Maja Beverin tog SM-guld med Frölunda 2025. Nu sadlar hon om.
Beverin tänker bli polis.
Studierna påbörjas till hösten.
Den 24-åriga Jönköpingstjejen gjorde en säsong med Göteborg HC, var sedan med på Frölundas resa från NDHL till SM-guld innan hon flyttade tillbaka till HV71 inför den gångna säsongen.
– Nu ser jag med glädje och förväntan fram emot nästa kapitel i livet där studier och nya spännande utmaningar väntar, säger Beverin till HV71:s webbsajt.
En annan före detta Frölundaspelare, då på herrsidan, är polis sedan flera år. Ledtråd: han hade nummer 26.


Kan det vara Peter Ström?
Japp. Peter Ström. 👍
En lite bortglömd hjälte som väl är mest känd för sitt mål i sudden i första finalmatchen 2003.
Var inte King Ronnie polis när han värvades till Frölunda?
Rasmus Dahlin?
Rasmus Dahlin vad?