► 1–1 i kvartsfinalserien, snart har vi 2–1 till Luleå – eller Frölunda.
► Håll koll på den här detaljen, den kan avgöra.
SMÅTT OCH GOTT
Detaljen som kan avgöra: ”Tydligt vad de vill göra på oss”
Det går inte att kommentera detta inlägg
Prenumerera
För bara 69 kronor i månaden följer ni med i Frölundas alla öden och äventyr, får matchtexter, nyhetstexter, krönikor, reportage … allt vad ni kan tänkas vilja ha.
Senaste nytt
Senast kommenterat

God morgon! Kommer inte vara välmående nagelband efter ikväll. Men kul är det!
Funderat över mv-frågan. Jag skulle nog föredra att Normann står ikväll och ställa Lasse på söndag. Sedan Normann när det vänder tillbaka till Götet igen. Vill gärna att Normann känner att han är nr 1 nu, men avlastning kommer absolut behövas. Heja Frölunda!
Tack för ännu mer intressant läsning.
Denne Pontus Andreason, tänk att man som supporter förr ville ha hem han till Frölunda. Numera känner man bara nej tack till denne pinsamme Luleåspelare!
Kommer vara ett jäkla tryck på domarna ikväll. Gäller att spela enkelt och disciplinerat. Rida ut stormen första 10 och ta de lägen som ges. Behöver inte forcera något. Se upp med O’Neill och Shinnimin som faller lätt. NDN gick på den blåsningen senast.
Hoppas Lindholm kan komma igång nu också.
Älgen mot björnarna, älgen är ju skogens konung.
Ser nog helst Normann idag och Lasse på söndag.
Björnen är farligare än älgen. Hoppas inte det är en fingervisning för matchen….. 😜😜
Teddybjörnen Luleå skrämmer väl ingen! Haha
Hoppas VF kan hålla sig kyliga och inte falla för deras smutsiga spel.
Mycket intressant artikel.
En helt annan sak, vart hittar man istider för spelare i slutspelet?
Tack på förhand!
*var
🙂
Om du går in på shl.se. och klickar på aktuell match så finner du ”spelarstatistik.”
Tack Leman
Jag ska skriva korrekt nästa gång😆😉
😀 👍
Tack, Leman. 🙂
Angående långa anfall mot oss. Där tycker jag att NDN, Stenberg samt Niederbach har haft det tufft i försvaret.
Om jag inte minns fel tog Torell NDN plats i många byten på slutet av förra matchen och det blev bättre.
Hoppas att tränarstaben ikväll finner rätt nycklar😎
Finns bara en medicin. Åk skridskor rör på fötterna i varje närkamp och skit i Luleås fulspel. Då kommer hakningarna och fasthållningarna och får dom sitta på utvisningsbänken. Tror inte varken Nurmi eller Shinimin vågar spela över gränsen i kväll för nu är dom under luppen.
UPPDATERAT: Ingen Markus Nurmi när Luleå värmde, ingen Frederic Allard heller. Vi får se vad det betyder. Om det betyder något alls.
Ja, det får vi senare efterhand se vad det betydde.
Är ganska så anspänd inför kvällens sammandrabbning.
Ser att Linus Omark har uttalat sig i pressen om Frölundas s.k. överdrivningar för att få domsluten med sig och att det inte stämmer överens med vad Frölunda tidigare har sagt om att få bort filmningarna från sporten.
Men har ändå inte Luleå själva tillräckligt med sin egen ”Moviestar”?
Man får ju ta alla ”utspel” från spelare och tränare med en näve salt i slutspelstider. Alla försöker vinna de fördelar de kan så det finns inget skäl att hetsa upp sig över vad som sägs och skrivs.
Som flera har skrivit ovan så blir det viktigt att hålla disciplinen precis som de gjort hittills. Ruskigt spännande ikväll😳
Helt rätt – JonasG.