Frölunda plockar in rutinerade backen Eric Norin på korttidskontrakt (sju veckor), han ersätter skadade anfallaren Erik Thorell. När denne är hel (nyår) får väl Norin antas ersätta Gustav Rydahl. Det är ju bara vid skador som SHL-klubbar får plocka in spelare på kort kontrakt.
Frölunda har redan sju backar, ingen försvinner på JVM, man får anta att det finns viss osäkerhet kring status på Tom Nilsson, han som dragits med en skavank. Eller så vill Frölunda bara kunna matcha sina backar lite lugnare under en rätt hektiskt period efter landslagsuppehållet med (sannolikt) CHL-semifinaler samt tufft SHL-matchande.
Men sju backar, plus duktiga juniorer i bland andra Axel Bröngel Larsson, borde väl annars räcka?
Norin, 34, har inte spelat hockey i höst (kontraktslös), han kommer senast från fyra och en halv säsong med AIK. Det är alltså en allsvensk back, ett slags försäkring vid skador och sjukdomar.
Oskar Wahlberg blir kvar i Östersund, förstås bättre för hans utveckling.
Eric Norin – rätt fysisk, högerskjutande – börjar träna med Frölunda på måndag.

Kan tyckas lite märkligt att plocka in en back som inte spelat på länge och dessutom inte platsar i ett allsvenskan AIK!
Hade väl varit bättre med Wahlberg då trots allt!
Nej detta känns sådär faktiskt!
Tycker det märkliga är att man ersätter Thorell med en back?
Förstår inte alls den formuleringen Frölunda skriver.
Nu står det lite tydligare på Frölundas hemsida. Nu förstår jag.
Så märkligt lån. 34 år, inte spelat denna säsongen, spelade bara 23 matcher förra säsongen. Klubblös?
Skrev ju det, inte spelat hockey i höst. 😀
Förstod inte om det berodde på skada eller om han helt enkelt var utan klubb.
Fattar. Jag var otydlig. Sorry. La till nu.
Bra att Wahlberg blir kvar i Östersund. Där får han spela mycket vilket är bra för hans utveckling.
Kan Norin göra en Printz?
Norin kommer inte för att göra en Printz, utan för att sannolikt ge Tompa tid i sin ”rehab”.
Kan väl tycka att det borde räckt med Axel och Oskar. Våga satsa lite på våra unga, fina killar som är framtiden. Pockar man in en ”gamling” som inte har spelat på bra länge, dessutom i smurfstorlek. Smakar mumma……
Man tänker väl honom som en bänknötare. Låta folk vila, in med Hasa på sex backar och låta Norin ta några CHL-byten. Finns säkert en plan för våra juniorer och där gäller det att spela maximalt med J20/utlån för deras utveckling.