Frågor & funderingar om Frölunda inför i kväll


► I dag visar Frölundas spelare upp sig på is för er supportrar.
► Redan på onsdag match mot Växjö.
► Nu drar det igång – på allvar. Förväntningarnas tid.
► Här mina frågor och funderingar om varje spelare, en liten guide inför i kväll.

Rakapuckar.com bild

Frågetecken, funderingar, förväntningar. Nedan finner ni mina.


DE FLESTA AV er vet nu att det är rött som gäller (återstår att se exakt hur detaljerna är) i vinter, annars kan ni läsa den här texten från i går.

Många glada. En del reaktioner förvånade mig. Kanske återkommer jag dit, i någon form.

Nå, jag tänkte ge er mina kortkorta tankar (det blir förstås fler vad det lider) om varje spelare, även om det är mer än en månad till SHL-premiären så är det ju Växjö på onsdag (Varberg), HV71 på torsdag i nästa vecka (Kungsbacka), veckan där efter väntar möten med Leksand och Färjestad uppe i Skee.

Sedan CHL. Sedan SHL.

Så ni ser, nu känns det verkligen som det börjar på allvar, i takt med att värmen börjar ge sig.

Jag tänkte trotsa min huvudvärk (det är lite jobbigt när en natts okej sömn inte hjälper) och ge er detta om Frölundas trupp:

Målvakter:
Johan Gustafsson
(1992)
* Kan JG se bättre ut i ett tryggare försvarsspel? Kan han visa mer av det där storstilade målvaktsspelet som ändå finns, mindre av misstagen och osäkerheten? Har han en bra säsong i sig, inte bara enstaka matcher? Kan han hålla fokus? Kan han fungera i en eventuell backup-roll? Nybliven pappa, kanske har det gett något positivt?

Johan Mattsson (1992)
* Förra säsongen lovade gott, är han nu redo att ta avstamp, se SHL-trygg och SHL-redo ut match efter match?  Skadan kom helt fel förra säsongen, frisk och fräsch kan detta vara Mattssons chans. Mycket spännande att se – 50/50-matchning, eller en Mattsson som får fler chanser?

Backar
Viktor Ekbom
(1989)
* Frölundahjärtat gör värvningen än mer intressant. Ska vara stor, stark och fysisk, det Frölunda saknat. Hur mycket får han vara sig själv, hur mycket behöver hans ”spelande hockey” utvecklas, hur är det med rörligheten?

Chay Genoway (1986)
* Genoway med hårt G. Det vet vi. Är han den offensiva, producerande back Frölunda skrek efter förra vintern? Snart vet vi det också.

Anders Grönlund (1989)
* 29 år gammal kom chansen att SHL-debutera. Lågbudget. Försäkringsvärvning. Bör ge bang for the (ganska lilla) buck.

Kristoffer Gunnarsson (1997)
* Haft svår roll med lite istid, har mer än tacklingar i sig men behöver speltid för att slappna av, inte gå bom, läsa spelet lugnare och bättre. Får han det?

Rakapuckar.com bild

Gustav Lindström (1998)
* Redan sajnad av Detroit, är han så bra som Frölunda hoppas (JVM förra säsongen) blir detta nog enda säsongen i SHL. Tvåvägsback med spelsinne och bra skalle, han behöver visa direkt att steget till SHL inte är för stort. Kan han det?  

Mattias Nörstebö (1995)
* Dags att få vara skadefri, i så fall läge för ett steg framåt, ett sådant som kommer med många matcher i rad och en bärande roll. Duger inte med ”okej” längre, tid för ”bra.”

Jonathan Sigalet (1986)
* Om Frölunda har ett något enklare, mer defensivt tydligt backspel i vinter, som under delar av förra säsongen, fixar Sigalet då att vara den där store ledaren han stundtals visade prov på 17/18? Det vore synnerligen värdefullt, tror jag.

Filip Westerlund (1999)
* Hack i utvecklingskurvan förra vintern, nu ska han få en redig chans, behöver spela moget, vuxet smart, våga spela sig ur svåra situationer men få ner misstagen. Samma som med Gunnarsson: för sådant krävs övning i form av speltid.

Forwards
Patrik Carlsson
(1987)
* Axelrehabbar, sannolikt inte på is i kväll, i alla fall inte i spelande form. Får viktig roll som smart center med klubbhjärta. Man vet vad man får med ”Purre”, men frågan jag har: växte han något i Finland?

Jesper Emanuelsson (1999)
* Mycket lovande förra vintern, framfusig, rivig, aggressiv. Nu börjar han på högre platå, får vi se en fortsatt utveckling och produktion?

Oliwer Fjellström (1999)
* Fotskada förstörde i princip förra säsongen. Mycket spännande spelare, defensivt smart, bra i box play, även explosiv och påhittig framåt, stark trots måtten 178/77. Här har jag förväntningar, följer med spänning.

Max Friberg (1992)
* Betald som en producerande spelare, fixade inte det, men magnifikt hårt och bra arbete med föredömlig attityd match efter match. Frågan är given: kan Max, år två i Frölunda, få ut mer av sin offensiv?  

Rakapuckar.com bild

Simon Hjalmarsson (1989)
* Dubbelt så många poäng som center 17/18 (31) än som inte helt lyckad vinge 16/17 (16). Frågan: andra säsongen nu i centerrollen, är Simon är mer bekväm, kan han leda en kedja, lyfta andra, vara en bärande spelare, låt vara på lite annat vis än det han värvades för?

Ryan Lasch (1987)
* Frågan, den givna, är: har han en supersäsong till i sig? Minst. Lasch är här för att bära laget offensivt, inte minst i power play. Han måste vara bra. Måste. Och han verkar gilla den rollen. Inget talar väl för att amerikanen ska misslyckas. Krävdes skador sent förra säsongen för att hans motor skulle hacka.

Joel Lundqvist (1982)
* Spännande, jag har skrivit om hans val att nobba landslaget i våras, försäsongsträna hårt med Frölunda, ändra på detaljer som (till exempel) åkytan på skridskorna, allt för att 36 år gammal bli en bättre spelare. Är han en förstecenter fortfarande? Intressant.

Joel Mustonen (1992)
* Har en förmåga att backa ur situationer och hitta bra avslutslägen, jobbar hårt men hade svårt att prestera på jämn, hög nivå förra säsongen. Men det finns något här – som kan synas oftare? Centervikarie för Patrik Carlsson på försäsongen, sedan tänkt vinge. 

Rhett Rakhshani (1988)
* Enligt Lasch passar Frölundas puckvårdande hockey Rakhshani perfekt. Först i mitten av oktober får vi se om det ligger något i det. I nya klubben lär Rakhshani få mer av en ledande roll än i Malmö som inte längre ansåg honom värd pengarna, spännande att se om Frölunda gjorde rätt eller fel.

Mats Rosseli Olsen (1991)
* Började fjolårsvintern där han inte ska vara, i en toppkedja. Nu tycks han vara där han ska, som del av en speedig, hårdjobbande enhet, det passar norrmannen bättre, då kan han överprestera, så att säga. Har mer offensiv produktion i sig, kan bryta in på mål, skulle behöva få ut mer i vinter.

Sebastian Stålberg (1990)
* Känns som en högerfattad Rakshani-vikarie första månaden, kan det ge något av en kick? Ynka fem mål förra vintern, vill förstås bidra med mer nu? Viktig med klubbhjärta och finfin arbetsmoral.

Tim Söderlund (1998)
* Virvlade runt i en fjärdekedja i Skellefteå och lovade gott. I Frölunda får han chansen högre upp i hierarkin – då behöver han tacka genom att producera. Högintressant att se om Tim klarar det.

Pathrik Westerholm (1992)
* Skadefri nu, har tekniken och spelsinnet, kan han överraska kritiska fans, kan han ge Fredrik Sjöström & Co rätt? Snurrgubbe, lite Mathis Olimb-artad, behöver hända saker, men det är förstås också upp till hans lagkamrater. Ännu en spelare som verkligen behöver vara bra för att ge Frölunda en bredare offensiv än Lasch.

Rakapuckar.com bild

Ponthus Westerholm (1992)
Led av att brorsan saknades förra vintern, har tekniken, påhittigheten, men var för tunn, lite för mycket glidande, för lite rejäla tag. Kan han vända på det där? Ger brorsan en så stor kick? Kanske. Tvillingarna är oerhört tajta. Behöver visa betydligt mer.

***

16.30 kickar det igång utanför Frölundaborg i eftermiddag, diverse aktiviteter, 18.00 är det så kallad officiell ispremiär.

Men allt det där vet ni ju …

***

Fler intressanta frågor? Oh, ja. Som hur nye tränaren Kristofer Näslund passar in, hur defensiven ser ut, om Johan Lundskog får sina spelare att agera mer rakt på mål i offensiven, hur Roger Rönnberg agerar i båset, men … äh, det kommer tid till detta också.

***

Med i kväll är också tre forwardsjuniorer:

Samuel Fagemo (2000)
* Skrev så här om honom i förra veckan, sannolikt den som har bäst A-lagschanser. Målskytt. Högerskytt. Fixar han steget till seniorhockeyn?

Linus Nässén (2000)
* Skrev om honom när han var hemma på Öckerö i förra veckan, mycket lovande.

Pontus Andreasson (1998)
* Ska spela division I-hockey med Hanhals/Kings, men Frölunda tror på honom, en spelare för framtiden.   

***

rakapuckar.com är inte en låst sajt, det är fritt fram att provläsa, men den är beroende av att läsarna betalar för sig.

1 kr/dag, 30 kr/månad, är rekommenderat minimipris.

Swish: 0736-854501
Bank: SEB 5001 00 769-13 

***

Har jag snurrat till det någonstans? Sorry i så fall. Huvudet är inte riktigt  i form.

 

KommenteraTillbakaNästa inläggDela på FacebookDela på Twitter
15 kommentarer
  • Kommentar avatar
    Kristoffer/KdeV , 1 vecka sedanSvara

    Jag hade spelat Mattsson från start och visat honom, du är etta. (Vet att du e trött på detta men....) Max Friberg alltid rätt inställning men måste producera mycket mer. Fjolårets poängskörd inte ok. Sen saknar jag Pontus widerström, hjärta och tuff spelstil.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Inte trött. :) Iaf inte på det. Förstår din tanke. Tror dock Frölunda fortsätter med 50/50, bygga två mv, etc.

      Kommentar avatar
      Rasmus, 1 vecka sedanSvara

      Håller verkligen med! Visa Matsson att "i år tror vi på dig, visa att vi inte har fel". Sen tycker jag som många sagt tidigare, in med Joel i en "Tre Kronor"-roll, som han ju faktiskt gör otroligt bra, sätt en mer spelande center i 1st line.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Förstår tänket, tror bara inte Frölunda går ifrån det här med delat målvaktsansvar. Men jag trodde ju inte på röda tröjor heller, så ...

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Vilken center vill du se med Lasch om inte Joel?

      Kommentar avatar
      Lucas, 1 vecka sedanSvara

      Jag hadde velat se Ryan, Rhett och

      Kommentar avatar
      Lucas , 1 vecka sedanSvara

      Och mustonen

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Tror inte Mustonen är center i första hand. Tror inte Ryan och Rhett är tänkta tillsammans i 5/5-spel heller. Iaf inte som det känns. Men vem vet ...

      Kommentar avatar
      Rasmus , 1 vecka sedanSvara

      J. Matsson (J. Gustafsson) C. Genoway J. Sigalet V. Ekbom G. Lindström F. Westerlund M Nörstebö A. Grönlund T. Söderlund P. Carlsson R. Lasch M. Friberg S. Hjalmarsson R. Rakhshani J. Mustonen Pa. Westerholm Po. Westerholm M. Rosseli Olsen J. Lundqvist S. Stålberg J Emanuelsson O. Fjellström Såhär hade jag formerat tror jag. Möjligtvis någon ändring längre fram.

      Kommentar avatar
      Rasmus, 1 vecka sedanSvara

      Hopp. Så mycket fick man för att man försökte köra radbrytning...

      Kommentar avatar
      Nolte, 1 vecka sedanSvara

      Tycker nog att Joel får vara kvar som förstacenter i brist på annat. Hade vi haft en Sundström/Mursak i truppen så hade det varit en annan sak. Men om man nu ska spela Lasch & Tim i samma kedja så måste man ha en rejäl center som inte lägger fingrarna i mellan och snurrar ner i sarghörnet. Annars håller jag med om att Joel gör sig bättre i en checking-line roll, fast det har ju inte Frölunda längre, dom har ju 4 ”producerande” ”puckägande” kedjor..........

      Kommentar avatar
      Hasse, 1 vecka sedanSvara

      Tror även jag på Mattsson som förstemålvakt .....!

  • Kommentar avatar
    Henrik indian i exil, 1 vecka sedanSvara

    Tack för genomgången, intressant och bra kommentarer. Håller med Kristoffer här, JM borde få tydlig indikation på att han är förstamålvakt. Det torde vid detta laget vara ställt utom allt rimligt tvivel att JG inte är en målvakt för ett lag med segerambitioner i SHL, i varje fall inte Frölundas miljö. Ska bli spännande att se Genoway som jag personligen tror mycket på samt hur Fagemo och juniorerna står sig. Lindström känns också intressant även om man kan inbilla sig att ett superlöfte från regionen normalt skulle reserveras av DIF, vilket känns lite märkligt, Liknande resonemang kan man ha kring Söderlund, släpper SAIK en supertalang utan vidare...?

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Målvakterna - se mina svar ovan. Lindström - här spelade nog även hans egna åsikter roll, säkert inte så att Djurgården var ointresserat. Söderlund - Saik ville väl inte ge honom en topp 6-roll, återstår att se om det eller Frölundas val var rätt.

      Kommentar avatar
      Henrik indian i exil, 1 vecka sedanSvara

      Tack för förtydligande avseende Lindström och Söderlund och det är bara att hoppas att DIF samt SAIK dragit "Svarte Petter" här. Kan en av de två göra succé i Indians så är det mkt bra.

      Kommentar avatar
      henrik jonsson, 1 vecka sedanSvara

      ang Tim han är ju så skridskosnabb så tveksamt om Joel hänger med som center.... Kanska prova Tim S. med Simon H. ? säger en icke V Frölunda supporter och ex Göteborgare...

  • Kommentar avatar
    Anders Nilsson, 1 vecka sedanSvara

    Det känns verkligen som denna säsongen kan gå precis hur som helst för Frölunda. Jag har aldrig varit så osäker på var Frölunda kommer hamna i tabellen. Det gör denna säsong till den mest intressanta på länge. Finns bara 3 lag som med säkerhet kommer finnas med i toppen(Färjestad,Växjö och Djurgården). Hoppas verkligen Frölunda kan blanda sig in bland dom lagen.
    Tror och hoppas att Söderlund kommer leverera massor med mål!.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Håller med om tips och osäkerhet. :)

  • Kommentar avatar
    Hockeyråttan, 1 vecka sedanSvara

    Huvudet verkar leverera ändå, har du ingen "dålig" dag på jobb Leman?;). Jag är mest trygg med målvaktsparet och vår defense, känns som vår vassaste lagdel. JM tror jag kommer växa och ta förstaspaden men JG kommer agera som en väldigt bra backup. han är revanschsugen och kan kanske bli lugnare nu när han blivit pappa(hoppas jag). På backsidan tippar jag på genombrott för westerlund som har en väldigt stor potential om han får allt att stämma med mkt istid osv. Det är inte lätt o ersätta Tömmernes och Dahlin men Genoway känns som en spännande ersättare. tyngd,erfarenhet och mängder av ledarkvaliteter i Ekbom, sigalet, Genoway(inte det förstnämnda på han dock). Nöstebö låt han vara skadefri så vi verkligen får se om han kan leverera, Lindström är ett spännande tillskott han också. Framåt är det suddigt där vi bara får acceptera att det handlar om många "om". Det kan bli bra om Friberg, Rosseli, Stålberg, Mustonen får öka sina poängskördar, kan dem verkligen de? Tvillingarna ska nollställa sig och göra succé skadefria i år 2? Det som även är så viktigt för att frölunda ska göra en bra grundserie till att börja med är att nya stjärnor tänds i denna hårda konkurrenstrupp. Emanuelsson, fjällström, Söderlund, Fagemo, kristoffer Gunnarsson, vem får bäst utvecklingskurva och verkligen börjar leverera? Sen tänker jag mkt på vår förstakedja Henrik, ska verkligen joel bära laget framåt som en förstacenter??för mig ska han vara i 3,4 kedjan och bära laget därifrån. om han är i första med RR och Lasch så vinner han mkt tekningar,brunkar tacklingar och ger yta åt lirarna samt parkerar framför mål och kanske får in fler denna säsongen. Faran jag ser framför mig dock är att joel är inte den snabbaste skridskoåkaren och Ryan är inte så god på o "jobba hem" backchecka, är RR det? får vi många kontringar o omställningar emot oss om joel spelar med dessa, mer safe med hjalmarsson eller Purre där, tankar om de Leman?
    Ha en forsatt fin sommar!

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Många kloka, bra tankar. Jag känner också att defensiven har förutsättningar att bli bra, att det finns spelare som kan ta kliv fram i det offensiva spelet. Frågan är vilka som lyckas? Hur många? Det jan avgöra en hel del. Vad gäller Joel är jag inte lika negativ som en del supportrar, jag hade också börjat med honom i Laschs kedja, skulle det inte fungera fpr man väl ändra.

  • Kommentar avatar
    Peter Smögen, 1 vecka sedanSvara

    Släpp tänket med ”puckinnehavshockeyn” få ihop defensiven och bli ett ”omställningslag” evinnerligt trött på geggandet i hörnen vill höll på förra säs. Dessutom har man materialet för den sortens hockey i år, då kan det bli nåt bra!

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Om puckinnehav betyder långsamt och dåligt omställningsspel är det inte bra. Men ett väl fungerande hockeylag bör kunna bemästra fler än ett sätt att spela.

      Kommentar avatar
      Peter Smögen, 1 vecka sedanSvara

      Ja det såg ju segt o långsamt ut, idéfattigt. Tycker backbesättningen ser mer stabil ut i år, finns förutsättningar för snabba omställningar, det här med att vända hem om inget alternativ finns betyder oftast att man blir av med puck i defensiv zon( förra säs) , vilket direkt är målchans för motståndare. Svagaste lagdelen är forwards, men vi har snabba spelare framåt vilket passar ett omställningsspel bättre.... nu är jag ingen Tichonov men....

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Spännande att se hur Frölunda förändras den här säsongen. Om man förändras.

  • Kommentar avatar
    Conta, 1 vecka sedanSvara

    Finns onekligen mycket frågetecken i denna trupp.Längesedan det såg so ovisst ut i Frölunda som i enna upplaga.
    Mattsson hoppas jag matchas i minst 70% av matcherna.JG anser jag fortfarande inte håller SHL klass.Tycker han haft tillräckligt med chanser att visa han skall vara nr1 i kassen.Men har är på tok för ojämn blandar och ger för mycket.Backsidan ser någorlunda ut men offensiven ser mycket svag ut.
    Joel är fortfarande mycket bra spelare men passar ej att leda en första kedja längre.
    Vill ha en en kvalitets spelare till centerplatsen.
    Behövs verkligen.Sedan tror jag inte på Westerholms ligan alls.Anser Frölunda slängt typ 300 000/månad här i sjön.
    Sedan tveksam tio Rhaksani,kan vara gubben i lådan vissmstcher och göra flera mål sedan vara helt anonym och osynlig i flera matcher.
    Samt har varit skadebenägen.
    Man får hoppas på att alla juniorspelare i Frölunda går ett lyft i år.Dom kanske kan rädda Frölunda.Känns väldigt ovisst den kommande sätom Frölunda kommer nå slutspelet eller ej.Men längtar till SHL drar igång igen.
    Vore kul om jag har fel i en del av farhågorna
    men finns många svagheter i truppen.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

      Man ska nog minnas att det är så här som Frölunda BÖRJAR säsongen. Frölunda och andra lag. Vem vet, din centervärvning kommer kanske senare under säsongen om klubben känner behov av det.

      Kommentar avatar
      Conta, 1 vecka sedanSvara

      Hoppas verkligen på att Frölunda inser det tidigt på säsongen.Jag anser att en klasscenter tio första kedjan kan lyfta laget rejält.Joel Lundqvist passar bättre i samma roll som i tre kronor.

      Kommentar avatar
      Conta, 1 vecka sedanSvara

      Klasscenter till första kedjan skall det stå...

  • Kommentar avatar
    Olle, 1 vecka sedanSvara

    Någon som vill gissa resultat i kväll!
    Jag tippar 7- 1 till Växjö

    • Kommentar avatar
      Olle, 1 vecka sedanSvara

      Förlåt menar onsdag inget annat

        Kommentar avatar
        Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

        Du vet ju inte ens vilka lag de ställer upp med, V kan vila folk, F kan göra det. Omöjligt att tippa så där på förhand.

        Kommentar avatar
        GöranA , 1 vecka sedanSvara

        Som vanligt då....att tippa alltså.....

        Kommentar avatar
        Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

        :)

    • Kommentar avatar
      GöranA , 1 vecka sedanSvara

      Årets trupp ser liiitee bättre ut än fjolårets. Bättre sammansatt med starkare backsida. Slutspel? Ja självklart. Utmana om guldet ? Nja, då måste allt falla på plats inklusive några klassvärvningar under resans gång.

      • Kommentar avatar
        Peter , 1 vecka sedanSvara

        J Mustonen kom bort i spelar presentation, men även den bästa kan ha en dålig dag!

          Kommentar avatar
          Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

          Pinsamt. Skäms. JM är tillagd nu. Men jag visste det var något som var fel, först nu som huvudet börjar smärta något mindre. Ber om ursäkt, men jag är inte riktigt med i dag,.

          Kommentar avatar
          Conta, 1 vecka sedanSvara

          Du behöver inta alls skämmas.Man kan inte alltid komma ihåg allt och huvudvärk gör inte minnet bättre direkt.Kanske vätskebrist Leman?Fick själv ordentlig huvudvärk en dag i värmen kom på mig själv med att jag druckit mindre vatten den dagen.klunkade i mig rejält med vatten och huvudvärken försvann. Nej din presentation spelare för spelare var proffsigt skriven.måste erkänna att jag inte märkte att en namn saknades första gången jag läste din artikel.Så dumstrut på mig med då

      • Kommentar avatar
        Matte, 1 vecka sedanSvara

        Hej HL tycker Du hade bra kommentarer om de mesta och speciellt juniorerna. Bara att de spelar i rött får mig på ett mycket mer positivt humör denna säsong och backsidan kan tom kanske glänsa. Vi får se hur det går för forwards och önskar verkligen JM lycka till. Sen finns där ju en junior i Hanhals Alag som jag gärna ser :).
        Hoppas på ett roligt år - men det kan nog som någon sa gå lite hur som helst. Tippar nog tyvärr på nedre halvan om inte den "röda väggen" lyfter i Scandinavium.
        så kommer de lovade 600kr - keep up the good work!

          Kommentar avatar
          Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

          Du tänker på Arvid Söderblom? Lovande, men jag tror att steget för en målvakt, från junior till senior, är större än många tror. Steg 1 är att Arvid ska bli nummer 1 i Hanhals Kings.

      • Kommentar avatar
        Matte, 1 vecka sedanSvara

        Javisst - men tror att han grejar det. Hoppas FHC har ögonen på honom.

          Kommentar avatar
          Henrik Leman, 1 vecka sedanSvara

          Det kan du räkna med att de har. Det är ju därför han är där, för att få "vuxentid" på isen, för att Frölunda tror på honom.

      • Kommentar avatar
        Danne#1, 1 vecka sedanSvara

        En ”rejäl överraskning” utlovas av Officiella Frölundasidan ikväll...?!!? Rejäl överraskning är för mig något riktigt bra! Men blir väl antiklimax, typ ny DJ eller familjepaket.
        Man tror ju på nyförvärv, men inser att det aldrig kunnat hållas hemligt;-)

          Kommentar avatar
          Rw, 1 vecka sedanSvara

          Överraskningen är ju 99% att det blir röda tröjor, kan inte tänka mig något annat.

          Kommentar avatar
          Danne#1, 1 vecka sedanSvara

          Men det är ju ingen överraskning när det redan är officiellt. Eller hur?

          Kommentar avatar
          Rw, 1 vecka sedanSvara

          Tröjbytet var ju inte officiellt?

      • Kommentar avatar
        Peter Paegle , 1 vecka sedanSvara

        Ser spännande ut ! Tror Ekbom , Tim , Gunnarsson , Emanuelsson och den ena brodern Westerholm kommer lyfta laget. Givetvis Lasch också. Rhakshani är jag lite mer tveksam till tyvärr. Men hoppas att alla Indianer kommer göra det hyfsat bra

        • Kommentar avatar
          Richard, 1 vecka sedanSvara

          Jag tycker att jag ser en bättre sammansatt grupp i år sett mellan backar och forwards. Men naturligtvis kan vi bli för trubbiga och även kanske för långsamma. Men det får framtiden utvisa. Det här laget kommer vi inte ha i april i alla fall. Någon kommer tillsluta och någon kommer att droppa av.


          Lämna en kommentar