► Frölunda har sex SHL-matcher på sig att nå lite framgång, bygga bättre självförtroende och därmed gå in i slutspelet med chans att uppnå något. Den här lördagen ställs man mot Brynäs – direkt i TV4. Lasse Johansson i kassen, som väntat ingen Erik Thorell. Brynäs får tillbaka skicklige backen Axel Andersson.
► Här får ni laguppställningar, här kan ni också snacka med varandra om det som händer på isen. Jag blir jätteglad om ni tänker på tonen i era kommentarer. Välkomna att vara med.

FAKTA INFÖR MATCHEN
Brynäs–Frölunda.
Vad: SHL, grundserie.
Var/när: Monitor ERP Arena, 15.15.
TV: TV4/TV4 play, 14.30.
Brynäs senaste matcher:
Rögle (h) 2–1 (straffar)
Luleå (b) 3–4 (straffar)
Djurgården (h) 5–2
Frölundas senaste matcher:
Skellefteå (h) 0–2
HV71 (b) 5–1
Örebro (b) 4–5
Efter matchen här på sajten:
1. Snabb analys att lyssna på.
2. I morgon 06.00 – krönika att läsa.
Missa inget – prenumerera!
Den här texten är gratis. För inte missa något om Frölunda, KLICKA HÄR för att prenumerera. Det kostar inte mer än 69 kronor per månad, mindre än ett glas gott på restaurangen.
––––––––––
Ni kan se både SHL-hockey och NHL-hockey i Bältespännarparken den här lördagen. Joel Lundqvist är är plats. Viktor Stålberg. Viaplaygänget med Niklas Jihde, Erik Granqvist och Niklas Holmgren.
––––––––––
Citatet:
”Jag tror vi alla här inne vill vinna och få det dopaminet och den känslan och få självförtroende den vägen. Samtidigt så behöver man göra rätt saker. Jag tycker väl vi har börjat göra rätt saker. plattan på plats. Det tror jag är den stora skillnaden.”
Frölundas tränare Robert Ohlsson resonerade som så efter fredagens träning.
***
Frölundas lag.
Kedjor:
11 Max Lindholm–27 Theodor Niederbach–41 Ivar Stenberg
21 Jere Innala–25 Arttu Ruotsalainen–44 Noah Dower Nilsson
9 Linus Weissbach–40 Jacob Peterson–12 Max Friberg
92 Filip Cederqvist–31 Nicklas Lasu–32 Noah Hasa
17 Isac Born
Backar:
7 Henrik Tömmernes–8 Samuel Johannesson
33 Linus Högberg–43 Tom Nilsson
26 Isac Heens–2 Christian Folin
46 Dominik Egli
Målvakt:
1 Lasse Johansson (30 Tobias Normann)
Saknas:
Erik Thorell, forward – utgick mot Skellefteå, orsaken mörkas, kan vara gamla skadan, ska undersökas.
Anfallaren Gustav Rydahl har aldrig räknats med, alltid setts som en bonus. Han fick ett bakslag i sensomras, genomgick under hösten ytterligare en operation, ännu inget besked om karriären kan återupptas eller ej.
***
Noterbart:
* Väntade laget, trogna läsare visste ju att Erik Thorell saknades, anade säkert att det var dags för Lasse Johansson mellan stolparna. Veteranen är säkert revanschsugen efter insatsen i Örebro. Isac Born in i truppen igen.
* I två matcher har Frölunda haft sin defensiv på plats, därmed skaffat sig en chans att vinna. 5–1 på HV71 som gav bort en del mål, 0–2 mot Skellefteå, en tillställning där några lägen absolut fanns men där Frölunda närmast totalt saknade attack i anfallsspelet. Inte minst märkbart i fyra svaga PP.
Att kapaciteten i laget fortfarande finns, det syns.
Att självförtroende, tro, förmåga att spela på instinkt, att detta saknas – det är ännu tydligare.
Jumboplatsen sett till de tio senaste omgångarna, den måste tas på allvar. Frölunda skriker efter framgång, ett par, tre bra insatser i rad för att komma i närheten av sin högstanivå inför slutspelet.
* Med Erik Thorell borta igen återtar Noah Dower Nilsson sin plats med Jere Innala och Arttu Ruotsalainen, den kedjan hade fin kemi under delar av hösten. Unge Dower Nilsson har sedan sjukdomen runt jul inte varit nära den klass han visade upp tidigt på säsongen, dock små steg framåt på slutet. Kanske är det här rätt väg att gå, plus att Filip Cederqvist kan ge extra punch åt Nicklas Lasus enhet.
Dock – det här är en liten detalj, inte mer. Frölunda som lag behöver lyfta, alltså hålla i defensiven, få till ett bättre attackspel, börja hitta sätt att vinna snarare än sådana att förlora.
* Brynäs har rätt bra form, 21 poäng senaste tio, och jagar Malmö som just nu har sista topp 6-platsen. Gävlelaget har hämtat sig från den usla säsongsstarten, är i dag stabilare både vad gäller målvakts- och försvarsspel och bör ha goda chanser att ta en kvartsfinalplats utan chansartat åttondelsspel.
Damian Clara bar Brynäs till två poäng mot Rögle. Erik Källgren är lika bra burväktare.
Nicklas Bäckström och toppbacken Axel Andersson har saknats ett tag, den sistnämnde gör comeback i dag, uppsatt som extra.
Brynäs jagar alltså topp 6, man jagar också första segern mot Frölunda den här säsongen.
* På tisdag, hemma i Scandinavium, spelar Frölunda CHL-final mot Luleå.
2019 växte Frölunda efter finalsegern mot Red Bull München och tog SM-guld.
2020 vann man i Hradec Kralove (Mountfield) utan någon positiv effekt alls.
Hur blir det den här gången? Kan en vinst hjälpa ett hårt prövat hockeylag? Kan en förlust skicka det längre ner i dyn? Jag medger ärligt att jag inte vet, att jag inte ens har någon känsla.

* Ivar Stenberg har nätat i de tre senaste bortamatcherna för Frölunda. Han, Theodor Niederbach och Max Lindholm är inte stekheta tillsammans som under stora delar av hösten – men de knackar liksom på dörren för att komma dit.
* Brynäsbacken Johannes Kinnvall har en riktigt bra säsong, med 12+26 är han delad etta i interna poängligan tillsammans med Jakob Silfverberg. Potentiell matchvinnare i dag. En spelare som Kieffer Bellows har blivit bättre ju längre säsongen gått. Michal Kempny, han gjorde en utmärkt OS-insats för sitt Tjeckien.
Laget mot Frölunda HC 🤝 pic.twitter.com/GHrbNQ0tKS
— Brynäs IF (@Brynas) February 28, 2026
Saknas:
Nicklas Bäckström, forward – skadad.
Christian Djoos, back – skadad.
***
Ni trogna läsare som känner igen en del uppgifter i de här förhandstexterna, jag gör så eftersom de även kan läsas av icke-prenumeranter. Ni som redan vet, som har koll – scrolla bara förbi.














Att man fortfarande envisas med Weissbach-Peterson-Friberg är grovt tjänstefel. Är det Roger som står i båset ?
+1. Det enda draget man väl inte prövat i den linan är att ersätta Friberg? Hade gärna sett rockad med Cederqvist.
Uppdaterat med att Brynäs får tillbaka toppbacken Axel Andersson.
Säkert Thorells arm. Löjligt att mörka.
Kommer man få höra från studion att Frölunda ledde med hela 18 poäng idag igen?
Absolut. Plus från Skrik-Lena.
Det är väl relevant kan jag tycka .
Peter, varför? Ska väl ha koll på hur många poäng de är istället för säga något annat? De är inte första gången de delar ut fel information.
Om det 15 lr 18 är väl skit samma det är väl raset som är intressant lr hur ?
Precis Peter. Raset är remarkabelt och även om det är jobbigt att höra för oss fans, så är det relevant att prata om.
Det är lite så det fungerar. Experter haussar upp ett lag när det går som på räls, sedan blir man helt förundrad när det går emot. Samma sak i OS… Sverige skulle minsann vara topp tre och ta medalj, men sedan när det gick emot så började det svaja och diverse experter var helt konfunderade över vad som hände.
Det går upp och ner i idrott. Det svåra är att vända när det är pil ner.
Det ligger i farans rikting att stämningen i Bältesspännarparken kanske inte blir den förväntade 🤔
Äh inte så jäkla orolig faktiskt. Nu är vi tillbaka med full trupp och två hela målvakter och kommer göra 6 kanonmatcher. Först överkörningen mot hv sen 50/50 matchen mot ske. Kunde lika gärna slutar 3-1 till oss o då hade det låtit annorlunda (”Frölunda är tillbaka”). Lite mer jävlaranamma i mittzon så vi får lite längre anfall så är vi på vinnarspåret igen.
Lasu är riktigt intressant att lyssna på i varje intervju. Säger bra och rätt saker. Pratar och faktiskt säger något istället för att bara häva ur sig samma gamla klyschor man hör från alla andra hela tiden.
Lasu är guld värd för det här laget.
Rånad på kaptensrollen, enligt mig. Mer lämpad än Friberg
Största risken är att domarna inte pallar trycket, Brynäs, HV och Skellefteå är de som faller lättast.
Rögle och Luleå har enstaka individer som förstärker men dessa tre lag har uppenbart det som strategi att filma till sig fördelar och Brynäs är värst
Tänkte på samma sak, att vi haft filmarligan nu. Sista idag, sedan är det över på just den fronten. Hur många PP kontra boxplay får vi i afton?
4 boxplay. 1 power play.
I TV 4 studion tippar man Luleå o Brynäs som guldutmanare. Favorittrycket släpper.
Påminner om 2019 när man till slut förstod hur bra FHC var.
Katastrofal början på matchen av domarna… Kom igen nu!
Åkte vi inte på en liknade interference? Detta som stör mig, olika bedömingar i olika matcher.
Jo först känns de som en solklar hög klubba i första bytet, sen är de en ganska ful tjyvsmäll av johan Larsson som tacklar en knästående Cederqvist rakt i skallen.
Komma som 3e gubbe på en knästående spelare så nära sargen och träffen tar högt upp. Jadu, att det inte ens blir en 2a är ett mysterium
Tänkte inte på den situationen. Den som backen plockar bort vår forward som jagar puck och backen bara tar gubbe.
High stick på Ruotsa, checking to the head på Cederqvist, interference på Innala. Ingen signal från domarna.
Lasu visar lite vilja iaf
Misstag igen!
Ah vad vi bjuder på mål genom att spela fast oss
Backarna kladdar fast sig… 😖
Bra försvarsspel kanske inte 😡🥶
Finnlinan i egen zon är bedrövliga. Sätter sig vid skiten.
Robban har haft två månader med bedrövligt spel nu. Har stora frågetecken om inte en tränare kan få det att vända efter så lång tid.
hur kan man spela fast sig med 3 st bakom målvakten 1 brynäsare står o tittar , iofs visar sig inte offensiven så blir det skit
Ni är så korkade. Tre man bakom mål och ni står och passar varann när ni står några meter ifrån varann. Jag som är korkad och inte har studieskulder fattar att man inte spelar så..
Innala och Ruotsalainen har alldeles för små marginaler i egen zon.
Jag fattar inte varför det ska vändas under press i egen zon och skvättas puck, vill de inte vinna sina matcher?
Brynäs ät upp frölunda i närkamperna, ser ut som junior mot men, fan otroligt svagt och tamt av frölunda!
Psykfall Källgren
Ja, han verkar inte i balans.
hade ju inte klagat med en nisse-ekman-överkörning av Källgren
Svagt!
Också otroligt svagt i det fysiska spelet. Man börjar med Lasukedjan som antagligen skall sätta tonen men man slår inte an tonen alls. Brynäs vinner kamperna. Frölunda har ingen som kan ta det fula spelet. ingen som kan köra över motståndare eller skapa fördelar i den psykologiska delen av sporten.
Larsson, Bertilsson, Källgreb, rödin.. alla har mer aggressivitet än Frölundas spelare.
Man saknar Rosselli.. den sista fulspelaren i Frölunda
För helvete frölunda får vi se lite fysik och intensitet, visa stake nu och stå upp mot Brynäs gris spelare!
Folin, Lasu, Friberg och älgen, börja tackla och spela fysiskt och grinigt. Det som krävs för att väcka laget.
+1 När spelet inte funkar – kötta – skapa energi genom fysiskt spel
De är inga aggressiva spelare.. sällan de tacklar som förr och ligger inte på gränsen heller. Cederkvist är bara stor och har aldrig kört över någon egentligen.. bra på att nyttja storleken när han har pucken men gnället till domaren istället för att plocka Larsson senare i matchen.
Friberg är ingen fysisk spelare men bra spelsinne och försvarar bra med klubban och spelförs
Lasu och Folin börjar bli gamla och verkar sakna speeden och spelförståelsen numera för att sätta de hårda tacklingarna. Placerar sig hellre rätt numera
Innala för fan vakna nu!
Brynäs har tydligen fått fritt fram att crosschecka FLERA GÅNGER efter varje avblåsning. Målvakten i BIF verkar hade det ganska tomt under masken…..
Kriminellt nonchalant spel i PP.
Det går nästan inte att titta på den här skiten. En målvakt som slåss med stöten så fort Frölunda spelare är nära. 🤬
Påhejad av Rödin som är en riktigt smutsig ”spelare”
Fyfan vad uselt
Tjena – 2 frilägen emot i PP
Vid Brynäs mål så är det otroligt dåligt gjort flera gånger av Frölunda.
Stillastående bakom eget mål går inte.
Man måste spela mycket mycket snabbare och mycket mycket rejälare.
har man ingen offensive så läre en av dom som är bakom gå iaf . kanske inte fanns ngn upp i plan som man kunde passa men fortfarande sjukt dåligt
Obs TRE man stillastående bakom eget mål……va fasen?
Va fan har hänt med Frölunda. Ärligt talat
Pp är så genant dåligt så det kan knappast räknas som en fördel längre 👎
Träffar Källgren Älgen med den högerkroken så kan säsongen vara över. Ta ut honom.
2 frilägen i vårt PP….!!!
0 kemi i pp
Högberg ska inte spela mer PP.
Domarna har ärligt redan tappat den här matchen och nu kommer Brynäs börja filma i varenda situation
Skämskudde. Hur usla är vi i PP???
så långsamt i alla moment
Måste man vänta till allra sista sekunden innan man passar puckjöveln?
Tänkte exakt samma fråga
För att ge mer tid till den som ska ta emot passet. Det självförtroendet finns dock inte nu, att spela så.
Jojje, jag fattar det. Korkad är jag men inte så korkad. Men en hundradels sekund hit eller dit gör knappast något.
Är du det? Det kommer från dig, inte mig..
Haha. Det kommer från mig. Sorry om jag låter arg, är det men inte mot dig.
Tragedien fortsätter, helt jävla tragiskt och samtidigt beklagligt , den lilla känslan som funnits i föreningen av någon typ av vinnarinstinkt och vinnarskallar har checkat ut helt , PP bara tragiskt att se ,
Vilket PP. Hotar från varje håll. Ingen skjuter, kommer aldrig bli mål.
Brynäs nära mål 2 ggr, bästa chanserna.
Ja du Sjöström. Vi har massor av spets behövs ju inget mer…
Den här säsongen är körd.
Jag har faktiskt varit lugn trots uselt spel och tänkt att det kommer vända. T o m jag börjar tveka.
Det krävs bra aktioner, om det ska vända. Alla i båset ser vad som sker på isen. Det finns noll självförtroende och det är en färskvara och någonting du skapar.
Hoppas det kommer snart.
Jag tycker att man ska ruska om i laget på det viset man kan. Byt ut Friberg som kapten till att börja med.
Ja, de hade vekrligen behövs, ändra i kedjor.
Hur ska denna säsongen sluta…? Just nu är jag livrädd för slutspel
Inget att vara rädd för ; det är ut i fyra raka och tidig Tee start på golfbana, förmodligen är Sjöström först att pegga upp , som sitter nöjd med lagbygget som vanligt
Mycket kan man gnälla på just nu men inte lagbygget.
Hualigen. Jag tyckte ändå det såg ok ut förra matchen. Något att bygga vidare på. Nu ser det typ värre än någonsin ut? Säsong börjar kännas körd. Vilken märklig vändning på succéstarten.
Denna inledning är bedrövlig, ser helt sega i huvudet undrar vad de ska göra typ.
Nu har vi så där svårt att göra mål som vi ibland hade med Roger. Känslan är att vi blir nollade även denna dag.
Två pp och uselt spel. Flera missade utvisningar på oss. Kommer kompenseras rejält snart. Och då tror jag det kommer smälla. Tyvärr.
Frölunda skriker efter ett skit mål, en studs med sig eller vad som, offensivt är de så otroligt krampaktigt.
Snart 4 perioder utan mål och ändå 12 minuter i PP
Flytta fiberg till 4 kedjan FÖR I HELVETE
Flytta Friberg till läktaren.
Obegripligt att Robban envisas med Friberg i den formationen. Namncoaching.
Bort med C och låt han bara spela boxplay. Sänd en signal att antingen presterar man eller så spelar man inte. Hur mycket man bänkar i gymmet är irrelevant
Friberg spelar i fjärdekedjan, minst istid så här långt.
Vi måste upp i det fysiska spelet
+ 1
11-1 i tacklingar… Svagt
Yep – många i Frölunda har tydligen glömt att hockey är en kampsport
Vi spelar precis som skolboken för ett ängsligt lag. På alla platser.
11-1 i tacklingar till Brynäs…vilka jäkla dödansare…
Lasu och Ceder är några som visar karaktär – tror vägen framåt är att tänka mindre – spela fysiskt och enkelt – resten kommer av sig sjävt. Nu låser det sig – killarna överarbetar och kladdar.
Håller med.
Efter varje avblåsning så fäktas det med klubbarna. Så jäkla tråkigt att se. Det ser man aldrig i nhl. Inte för att jag gillar nhl men det gillar jag. Och detta ”gurgel” efter avblåsningarna.
+100
En kedja som funkar resten är som rädda harar som skvätter omkring där ute. Läge att ta in en mental coach och gud vad man saknar Joel är ju ingen som är fysisk längre
+ 1 Saknar Joels ”arga intensiva ögon” och fysiska spel. Kaptenen skall visa vägen när spelet låser sig.
Precis. Det är problemet med Friberg 2025/26, på isen visar han inte vägen på nåt vis.
Plocka bort Friberg. Han är inte dig själv.
sig
Frölunda kan nog plocka fram golfklubborna när dom återvänder till Göteborg för säsongen lär inte bli lång med det här GENOMUSLA spelet 😡😡
Hur jävla illa kan det se ut😠😠 helt otroligt jävla dåligt…
Dags att det händer nåt i båset… Rönnberg kunde iaf få gubbarna att spela fysiskt och spela med energi.. finns ingenting av det.. fullfölj och smäll på för faan.. nä ist svänger man undan…
Se till att skapa energi…. kom igen nu
+1
Hela det här laget har gått från så älskvärt till fullständigt patetiskt. Vilket jävla haveri.
Jag vet inte vad det är men flera matcher i rad har jag fått känslan av att koncentrationen inte är där. Det slarvas lite här och var. Även desperationen saknas. I höstat var det kvalitet i allt man gjorde och alla jobbade hårt både offensivt och defensivt. Nu är det helt annat. Flera ledande spelare föregår med dåligt exempel. Spelar närmas lojt och visar ingen grinta.
Och på tal om ledande spelare. Vad har hänt med Friberg? Han ser närmast deprimerad ut.
Läser man kommentarerna här idag så ser man ju…det blir seger idag!
Tycker att vi ser ett mönster sedan flera år tillbaka. Otroligt mentalt sköra. Riktigt bra, hur bra som helst i medgång. Men så fort det går down south, så krackelerar hela laget. Väldigt märkligt.
Har tänkt på det oxå – även tidigare år har man mentalt kraschat vid motgång – en dommarmiss, skador eller övertidsförlust. Hamnar med offerkoftan på i stället för använda en motgång som bränsle. En mental coach tror jag inte hade varit fel.
Vi hade väl en mental coach tidigare? Gjorde inte mycket skillnad.
Har Robban tappat omklädningsrummet? Hans uppgift är väl att få igång laget, men varje gång man ser honom i bild står han bara och stirrar med tom blick.
Trots att det gått skit i två månader nu så ändras inget. Kanske är dags att sluta spela ett spel man inte hanterar med att ta hem alla puckar och försöka spela sig ur zon. Ändra spelidé. Ändra i laget. Som matadoren i färdinan skriker. GÖÖÖÖÖR NÅGOT!
Ja, gör mål så blir det bra.
Kunde lika väl varit 3-0 till Brynäs trots att vi är med hyfsat.
Framåt är det riktigt blekt och PP skall man inte tala om…
Värsta nu är ju att man vet att Brynäs ska ha en 4-5 powerplay under dom sista 40 minuterna med
Kan någon förklara hur Robban tänker?
Finnarna är duktigt tekniska, men som folk påpekat mindre fysiska och mindre bra i egen zon. Ceder tycker jag balanserade det med fysiskt spel, defensiv och bra skymmare.
Så väljer Robban att sätta in Dower i linan. Dower kanske har bra spelsinne men fattar mycket tokiga beslut, mindre bra på skridskor, ingen fysik och mindre bra defensiv.
Räcker att motståndarna blir lite fysiska och stressar så hamnar den linan i problem. Känns i övrigt som många av våra ”lirare” försvinner när det blir fysiskt.
Yep – finnarna och NDN kan skapa visst tryck framåt men är oerhört tunna bakåt. NDN ligger ju oftare på isen än han står upp.
När delade Folin ut en tackling senast??
Exakt… inte ens han smäller på längre… så jävla mesigt ute på plan så man kokar i soffan
Jaja det blir en billig vår för Frölundasupportrar i år…… 🤷♂️🤷♂️
Ser faktiskt ut som Robban tappat omkläddningsrummet helt hållet spelarna ser ut som ett gäng räddhågsna hönor som knappt vågar göra nåt överhuvudtaget !
Jag håller med. Han verkar ju tyvärr inte ha förmågan att lösa problemet heller. Rönnberg visade i alla fall när han blev förbannad. Robban är ju helt tom i blicken där i båset.
Kan garantera att Robban dragit av en hårtork i omklädningsrummet. Alla behöver inte visa det i båset.
Ett lag med självförtroende KÖR. Ett lag utan självförtroende TÄNKER.
Karls, känns som du har helt rätt. Frölunda ser chockade ut ibland.
Karl*
Robban tycker det smäller där ute😆
Ja åt ett håll 😂
😆
Robbans intervjuer är fan patetiska.
Robban tycker att det är slutspelskaraktär på matchen!! Smäller på friskt där ute ,, han måste mena att Brynäs smäller på lite , för sitt eget lag Frölunda agerar ju som ett gäng rädda pojkar , knappt en tackling , så Robban måste nog byta glasögon för karln kan ju inte se samma match som övriga gör , en tragedi att höra hans uttalande nu mera
Haha. Det är det han menar. Att de tacklar.
Max Lindholm ser extremt kantig ut för tillfället.
Ja som fan.. in med Born ett par byten å få lite fart
Synd! Lindholm hade behövt den kassen ….
Om vi får ett pp till så vill jag ha en vanlig kedja inne. Spela enkelt, ha en gubbe som bara står och skymmer, när läge kommer så skjut! Väldigt enkelt spel.
+1
Egli ….
Som sagt de flesta andra lag har växlat upp som är hårda, tacklas och kör på. Frölunda glider mest runt och försöker undvika spel överhuvudtaget. Undviker väldigt mycket fysiskt spel, är alla spelare småskadade och inte vill ha kontakt? Och var är Friberg, han är kapten och borde för helvete styra upp skiten.
Han har väl inte styrt upp ngt på isen på hela säsongen, undantaget en del hårt slit i PK?
De tänker hockey, inte spelar. Då ser det ut så här.
+1
Friberg måste va sämsta kaptenen i Frölundas historia
Det är klart, missar man öppet mål från en meter då är det svårt att göra mål
Inget positivt händer just nu!!!
så tufft.. 5 1/2 period utan mål nu, sista perioden mot hv inga mål och så detta, längesedan man såg någon få jubla lite…
Herregud.
Förbluffande hur detta är samma lag som i höstas. Precis alla spelare verkar prickat bottenform. Komiskt dåligt just nu.
Domarna blundar för mycket nu
Sprudlande offensiv just nu!
Så drar stolpskottet en icing
Klockan tickar väldigt fort nu!
Inte ens nära målchans!
Håller inte alls med Robban att det ser ut som slutspel, det ser ju för tusan mer ut som försäsong från Frölundas sida. Passningar sitter inte, ingen kemi.
Förvånades av det uttalandet också. Vi är ju hur tama som helst…ingen energi, ingen vilja och framför allt inget fysiskt spel!!
Kopacka var helt galen i sitt senaste byte. Tacklade och slaschade på allt i sin närhet…
Bänka Weissbach, Lindholm, Petersson, Niederbach, Tömmernes och Högberg. In med juniorer.
Weissbach är väl en av de bättre för tillfället. Inte stenhård konkurrens, men ändå.
Fram tills att det ska bli ett avslut, helt under isen där.
Friberg herregud han är helt väck. Börja tackla iaf!
Frölunda skapar ingenting framåt, spelar som ett bottenlag utan spelidé, 0 struktur i spelet! Häpnadsväckande att ett lag kan förändra så till att vara totalt överlägsna till att vara totalt intetsägande och utan självförtroende! Och presterar en hockey som håller jävlig låg nivå!
Kommer Frölunda ens göra nåt mer mål denna säsongen 🤔
Att fortsätta på samma linje som tidigare när det uppenbart inte fungerar blir lite som Einsteins definition av dumhet.
”Höjden av dumhet är att göra samma sak om och om igen och ändå förvänta sig ett annat resultat.”
Sant ! Problemet är dock att dom inte gör nåt alls nu för tiden 😡
Otäckt, detta kännr man igen sedan tidigare säsonger. Inget framåt, halvbra bakåt. Inga mål. ingenting.
Tror inte på att bänka spelare. Måste få igång dom istället om det ska bli något slutspel att tala om.
Vi kan inte spela slutspel med massa juniorer.
Det förstår ju vem som helst.
Men in med mer fysik nu, gå hårdare på mål skjut mer nuuuu!
I andra perioden!
Måste ändra matchbilden nu!
Fortsätter det på detta viset är det kört!
Gonatt
Godnatt Frölunda…..
Fattar inte Robban – finnarna och NDN tar tekning i egen zon
Bara byte gubbar. Finnlinan briljerar.
Vilken fantastisk injektion NDN varit där!
… givet resultat
Vilket dåligt byte
Stenberg mot Brynäs idag
Frölunda ser slut ut. Färjestad kör över Växjö. Fan inte kul att bo i värmland längre…
Man spelar inte som ett lag längre, kör solo, när de försöker spela är det så dåliga passningar, och som vanligt, förlorar de första teken i matchen förlorar de oftast också matchen, vet inte om ni tänkt på det?
Men herre Gud , vad gör ni ,, sluta att skämma ut hela föreningen, stämpla ut Åke hem och lämna WO på resten av säsongen, blir bättre att ta dom böternan än att fortsätta på denna inslagna vägen och skämma ut föreningen helt och hållet
Robban, dags att agera nu.
Måste få något att hända.
Hade satt Cederkvist tillsammans med Stenberg och Niederbach.
Ja, rullar han bara på i tredje blir man ju vansinnig
Högberg är sämst denna matchen, förstörde andra PPt och fyller år nu vid 0-2
Ryker Robban nu ?
Inte en chans
Nej.
Och ta in vem Peter?
jag kan ta det.. 😂
Mormor kan ta det , problemet är bara att hon har varit död i trettio år nu , men med henne vid rodret kan det ju inte bli sämre än vad det är just nu 👍🤣
Godnatt för i afton.
Om detta är slutspelshockey som Robban säger så har frölunda inte där att göra. Då är det 4 raka ut ur kvarten. Så vi får verkligen inte hoppas att det är detta Frölunda vi får se i ett slutspel. Rädda, inget gritt, inget kampspel, bedrövligt passningsspel, ingen fart, inga tacklingar och dessutom har dom tappat målsinnet helt.
Folin in på point i pp? Kan ju inte gå sämre och han skjuter i alla fall. Eller varför inte Egli, han skjuter också.
0 mål på 5 perioder
6 perioder… gjorda inga mot hv71 i sista perioden heller
Väntar med spänning på Robbans nya floskler
Ceder, Lasu, Ivar …. godkända … många andra behöver steppa upp
Dags att herr ohlsson visar vad han kan som tränar, guld med vf,tack Rönnberg, guld med skellefteå, dukat bord,i djurgården, inte ett skit.
Tror kanske att Robbans tänk med fyra kedjor håller inte nu. Spela de spm är heta…
Problemet är ju att ingen är het just nu i Frölunda.
+1
Kan detta vara det sämsta någonsin?
Sämsta någonsin? Hm höll du inte på Frölunda när Kenta tränade, eller mellan 06-12 typ .. där snackar vi mindre bra hockey.
Dahlén var inte heller hurra för den tiden.
Finns ingen energi eller kamp från Frölunda. Vakna nu!
Dags att göra något i kedjorna…
Det är allvar nu! 9/10 spelare spelar inte för klubben nu och Robban gör inget i båset. VAKNA FÖR I HELVETE
Jag minns inte att jag någonsin sett ett topplag falla ihop så här fullständigt någonsin. Ingen absolut ingen i laget tar tag i det. Nu gör dom inga mål heller längre. Tappat precis allt.
Rögle hade väl någon säsong som dominanta under första halvan och sen föll de ihop som att korthus?
Färjestad brukar göra det men de väntar till kvarten börjar innan de faller ihop 😅
Gött att man signa 4 år med Robban.
Helt handlingsförlamad.
Frölunda kommer aldrig överleva kvarten.
Sen kommer föreningen göra en ”analys av vad som gick fel” sen kommer vi ha i princip samma piss lag och tränare nästa säsong också.
Roger var väl inte heller den som ändrade särskilt mycket under match, eller under säsong? Minns ett PP som under andra halvan av en säsong var totalt havererat.
Truppen är bra.
NDN ihop med Finline är inget annat än ett train crash , en total katastrof, ser du inte det Tobban är det nog dags att bänka dig själv
Ska vara Robban
+1
Ingen go känsla när man fick se bilderna från Frölundas omklädningsrum under pausen – är det begravning … ? Kom igen nu – för klubbmärket – för Göteborg!
Pinsamt. Nu får Robban hitta på något. Kanske se lite mer på vilka som är heta? Finnarna usla i egen zon, varför ska de in och teka i egen zon? Tömmernes/Högberg har ingen fart alls i PP, varför spelar de? Friberg är kapten och visar inte ens vägen med fysiskt spel när allt annat fallerar, byt kapten! Skicka några signaler, Robban!
Tycker ändå att det inte är katastrof. Givet förutsättningarna gör Frölunda det okej. Men Brynäs är mer aggressiva och har självförtroende efter en stark period. Frölunda mer defensiva, de tänker på ”att göra rätt saker ”.
Typisk att Max L missar sitt superläge, medan Brynäs har lite flyt vid 2-0 målet.
Men det är inte kört. Draken lyfter i motvind.
Katastrof är et starkt ord men vi är väldigt nära. Saknas ju helt självförtroende i offensiven och ju längre vi håller på och spelar ”ok” desto sämre kommer det bli. Det är inte en enskild match, detta är ett mönster under en längre tid.
Att vi åker ut i en kvart efter 4 hedersamma förluster är väl inget bra? För det är dit vi är på väg.
Ahh nu är jag trött på massa saker. Kronwall tex.
Sedan vill jag se Born med finnarna,
Ceder med Ivar och Niederbach,
Lindholm med Petersson och Weissbach,
Friberg med Lasu och så vill jag se lite fysik (läs mycket mer) på gott och ont. Ligger ju i läge för ett par enkla BP i 3:e…
Bänka Friberg då kanske vi vaknar
Friberg kan vara den anonymaste lagkaptenen någonsin i Frölunda. Jag har hejat och sett Frölunda sedan 1974, så jag har en viss erfarenhet att falla tillbaka på…
Sämsta kaptenen i Frölundas historia
Vill se
Innala-peterson-Friberg
Weissbach-ruotsalainen-Cederqvist
Stenberg-niederbach-Lindholm
Born-Lasu-Hasa
Ja, varför spelar inte Innala och JP ihop? Och varför spelar inte JP i PP? Han har varit en av de bättre i dag!
Alltså, nu tror jag inte att det här är huvudförklaringen men det började tidigt pratas om vem som skulle till NHL efter säsongen och två av lagets mest framstående spelare klara för andra lag, rekord hit och rekord dit, serievinst och SM guldet garanterat.
Allt detta verkar ha gjort att man har tappat ödmjukhet och fokus. Vill aldrig höra om spelare som signa med andra lag innan säsongen är slut. Känns som ett hån mot laget och supportrar. Transfersnack ska enkom förekomma off season.
Väl formulerat – framgången blev för stor – ödmjukheten försvann
👍
Mycket mycket oroväckande utveckling.
Varför fortsätta och rotera både inom och mellan kedjorna?
Stommen borde vara satt långt innan idag.
Trygghet ger spelare som litar på varandra, håller ihop och instinktivt driver mot mål.
Är det måhända för sent att finna fyra kedjor som når längre än till kvartsfinal i slutspelet?
Jag hoppas fortfarande men är efter dessa två perioder mycket, mycket orolig.
Det är märkligt att inget händer i laget. Robban bara kör på med sina 5:or och tycker allt ser bra ut. Att han tycker att detta är slutspelshockey och inte gör något åt saken är märkligt. Någon behöver verkligen agera.
Matchen är körd (har inte vänt ett underläge i 3:e på hela säsongen) så passa på att testa något nytt. Kan ju inte bli sämre.
Nä Frölunda spelar som sämst, då får de med sig mest powerplay. Lite komiskt.
När*
Längesen man hörde något om Rydahl!
Saknar större centrar.
Fysiken!
Förlorar de flesta tekningar och närkamper.
Ser till och med sämre ut än mot Skellefteå.
Blir det 2-1 lr 3-0 😂
100% att det blir 3-0
Har hållit på med musik i någon form under större delen av mitt liv och är därmed inte helt tondöv. Kan notera att Skrik-Lenas röstpitch (tonläge) ligger runt sju semitoner högre när Brynäs är i anfallszon än vice versa. När FHC har farligheter framåt ligger hon runt tolv upp. När Brynäs har tryck är hon ibland över 30.
Samtidigt speglar det lite hur farligt det faktiskt är?
Det var inte längden på peakarna som var grejen utan höjden i jämförbara situationer. 🙂
Nu måste dom fan ta vara på den här utvisningen.
Fy fan vad dåligt.
Uselt deluxe
Skär i en att kolla på detta
Skämmigt, vill inte ha mer utvisningar med oss.
Vilket haveri till PP.
Tömmernes spelar alldeles för långsamt, håller inte.
Exakt
Tömmernes i pp, lägg ner nu. In med Folin
Älskar stenbergs x-checking! han tar ingen skit.
Idag får man vara glad för det lilla 🙂
+1
Dåligt humör för att han är värdelös även ikväll
Bra att visa vilja och aggressivitet i kampsporten ishockey
Nollade 2 matcher i rad. Bedrövligt
Robban begår tjänstefel. Lindholm ska inte ha en sekund i PP.
Värdelöst att spela en vänsterskytt på Lindholms plats. Det blir ju bara ett hot på andra kanten för direktskott. Lättläst som en pixibok
Bara att stänga av. Kommer vi ikapp så är det bragdguldet för sjutton..
Robban måste verkligen ogilla Born.
Det fungerar inte. Men väljer ändå att inte testa något annat.
Även om Born inte producerar så behövs han med sin energi, skridskoåkning och för att bryta det som inte funkar. Känner att det är många som underpresterar men ändå får chans på chans på chans.
Jo jag fattar inte vad han har emot Born
Håller helt med dig – det laget saknar är positiv energi och j-ar anamma – det har Born. Och han kan le – de andra ser ut som de är på begravning ….
Och så går Routsas klubba av! 🤬
Vinner inte en match till med detta spel och prestation.
Guld, det är inte ens nära just nu
Friberg friläge 👍
Bra skott av Friberg
Vilket fullständigt haveri…!
Är ju en jäkla tur dom tog så många poäng innan nyår. Tänk vilken ångest om dom haft 5-6 poäng från HV nu…….
Alltså!! Nu måste föreningen börja att agera , för det här är ju inget annat än tragikomiskt , hela truppen inklusive ledartrojkan på bänken är ju helt ute och seglar på ett stormigt hav utan någon som helst kapten eller styrman vid rodret: en kavla tragedi
Hårt och resolut Staffan? Kändes som en instruktionsvideo på interference, Friberg har då ingen puck
Gör något!!!
Om vi ska hitta novor positivt med matchen idag så är det väl defensiven. Ser ju bättre ut än tidigare matcher. Sen vet jag ej om det finns något mer att ta med sig hem.
*något
Har Robban tappat spelarna? Sanslöst hur uselt det sett ut sedan december och han har inte fått någon bättring alls.
Njaeä, det tror jag inte. Har ju haft ett skadehelvete med många borta och resten slitna! Inte lätt att hitta tillbaka samtidigt som de andra lagen har höjt sig!
Förnedrande att Brynäs käkar upp oss totalt i det fysiska spelet!
Brynäs spelar färdigt situationerna. Tacklar sönder Frölunda. Det suger otrolig energi och ger energi till egna laget men den matematiken klarar man inte av i Frölunda
I höstas var det krismöte vid en förlust.. Hur fan ska man agera nu? Detta är för fan patetiskt.
Med facit i hand borde vi gett Stenberg ett par matchers extra vila efter JVM, men lätt att vara efterklok. Han ser rejält sliten ut.
Han är ju ändå en av de absolut bästa idag?
Vad snackar du om? Han är enda ljusglimten idag.
Hahahaha spelar Friberg i slutet av matchen när man jag mål, han träffar ju för fan inte ens ett fotbollsmål.
”Börjar dra ihop sig mot slutspel, det är roligt…”
Åh skitkul när vi åker ut med huvudet före efter 4 raka i kvarten!
Glöm resultatet, ut och smäll på!
Vi kastar ju oss undan som rädda harar direkt Brynäs närmar sig fysiskt spel..
+1
Du menar med våra lättviktarforwards?
Stackars Stenberg, får spela med urusla Lindholm och mätta Niederbach. Robban fyller år i båset.
Lindholm gör nog en av dina sämsta matcher i Frölunda idag. Ser extremt seg ut och tajmar ingenting.
Han har sett ut såhär länge nu.
Vet någon vilken sida det var man kan fylla i tips på resultat i alla matcher fram tills grundserien är över? Har letat men kan inte hitta.
Ivar, 18 år, en av få i dagens Frölunda som visar ledarskap genom spel OCH känslor. Många andra som borde stiga fram.
Exakt, bara han och älgen som gör något idag.
+1
+1
Fy fan, så jäkla uselt det här är…!!!
Man har dom senaste 2 senaste matcherna släppt in 3 mål med målvakt och ändå är man knappt nära att ta poäng…
4 mål nu då
En bedrift!
Skenan släpper och 3-0
Stenberg är den enda som visar vilja och desperation. Vafan är Filin, Friberg, Tömmer mfl.
Weissbach, hat han haft en bra enda topprestation sedan han kom tillbaka?
Det har är det största haveri jag har sett på år och dar, hur kan man göra en sådan genomusel match?
yep och grabben är 18 bast – många mer rutinerade som borde skämmas
Lägg ner den här säsongen. Pinsam samling spelare och ledare detta
Det är rentutav pinsamt så dåligt
Har det någonsin hänt att ett lag gått från överlägset bäst till överlägset sämst på det här sättet?!
Bara vi vinner CHL-finalen så släpper allt 😂
Vinner? Just nu slår vi nog knappt Bäcken
Skämtare där 🤣
Tack gode gud att Färjestad börjat vinna. Djurgården och Timrå kanske vi har chans mot i kvarten
Nej inte en chans alls. Inte med det här spelet. Skulle vi möta hv igen skulle det förlust.
Blir väl Färjestad i kvarten då om de slutar sjua..
Vi blir nog inte ens 2:a
Pinsamt, återigen. Är det bara legoknektar?
Brynäs vinner matchen bara genom att vara fysiska, såg exakt likadant ut i förra matchen. I ett slutspel är det ju väldigt fysiskt. Frölunda chanslösa.
Fy fan vilken parodi på ett hockeylag Frölunda är nu , tur att det bara är 9 matcher kvar, sen så ska Sjöström börja vända på alla runda stenar igen utan resultat som vanligt 😱
Du tar över som sportchef inför nästa säsong?
Absolut! Kan inte vara så svårt , bara att göra det motsatta till Sjöström , så är man med största sannolikhet hemma , känn på den du JOJjE
Pinsam insats, haveri ”de luxe” och Robban svamlar om bra slutspelsmatch, man tar sig för pannan ..
Cederqvist och Stenberg tillsammans med 3-0-underläge och 3 minuter kvar. Är det ett hån Robban?
För att visa övriga att det inte duger såklart. Älgen och Stenberg de som visat någonting i den här matchen.
Lindholm har varit bra tidigare även om han sett lite stabbig ut på rören. Men nu ser han ju som en ren nybörjare på skridskor.
Inte en enda spelare är ens grinig… patetiskt
Harnebrink vilket äckligt litet luder han är ..
Topp 5 i denna match : enkelt Stenberg på samtliga 5 platser : matchens katastrof: NDN med fintrojkan
Tycker man kan testa med Stenberg där istället, dags att möblera om totalt nu!
+1
Fattas bara att de gör mål i PP nu med
Domarna hatar uppenbarligen Ruotsalainen…
Inte ens Hv71 var så här genomusla när dom var som sämst 😡
De vinner idag trots 39-11 i skott till Timrå. Frölunda vinner ju skotten men är inte nära att göra mål
Nu måste tränarna göra något. Ändra om i alla femmor. Inget kan bli sämre än detta
Bedrövligt
Man saknar Roger, noll intensitet
Ingen kamplust… Stenberg bäst
Var är våra ledande spelare
Inte många som hyllar Robban nu…
Han kan prata hur mycket som helst till spelarna och ge direktiv osv, men om spelarna inte har något som helst självförtroende så är det adjö. Självförtroende är färskvara och något du bygger upp genom bra exempel i spelet, men nu misslyckas det mesta och spelarna tänker hockey istället för att spela.
Han måste ju visa något. Just nu kastas säsongen bort om han inte gör något
Utvisningen i slutet är ju helt ofattbar.
Hägg sätter typ 10 crosscheckingar på Ruotsalainen som till slut håller undan hans klubba och då åker han ut för stick-holding.
SHL har ett rejält problem med att domarna tillåter alla dessa cross checkingar.
Sedan med tanke på att det tillåts så är det ett stort problem att Frölunda är så mesiga.
En gång såg jag en spelare som svarade upp och det Stenberg på Witkowski.
Varje gång en Brynäsare crosscheckafe borde Frölunda spelaren gett tillbaka precis som Stenberg gjorde. Sätt en crosschecking tillbaka stenhårt med all kraft man har och sikta på armvecketdä där man i te har så mycket skydd.
Gör man det konsekvent varje gång så kan jag lova att Brynäs skulle sluta med det.
Visst Frölunda kommer inte upp i nivå men man har ju heller ingen medstuds.
Hade velat se lite nya kedjor och mer aggressivitet från både backar och forwards.
Nu måste Robban göra ngt resolut, skicka signal att det är allvar nu.
Ändra om i kedjor, ta över ansvaret över Näslund styrning av forward. Finns massor man kan göra, var väldigt skeptisk att Näslund skulle ta över ansvaret för forwards. Nu grinar de emot och nu ser man problem…
Såja, lugna er lite flödet. Det ser illa ut, jag instämmer. Samtidigt borde det inte vara omöjligt att åtgärda detta. Att samtliga spelare plötsligt tappar skills och kyla är inte rimligt. Det borde kunna åtgärdas. Det skulle kunna vara värre… Om vi inför slutspel hade behövt förlita oss på målskygga farmarlirare som Fjällby och Witkowski ska glänsa, då hade jag varit mer orolig.
Ja du. Så tänkte jag också ett tag men tyvärr så ser jag ingenting som tyder på att det kommer vända. Jag brukar vara positiv men t o m jag börjar tveka.
Det som jag är något negativ till är att vi fortsätter göra vissa saker på ett visst sätt även om det inte funkar. PP-spelet är inte underhållande direkt. Allt kan inte gå via finsk klubba på direktskott. Vi behöver ställa Lasu, Friberg och Ceder i målvaktens face, OM de ska spela PP dvs.
Skillnaden är att vi varken har vare sig stjärnor eller farmarlirare som levererar …
Undantaget 3 minuter mot HV har det här laget tappat förmågan att göra mål. Hade varit glad om Lasulinan kunnat vinna nån match åt oss, framgång föder självförtroende.
Gött och se Folin förbannad i intervjun. Frågorna är kassa och repetitiva men tror Folin är förbannad för mycket annat, hoppas det kommer ut i omklädningsrummet!
Ta kaptensbindeln från Friberg och sätt den på Folin
+1
Skulle ha varit gjort innan säsongen började
Tycker det är en stor inställningsfråga hos spelarna!
Man måste vinna fler närkamper och slå bättre passningar.
Har ingenting med taktik att göra!
Mentalt måste man ha sådana bilder på näthinnan.
Jag är starkast osv.
Allting finns där!
Plocka fram det ur skallarna och ge er aldrig!
Inte i en enda närkamp!
Där måste do börja nu!
Jag ser två scenarion nu:
Vinst på tisdag, ökat självförtroende och en bra avslutning av grundserien och ett långt slutspel.
Förlust på tisdag…
Jag är lite förvånad att Robban spelsr två offensiva och drivande backar som Tömmernäs och Johanesson tillsammans.
Men som Fohlin sa ALLA måste stäppa upp. Var är Innala, en av de som måste upp…
Dålig match och det minst dåliga för dagen vann.