► Det brukar vara en hel del känslor inblandade när Frölunda och Luleå möts, kanske har vi något bra att se fram emot i afton.
► Frölunda med fem segrar i rad, nu omgjorda kedjor för att härbärgera Lucas Raymond.
► Luleå med god form, jagar säsongens första poäng mot Frölunda. Kan unge göteborgaren Fabian Lysell bidra?
► I den här texten får ni fakta inför, här följer ni och kommenterar matchen. Välkomna!
JOURNALISTIK KOSTAR. Regelbundna läsare behöver betala för sig. Läs mer här. Swish: 0736-854501
FÖLJ PÅ FACEBOOK. Gör det här – då får ni veta när en ny text ligger ute.
FÖLJ PÅ TWITTER. Gör det här – av samma anledning.
FÖLJ PÅ INSTAGRAM. Gör det här – för bilder och "stories."
DELA OM NI GILLAR. Bidra gärna till ökad läsning. Dela-knappar finns under varje text.
***
Vad: FRÖLUNDA–LULEÅ
Var: Scandinavium.
När: 19.00.
TV: C More Live 5/cmore.se 18.30.
Senaste matcherna, Frölunda:
Oskarshamn (b) 5–2
HV71 (h) 4–1
Rögle (b) 3–1
Luleå:
Rögle (b) 1–2 (str)
Linköping (h) 5–2
Djurgården (b) 3–5
Lästips:
* Anders Grönlund om diagnosen Crohns sjukdom.
* Fortsätter Roger Rönnberg vara en idiot …?
* Frölundas forwards ska tävla om rollerna.
Så startar Frölunda.
Kedjor:
17 Robin Alvarez–31 Nicklas Lasu–51 Mats Rosseli Olsen
21 Karl Henriksson–9 Jan Mursak–18 Lucas Raymond
21 Christoffer Ehn–20 Joel Lundqvist—12 Max Friberg
22 Linus Nässén–72 Patrik Carlsson–59 Simon Hjalmarsson
25 Elmer Söderblom
Saknas: Johan Sundström (varit sjuk), Joel Mustonen (varit sjuk)
Backar:
58 Jesper Sellgren–8 Viktor Ekbom
10 Jens Olsson–5 Filip Johansson
56 Jonathan Sigalet–15 Anders Grönlund
3 Simon Edvinsson
Saknas: Stefan Elliott (barnafödsel), Mattias Norlinder (skadad).
Målvakter:
41 Niklas Rubin (33 Johan Mattsson)
Sannolika PP-formationer:
* Olsson, Hjalmarsson, Mursak, Lundqvist, Friberg
* Sellgren, Carlsson, Raymond, Lasu, Alvarez
## Skön rivalitet mellan de här lagen, Luleå har en CHL-finalseger, Frölunda några vinster i slutspelsserier. När det handlar om SHL:s grundserie har lagen mötts 16 gånger i Göteborg under Roger Rönnberg-eran, Frölunda har 13–3.
I vinter har Frölunda vunnit båda mötena, 4–1 hemma och 2–0 borta.
## Joel Mustonen var med och tränade för fullt i går, verkar må bra igen, oerhört glädjande i ett mänskligt perspektiv. Men än anses inte Mustonen redo, ”praoande” Theodor Niederbach tar inte heller plats i truppen. Elmer Söderblom blir extraforward (men inget PP-spel, alltså, i alla fall inte än).
Anders Grönlund, nyligen diagnostiserad med tarmsjukdomen Crohns, får inte äta sin dopingklassade medicin innan Frölunda får dispens, före det spelar han utan – så länge han inte får stora smärtor. Senast i går kväll mådde han bra. Och i kväll spelar han som väntat.
## Den enkla vägen hade varit att stoppa in Lucas Raymond med Patrik Carlsson och Simon Hjalmarsson, i övrigt fortsätta med de kedjor som gett Frölunda harmoni, framgång och fem segrar i rad. Istället omgjort i tre enheter, bara Nicklas Lasus intakt.
Viss tveksamhet hos mig kring Raymond med Jan Mursak igen, dock jätteintressant med Raymond och Karl Henriksson ihop.
Viss tveksamhet även gällande att Max Friberg nu är tillbaka med Joel Lundqvist, han fick ju sådan utväxling med Mursak och Henriksson.
Nå, förmodligen blir det dundersuccé och vi som står vid sidan om får lära oss att det är tur vi inte är hockeytränare …
## För den som missat så är läget med coronadrabbade Johan Sundström följande: feberfri, i princip frisk, var eventuellt med på värmningen i dag, annars tränar han nog fredag. Spel redan lördag? Roger Rönnberg uteslöt det inte när jag frågade, men det troliga är först nästa vecka så Sundström får bra möjligheter till återhämtning.
## Max Friberg är glödhet, har poäng (2+6) i sina fem senaste matcher, Jesper Sellgren (2+2) har en svit på fyra.
## Filip Johansson har varit en något av en nödlösning i en av PP-uppställningarna, nu faller han bort när Lucas Raymond är tillbaka. Lätt att förstå, klart att Frölunda vill ha in sin jättetalang, ändå går det att känna … hm, fasen, är det inte lite synd ändå? Den unge backen från Fagersta har vuxit mycket med förtroendet, tagit med sig det till PP-spelet där han varit rörlig och skottvillig.
## Ni glömmer väl inte att Joel Lundqvist är ett mål från att gå upp som ensam ledare i alla tiders målliga i Frölunda? Joel och Niklas Andersson står båda på 236 fullträffar.
***
När det är 19.00-match är det, med rådande pandemibestämmelser, omöjligt att se klart en hockeymatch på O’Learys Avenyn.
Strax efter 20.00 ska ju folk köras ut. I alla fall i ytterligare några veckor minst.
Men jag kan verkligen rekommendera en stunds skön avkoppling med annan sorts klubba i hand.
Minigolf är ett bra sätt att matchladda.
***
Så startar Luleå.
Kedjor:
51 Filip Hållander–20 Jack Connolly–75 Arttu Ilomäki
17 Isac Brännström–21 Juhani Tyrväinen–10 Einar Emanuelsson
82 Chris DeSousa–16 Niklas Olausson–86 Linus Klasen
52 Karl Fabricius–15 Carl Mattsson–23 Fabian Lysell
26 Radek Muzik
Saknas: Petter Emanuelsson (skadad), Jonas Berglund (skadad).
Backar:
29 Erik Gustafsson–27 Nils Lundkvist
5 Eddie Larsson–50 Daniel Sondell
32 Oscar Engsund–39 Pontus Själin
9 Victor Berglund
Målvakt:
1 Jesper Wallstedt (39 David Rautio )
## Om Max Friberg är het i Frölunda så är Chris DeSousa det i Luleå. Han hade gjort mål (7+2) sex matcher i rad när han åkte med sitt nya lag till gamla hemmaarenan Catena Arena i tisdags. Där nollade dock kanadensarn, och sviten bröts.
Men DeSousa har varit riktigt vass sedan han anslöt i november, kompletterar pucksnillet Linus Klasen väl, och emellan dessa båda hittar vi rutinerade centern Niklas Olausson.
Från Väckelsång. Olausson, alltså. Finns det en SHL-spelare med vackrare namn på hemorten?
## Sedan den där 0–5-smällen hemma mot Rögle i december har Luleå haft en bra period, tagit 15 av 21 poäng.
Senast, nere i Ängelholm, blev det visserligen bara en poäng (1–2 efter straffar), men Luleå drev spelet under långa perioder, vann skotten och missade öppet mål i läge 1–0, just före Rögles kvittering.
Formen tycks god.
## Petter Emanuelsson är inte tillbaka förrän till slutspelet eller just före, Jonas Berglund bör vara igång om drygt en månad.
I de båda anfallarnas frånvaro har en dörr öppnats för unge göteborgaren Fabian Lysell, grabben som ni säkert minns lämnade Frölundas organisation under uppmärksammade former i höstas.
Lysell, som fyller 18 om knappt två veckor, har medverkat i sex matcher, legat på drygt åtta minuters speltid på slutet (fått 6.52 i snitt), ännu inga poäng. Kanske kommer den första i kväll.
## JVM-målvakten Jesper Wallstedt är tillbaka i truppen till den här matchen, precis som Lucas Raymond och Elmer Söderblom i Frölunda. Wallstedt startar.
## Skicklige backen Nils Lundkvist gjorde ett fint mål mot Rögle, han har poäng (2+1) i sina tre senaste matcher. Lite Erik Karlsson-vibbar på honom.
## Håll koll på #10 Einar Emanuelsson, härlig fart och teknik. Håll gärna koll på #21 också, alltid lagom ilskne Juhani Tyrväinen. Haft några goa duster med Nicklas Lasu.
***
Linköping åkte på däng (4–7 mot Örebro) direkt efter att Bert Robertsson fått gå. I dag på’t igen, och inte vilken match som helst – bottenkollegan Brynäs på besök i Östergötland.
En rysare på förhand.
Intressant också att se om HV71:s ras fortsätter borta mot Leksand.
KommenteraTillbakaNästa inläggDela på FacebookDela på Twitter
260 kommentarer
Håller med om att det enklaste och bästa (?) hade varit att slänga in Lucas med purre och hjalle. Blir intressant att se hur det blir med Murre och Lucas i samma kedja. Kan bli succé och vi amatörer får en knäpp på näsan..;)
Nej du, Daniel. Någon succé med Murre och Raymond ihop blir det inte.
Luleå lär ju vara rejält revanschsugna, och Rönnbergs tombola med kedjorna gör mig inte lugnare. Så magkänslan säger torsk ikväll, men jag hoppas verkligen att jag är fel ute!
Vill ju ser Söderblom framför mål i powerplay så han kan göra sin grej.
Max F är f.n. lagets viktigaste spelare. Att då sätta ihop Max igen med Joel är ett RR beslut som är obegripligt
Känns lite som med Zlatan i landslaget med Raymond. Allt ska anpassas till honom. MEN blir LAGET bättre med honom. Jag vet att han kommer spela och att Frölunda för att bevisa att man tar fram talanger o.s.v. Men just nu vill jag ha laget som spelade senast.
Med skillnaden att Zlatan åtminstone producerade.....väntar fortfarande på mer poäng från Raymond
Max gick fantastiskt bra med Joel och Nässen tidigare också så honom är jag inte så orolig för.
Kan säkert funka bra med Ehn också.
Jag är mer skeptisk till att para ihop Raymond och Mursak då.
Dom har ju bevisligen inte fungerat bra ihop tidigare, trots många försök.
Det bästa och enklaste hade varit att slänga in Söderblom istället för Raymond. Söderblom är unik som spelare och bör såldes spela. Raymond bör vila.
Luleå var ju lite trubbiga senast vi möttes så blir nog en helt annan match idag. Två lag med god form.
2-2 och sedan lulevinst i sudden blir mitt tips.
Säger inte alls att jag tycker det är rätt att köra Mursak och Raymond ihop igen, men jag har en tes om hur tränarna resonerar. Ihop har man varit en av de linor (då med Hjalle) som skapade flest målchanser i SHL. Det är ren fakta från Frölunda – ingen åsikt från mig. Man vill väl med tiden tro att det finns kopiös utdelning att hämta här – skulle målskyttet börja sitta. Lite som för laget Frölunda mot Oskarshamn borta när det blev torsk. Man var tämligen överlägsna, men IKO vann. Tendenserna i spelet har i dag lett till att Frölunda stannat i absoluta toppen och IKO rasat. Vad "fancy stats" (som jag vet att du ogillar att luta argument mot, Leman, men här finns det ju en tydlig poäng) sa i den här matchen (och många fler därtill) har med tiden visat sig slå ut precis så. Att FHC är i toppen, IKO är i botten. Mursak/Raymond har skapat som en topplina, men inte fått ut det i mål – ännu. Jag tror tränarna hoppas att det kommer – eftersom siffrorna till stor del talar för det. Som sagt – bara så jag tror att man resonerar, inte nödvändigtvis exakt hur jag hade hanterat situationen, även om jag kan köpa att det finns en logik.
Det är säkert så, CC, att Frölunda har statistik som talar för Mursak och Raymond. Jag har bara inte riktigt sett så mkt lovande som statistiken säger. Lägg till att både M och R är "pass first players", att Henriksson väl fortfarande är mållös, och jag tillåter mig att tvivla en smula. Sedan är jag verkligen inte emot fancy stats, jag tycker bara det är hälsosamt att ta all typ av statistik med en nypa salt
Mursak skjuter nästan minst skott av alla i Frölunda och har ett av SHLs bästa skott och är en toppspelare. Har han rätt roll ?
Lite statistik inför matchen
Poäng
1. Friberg 9+9
2. Mursak 7+11
3. Carlsson 10+7
4. Lundqvist 8+9
5. Lasu 4+12
Mål
1. Carlsson 10
2. Friberg 9
3. Lundqvist 8
4. Mursak 7
5. Raymond/Alvarez 5
Skott
1. Sellgren 75
2. Friberg 66
3. Elliott 60
4. Carlsson 59
5. Sundström 55
Plus/minus
1. Olsson 13
2. Grönlund 12
3. MRO 11
4. Alvarez 8
5. Lasu 8
Istid
1. Sellgren 21:18
2. Elliott 20:26
3. Sigalet 18:32
4. Olsson 18:18
5. Friberg 18:01
Kan du redovisa poäng/ istid?
Hade varit kul att se Lundqvist, Ehn och Söderblom i en kedja. En ny legion of doom. Stora och starka alla tre.
Håller med, det hade varit kul. :)
...och jag hade tyckt att det varit kul med Mursak, Nässén, Alvarez som en kedja i några matcher.
Såg Rögle-Luleå härom kvällen. Helt ok match men jag hade förväntat mig mer, snabbare spel, mer känslor mm.
Blir intressant ikväll att se vad laget klarar av, man brukar ju inte ha svårt att tända till mot Luleå. / Claes
UPPDATERAT: Frölundas lag det väntade, Rubin i målet.
Det ska bli kul att se Fabian (luleå) spela.
Ja, han lär vilja visa Frölunda att dom gjorde fel som inte spelade honom i a-laget.
Lysell kan dra åt fanders
Mattan kör tränings läger igen eller ?
Blir att vakta dörren igen någon månad.
Lysell e inte göteborgare längre. Han e en stor svikare bara
Hoppas han får ett varmt ”välkomnande” ikväll!
Ikväll har man fan ingen bra känsla alls, känts så bra dom andra matcherna, men ikväll så vetefan..
Sanny säger Hv71 är ute efter Ryan Lasch, ska mycket till att lämna Finland och gå till ett bottengäng. Förstår inte de riktigt.
Money talk......
VF, tror nog att hv är villiga att betala en bra slant. Åka ur kostar ju massor.
Sa la att de borde försöka få Ryan? Ger de ett tillräckligt bra bud så är det ju inte möjligt, men han har la redan rätt gött betalt i Finland.
Finns det någon som sitter på statistik som visar Hjalles jobb i det tysta som ibland dyker upp som argument för hans vara i laguppställningen?
Jag gillar Hjalle och har följt honom sedan J20 och ingen blir gladare än jag om det lossnar, men just nu är han för mig inte tillräckligt bra för att peta någon.
Undra hur lång tid det tar innan den obligatorisk målbjudningen kommer? :P
Faasn
Några dagar sen senaste matchen och inser redan nu varför jag inte saknat matcherna... över röd, dumpa puck och jaga....
Och tar tar Luleå ledningen med..precis som det skall vara inledningsvis.
Svagt......
Matchen har börjat
inte ens 5minuter tog det för att vi ska bjuda på mål...inte alls förvånad att det är Joels lina som är inne heller..............
syslar olsson med då? herregud
Lysell 2-0
Något fel i klubben när man tappar Sveriges bästa junior.
Bra start. Står och sover. Förändringarna gör susen.
Timeout nu
Grymt svag insatts av vår kapten... det kan han inte vara nöjd med...
Fasen....blir en 8-0 idag?
Matchen över?
Japp. Nu går vi ut och kör en halvmara.
Känns bättre kanske. Inte hänt ett dugg framåt än.
För helvete Frölunda. Låt det inte set ut så här! Snälla, skäm inte ut er, snälla.
Men herregud.. kan det bli värre? Är vi ens på isen? Mer än att bara ha dumpat några puckar...
Är ett jäkla hån mot hockeyn att vi leder serien.. destruktivare spel har jag inte sett sen djurgården spelade sin 1-3-1 hockey...
hmm Frölunda spelade väl sin 1-3-1 hockey efter DIF iofs ;-)
Jo, men det var mer destruktivt när DIF spelade det...
Oväntat?
hahahahhahaha ne stänger av detta. Hoppas ni andra får en rolig kväll..
Pinsamt Frölunda... ta ut hösäcken i mål med, jävla sopa Rubin
Hur kunde han bli uttagen i landslaget?
Är RR nöjd med nya kedjorna?
Joels kejda bjuder på första Raymonds bjuder på andra.
Helq laget sover ju, är dom bakfulla allihopa???
Bra Rönnberg, ändra om l kedjor som fungerade riktigt bra.
Nu ser det illa ut igen.
Min känsla va rätt inför matchen, storspö ikväll. Stänger av detta.
Vidrigt spel. Patetiska klåpare. Tur att det kan ändra sig. Dom har vänt förr.
Kedjorna helt talanglösa
Händer inte ett dugg!!
Jaaaa! Hjalle i PP1! Nu skall ni få se finess, fart och kreativitet!
hahahaha
intressant, först gnälls det på att Rönnberg aldrig ändrar...nu ändrar han och det gnälls ändå. Snart hittas det rätt =)
Du bör ändra när saker och ting inte fungerar. Det har fungerat sedan han ändrade, nu ändrar tillbaka till nästan samma kedjor som innan JVM när det gick tungt.
Ja ha..... då har man tydligen helt tappat minnet, hur man spelar försvar....... fan VAKNA!!!!
Jesus Kristus så svag inledning. De jävla speluppehållen stup i kvarten gör inte gott
Raymond är sååå kass
Varför spelar han ens???
Tappat pucken 3 gånger på 3 byten
Sagt det hela säsongen, förstår inte varför alla snackar så gott om honom..
Överskattad.
Han har väldigt mycket att bevisa. Ett och annat bra skott men utöver det är det inte mycket han visat.
Inte ett skit skapades i powerplay, så uselt.
I vissa situationer blir Rubin "liten" i målet. Som vid Lysells 0-2,
Spelet är allt annat än synkat nu
Varför skjuter Mursak aldrig!??
Måste passa Raymond, som det är nu.
Lugn boys. Långt kvar.
Va det inte Roger som sa för nått år sedan att man inte ändrar i ett lag som vinner?!
Jajamen, stämmer bra.
Lysell haha självklart
5 raka vinster...då ändrar vi i kedjorna!
Har Mursak i kontraktet att han måste spela med Raymond?
VF känns för små för Luleå, tyngre starkare tightare
Äntligen
Haddock 2-1
Bra av Nässén
10 minuter och inte ett enda vettigt skott på mål
Fan va jag tycker synd om Friberg, lirar med två brukare igen..
JAAAAAAA ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Om den inte var helt inne o Nässen inte petar in den borde han förpassas till div 3
Solklar inne
Hjalmarsson klättrar i interna poängligan
Solklart inne
Det var ett viktigt mål, inte helt rättvist :) Men nu är det match igen. Grymt Olsson!
Kör bara kör!
Var hela pucken inne?
Klart den är inne. Annars hade väl näsan satt dit den?
Ja, det får vi verkligen hoppas...:))))
Vad hjälper det att peta in den efter avblåsning?!?
är den ens inne?
Domaren blåser för mål så Nässen inte forcerar in pucken.
Synd att vi tappade Fabian, han ser väldigt bra ut. Men vi behöver inte målskyttar...så att.....
Passet från carlsson. Världsklass.
Som jag ser det, bästa spelaren hittills i säs.
Det är is mellan puck o mållinjen..därför Nässén inte slår in den då han ser detta...annars är det bara för honom att putta in den.
Nässén, peta in pucken bara!
Men den är ju redan inne. Det ser tom deras backar.
Undrar varför Nässen inte trycker in den? Han tittar på domaren som signalerar för mål.
Ja, väldigt konstigt
Ska det behöva ta en evighet,? Solklart att pucken är över mållinjen.
Skandal!!! Den var väl solklart inne?
Skämtar du???
Aldrig den är inne
Nässén får ta på sig det, han kunde petat in pucken. Svagt.
Precis, han kollar domarn som verkar tvärsäker... fan, Nässén
Nässen slår inte in den då domaren blåser för mål...sen dömmer dom bort det..snacka om att bli bestulna på ett solklart mål!
Vad i helvetet gjorde Nässen...!!!!!
Jaja, det är en sån match. Allt emot och inget gratis.
Vilken sopa!
FY FASEN VILKET JÄVLA MYGEL.
SOLKLART MÅL. STÖLD.
JA DOMARNA ÄR SÅ DUKTIGA.
MYCKET PENGAR AYT TJÄNA PÅ ATT BLUNDA.
hahahah och du är lika pinsam som vanligt...
Men peta in puck J!
Smartast i världen, Nässén som kunde slått in den och istället åker och firar. Ofattbart
Spelar ju ingen roll, är de blåst så har de gått en signal så då hade dom inte kunnat dömma mål ändå
IDIOTI Domaren blåser ju för helvete för att den är inne. Det är ju inte en sån situation där pucken sen är ur spel. Utan den ligger ju fri o synlig o domaren blåser. Hur är det möjligt att kunna blåsa bort det ens.
Seriöst, ni måste ha småsmåsmå skärmar om ni säger "den är solklart inne" helt rätt att döma bort de.
På reprisbilden ovanför ser man is mellan puck och mållinje ca 25cm innan den går mot stolpen. Sen blir nässen lurad av domaren som blåser för mål...
Med frölundabrillor så ser man nog bara att den är inne :O
Nässén får ta på sig det målet. Vem fullföljer inte och ser till att pucken är inne på den här nivån!?
Läropeng?
Eller utvisning för slag mot målis efter avblåsning?
Domaren hade ju redan blåst, att peta in den efter det spelar ju ingen större roll. Självklart hade han väl fortsatt spela om det inte hade hörts en vissla. Det var väl Kräkan Edqvist som blåste förstås.
Tufft, men hoppas det kan bli tändvätska
Frölunda 20/21 reagerar inte pos på "tändvätska", dom reagerar pos på mål
Är det inte dags att någon proppar svinet i tröja #21?
Suck, vilket brunkarbeteende! En målskytt hade tryckt in den pucken alla dagar i veckan!
Bra Raymond, ut med pucken i sarghörnet.
Måste bara fråga er som gnäller på domarna, när man inte ens kan säga att den är inne efter 348459485st repriser, VAD ska dom göra?
Johanna, domarn BLÅSER för mål, därför nässen inte slår in den där den ligger fri...
Kontakta en optiker. Nej, det går inte att göra något. Kan domarna inte se så.
Ge fan i att blåsa av när de inte vet att pucken är inne. DET är vad de ska göra.
Junior miss, sånt händer men idag är nog tyvärr en sådan dag där det inte fungerar...
Har vi lyckats med 1 skott mot mål? 200 mot sarghörnen... yippiieee!!!
Hoppas Nässén lärde sig något av det....
Vad ska han ha lärt av det? Svårt att få mål godkänt EFTER avblåsning!
Kan du inte räkna ut det? Puckjäveln skall in i mål, inte titta och tro att den är över.
Innan domarn blåst av spelet JA, men efter avblåsning är det väl ingen ide? Domarn blåser för mål för tidigt, tyvärr! Så när Nässen är på väc slå in den är det redan avblåst.....
VM i sarghockey lär ingen slå oss i!
Luleå spelar så otroligt mycket bättre än oss... söker pass diagonalt i mittzon och försöker spela sig in i zon gång på gång.... vi..tja, vi söker röd och dumpar ner puck...gång på gång. Fruktansvärt!!!
Joel sover idag.
Riktigt svag hittills
Han är i gott sällskap, finns ju ingen som visar ett skit
Nej du, Rönnberg. Dina ändrar har fått motsatt effekt. Ingen som helst injektion.
Va precis det vi trodde, t o m HL hade rätt..
Ja.
Ser ingen harmoni, Luleå käkar upp Frölunda
Lysell har lekstuga, bra gjort Frölunda
En sån person saknar inte jag.
Undra vad reglerna säger? Domarna blåser av. Efter signalen slår vi in pucken. Det kan väl inte vara mål eftersom domarn redan blåst?
Precis så är det
Då hade det inte spelat någon roll om han petat in pucken. Det hade inte blivit godkänt och då gjorde ju Näsan helt rätt. Han hade ju kunnat bli utvisad.
Jag fattar ta mig fan inte vad man har för spelidé när gubben som kommer in i off. Zon rakt in mot mål, passar en gubbe ute vid sargen.......Sen SKA pucken ner i sarghörnet till varje pris. Oooooootroligt ovasst
När repris visades från sidan av målet så ser man pucken över mållinjen, nej ibland så ska mål underkännas bara..
Frågat dig 100ggr redan men måste fråga igen: HUR ORKAR DU?!
Hur orkar du, Olle? Det är frågan. Att fråga varje gång.
Manne: Vill ha ett svar, min nyfikenhet driver mig.
Bra Olle! Kämpa.
Manne: Tack <3
Är man arg orkar man mycket.
Lysell överglänser iaf Raymond mfl med hästlängder...
Iofs spelar Luleå ett spel som passar de ”skickligare” spelarna bättre.. Vågar inte ens tänka vad Mursak skulle uträttat i Luleå.
Spela kring sarg är ju inte direkt kreativt.....
Ställ målburen i hörnet, då vinner vi.
Wow! 6 skott på mål...! Imponerande!
Alla de där chanserna som Myrdals kedja skapar enligt statistiken...när sker dom? Inte på match i alla fall...
*Mursaks
Luleå är mer taggat. Synd att Lysell fick näta. Unnar honom inget.
Märklig kommentar, han har betydligt mer hockey i sig än de som spelar i Frölunda, klart han lämnar när man vet hur det fungerar i Frölunda. Han skulle haft ett A kontrakt
Detta räcker inte tyvärr. Hemmamatch, då ska det se helt annorlunda ut än ikväll
Dålig period.
Inte bara gjorde Göteborgsgrabben Fabian Lysell, snart 18, sitt första SHL-mål mot gamla klubben Frölunda – det var ett jäkla vasst skott också.
Upp i taket. Mums.
Frölunda sömnigt från start, under 0–2, fick mål videobortdömt, har en del långa anfall men svårt komma in på mål.
Svårt att komma in på mål är ingen överdrift...Ser ut som om våra spelare sitter fast i sargen!
Frölundas främste målskytt, på 37:e plats i poängligan....... Tror det säger en del.
Är det någon som är förvånad?
När man såg ändringar i kedjorna så nej. Obegripligt.
Det var väl raketgubben som lurade domaren att blåsa och det är ju därför som inte Nässen vispar in den. Men likväl så ser ju pucken faktiskt ut att vara över linjen.
Detta va rätt väntat, uselt spel 5vs5, lika uselt i PP, att Lysell skulle göra sitt första mål mot oss, att våra "nya" femmor skulle vara skit.. Någon mer som såg hur kan fira sitt mål mot RR? :P rätt kul endå.
Mycket märkligt. Domaren blåser av spelet för mål. Nässen avbryter rörelsen att peta in pucken, något han skall göra enligt regelboken, allt för att minska risken för skada. Sedan döms målet bort.
Helt sinnessjukt att Petter kan sitta i studion å skratta åt att nässen inte petar in pucken, men hade han slagit wallstrdr på handen när han försökt slå in pucken när sommaren blåst då jävlar hade han varit röd i ansiktet och gnäller på alla jävla påhitt man kan komma på som målvakt från Luleå!!
Vad pratar du om? Målvakten har ingen hand i närheten av pucken, bara toppen på klubban...
Ofattbart att inte Elmer får mer speltid ikväll när de flesta är förlamade. Nån som kan ta med pucken in på mål istället för sarghörnen
Elmer har haft ganska mycker speltid. 3 sekunder mindre än Alvares, ca minuten mindre än Lasu, Rosse och Henriksson efter första perioden.
Mål eller inte, nu är det skitsamma. RR har MYCKET att fixa i paus om han ens vill ha chans på poäng. Raymond fortsätter visa att han är fruktansvärt överskattad, enligt mitt tycke.
Tycker Raymond ska bänkas
Inte gjort ett enda rätt hittills, vägra släppa pucken till dem andra.
Håller med dig, kör Söderblom istället.
Håller med. Man ändrar om i alla kedjor som har fungerat bra för att man vill få in Lucas i laget. Fel enligt mig.
Ner med Lucas i J20. Bara för det gör han väl mål nu :)
Oj vad enkelt Luleå styr ner VF i hörnorna. Tycker detta är ganska talande för VF i år...
Såg jag fel, eller lämnade C More-studion 24-30-71 utanför topp 5 över nästa kedjor någonsin i SHL??
Skämskudde. Satt och väntade också...
Stämmer.
Sluta nu! Frölunda har slagit Luleå två gånger i år redan, dom kommer tillbaka. Konstigt att man inte ställer Mattsson ikväll dock.. Luleå brukar inte få hål på honom...
haha
Självklart ingen vettig fråga från PW till domaren, då avblåsningen för mål stoppar Nässén från att peta in den
haha hade du förväntat dig det?
Givetvis inte. Men han kunde ju chockat denna gång
Mursak och Raymond grymma tillsammans
Undrar hur många Krosscheckningar domarna tillåter i rad under 10 sek?
Ja, det har varit några i ryggen. Trodde man ville få bort det.
Bra anfall....men inga riktigt farliga chanser
Raymond är överskattad. Kör bara själv, less på det. Passa pucken.
Manne: håller med dig, bänka honom
Medhåll
Om domarn ser att det är mål och då blåser för mål som i detta fallet skall det ju inte videogranskas överhuvudtaget
Är det inte utvisning för crosschecking längre?
Bra tryck nu, ta vara på detta
Hahaha..Hjalle!,,
När han får pucken är målet öppet. Han får inte ens iväg ett skott då.
Exakt! Helst sjukt! Målvakten bortspelad, bara att nypa till. Nej då, Hjalle skall ta emot den, lägga pucken tillrätta och sen lägga den utanför målet.. Katastrof!
Pinsamt av RR att spela Hjalle.
Han kan inte skjuta direkt, eller!?!
Vi kommer aldrig göra mål idag.
Så fruktansvärt dåligt
Bänka raymond och återgå till dom femmorna vi lirar innan.
hahaha sjukaste jag sätt, FBK fick matchstraff för tripping!
Tyvärr Hjalle saknar totalt tajming och självförtroende han tar alldeles för lång tid på sig
Har Elmer varit inne i andra?
Nej, inte ett enda byte
Han kan ju kanske göra något bra, som överglänser Raymond, klart som fan han inte ska få spela...........................
Inne nu
Bort med Raymond och hjalle! fan vilka usla hockeyspelare!
Hjalle svag hela säsongen, Raymond har en del spets i alla fall. Raymonds problem är att han inte samspelar med resten.
Raymond tillhör de sämre idag igen... tyvärr
Tröjdragning är de inte utvisning längre???
Med Musse ihop med Friberg så hände det en del framåt. Nu händer det ingenting.
Jämn match. Mer tillfälligheter att vi ligger under. Luleå är duktiga på att spela på resultat. Inte många som är stöpta utanför boxen där. Vi måste in på mål
Kunde gott vart en 4-5 Luleå utvisningar till..
Men så "bra" vårat PP är, vill du verkligen ha PP då? :P
Snart har Hjalle nog siktat in sig ..(kanske)
oj vad Växjö ser farlig ut asså. Se å lära Frölunda. :/
Hjalle....det dunkar i sargen för 17:e gången
Det är väl ingen hockeyklubba som Joel har framför mål, ser mer ut som en stylta.
2 minuter PP i deras zon, men skapar inte en målchans värd namnet
Nej, tillbaka till gamla kedjorna igen ochvta bort Raymond och Hjalle i PP. In med Söderblom där.
Endast Jens som vågar skjuta direkt. Alla andra drar ner farten. Sellgren ska INTE spela pp.
Hjalle har bevisat för mig att namn går före klass med RR som tränare.
Nja, inte så säker på det. I en GP-intervju för bara ett tag sedan lyfte RR kärntruppen, av ngn anledning fanns inte Hjalles namn med bland de nämnda. Lite märkligt med tanke på att han är assisterande kapten?
Samma letande i PP hela tiden. In till Joel i mitten för styrning. Ut på kanten till Hjalle, skott i plexiglaset. Upp till Kapten Haddock, skott men enkelt för målvakten.
Hatar att prata om enskilda spelare men varför ständigt spela Hjalle han är ju helt ur slag. Luleå styr enkelt bort VF med sin tyngd = prova Söderblom.... fan va trött man blir
Rönnberg sa att de skulle få tävla om platserna.
Inte fan är Raymond så bra, så han får gå in direkt i en kedja... så tröttsamt
Nej, nej. Svag.
Vi ska ju gå får guldet i vår.
Plocka in Lasch. Saknas enormt i PP.
Att bygga Raymond är inte vår sak, han är ju i Nordamerika nästa år.
Låna ut Mustonen i gengäld. Eller Henriksson.
Vi är så ofattbart trubbiga...Byt tillbaka till kedjorna vi hade
Är det någon här inne som tycker det är roligt att titta på detta? de målchanser vi har har vi i PP och knappt ens då...
Jag somnar nästan..händer INGET oväntat alls..samma uppspel, samma brunkande i sarghörnorna, byte efter byte.
3 raka PP oxå utan direkt farlighet. Snart får Luleå så klart sitt PP, 0-3 då.
Kanske dags för dig att göra något annat. Maken till gnäll har jag knappt sett.
Överväger, helt klart. Men efter 25 år som spelare och tränare och att ha följt VF under 35 år, är det svårt... Kärleken till sporten är för stor. Men börjar mer o mer hoppa mellan matcherna...du vet, ett kärleksförhållande skall inte enbart vara ensidigt... krävs 2 för att det skall fungera...just nu sviker VF mig. Spelmässigt.
Vi nöter på med samma...
Wow, vilket skott
Idag hjälper domarna till, men PP är ju rent bedrövligt.
Folk träffar ju inte ens pucken
Låt Elmer spela resten nu ..gjorde ju en kanonmatch mot Luleå förra gången
3 skott denna period, trots 3 st PP... tänk om matcher hade vunnits pga sargspel..då hade vi vunnit VM-Guld!
Mål görs om puck och spelare söker MÅLET. Inte hörnet...
VårPP måste bli bättre. Det är avgörande mot så defensivt starka motståndare
Luleå är ganska tråkiga att se. Kanske är Frölunda det också men vi brukar inte spela så mycket i försvarszonen
Är ju iofs Luleå som driver spelet i 5-5 spelet. Totalt! Mycket skickligare som lag. Bra rörelse i anfallszon vilket skapar oreda.
PP hackar igen. Såg ju lovande ut ett tag, men nu skapas inga farligheter
Hur många direktskott har vi skjutit =0
Vad är oddsen på att Luleå gör mål på sitt första pp ❓
Ärligt Raymond är så fruktansvärt kass, hur får han ens spela
Bänka han för fan!!!
Ny dipp på gång om inte Raymond bänkas och de går tillbaka till det som funkade. Fan vad kass det ser ut!
Sömnig tillställning detta.
Kedjorna måste ändras tillbaks, annars kommer vi inte få med oss många poäng!!
Det är sån kramp.....
Är det dykarskor Joel har på sig? Ser så segt och tungt ut.
Tillbaks till brunkarhockey och piruetter i sarghörnen.
Luleå alltid trista. Då disciplinerade. Vänder snabbt hem med fem spelare. Men sjukt svåra att dyrka upp. Och snart får de Lassinanti i mål., Men osäker på om de håller i ett slutspel, hela vägen? Växjö och Rögle har kanske mer spets.
Luleå är inte ens bra heller.
Det som gör en ännu mer förbannad!!
De spelar snart. Vi är ju inte ens i närheten.
Kul att domarna gör allt som kan nu för att vi ska kunna göra ett mål,.men så är pp totalt jävla odugligt!
Komme ta max en halv minut innan Luleå gör mål i sitt första PP!
Vi skulle inte göra mål ens ifall Luleå hade ett fotbollsmål...
Kom igen nu, Rönnberg. Är du nöjd med detta? Återgå till senaste matchernas kedjor.
Kommer inte hända i denna match i alla fall.
Va helvete gör Sigalet målet är ju tomt. Eller klarar han inte att vispa iväg en backhand ens *Epic facepalm*
Kanske fått skottförbud?
Med ett fungerande PP hade Frölunda kunnat vara ikapp eller i alla fall ha krupit närmare.
Fyra PP i rad utan så värst mycket för det.
Luleå försvarar sig väl, gör det svårt för Frölunda att komma in på mål.
Fortsatt 2–0 Luleå.
Ett så svagt PP håller inte på den här nivån. Det är inte godkänt.
15-8 i skott. Hurra!
Yes! Den vann vi!
I positionen Hjalmarsson har i PP så skjuter man. Men Hjalmarsson vägrar! Varför ska han då vara med i PP? I ett lag utan Joel, Niklas Lasu och Johan Sundström så kan jag förstå att Simon Hjalmarsson behövs, men i detta lag är han överflödig. Dags att tacka för den här tiden när säsongen är slut.
Han har utgående kontrakt tror jag så vi får se vad som händer.
Låna ut Ehn till Hanhals i hockeyettan. Han härjar ute i sargerna, täcker puck men de händer ingenting! Blir så irriterad när jag ser hur Roger matchar laget. Ge Söderblom mer förtroende, kokar över! Och varför slår inte Nässen in pucken för säkerhetsskull på ren instinkt?
För att försvara Nässen så hade domaren redan blåst. Alltså hade det inte hjälpt om han slagit in pucken. Det målet stals från oss.
Mål som stals från oss? Aja baja David så får du inte säga. Massor här som tycker att pucken inte var inne
Hade domaren väntat med att blåsa så hade Nässen slagit i den där jäkla pucken.
Ja men jag tycker pucken är inne innan domare blåser. Men det får man inte tycka här.
Den där fartfyllda roliga matchen de pratar om, var är den?
Inte på Cmore Live 5 i alla fall.
Undrar jag också. Första gången någonsin som jag slagit av en match. Händer ju ingenting.
I spel 5-5 så har Luleå vunnit kampen om forecheck. Deras biter, vår trampar mest vatten. Gör att vi ser utspridda och veka ut. Överlag är vi riktigt blöta i egen zon. Förefaller som Tyrvänens första tacklingar skrämde skiten ur våra backar. Dags för Lunkan, Ehn, Sigge och Ekbom att börja trycka kroppar ur tröjor.
Man blir faktiskt lite less på att se detta. PP har kört fast fullständigt, det är tveksamt att ha Hjalle på banan i 5/5, i PP är det obegripligt. Raymond må ha viss spets men vill ju göra allt själv, fungerar inte bra med omgivningen. Under J-VM och innan dess har man saknat Elmer, nu får han knappt spela.
Ingen som tacklar i laget? Det är väl inte semester på Bahamas.
Nya Covid-restriktioner, håll avstånd?
Sigalet tröttnade på att ingen tacklar, så han åker upp och sänker Englund.
Jag tycker det är märkligt att man inte kan skjuta direkt skott i pp. Och snälla låt oss slippa kommentatorn så otroligt snurrig å pinsam. Vi betalar för proffs å får nån j,,, clown
Han är ju så fantastiskt bra tydligen. Att se frölunda spela dåligt och ha den pajasen som kommenterar gör mig galen
Söderblom måste få chansen i alla fall. Peta Henriksson, händer för lite där.
Han har ju fått hela tre byten och de kan ju nästan kvitta. För många medelmåttor som ska ha speltid före framtidens stjärnor. Hamnar väl i Skellefteå eller Luleå till nästa säsong
I fallet Elmer tycker jag han varit vägvisande flera matcher före fotskadan och J-VM, där håller jag med att han borde få mer speltid. Men att framtidens stjärnor alltid ska få speltid före andra kan man väl diskutera, vad tillför t.ex. Raymond på två perioder idag som vi inte sett under JVM från andra spelare?
MÅNGA som klagar på typ Malmö, å andra så kallade "tråklag" man behöver inte gå över ån efter vatten. Fy faaaaan så tråkigt Frölunda spelar. Ut med pucken i till sargen, eller ner i hörnen VARJE djävla gång. Det finns noll finess
Instämmer till fullo Mikael! Många här inne som står på läktaren med GG och älskar allt med VF utan någon som helst kritik i sin bedömning... Jag tycker ärligt att VF är ett av de absolut tråkigaste lagen i serien. Luleå framstår ju som ett glamouröst lag i jämförelse... Spelare som Mursak, Raymond kan lika gärna bänkas med detta spelsystem. Helt menlöst för dom att spela denna typ av hockey. Förstår man inte varför har man inte mycket koll.
Gäller å ta sig in i gröten med, det är ju 8 man på liten plats mot Luleå
Gäller å ta sig in i gröten med, det är ju 8 man på liten plats mot Luleå
Jaja. Det kunde varit värre. Vi är inte HV, Brynäs, Malmö eller Linköping;)
PP Roger Rönnberg kolla Rögle i pp, DIREKT SKOTT JÄMT!!!!!!!!
PP Roger Rönnberg kolla Rögle i pp, DIREKT SKOTT JÄMT!!!!!!!!
Vad säger Rönnberg nu inför tredje. Hoppas inte han är nöjd...
Tur att folk inte behöver betala hundratals kronor för att se detta.....
Tillägg: handlar självklart om att vinna, då till vilket pris, eller spel som helst. Missförstå mig rätt. Men man kan väl ändå få tillåtas kritisera spelet? Jag vill se mitt lag vinna OCH bjuda på underhållande segrar.
Filip Johansson sköt direkt i våra PP= bänkad!
Nu när Frölunda letar efter ett nytt klubbmärke och logo har jag följande förslag som speglar lagets spelstil. Vad sägs om Frölunda Corners, eller Frölunda Side Board Kings, Frölunda Rink Predators. Frölunda Sargpirater, Frölunda Sargskott. Vi får bara hoppas att världens kungar, pirater och predatorer inte tar illa upp. Vad har ni för förslag?
RR har gjort alla fel han kan inför matchen.... Klart som fan det ser ut som det gör.
Snälla ta bort Patrik kommentatorn
Snälla ta bort Patrik kommentatorn
Haha nu Hjalmarsson och Raymond ihop
Finger topp känsla av Rönnberg
Skönt att den riktiga hockeyligan börjar snart... det här är ju som sirap som rinner över skärmen
Aldrig längtat mer
Frölunda skapar ju ingenting
Är det någon som ser någon slags underhållning ikväll?
Det måste vara DRYGA böter på att gå rakt på mål.
Hoppas HL kan ställa RR mot väggen efter matchen, fråga va i helvete han tänkte med.
Håller med. Det här borde han få förklara ingående! Varför i hela Hisingen byter man ett fungerande spel???
Finns det inga fler spelare som Ehn vi kan plocka in? Skulle Behövas 1-2 ytterligare brunkare som inte gör någon påverkan i sina byten.
Det är bekvämlighet att vi hamnar i hörnorna. Rosse tog sig på insidan, lurade sin back. Mursak hade chansen att ta sig in på mål, men valde det enkla med pass upp till back. Chansen borta.
Exakt....bra initiativ av MRO, men alldeles för få sådana
Ja. Får det inte tas initiativ som det Rosseli gjorde, eller vadå? Förstår liksom inte. Spelarna kan, men verkar inte som att det får släppas loss ordentligt.
Tiden går...,
Och det händer ingenting...
Missade Hjalle precis målet vid frilspelningen? Från 1m?
Äsch, klart vi inte behöver målskyttar. Snart är ju mustonen tillbaka med.
Kollar på Färjestad mot Rögle. På lördag blir det åka av. Ta fram kulramen på lördag.....
INTE EN CHANS att vi slår FBK om vi lirar med samma femmor som idag.
Sjukt va dom leker med Rögle
Rogers drag med kedjeändringar gick väl sådär? Laga inte det som inte är trasigt. När det gick skit och flera ville ha ändringar, hände ingenting. När man till slut ändrade och det blev bättre, så går man tillbaka till det som inte fungerade. Go figure....
Idag har vi ju en time out att ta ut på slutet! Nu får Roger visa varför man ska spara den till slutet!
Så otroligt uddlöst...händer absolut ingenting!
Vi leder med 2-0 väl? Man kan tro det. Gör om lite nu, Rönnberg. Det händer inte ett skvatt.
RR göra om? den tror du inte ens på själv va? :)
Han har ju gått tillbaka till kedjorna från senaste matcherna.
När det drar ihop sig på slutet kommer han sätta in Hjalle och Raymond. Sanna mina ord.
Johnny: haha oja
Gääääsp.
Luleå är svåra att dyrka upp, jäkligt tajta och robusta i försvaret
Dom behöver ju inte förtasig direkt...
Nej, Frölunda har svårt att skapa....men hade målet godkänts och Frölunda varit lite mer på tårna i början av matchen och släppt ett mål mindre hade detta varit en jämn och tät match
Ja, då hade det varit 1-1.
Vad har Burström tillfört? Ännu mer dump and chase...?
Du skojar?
Ja.
Och vilket material han har till att skapa offensivt finlir.
Menade mer ironiskt, ”din skojare där”...så det inte missförstås;-)
Väck mig när vi lämnat sarghörnet.
Då får du vänta i flera år.
Då lär du få sova i resten av sösongen ;)
Likt snövit väntar jag gärna.
Smart av Lasu.
Noll känslor i den här matchen. Lite "åka runt och fylla år" match.
Åka runt med cig i mungipan och en wirre i ena handen.
Det är ju inte ens spännande.
Spännande att se hur RR coachar nu...när man måste göra mål...de heta målskyttarna kommer väl in...Ehn...han...han dendrit...han..vad heter dom nu dom som gör mål?
Tack Hjalle.
Bäst på plan
Nej rejäl bättring till nästa match tack - vill inte ha en förstörd lördagskväll igen
Japp! Hjalle kom in. Just det. Det var den målskytten jag sökte efter. Helt rätt spelare för att jaga kvittering med.
3-0 och hjalle tappar pucken
Hjalle på banan i 6/5, strålande.
Som Luleå säger. Hjalle är mest överskattad i hela SHL...
Var väl Kovachs som sa det och han lär ju veta hur det känns att vara överskattad ;)
Hjalle inne. Tappar puck och mål i baken. Andra gånger på kort tid som han ger bort den.
Hjalle hänger inte med i tempot längre.
Starkt att tappa pucken där Hjalle
Bra, Hjalle.
En sån här match visar verkligen hur klena vi är i offensiv zon.
Bra Hjalle...lite gott dräll med pucken när målvakten är utplockad.
Tack för ikväll
När vi inte fick vårt bortdömda mål, visste man att dem aldrig skulle göra ett mål idag...
Bra coachat!
Skönt att se att Hjalle iaf fick en chans å visa ännu en gång varför han inte ska få ett nytt kontrakt! Och folk tycker vi gnäller i onödan...
Roger tar ut målvakten och spetsar med det bästa han har, Hjalle, Mr 5% skotteff.
Raymond borde vila några matcher.
Någon som har tips på nån grym brunkare som finns tillgänglig??? Pm. Sjöström.
Han var ju inte direkt en spetsspelare själv...;-)
En urusel hemmamatch. Underhållningsvärdet är fanimej noll
Så trött att se hjalle inne när vi måste göra mål, tappar alltid pucken i livsfarliga lägen.
Varför spelar man den spelaren i såna lägen, helt sjukt
Sorry, men kommer inte kolla på VF så länge Hjalle matchas som om han vore Peter Forsberg i sina bästa stunder...RR har tappat det helt!
Hjalle förtjänar MAX få spela i en klassisk 0-0 kedja, med begränsad speltid. Max!
Lovar att även mustonen får spela till förmån för nässen el Henriksson på lördag.
Fy fan.
Genialt drag att gå tillbaka till de gamla kedjorna. Bra där Roger...
RR tycker det är våran match efter första perioden. Kan någon tala om för honom att det går ut på att göra mål!
Det är nog tur att publiken inte tillåts komma, tror årets supertråkiga spel hade gett halvtomma läktare
Tack för underhållningen
Vad har du kollat på? Antikrundan eller :)
Nix men sappade de andra matcherna!
Det coachas efter namnet på ryggen, helt klart. Flera svaga som får chansen i 6 mot 5.
Det coachas ju inte alls....bara rullar på...4 brunkar-lines
Ja. Men när det väl coachas, så är det samma spelare som får chansen. I 6 mot 5 tex.
Alltså seriöst, någon måste våga att ställa RR mot väggen och fråga va i helvete han tänker med?! NÄR bidrog hjalle med något bra senast? NÄR gjorde Raymond de?! VARFÖR vågar inte RR bänka sina "stjärnor" Varför i helvete är han så jävla feg för?! Mursak och Friberg såg precis lika usla ut som innan JVM. och varför lirar han knappt filip när han varit en av dom bästa dom senaste matcherna?! RR coching håller inte ens div2 klass! Det man är mest förbannad över att vi fans såg detta komma när han gjorde om femmorna inför matchen, hur kan inte han gjort de? totalt glömt hur usel raymond va innan JVM? Ne fyfan för detta. (lugnar mig säkert om någon timme)
Peter hur tänker du nu du verkar rätt snurrig
Problemet med Raymond tycker jag är att han spelar för sig själv, han kan göra fenomenala saker (ibland, inte alltför ofta) men han gör inte medspelarna bättre (vilket hade kunnat förlåtas om han öste in mål).
Tror kanske han menar exvis att både Mursak och Friberg var bättre under JVM än före. Vilket kan ha med omgivningen att göra.
Det är förståeligt när man hör RR i intervju att han vill ha in energi i laget från hemvändande JVM-killar. Men att peta in Raymond med Mursak som inte fungerade tidigare är ett märkligt beslut.
Skönt att Roger var nöjd och såg att frölunda DOMINERAR efter Luleås 2-0. Att han inte ser att det är TOTALT Uddlöst kvittar tydligen
Det spelar ingen roll vad Rönnberg ser för gudabenådat hos Hjalle - det sänder värdelösa signaler till övriga som givetvis undrar varför samt ger energiläckage i truppen som Granqvist hade uttryckt det :)
+1 Tur inte Hjalle är en travhäst...
Sen ett speciellt tack till domare Sjökvist som snodde ett viktigt mål när han blåser av spelet för mål när Nässén hade öppet mål och kunde peta in den. Clowndomare
Men ge er nu snälla...
Det var inte domaren i Göteborg som tog beslutet det var från Stockholm
Det var inte domaren i Göteborg som tog beslutet det var från Stockholm
Om inte domaren i Göteborg blåst för mål hade Näsan gjort mål. Dock undrar jag varför domaren blåser för något han inte ser. Riktigt inkompetent.
Per: Korrekt
Han menade att domaren BLÅSTE mål och därför slog inte nässen in pucken..både domaren och raketforskaren ljöd..så nässen brydde sig inte att slå in pucken igen..
Olle, Rille: Ni fattar nog inte grejen riktigt, men det är ju valfritt
Danne: Tyvärr förstår inte alla det självklara
Gött att vi släppte Fabian, iaf för honom själv. I Frölunda ska det bara finnas grovjobbadespelare som är skit tråkiga att titta på!
Problemet idag är att man inte kommer in på mål och att man inte kan skjuta direktskott eller styra in puckarna i pp
Samt att man är totalt odugliga i 4 PP.
Varför betalar man 100-150 tusen för spelare som inte ens kan träffa mål? Eller skjuter mitt i magen på målvakten.
Jag tror att fokus undermedvetet låg på lördagsmatchen. Så här tunna och veka är vi inte.
Jodå, i minst 10-15 matcher har det varit så här blekt
Mattsson har vunnit dom tidigare matcherna mot Luleå.
Varför kör inte RR med dom bra spelarna. Elmer borde stå framför mål i pp tex.