Fast HL, Joel har ju absolut inte använts som center i en ”arbetande kedja”. Det kan du väl ändå inte påstå?
        Joel har använts som en superstjärna, punkt! Spelat i ALLA viktiga skeenden i matcherna, PP, jakt på kvitteringar, när man tagit ut målvakterna, boxplay mm mm.
        Joel är INTE den spelaren som skall bära en ledande roll, definitivt inte som tänkt poänggörare.
        Sen är det självklart att han håller för en centerroll i en renodlad checkingline nästa år. Men, på bekostnad av en duktig junior? Nej, jag tror inte på det.
        Förstår inte alls hur folk kan försvara Joels insats utifrån den speltid han får. Jag tycker han gör laget sämre i många spelmoment under matcherna. Laget försvagas av hans bristande speluppfattning, tempo och oskicklighet.

        Joel är Joel, har alltid varit och gjort det han är bäst på! Men nu används han som att han vore Bäckström.

        Joel ÄR viktig för laget. Men, kan vara ännu viktigare från båset. Det är min bestämda uppfattning. Han hänger inte med. Inte i den roll Roger ger honom. Nästan sorgligt ibland att se hans agerande. Älskar honom. Men allt har sin tid. Även Joels.

        Men det är jag.

        Svara
        • Henrik Leman says:
          3 veckor sedan

          Jag respekterar men delar inte riktigt din uppfattning.
          Ja, man kan tycka att RR har för stort förtroende för Joel, samma med Lasch, oavsett dagsform ska stjärna/ledare spelas, och det kan man förstås diskutera, liksom man kan fundera på om det finns bättre alternativ än Joel vad gäller att vinna offensiva tek och ha bumperpositionen i PP.
          Absolut. Inget snack.
          Men Joel spelar ju inte i slutet av matcherna för att han är den mest tekniske, mest spelskicklige, det är ju så att i sex mot fem blir det ofta grôtigt, tryck på kassen, peta in returer, och då anses Joel ha en roll att fylla. Kunde lika gärna ha varit Tomas Holmström, om du förstår.
          Men det här att Joel har en ledande roll som poänggörare, drivande center i det fallet, det har ju inte stämt på många år.
          Sedan respekterar jag om någon vill diskutera huruvida det hade varit bättre att bryta med Joel, alltså för att göra nystart, låta andra kliva fram, kanske ge Lasu en större ledarroll et cetera. Sådant kan alltid funderas över. Tuffa frågor för GM/sportchef/tränare.

          Svara
          • Danne says:
            3 veckor sedan

            Att Joel skall ”böja framför mål och leta in puckar” är ju en god tanke, om det nu hade skett.
            Alla som förstår hockey ( du kan väldigt mycket) ser ju att det inte fungerar med Joel som ”bökare” längre. Blir statiskt, långsamt och orörligt och framförallt förutsägbart!
            Kul att vi tycker lite olika i frågan, gillar raka diskussionen:-)
            Men mitt sätt att se på det är att laget skulle vara betydligt bättre om Joel stod åt sidan vid PP, kvitteringsjakt mm.
            Kan garantera att Sunken hade levererat betydligt fler mål om han fick samma förtroende so. Joel fått i år.
            Har faktiskt, emellanåt, blivit smått löjligt hur Roger matchat Joel i vissa matcher. Helt osynlig under 56min, men ändå spela 3 minuter när man tagit ut målvakten. Match efter match när scenariot dykt upp.

            Börjar nästan undra vad Rogers agenda är. För ibland upplever jag inte att det är att vinna till vilket pris som helst. Vad han än säger. Laget före jaget, är en devis som brukar vara framgångsrik.

          • Henrik Leman says:
            3 veckor sedan

            Har inga som helst problem med att man vill spela andra spelare än Joel under kvitteringsjakt. Verkligen inte. Min poäng var mer att det inte riktigt var ett bevis på att han ses som en ledande offensiv spelare, givet hans roll.
            Men tomäjto, tomaato, kanske. :)

        • Conta says:
          3 veckor sedan

          Joel ihop med MRO och Lasu. Perfekt checking lina. Där kommer Joel bäst till sin rätt, där mest nytta för laget.
          Bort med Joel helt från poweplay, hans kedja får nöta i boxplay istället

          Svara
  17. Kalle Kula says:
    3 veckor sedan

    Har du några planer på att intervjua Erika Holst eller Kim Martin om hur de ser på lagbygget, målsättning på kort och lång sikt, hur Frölunda kan bidra till att utveckla svensk damhockey och rent allmänt hur de ser på den satsning på damhockey som klubben gör?

    P.S. Tryckfelsnisse har nog varit framme, tror att lillebror Alfred är född 07 och inte 97 D.S.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Haha … så klart det är -07.
      Ja, det är nog inte omöjligt när de är här.

      Svara
  18. Henrik Leman says:
    3 veckor sedan

    Nästa offentliggörande av Frölunda kom nyss:
    Lucas Nordsäter.
    Även detta visste ni ju.
    https://www.frolundahockey.com/article/7vsral2iy-24601/valkommen-lucas

    Svara
    • pupule says:
      3 veckor sedan

      Verkar vara en skön prick.

      Svara
  19. HL says:
    3 veckor sedan

    Ännu en ofattbar Frölundavärvning. Hört från SSK-håll att man inte fattar denna värvning. Frölunda kan ju heller aldrig hålla koll på fakta om spelarna…han är enligt SSKs hemsida 186 cm och väger 87 kg.
    Trist att värvningar läcker ut månader i förväg.
    Undrar hur många backar Frölunda skall låna ut under säsongen? :-)

    Svara
    • pupule says:
      3 veckor sedan

      Det blir ju svårt att klaga på faktakoll innan man kan väga/mäta själv. Nu har man tagit siffrorna från Elite Prospects. Svårt att ens säga vad som är korrekt…..

      Svara
      • HL says:
        3 veckor sedan

        Jag litar mer på SSKs hemsida än på Eliteprospects.

        Svara
        • HL says:
          3 veckor sedan

          Enligt Frölunda är exempelvis Lasch 170 cm och väger 74 kg. Detta stämmer inte. Har en gång i höstas emailat klubben och påpekat att man kan förvänta sig korrekt fakta om spelarna i presentationen, för det är i många fall felaktigheter/gamla siffror. De svarade inte ens. Man kan förvänta sig mer av en så stor klubb.

          Svara
          • pupule says:
            3 veckor sedan

            Min fråga blir då; hur vet du att Frölundas siffror inte stämmer?

  20. HL says:
    3 veckor sedan

    Det är ganska naturligt. Frölundas siffror är nästan alltid för ”små”. Det gäller särskilt de yngre spelarna som ju blir större med tiden och växer och tränar till sig. Frölunda justerade faktiskt upp siffrorna för ett antal spelare någon gång efter jul…samtliga siffror höjdes särskilt avseende vikt såklart. Detta gjorde man alltså under säsongen och det var såpass stora höjningar att dessa knappast kommit till under några månader efter jul:-).

    Et annat exempel var Christian Folin som skall väga ca 97, men under hela hösten enligt Frölunda vägde 85 har jag för mig.

    Svara
    • pupule says:
      3 veckor sedan

      Med andra ord så har du ingen konkret fakta på att Frölundas siffror om Lasch är fel, utan du höftar om vad du tror. Det var ungefär det jag väntade mig. Vi är klara här. :)

      Svara
      • HL says:
        3 veckor sedan

        Otroligt korkad kommentar. Eller tror att jag personligen vägt spelarna? Gå hem och lägg dig👎.

        Svara
  21. Manne says:
    3 veckor sedan

    Nordsäter kommer bli säsongens utropstecken, tror jag. Med rätt förutsättningar och speltid så..

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Har inte sett honom spela, men förutsätter att Sjöström & Co har koll och vet vad de vill med Lucas. Sedan får man som alltid se hur det blir. Men jag förvånas lite när så många är negativa redan innan Johansson, Nordsäter och Hasa fått vara med och spela lite.
      Intressant att du går lite emot strömmen här, Manne. :)

      Svara
    • pupule says:
      3 veckor sedan

      Det är ju ändå ett lagbygge det handlar om. Eftersom det inte är möjligt vare sig hierarkiskt eller ekonomiskt med för många stora namn så behöver man hitta guldkornen. Det är ju lite kul att så många vet redan nu hur det kommer att gå för dessa unga herrar. :)

      Svara
      • Manne says:
        3 veckor sedan

        Jag har sett Nordsäter mycket i Hockeyallsvenskan och det finns kapacitet, absolut. Sedan ska man ha klart för sig att han har spelat i Södertälje, ett lag som harvat nere i botten och som spelat med mycket nerver utanpå tröjorna. Framförallt under den senare delen av säsongen.

        Nu kommer han till oss, kommer träna på bra i sommar och bli smidigare framförallt. Då kan det bli bra, med de förutsättningar som ges. Bara hoppas att han får förtroende sedan när säsongen startar och inte bara får vara med sporadiskt.

        Svara
        • FBKmot torget says:
          3 veckor sedan

          Jag har sett honom 30 matcher i FBK!
          Som läget var då hade jag inte värvat honom! Men då var han oxå väldigt ung! Säkert en annan spelare idag!

          Svara
  22. Alexander says:
    3 veckor sedan

    Mrmadhawk spånar i deras podd om att en viss kungsbackason vid namn Simon Ryfors kan komma hem. Inte presterat något vidare I AHL och inte fått chansen i Tampa. Rögle ligger väl närmst tillhands OM han vänder hemåt. Fast med Sundström ut så kan ju Spacek spelas på en kant?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Ingen SHL-klubb med självaktning hade gjort annat än jublat om man fått chansen på Ryfors. Då hade man gjort plats. Men visst känns det väldigt svårt att se Ryfors någon annanstans än i Rögle?

      Svara
  23. JC says:
    3 veckor sedan

    Hur går det med det nya klubbmärket? Är det fortfarande ”utsatt” för finputsning? Finns det något planerat datum för offentliggörande av det slutgiltiga resultatet?

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Vet faktiskt inte om det ska presenteras igen efter ”putsning”, men planen var att gå över 1/8, i alla fall att det ska finnas som merch då. Om klubben gör bytet tidigare i sociala medier, på webbsajt, det vet jag faktiskt inte.

      Svara
  24. Fundersam says:
    3 veckor sedan

    Varför använder du dig av tre punkter efter meningar hela tiden Henke Leman? Typ så här…

    Förklara gärna det.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Det är ett skrivsätt som jag nog använder för ofta, som borde ransoneras. Alla har vi sådana saker vi blir blinda för, som man mår bra av att någon ser och säger till om.
      Generellt är det för att markera något underförstått, att det finns en humoristisk underton, att det inte ska tas fullt ut på allvar.

      Svara
  25. Acke says:
    3 veckor sedan

    Börjar luta mot att det kanske är lika bra att dra sig ur budkriget kring Fantenberg, lär kosta mer än det smakar. Vettigare att försöka få hem Moverare till en betydligt billigare peng och i samma veva locka tillbaka Lias Andersson.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Mycket tveksam till att Moverare vill hem, LA tror mycket på honom, han spelade regelbundet senare delen av grundserien. Lias mindre, men tveksamt även där, han är väl en drömvärvning mer för HV71?

      Svara
      • Acke says:
        3 veckor sedan

        Jo, Moverare har satt avtryck i Kings. Helt sant, men hoppas i alla fall att VF ger det ett försök; han har bara kontrakt över 21/22 i dagsläget.

        Moverares hemkomst skulle troligtvis sedan innebära att Andersson väljer oss framför HV71, trots ett marginellt sämre ekonomiskt bud. (Haha, här går jag förstås händelserna i förväg)

        Svara
  26. RW says:
    3 veckor sedan

    Kan inte Philip Larsen vara av intresse? Inte som PP back dock för han är rightare.

    Svara
    • Henrik Leman says:
      3 veckor sedan

      Skulle Philip vara intresserad så skulle säkert Frölunda (likt andra klubbar) vara det. Har dock ej fått sådana indikationer.

      Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SENASTE NYTT

Hockey

”Är man tillräckligt bra så kommer man dit man vill ändå”

25 maj, 2022
Han är mogen i snacket, rak och tydlig, Liam Dower Nilsson. I höst ska han in och ta plats i Frölunda.
Hockey

Dower Nilsson, 19, om att ta chansen i Frölunda: ”Jag backar inte”

24 maj, 2022
Spelar Simon Edvinsson JVM, eller har Detroit andra planer? Snack med förbundskaptenen Tomas Montén här. Foto: HOCKEYNEWS.SE (skärmdumpar)
Hockey

I augusti kommer ännu ett VM, men är alla stjärnorna med då?

23 maj, 2022
Två situationer jag jar funderingar om. Läs mer nedan.
Hockey

Här är två situationer som jag reagerade på – hade annan åsikt

23 maj, 2022
Hockey

Måndag morgon 220523 – ni ställer frågorna, jag försöker ge svaren

23 maj, 2022

Social Media

  • 2 383 fans
  • 1 521 följare
  • 251 följare
  • 1 858 följare

RAKAPUCKAR.COM PÅ TWITTER

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
4h 1529360685565726721

Joel Ratkovic Berndtsson är ännu en forwards-03:a som vill slå sig in i Frölunda.
Inget TV-pucken, inget landslagsspel, inget draftsnack – men hårt jobb, bra utveckling, och Joel ser Pontus Andreasson som gott exempel.

#twittpuck #frolundahc #shl

Image for twitter card

”Är man tillräckligt bra så kommer man dit man vill ändå”

► Joel Ratkovic Berndtsson, 18, spelade aldrig TV-pucken, tveksamt om han blir NHL-draftad i sommar. ► Han ser förre klubbkompisen

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
20h 1529119740341497859

I dag Liam Dower Nilsson, 19.
I morgon Joel Ratkovic Berndtsson, 18.
Ni får lära känna anfallsjuniorerna som vill slå sig in i Frölundas SHL-lag kommande säsong.

#twittpuck #frolundahc #shl #lgrw

Image for twitter card

Dower Nilsson, 19, om att ta chansen i Frölunda: ”Jag backar inte”

► Frölundas dörr för lovande forwards är mer öppen än vanligt kommande säsong. ► Detroitdraftade Liam Dower Nilsson, 19, är

rakapuckar.com

rakapuckarpunk1 avatar; rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1 ·
24 maj 1529003244730687488

ICYMI

rakapuckarpunktcom @rakapuckarpunk1

Snackade lite JVM med Tomas Montén. Handlar bland annat om Simon Edvinsson.
https://t.co/7qD3YiZFpU
#twittpuck #LGRW #frolundahc #worldjuniors

RAKAPUCKAR.COM

Med fötterna i Göteborg – med näsa för hockey. Stort fokus på Frölunda, men mer därtill. Matchtexter, intervjuer, krönikor.
Redaktör: henrik.leman@gmail.com

SENASTE NYTT

”Är man tillräckligt bra så kommer man dit man vill ändå”

av Henrik Leman
25 maj, 2022
14

Han är mogen i snacket, rak och tydlig, Liam Dower Nilsson. I höst ska han in och ta plats i Frölunda.

Dower Nilsson, 19, om att ta chansen i Frölunda: ”Jag backar inte”

av Henrik Leman
24 maj, 2022
5

Spelar Simon Edvinsson JVM, eller har Detroit andra planer? Snack med förbundskaptenen Tomas Montén här. Foto: HOCKEYNEWS.SE (skärmdumpar)

I augusti kommer ännu ett VM, men är alla stjärnorna med då?

av Henrik Leman
23 maj, 2022
2

MEST KOMMENTERAT

Måndag morgon 220523 – ni ställer frågorna, jag försöker ge svaren

av Henrik Leman
23 maj, 2022
56

Nya lirare i Frölunda säsongen 2022/2023. Foto: FRÖLUNDA HC/TWITTER

Spännande – det handlar om hur man avslutar, inte inleder, säsongen

av Henrik Leman
22 maj, 2022
43

Sportchefen Kim Martin och anfallsstjärnan Hanna Olsson i samband med starten på träningslägret.

Positivt med tacklingar inom damhockeyn: ”Mer underhållande”

av Henrik Leman
20 maj, 2022
41

  • Cookies
  • Copyright
  • Privacy
  • Om sajten

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Inga resultat
Visa alla resultat
  • Hem
  • Hockey
  • Podd
  • Samarbetsartiklar
  • Arkiv
  • I kr/dag
  • Tyck och tipsa
  • Synas här
  • Docs
    • Cookies
    • Copyright
    • Privacy
    • Om sajten
  • RSS-flöde

© 2017 - 2021 RAKAPUCKAR.COM - Alla rättigheter förbehållna | Copyright.

Välkommen tillbaks!

Logga in till ditt konto

Glömt ditt lösenord?

Återfå ditt lösenord

Var vänlig och ange ditt användarnamn eller e-postadress för att återställa ditt lösenord.

Logga in
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och återkommande besök.

Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du att ALLA cookies används.
CookieinställningarAcceptera
Manage consent

Översikt

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera.

Vi använder också cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke.Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.
Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din sajtupplevelse.
Nödvändiga
Alltid aktiverad
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checbox-analytics11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Analytiska".
cookielawinfo-checbox-functional11 månaderCookien ställs in av GDPR-cookiens samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionella".
cookielawinfo-checbox-others11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Övriga".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändiga".
cookielawinfo-checkbox-performance11 månaderDenna cookie ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Prestanda".
viewed_cookie_policy11 månaderCookien ställs in av plugin-programmet plugin för GDPR-cookie och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av cookies eller inte. Inga personuppgifter lagras i denna cookie.
Funktionella
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in återkopplingar och andra funktioner från tredje part.
Prestanda
Prestandacookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.
Analytiska
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.
Annons
Annonscookies används för att förse besökare med relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Övriga
Övriga cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.
SPARA OCH ACCEPTERA