► Calle Klingberg kvitterade sent, sedan straffade Mikael Ruohomaa Timrå.
► Blev en bra tisdag för Frölunda ändå, detta.
Det såg länge illa ut för Frölunda – till slut blev det riktigt bra.
Spöket Timrå bortjagat – Mikael Ruohomaa fixade straffsegern (3–2).
Mål i sex mot fem – när hände det senast?
– Jag låter min glädje efter målet beskriva hur det känns, log Calle Klingberg.
DET VAR HAN, Frölundas hemvändande med nummer 48, som frälste Scandinaviumpubliken med ynka nio (!) sekunder kvar. Calle Klingberg stod parkerad framför mål och styrde in 2–2.
Klingberg kvitterar för Frölunda 9 sekunder kvar 🏒💥 pic.twitter.com/lLDmcj8tKe
— TV4 Hockey (@TV4_Hockey) February 13, 2024
Frölunda. Mål. I spel sex mot fem. Wow, änna! Det, det var inte går, det. Inte i SHL i alla fall.
— Så länge sedan att jag inte minns, medgav tränaren Roger Rönnberg efter att snabbt ha funderat.
– Men jävligt kul, tillade han snabbt.
Viktigt att bryta trenden mot Timrå, givetvis. Men också att få bevis för att hårt jobb lönar sig, att det går att hämta upp 0–2 – och att göra mål i sex mot fem-spel.
Calle Klingbergs jubel mot supporterkurvan var talande, sedan fick han göra det igen efter att Mikael Ruohomaa blivit ende straffskytt som lyckades näta:
– Skönt (att vinna). Det var trevande, spelet fungerade inte riktigt, men vi ger oss inte, till slut får vi dit den. Vi ska kunna vinna på alla sätt, i dag vinner vi på ett hiskeligt bra sätt, skulle jag vilja säga, sa Klingberg.
Det här var en bra hockeymatch mellan två av ligans just nu allra starkaste lag. Timrå imponerade med starkt försvarsspel, fyndiga attacker, vasse Filip Hållander sköt både 1–0 (17.45) och 2–0 (47.11), och länge kändes det så här:
Frölunda gjorde mycket rätt men brast i avgörande moment, framför eget mål två gånger, vid egna avslut många gånger sedan man snyggt spelat sig till stora chanser. Åttonde Timråsegern i rad var nära. Spöket flaxade med sitt vita lakan där under Scandinaviums takstolar.
Då pangade Mikael Ruohomaa in 1–2 (50.28) i PP.
Då tryckte Calle Klingberg in den där kvitteringen (2–2, 59.51).
Då sköt Mikael Ruohomaa två poäng till Frölunda genom sin säkra straff.
– Den enda variant jag har, skojade finländaren som stod ut via en riktigt stark insats.
Hans bästa i Frölundas tröja, så var känslan från läktarplats. Roger Rönnberg höll med, själv sa Ruohomaa:
—Det kändes som att jag kunde skapa många chanser.
Roger Rönnberg skojade på presskonferensen och sa apropå åttonde gången gillt mot Timrå:
– Inte många som vet, Mikael Ruohomaa jobbade som spökjägare hemma i Finland.
Ruohomaa såg lite frågande ut när han fick höra men medgav:
– Bra film, jag har sett den.
Who you gonna call? Ruo-ho-maa! Tja, kanske något för Västra ståplats att plocka upp.
Frölunda kan lite mer än vad man visade, för att vara första matchen efter uppehållet – mer än godkänt. Ruohomaa, Malte Strömwall (avslutningen), Jere Innala, Noah Hasa, Henrik Tömmernes, Linus Högberg, några av de som jag tyckte stack ut.
Nå:
## Spöket bortjagat.
## Sen kvittering, vändning, två poäng.
## Mål i sex mot fem.
Frölunda hade en hel del att fira den här tisdagen.
***
Erik Thorell inte alls pjåkig med Erik Borg och Jere Innala. Absolut värd ännu ett försök.
***
Noah Hasa träffade virket i förlängningen efter en utsökt manöver. Han, Mikael Ruohomaa, Erik Borg som var bra, Nicklas Lasu som var helt okej … inte brister det på centersidan, inte.
***
Se upp för Timrå i vår. Det här är ett mycket bra lag. Rakt igenom.
***
Målen:
0–1 (17.45) Filip Hållander 5/4 (Pääjärvi, Hanzl)
0–2 (47.11) Filip Hållander (Erixon, Wedin)
1–2 (50.28) Mikael Ruohomaa 5/4 (Tömmernes, Innala)
2–2 (59.51) Calle Klingberg 6/5 (Strömwall, Lasu)
Straffar
Mål, Frölunda
Mikael Ruohomaa
Mål, Timrå
Inga
Leman: man skjuter i virket i fotboll. Hockey: målramen?😀
Frölunda var trubbiga. Orkade inte se tredje perioden.
Känner att jag jagar dig här i kommentarerna men kan inte låta bli. Du är så vokal med dina åsikter om hur kassa frölunda är, men du har inte ens sett hela matchen? 😂 Om de är så trubbiga och dåliga, varför ligger de högt i tabellen med positiv målskillnad?
Med förlängning spelade Tömmernes, Innala, Ruohomaa och Strömwall alla en bra bit över 20 min, Tömmernes drygt 28….
Thorell ska väl inte recenseras för hårt efter en match, men tycker han såg ut som innan skadan: det går väldigt sakta hela tiden, saknar en rapphet.
Men vi får se när han fått några matcher i kroppen.
Noah Dower Nilsson är intressant. Sånär gjort ett par mål, har en förmåga att ta sig till bra lägen. Spännande typ, är väl dessutom center i grunden.
Aldrig center sen ungdomshockeyn.
Spännande, jag tyckte raka motsatsen om Thorell! Tyckte han såg snabbare ut, jobbade hårdare. Sen är det svårt att bedöma på bara den här matchen, kan bli bra, kan bli sämre. Framtiden får se!
Det gick vägen till slut men varför förlorar de så många tekningar?
Att använda den här matchen som bevis för att ”inget brister på centersidan” är faktiskt lite komiskt. Var Borg, Hasa och Lasse så bra i denna match för att vi skall konstatera att centersidan är stark?
Ledsen men håller inte med ÖHT…
Lasu..
+1
+2
Henrik syftar ju till att centersidan över tid är högst SHL-kapabel. Att tro att en match definierar centersidan är snarare komiskt om något.
Jag tror poängen är att spelarna spelar ihop som ett lag, alla drar sitt strå till stacken, och det räcker. Därför behöver man inte kritisera centeruppsättningen, resultaten går ju rätt oavsett eventuell brist på ”toppcenter” eller vad man nu vill kalla det. Sen håller jag med om att det kanske inte är den bästa matchen att peka ut individuella centrar som stjärnor då det egentligen bara var Rouhouma som syntes, men oavsett så funkar ju laget väldigt bra.
En så oerhört skön seger, längesen jag spontant jublade så högt hemma i soffan! Sanny Lindströms idé var verkligen inte dum, att ta in spökjägaren kan vara vinterns bästa värvning efter en viss AJ som tyvärr styrde norrut!
Men återigen, farhågorna gällande Filip Hasas nacke verkar tyvärr ha slagit in! Har du hört nåt mer Leman om hans status och när han kan tänkas komma tillbaka?
Han tränar för fullt.
Riktigt gott att Frölunda lyckades hämta upp 0-2 till 2-2 visar bra moral och styrka i laget. Tycker Öberg såg bättre ut idag och borde fått mer istid. LDN är en spännande spelare som kommer bli bra, men Thorell?? Visst varit borta länge men platsar inte och borde blivit bänkad efter första perioden.
Tyckte Thorell såg rätt pigg å rivig ut. För att inte spelat på flera månader, riktigt lovande.
Inte den Thorell jag såg….
Maken till alibispelare får man leta efter. Gick han in ordentligt, med kraft och pondus, i en enda situation idag?
Visst, första matchen på så lång tid, så han kanske kan få någon chans till. Men med tanke på att han var likadan under hösten, innan han reparerade skadan, så är inte tålamodet speciellt stort från min sida.
Alltså ibalnd blir man bara tokig på männen i randigt.
Missar några fullständigt solklara utvisningar, var väl knappast en tackling på NDN framför mål, solklar crosschecking?
Vad hände liksom när Högberg åkte ut. Borg blev solklart trippad, sedan trippar Högberg (klart och tydligt) tar liksom en halv period innan domaren lyfter armen och Lasse åker mot båset, så otydliga så det finns inte.
Sedan Timrås utvisning, nja, jag hade inte vart nöjd om Frölunda åkte på den.
Skall Frölunda ha massa teknikprylar på sig så får de fan se till att de sitter fast
Frölunda förra säsongen 42 matcher spelade 67 poäng, +2
Denna säsongen 41 matcher spelade 74 poäng, +19.
Ja. Jag kollade statistiken häromdagen. Set faktiskt mycket bättre ut i år! Gått åt rätt håll!
Tycker det var riktigt skönt att slippa Sweet Caroline efter kvitteringen. Publiken är fullt kapabel att jubla och få upp stämningen utan den typen av ”hjälp”.
Viktigt att vinna matcher på alla sätt. Absolut inte den bästa matchen Frölunda spelat, men att lyfta sig från en blek matchstart och forcera en förlängning tycker jag ändå är beundransvärt!
Jag tycker också det är spännande att det verkar som att olika spelare lyfter sig i olika matcher. I tidigare matcher har t. ex Borg blixtrat till offensivt, nu var han ganska blek. Då tar Rouhouma vid istället. Har forwards haft svårt att göra mål trycker Tom Nilsson en puck i nättaket. Typ som en kolvmotor, när ena cylinder sjunker höjs en annan. Ser mycket hellre att laget vinner matcher tillsammans än att allt står och faller på en ensam spetsspelare
Tycket nog inte det såg jättebra ut i två och en halv period, bortsett från några backar och Lasse. Men det var viktigt att de tog sig samman i slutet och kunde kvittera. Dessutom att vinna på straffar mot Timrå – viktigt. Alla tre straffarna var faktiskt bra försök. Stort grattis till FHC , RR och laget.
Tyvärr var jag tvungen att dra ner ljudet till noll.
Tycker
Andreas Johnsson har gjort 4 mål på 22 matcher.
Ruohomaa har gjort 5 mål på 10 matcher i Frölunda.
Greco 5 mål på 22 matcher i LHC, var väl me facit i hand helt rätt av Sjöström att inte gå vidare där. Ingen spelare som gör skillnad.
Hade förväntat mig mer av Johnsson, ska ju vara en toppspelare i SHL, landslagsman. Men lär väl komma med tiden, kanske lossnar det fullt ut i slutspelet. Visar åter att SHL är en svår liga att komma in i.
Nog hade centeruppställningen mått bra av en kvalitetscenter om en sådan hade gått att trolla fram. Att Hasa och Borg gör det relativt bra sett till sina förutsättningar gör det hela ”good enough”, men vill man gå för guld hade det varit bra med någon på en högre nivå. Det finns en anledning till att man letat förstärkning under hela säsongen. Ska man tänka på just guld hade hela laget mått bra av ytterligare en gubbe som kan skapa saker själv, som kan avgöra på egen hand eller som kan göra andra bättre istället för att själv vara beroende av andra spelare. Vi har anpassat spelet mer till materialet och som kollektiv fungerar vi relativt bra nu, men ytterligare lite skicklighet och ”gamebreaking ability” hade verkligen inte skadat.
Borg var petad innan vi hittade en väldigt specifik roll i en väldigt specifik kedja åt honom, och den kedjan finns inte så länge Halbgewachs är skadad. Hasa gör det bra men jag hoppas innerligt att han inte är en till Frölundatalang (center) som gör poäng på juniornivå för att sedan tappa all form av touch på seniornivå (som t.ex. Nässén och Kalle Henriksson). Ett kvalitetslyft på någon av de positionerna, det hade gjort gott. Nota bene, punkt och allt vad det heter.
Jag håller med, vi saknar en 1-2:e line center.
Sen går Frölunda bra nu och kan därmed förstå att man inte chansvärvar in center, utan endast siktar på någon som man kan se även kommande säsonger.
TV4 play har korta inslag, typ 15min, om varje SHL lag .100% Frölunda heter det om Frölunda.
De är ju helt inne på Lias Andersson och att han, efter ”AJ fadäsen”, inte kommer accepteras av fansen att han hamnar nån annanstans.
Att Frölunda kommer lassa upp kontanter (för att citera Björn Rosenström) för att landa Lias.
De tyckte han kört fast i där över, trots fint spel i AHL inte får chansen i NHL.
Det är klart det är svårare där för en producerande spelare som då bör spela 1-2 kedja, det är inte lätt att slå ut de spelarna
Tar igen upp Växjös trupp från förra årets guldlag. Förutom Robert Rosén var hela forward-sidan ”blek”. Man vann ändå. Självklart hade det varit ett fantastiskt tillskott att få in en superspelare till, en trupp kan alltid bli bättre. Men att det skulle vara den enda chansen för guld, att det hänger på en spelare, det är den punkten vi som tycker centersidan håller är kritiska till. Ett guldlag är ett lag som sitter ihop, inte som har en eller två kanonspelare. Kolla bara på hur mycket problem LHC har nu när Rattie inte kräks in mål, eller MIF som kollapsade totalt utan sina två finska forwards.
Helt sjukt att du lyfter Nässén som en spelare som inte klarar seniornivå. Han har aldrig varit en poängspelare, förutom en säsong i U16. Man ser något annat i honom och han spelar grymt bra hockey.
Du får nog läsa ett varv till innan du häver ur dig att något är sjukt. Inte någonstans påstår Jonas att Nässén inte klarar seniornivå utan pratar om något helt annat som dessutom är en rimlig fundering.
Poängspelare i en säsong? Du verkar ha smått orimliga krav. Killen har snittat i princip 1p per match, vilket är poängspelare. Sedan har han en sjuk säsong med 2ppm.
Det finns en rätt markant skillnad mellan den trupp Växjö hade ifjol och det lag vi har idag, skicklighetsnivån. Alla deras forwards klarade av att hantera puck på ett bra sätt, något som inte vi kan göra på samma sätt eftersom vi fokuserar mer på det hårda jobbet som spelaregenskap. Är skickligheten högre generellt är du inte lika beroende av enskilda spelare, lite som våra tidiga lag under Roger. Nu när vi har skiftat fokus över tid är vi mer beroende av att enskilda spelare kan göra det lilla extra. Vi kan sitta ihop hur bra som helst, men att jobba ner motståndet tre matchserier i rad är väldigt påfrestande. Orkar vi det? De senaste åren har vi inte gjort det.
Dessutom spelar just Växjö ett väldigt defensivt spel, men när de behövde göra mål i slutspelet tryckte de på gasen och gjorde de mål som behövdes. De hade kapacitet att göra det just eftersom de bygger på mer pucktrygga spelare. Det är fler Innala och färre Lasu i deras byggen så att säga. Hade de varit mer offensivt lagda som lag hade de ”bleka” anfallarna haft mer på poängkontot.
Du behöver inte ta i så du spricker, ”helt sjukt”. Nässén har måhända inte öst in poäng överallt, men så har han varit snabb på att spela över sin åldersgrupp också. Som sistaårsjunior var han rätt produktiv i HA, trots alla skadebekymmer han hade då. Men sedan har han stått och stampat i SHL i tre säsonger innan det har släppt i år. Jag tycker mest att det är tråkigt när vi inte får vidare utveckling på spelare och de inte blir mer än duktiga gnuggare. Skellefteå är i jämförelse bättre på att få sina unga spelare att successivt bli produktiva även i SHL. Hos oss har dem en tendens att hamna mer i ett visst fack.
” Jag tycker mest att det är tråkigt när vi inte får vidare utveckling på spelare och de inte blir mer än duktiga gnuggare”
Raymond, Fagemo, Söderblom, Dahlin, J Klingberg kan nog anses vara lite mer än ”duktig” gnuggade”…..
Äpplen och päron. Raymond och gänget är en helt annat typ av spelare än de jag syftar på. Jag menar spelare som Andreas Wingerli och Melker Karlsson. De som inte är stora talanger men med tiden utvecklas till produktiva SHL-spelare.
VF: ” …tappa all form av touch på seniornivå (som t.ex. Nässén och Kalle Henriksson)”. Jag antar att vi tolkar den här meningen på olika sätt. Också spännande att rygga till av uttrycket ”helt sjukt”, det är för mig inte direkt ett kraftuttryck. Oavsett tycker jag det är fel att blanda in Nässén i en konversation om
Gick visst lite snabbt där. Oavsett huruvida mina ”kraftuttryck” är befogade eller inte i era ögon så står jag fast vid att det är helt fel att blanda in Nässén i en konversation om unga spelare som ”tappat det” i seniorhockey. Han har en helt annan roll i det här laget, spelar en helt annan typ av hockey och gör det jävligt bra.
När det kommer till mängden poängen så är det inte så att jag har enormt höga krav på vad en ”poängspelare” ska producera. 1p/m är självfallet ett bra poängsnitt. Vad jag var inne på var i jämförelse med många andra av frölundas juniorer som kommit upp har han gjort färre poäng (om man kollar på t. ex Noah Dower Nilsson). Men ja, han har fortfarande gjort bra med poäng i juniorleden. Men som sagt i tidigare kommentar så tolkar vi väl Jonas utlåtande på olika sätt.
Jonas: När det kommer till Nässén hänvisar jag till det jag skrev till VF här innan. Gällande Växjö och jämförandet med deras mer ”spelskickliga forwards” håller jag inte med dig över huvud taget. Tycker frölunda är precis lika duktiga på att transportera puck genom mittzon och bita sig fast i anfallszon som Växjö va. Sedan att de spelar långsammare och hellre flyttar puck bakåt än att dumpa den framåt är olika recept som i dagsläget ger samma resultat. Jag förstår helt enkelt inte hur man kan komma till slutsatsen att en ensam spelare är det frölundas spelidé behöver för att komma långt. T. ex har Strömwall gjort hur många försök som helst att göra det lilla ”extra” själv, men blir upphakad och tappar puck i anfallszon. När han istället använder sina skills och skickar snygga djupledspassar som resulterar i 2 mot 1:or gör vi helt plötsligt mål. Jag köper helt enkelt inte att det står och faller på att en ensam eller ett par ”spetsspelare” ska göra någon slags magisk skillnad. Definitivt inte nu när laget är bäst i serien.
Hoppas det klarade upp en del och inte använde några hemska uttryck!
Fullt medhåll. Väl skrivet. Man undrar ju verkligen var på vägen det gått fel med tex Nässén och Henriksson. Folk som inte sett Kalle tidigare utan enbart i SHL måste sätta kaffet i vrångstrupen om de går in på EP och läser beskrivningen; A gifted offensive center.
Jag tror att svaret ligger i Roger och ledarstabens syn på vad som är viktigt för unga spelare som kommer upp har förändrats. Under Rogers tidiga år var det ”Spela sitt spel. Göra det dem är bra på. Om du misslyckas, försök igen.”, nu är det utbytt mot att dem ska lära sig systemet först och därefter får de spela sitt spel. Är du väldigt laglojal, vill göra tränarna till lags osv så finns det väl en risk där att du tappar en del av det som du gjorde bra som junior.
Klockrent Jonas. Exakt så var det. I och med att alla fick spela sitt spel och lov att misslyckas, göra misstag så ökade också utvecklingen hos varje individ. Det sker inte nu då alla ska spela i systemet och det är just det mantrat som gäller nu: Vi måste spela i systemet, då är vi svårslagna. Vet inte hur ofta i varje match man hör det.
Förstår inte er som tycker att Frölunda gjorde en bra match, man spelade på sparlåga, förlorade mycket kamper och man hade inget eget spel efter Timrås 0-1-mål.
I spelet 6mot5 var det intressant att man inte förlorade pucken efter någon sekund med mål i baken som resultat, men det här att man hela tiden letade ett bättre läge, med risk för pucktapp, höll på att ge mig 75 i puls.
Håller med här.
Detta var en högst medioker match. Timrå är ofattbart tråkiga att se på, självklart är jag säkert lite färgad av att Frölunda har otroligt svårt att få till det mot Timrå.
Jag kan förstå att Frölundas spelare har svårt har svårt att tagga till mot Timrå. Själv har jag oerhört svårt för matcher mot Timrå och Växjö. Normalt är jag som fastnaglad vid TVn på Frölundas matcher, mot Växjö å Timrå går halva tiden åt Angry Birds 🙂
Stark vändning av Frölunda, med inslag av skicklighet, kämparglöd, berömvärt målvaktsspel och tur.
4 ingredienser som behövs för att vinna matcher och att gå långt i slutspel.
Lasses målvaktsspel är nyckel till framgång. Han är otroligt viktig för detta lag.
Noah hasa och NDN är två spännande unga spelare.
Tom nilssons och folins rejäla backspel är njutbart att se.
Thorell helt ok i sin come-back. Fågel eller fisk, det återstår att se.
MR en ledande center som gör skillnad. På samma sätt som en skadefri Rydahl gör. Tänk om bägge dessa varit disponibla.
+1
Domarna ok trots flera missade utvisningar. Och Timrås konstiga utvisning är ju helt obegriplig. Att ta den utvisningen och missa höga klubbor, trippingar och crosscheckingar visar bara att domarna hade fel fokus.
Och som någon skrev här ovan, om nu Frölunda skall kleta på en massa ovidkommande teknisk utrustning på spelarna så bör ju dessa sitta fast ordentligt. För övrigt tycker jag sådan utrustning är trams.
En gåta hur du kan tycka domarna var ”ok”. Blir värre o värre i SHL o igår va inget undantag, crosschecking på Hasa o för att inte tala om all dessa förbannade hakningarna. Dödar ju lusten att se en match detta.
O för att inte tala om Timrå utvisningen, den e ju sjuk
Håller med. Jag tycker domarinsatserna blir sämre å sämre för varje säsong, t.o.m för varje match.
Om det beror på sämre domare eller om det beror på att regelboken är otydlig.
Som exempel tycker man ibland att brottslingar får för korta straff, det är ju oftast inte domaren/rättens fel utan att lagboken är skriven på det sättet.
Detsamma kan ju gälla även i hockeyn?
Dock är det ett antal incidenter i varje SHL match där man ibland undrar vad som sker, åt båda hållen och mot olika lag.
Strömwall åker ut för en mycket tveksam utvisning, är väl i det närmaste Diving på Timrå spelaren. Mot slutet av andra perioden friar dom ett nacksving på en Frölunda spelare, vet ej vem det var för siffrorna var oläsliga.
Borg blir trippad, ingenting, sekunderna senare för Högberg en tripping, lika solklar. Där är det så virrigt så Lasse tror det är avvaktande på Timrå och lämnar kassen.
Crosscheckingen på Dower när han skulle skjuta är ju så solklar så man kan ta den med förbundna ögon.
Sedan plötsligt tar de en fullständigt horribel utvisning på Timrå, för deras spelare puttat iväg en dosa som lossnat från Klingberg….
Alltså såhär är det varje match i SHL, ojämn nivå mellan matcher, mellan perioder ja t.o.m mellan olika sekvenser med bara nån minut eller sekunder emellan.
Ok, vi är supportrar och olika mycket enögda. Men jag personligen har spelat hockey i många, många år och dessutom följt Frölunda i över 40 år.
Helt j*vla okunnig är jag inte 🙂 🙂
Vad är det för ”teknisk utrustning” vi pratar om här??
De har nån ny metod att mäta hur mycket de typ ”anstränger” sig m.m för att kunna optimera träning m.m
Leman hade nån artikel om det för ett tag sedan 🙂
Yes. Här: https://rakapuckar.com/nu-ska-frolunda-fa-full-koll-pa-spelarnas-fysiska-belastning/
Tack. 👍
Max Friberg som väntat med och kör igen.
12-39-88
22-31-48
21-11-86
17-32-18
Extra: 16, 44, 15
Mikael !
Din kommentar här på sidan är ju klockren !
Jag är ändå nöjd med jobbet av många spelare, kanske kunde lysa igenom lite att landslagsspelarna har varit borta från riktig träning några dagar, men det är ju sparkapital tills nu på Torsdag. Timrå är annars ett mycket bra hockeylag som har tålamod, som hugger direkt när dom tillåts komma innan för punkterna genom snabba oannonserade avslut och bra mv. och där i mellan riktigt ”gris-spel” som är svårt att komma åt.
Det är nog så man vinner hockeymatcher i SHL. Ta utmaningen nu på Torsdag VF ! Växjö är inte oslagbara, men ge dem inga ytor.
Fick frågan i går i gårkväll från Norr på SMS från en närstående f.d. Hockeyspelare(FW.) Tränar inte VF alls på att skapa lägen 2 mot noll för att få förflyttning på målvakten, istället för att puckhållare tar eget avslut som blir helt misslyckat match efter match.
Jag får tillägga som vanligt fick han som svar. ”som man tränar spelar man” !
-HV71 har gjort klart med backen Colby Sissons som närmast kommer från KalPa i finländska ligan.
Nubben kör sönder HV71 ekonomi totalt!
De kan bli första klubb att landa på över 70 Mkr i spelarkostnad, enligt Mahawk. Låg på 68 innan Sissons…
HenrikM, dessutom köpte det Nick Shore,
lön på 480k, denna finnen kan inte vara billig köpa från finska ligan.
Vad tror du det kostar om de åker ur SHL? De är beredda att göra vad som krävs, enligt de själva för att ha störst chans att klara sig kvar.
Ge inte den mannen några pengar!!!
Hade ställt upp så här
12-39-88
22-31-48
21-11-44
17-32-18
Extra: 16, 86,
Noah Dower Nilsson han går in 100% i alla dueller, hans sjukt vassa handledsskott ska man verkligen utnyttja.
+1
Ja, instämmer Björn. NDN är spännande. Petar Thorell eller kanske Born som får ut väldigt lite av slitet.