Morning Mailbag med Rakhshani – var ska han in?


► Måndag är Morning Mailbag.
► I dag går den i Rhett Rakhshanis tecken. Killen från Ryans Laschs hemstat (Kalifornien) gör ju i dag sin första träning med Frölunda.
► Hur kommer laget se ut framöver? Vad är rätt med Rhett i laguppställningen? Häng med och fundera.

Rakapuckar.com bild

VI SÅG DET I lördags mot HV71 (4–1), det som vi sett en hel del av tidigare i höst:

När det finns ben och attityd i Frölunda, alltså när alla, mentalt såväl som fysiskt, orkar ta jobbet, åka skridskor i fore- och och backchecking, vinna närkamper över hela banan, då ser det inte så pjåkigt ut.

Inte så pjåkigt alls.

Till och med riktigt bra. 

Nu kommer Rhett Rakhshani (första träningen i dag, första matchen i morgon, LHC borta), nu ska ännu ett vapen adderas, ett som förhoppningsvis bidrar till att Frölunda över tid inte behöver närmast maxprestera varje kväll eller leva på superbt målvaktsspel för att ta poäng.

Rakhshani, 30, är ingen frälsare, det måste nog alla inse. Men han kan göra en del mål och poäng i den här ligan, och Frölunda är i behov av en sådan spelare.

Rakapuckar.com bild

Nummer 49 är snackisen i dag, inte minst var han ska in, och jag tänkte att vi fullt ut skulle fokusera på det, därmed vänta med två andra intressanta frågor:

1. Det här att Frölunda vägrar spela enkelt i egen zon ... märkligt, så var väl inte tanken?

2. Åtta friska backar, Jacob Moverare bänkad senast, inte alls för att han varit dålig, däremot finns ju inte plats för fler än sju. Hur blir det framgent? Och när Mattias Nörstebö sedan är tillbaka, då?

Nå, detta alltså vid senare tillfälle, nu kikar vi lite på hur Frölunda kan ställa upp med Rhett Rakhshani i laget. 

Jag har i alternativen nedan räknat bort Joel Mustonen (vi vet inte när han är tillbaka) och Jesper Emanuelsson (matchas tillbaka i form via spel i J20 och Hanhals/Kings).

Min tanke har alltid varit detta: Rakhshani och Ryan Lasch i samma power play, men inte i samma kedja i spel fem mot fem, inte alla ägg i samma korg, så att säga.


Här några tankar för er att ta till er och fundera över. Snart vet vi mer hur Roger Rönnberg & Co i tränarstaben tänker:

a) 
Carlsson–Lundqvist–Lasch
Söderlund–Hjalmarsson–Rakhshani
Fagemo–Pa Westerholm–Po Westerholm
Rosseli Olsen–Nässén–Friberg

Stålberg, Fjellström
Kommentar: Bygger på att det finns nog med spelsinne i Tim Söderlund för att denne ska bli en bra lekkamrat till Rakhshani, Simon Hjalmarsson då den defensivt trygge centern.

b)
Carlsson–Lundqvist–Lasch
Söderlund–Hjalmarsson–Rakhshani
Fagemo–Pa Westerholm–Po Westerholm
Rosseli Olsen–Friberg–Stålberg

Nässén, Fjellström
Kommentar: Kanske det mest troliga, Max Friberg centrade fjärde en hel del i lördags, lättare bänka en junior som Linus Nässén, fullt förståeligt att en viktig box play- och kampspelare som Sebastian Stålberg ska vara på isen. Nässén har framtiden för sig (men jösses, jag tycker han gjort det bra, redan).

Rakapuckar.com bild

c) 
Carlsson–Lundqvist–Lasch
Fagemo–Pa Westerholm–Rakhshani
Söderlund–Hjalmarsson–Stålberg
Rosseli Olsen–Nässén–Friberg

Po Westerholm, Fjellström 
Kommentar: En spännande tanke, sära på tvillingarna Westerholm, sätt in högerskytten Rakhshani istället för Ponthus, Nässén eller Friberg som center i fjärde en en bisak i sammanhanget, återstår att se hur Rönnberg tänker där.

d)
Carlsson–Lundqvist–Lasch
Fagemo–Hjalmarsson–Rakhshani
Söderlund–Pa Westerholm–Friberg
Rosseli Olsen–Nässén–Stålberg

Po Westerholm, Fjellström
Kommentar: Två spetsar i Samuel Fagemo och Rakhshani, trygge Hjalmarsson agerar defensivt klok center. Pathrik Westerholm får Söderlund som lekkamrat, kan sätta upp skarpskjutande Friberg i fler lägen än denne får/fått i en fjärdekedja. Hårt jobb i nya fjärde.

e)
Carlsson–Lundqvist–Lasch
Po Westerholm–Pa Westerholm–Rakhshani
Söderlund–Hjalmarsson–Fagemo
Rosseli Olsen–Friberg–Stålberg

Nässén, Fjellström
Kommentar: Rakhshani med tvillingarna, en tanke, fast … nä, nu börjar kanske alternativen bli för galna.

Okej, vad tycker nu? Är jag för elak mot Oliwer Fjellström? Inte alls menat så, han har nyss kommit tillbaka efter hjärnskakning, behöver tid att komma tillbaka, spela sig in. På sikt en värdefull kugge med sin speed, sin klokhet, sin förmåga att fungera i båda ändarna av isen.

Rakapuckar.com bild

Vi stannar här, tror jag. Morning Mailbag är er tid, er chans, jag kastade bara ut Rhett-pucken på isen så är det upp till er att hamra på den.

Snart tränar Frölunda. Snart vet vi mer.

Kör  hårt så länge – tack för att ni läser och betalar för er.

PP, förresten, där känns väl förstauppställningen given: Chay Genoway, Joel Lundqvist, Patrik Carlsson, Ryan Lasch och Rhett Rakhshani.

***

rakapuckar.com är inte en låst sajt, det är fritt fram att provläsa, men den är beroende av att läsarna betalar för sig.

1 kr/dag, 30 kr/månad, är rekommenderat minimipris.

Swish: 0736-854501
Bank: SEB 5001 00 769-13 

***

Gillade ni läsningen och tittningen? Dela gärna på sociala medier. Knappar för detta finns nedan. 

Glöm inte följa rakapuckar.com på Facebook.

Och – missa inte bilderna på Instagram. Häng med oss där.

 

KommenteraTillbakaNästa inläggDela på FacebookDela på Twitter
22 kommentarer
  • Kommentar avatar
    Håkan , 4 veckor sedanSvara

    Tror mest på förslag B. Samtidigt är ingen spelare helig, tex måste Tim Söderlund och Hjalmarsson börja leverera mer poäng, hårt jobb kan alla spelare ge men vissa spelare ska även kunna producera poäng. Tim Söderlund gjorde 9+5 ifjol i Skellefteå med begränsad istid, han ska absolut kunna göra mer här.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Om Tim INTE gör fler poäng här har Frölunda misslyckats med den värvningen. Inget snack om den saken. Vad gäller att ingen är helig, så är det ju, men Hjalmarsson är en av fyra centrar, han flyttas förstås inte på om det inte kommer in en center till.

  • Kommentar avatar
    Anna Agdestein, 4 veckor sedanSvara

    Ja, spännande att Rakhshani äntligen är på plats… Du ser väl träningen idag? Och lämnar en rapport?
    Vi ser matchen på plats i Linköping i morgon.
    Det var en himmelsvid skillnad i matcherna torsdag – lördag! Vad tror du det kommer sig av?
    Jag köper ju inte riktigt att de inte ”hade tränat tillräckligt”. Jag såg ju träningen i fredags och där var det full energi och fokus.
    Är de inte mentalt/inställningsmässigt förberedda för tre matcher i veckan? På grund av det hoppiga SHL-schemat i höst har det ju inte varit så många sådana veckor? Det är ju annars det normala…
    Blir ”Pelkonens plock” ett återkommande inslag på Raka puckar? Väldigt fina bilder, kul om det vore planen… I lördags lyckades jag lokalisera var Mathias står och fotar… :)

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Skillnaden är nog beroende av flera saker. Inget lag är på topp jämt, Frölunda – utan massiv offensiv spets – behöver tangera max för att vinna, eller att målvakten står på huvudet. Mot Luleå började man dessutom krångla till saker, spela svårt, i sidled, stillastående, istället för att dra upp tempot, dumpa puckar, nagla fast i offensiv zon. Men de dagar ben är segar, skallar tveksamma, så är det förstås svårt. Vad gäller tre matcher i veckan – självklart ska man klara detta. Vad gäller plocket så hoppas jag det är möjligt att göra fler gånger.

      Kommentar avatar
      Axel, 4 veckor sedanSvara

      Tycker inte RR ska dela på tvillingarna W nu när de verkar fungera med Fagemo. Dessutom med lite mer självförtroende i PoW så kommer också målen. Söderlund kör för mycket solo, det kunde man på Blixten Henrikssons tid. Nu måste man hjälpas åt. Rhett ihop med Hjalle och Stålberg så kanske alla tre hittar målet. Carlsson–Lundqvist–Lasch Fagemo–Pa Westerholm–Po Westerholm Rakhshani–Hjalmarsson–Stålberg Rosseli Olsen–Nässén–Friberg Söderlund, Fjellström

  • Kommentar avatar
    DD, 4 veckor sedanSvara

    Tror inte RR särar på Fagemo + tvillingarna nu när den kedjan gått såpass bra även om Ponthus är den svagare länken i den sammansättningen. Blir troligen som du säger Söderlund och Hjalmarsson till att börja med iaf. Frågan är om de andra är offensivt kompetenta nog att servera Rakshani lägen dock.
    Söderlund måste bli bättre på att använda omgivningen. Han har ju en ruskig speed men man kan inte åka igenom 4 gubbar själv varje gång.
    Hur tror du PP förändras med Rhett i laget? Antar att Joel checkar in på kontoret (framför mål), Genoway som QB, Lasch till vänster som skall servera pass till Joel och Rhett i första hand. Hur blir Purres position och uppgift i detta PP?

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Ser inga stora förändringar alls, Rakhshani tar Hjalmarssons plats, RR och Lasch två högerskyttar som turas om, växlar position nere i vänster sarghörn varifrån Frölundas PP1 ju vill styra sitt spel.

  • Kommentar avatar
    Ingemar B, 4 veckor sedanSvara

    Detta är ju en fantastisk sits. Att efter en kononmatch, och till stora delar över förväntan säsongsinledning, försöka stoppa in ytterligare en kompetent spelare i laget.
    Jag är nog lite lik Rönnberg i laguttagningsfrågor, alltså inte alltför wild and crazy. Inte ruska om förr mycket. Men att dela på Po å Pa kanske inte är nån dum idé. Pa och Tim har ju fått till och jag kan inte se vad Po har för roll eller betydelse i detta. Det kanske vore juste att ge Po en nystart med Rhett. Alt låta Po vara extra för att se var han kan blomma ut. Angenäma spörsmål iaf. Måste nog åka upp till Linköping imorrn! Å sen - jag vet att vi kanske inte ska ta diskussionen nu, men VARFÖR kan vi inte gå över till mindre rink även i Europa? Tycker att det ger utrymme för tempo, teknik och kraft. Det en vill ha! Eller tänker jag fel?

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Att testa liten rink lockar mig. Men det är ingen enkel fråga, den tarvar mycket funderande och tänkande, vägande av för och emot.

  • Kommentar avatar
    Lövet , 4 veckor sedanSvara

    Tycker det är bortkastat att sätta in honom med Hjalmarson. Hade låtit honom ta POW's plats. Han är som sagt ingen frälsare men skall spela in en bra omgivning från start.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Förstår. Samtidigt kansle balansen off 9+49 och def, klok 59 inte är så dum. Man kan vända och vrida på det. :)

      Kommentar avatar
      Per, 4 veckor sedanSvara

      Helt rätt med Rhett på PoWs plats. Om RR spelar Rhett med Tim gör han ett gigantiskt misstag! Det funkade inte med Tim och Lasch. Varför ska de funka med Rhett? Nej, det blir fel. Tom bättre med Max och Rhett.

  • Kommentar avatar
    #18, 4 veckor sedanSvara

    Min uppfattning är att Rhett skall få börja ihop med PaW, den center som jag tycker är mest tydlig i sin centerroll i Frölunda. Det är tillräckligt mycket nytt för en spelare som kommer till ett nytt lag att ta in, så att spela en anfallare med en center av typiskt snitt tycker jag vore på sin plats. För övrigt tycker jag att Cmore belyste skillnaden i förstakedjan mellan matchen mot Luleå och matchen mot HV på ett föredömligt sätt, nämligen hur ofta som Joel som center kunde bära in pucken i offensiv zon på ett kontrollerat sätt. Inte minst mot bakgrund av detta tycker jag att Rhett skall spela med PaW. Återstår då frågan vem man skall flytta på? I linje med att störa så lite som möjligt så blir det det Fagemo, men baserat på resultat bör det bli PoW.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Hänger inte med, vad menade C More, att Joel inte bär in pucken så ofta? Nä, han är ju inte riktigt den centertypen, behöver heller inte vara i en kedja ,med Ryan Lasch som mer än gärna gör bärjobbet, om du förstår. Men visst kan jag se Rakhshani med Pathrik W. Ändå.

  • Kommentar avatar
    Henry, 4 veckor sedanSvara

    Jag tror inte heller RR särar på tvillingarna men jag ser väldigt gärna alternativ C. Fyra fina formationer!

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Mm, lite spännande känns allt C. :)

      Kommentar avatar
      Daniel B, 4 veckor sedanSvara

      Alt c tycker känns bäst. Men jag hade gjort en ändring och det är att Friberg och stålis byter plats.

      Kommentar avatar
      Jock, 4 veckor sedanSvara

      Jag har exakt samma resonemang (skrev ett inlägg nedan innan jag såg ditt Daniel B) :) byt plats på Friberg och Stålberg så har vi laget för att iaf utmana om en finalplats i år. Och väl i en final så vet man ju aldrig vad som kan ske :D

      Kommentar avatar
      Daniel B, 4 veckor sedanSvara

      Jock, Hahaha. Jag såg dittinlägg efter jag skrev mitt. Fan vad grymma vi är. Vi kan ju hickey...:)

      Kommentar avatar
      Janne S, 4 veckor sedanSvara

      Håller helt och hållet med om att C är bästa alternativet. Spännande!

  • Kommentar avatar
    Patric Agblad, 4 veckor sedanSvara

    Känns nästan solklart att Stålberg bara värmt Rakhshanis plats fram till nu. Kedjan har underpresterat, men inga ändringar har gjorts, inga försök att spela in någon annan för att höja produktionen. Sen tror jag som du att Friberg och Stålberg delar centerjobbet i fjärde. Stålberg är ju redan van tekare t.ex.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Ja, jag tror absolut detta varit tanken från början, Stålberg i väntan på Rakhshani. Frågan är väl om den kedjans oförmåga att få till det på något sätt förändrat tankegångarna hos tränarna.

  • Kommentar avatar
    Nolte, 4 veckor sedanSvara

    Ja det är inte lätt det här, men jag käner nog så här ändå. Jag är inget fan av Ponthus W, det är jag inte, och även om han bara skrapat ihop en ynka poäng så har han I alla fall varit inne på fler mål framåt än bakåt, och på något vis är det väl vad det handlar om? Med det sagt så tycker jag att Tvillingarna ska vara kvar med fagemo, för dom har sett ganska bra ut. Sen är jag av åsikten att förstakedjan inte sprakat I 5 mot 5 och på inget vis helt omöjliga att splittra. Tim är alldeles för puckkär tyvärr och skulle behöva släppa pucken istället för att försöka åka igenom hela laget själv, kanske att 2 rävar hade kunnat få pli på honom? så jag hade nog testat så här, då jag känner att Hjalle/Rhett är en svagare duo än Lasch/Lunkan och behöver lite mer hjälp tror jag:
    Lasch-Lunkan-Tim
    Rhett-Hjalle-Purre
    PoW-PaW-Fagemo
    MRO-Friberg-Stålberg
    Nässen-Fjellström

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Jag hade aldrig flyttat Purre från Lasch. Aldrig. Tror allt för stora förändringar är av ondo. Möjligen, men det är ett långskott, spela Purre som center, låta Joel gå vinge i annan kedja, vara mer fysisk. Men långskott som sagf. Längre fram. Om ens då.

      Kommentar avatar
      Nolte, 4 veckor sedanSvara

      Joel ut på en vinge? Hur gick det till? Där hängde jag verkligen inte med för 5 öre, har aldrig sett joel spela vinge, kan inte se varför man skulle få för sig det heller. Vet jag inte riktigt varför det är helt omöjligt att flytta Purre från just Lasch? Är Lasch en stjärna i ligan med Purre, men medelmåtta utan? Sen är frågan var Tim skall passa in, om han nu skall spela, för han verkar extremt svår att spela med.

      Kommentar avatar
      Jock, 4 veckor sedanSvara

      Tror inte på Joel på en vinge. Alldeles för trög för den positionen. Dessutom en alldeles för bra center för att ändra på det

  • Kommentar avatar
    Per A, 4 veckor sedanSvara

    Sätt Rhett med Nässén sjukt mycket spelsinne i den pojken, kommer bli ett radarpar.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Det ser jag inte hända. Inte än. Men jag delar tankarna om att Nässén har mkt hockey i sig

  • Kommentar avatar
    Jensa, 4 veckor sedanSvara

    Gör om Rakhshani till en grovjobbare som Hjalmarsson, sätt honom sedan i en 4de kedja och säg om och om igen "vi är nöjda med det laget vi har, vi är nöjda med allt".

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Du tycker det är dumt att Frölunda värvade Rakhshani, ska jag tolka dina ironiska rader så?

      Kommentar avatar
      Jensa, 4 veckor sedanSvara

      Nja, mer så att jag tycker det är dumt att vi inte försöker göra oss av med Hjalmarsson. Han kostar i mitt tyckte mer än vad han smakar. Men vad vet jag Frölunda kanske försöker bli av med honom 24/7 men ingen, inte ens Karlskrona (som är lite av en hockey sopstation) vill ha honom ?

  • Kommentar avatar
    Johan Carlander, 4 veckor sedanSvara

    Skulle önska att man börjar med alternativ a eller b (bryr mig mindre om 4e kedjan här) för att försöka få igång lite poängproduktion från 9 & 59 och därmed ha 3 kedjor som kan hota. Men om det inte faller väl ut så hade jag flyttat ner 27 och satt in 49 med 11 & 7.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

      Mm. Så kan det nog bli också.

  • Kommentar avatar
    Bengan, 4 veckor sedanSvara

    Finns många alternativ, men om man ser matchen sist när Friberg går in i mitten så kan det vara en indikation att han tar Nässéns plats. Jag skulle vilja se:
    Carlsson - Joel - Lasch
    Söderlund - Hjalmar - Rhett
    Fagemo - Pa Westerholm - Friberg
    Ståhlberg - Nässén - MRO
    Fjellström

    • Kommentar avatar
      Jock, 4 veckor sedanSvara

      Spontant så låter alternativ C bäst i mina öron, men jag vill blanda in alternativ D också.
      1. Jag tror inte PoW har varit någon större bidragande orsak till den kedjans framgångar på slutet. Det bli nog ännu vassare med Fagermo-PaW-Rakshani tror jag.
      2. Nässén har varit på tok för bra för att bänkas redan nu. Skulle hans ungdomlighet tillslut visa sig, i form av att han tappar kvalité, så kan man ju tänka om då och putta in PoW i en tidigare fungerande kedja.
      3. Byt plats på Friberg och Stålberg så man får:
      Söderlund-Hjalmarsson-Friberg
      Rosseli Olsen-Nässén-Stålberg
      Jag tror detta ger en bättre tydlighet i att ”4:e” kedjan skall vara en ren shot down formation. Som givetvis kan bidra med lite poäng här och där, för så pass bra är alla tre i den kedjan. Och ”3:e” kedjan får en mer producerande karaktär, där jag tror Söderlunds/Fribergs fart och frenetiska spelstil kompletterar varandra bra tillsammans med Hjalmarssons ansvar bakåt.
      Där är mitt (rätt) lag, bara att leverera till Rönnberg ;)
      Tack för världens bästa blogg Leman

      • Kommentar avatar
        Philip Glücksman, 4 veckor sedanSvara

        Lasch-Carlsson-RR
        Tycker man sätter de bästa laget har i förstakedjan. Carlsson har numera ett bra skott och RR med. Antagligen bästa skotten i laget i laget. De skall bli serverade av Lasch inte Lundqvist som inte är förstacenter kaliber.
        Söderlund-Lundqvist-Friberg
        Söderlund och Friberg är bra offensivt men har inte visat det. Lundqvist kanske kan få dem på rätt väg.
        PoW-PaW-Fagemo
        En fungerade kedja. Tvillingarna har bäst plus/minus. Tycker inte man skall sära på dem och Fagemo har spelat bra där.
        Stålberg-Hjalmarsson-MRO
        Defensivkedja. Skall vara inne slutet på matcher och mot motståndarnas bästa kedja. MRO och Stålberg skall fokusera på det som tog guldet för två år sedan. Hjalmarsson får finna sig i den rollen numera då han inte är vad han en gång var.

          Kommentar avatar
          Jock, 4 veckor sedanSvara

          Ett mycket intressant alternativ tycker jag. Får mig (nästan) att ifrågasätta mitt eget (precis ovanför) :) Det jag inte gillar är att Nässén då får stryka på foten, tycker inte det är rätt med tanke på hur han har presterat hittills...

          Kommentar avatar
          Jenny, 4 veckor sedanSvara

          @Philip Glücksman Det tycker jag låter som det absolut bästa förslaget. Lasch-Carlsson-RR

          Kommentar avatar
          Philip Glücksman, 4 veckor sedanSvara

          Tack! Trevligt att ni håller med. Tycker allmänt att Roger och Frölunda har tappat lite av den här "rollkänslan" nu när alla skall bidra på samma sätt. Själv tycker jag istället skall vara raka mot sig själva och spelarna att säga "Detta är du bäst på och du får denna rollen" att de inte skall försöka vara något som de inte är. Håller med att Nässén är tråkig att flytta på. Skulle kunna ta Hjalmarsson plats utan problem.

      • Kommentar avatar
        Tom Sawyer, 4 veckor sedanSvara

        Oavsett exakta kedjeformationer, så känns det absolut mest lockande att bänka Po27... men det känns tyvärr väldigt långt borta i RRs huvud antar jag

        • Kommentar avatar
          Zakka, 4 veckor sedanSvara

          Lasch-Lundqvist-Carlsson
          Rakhshani-Pa Westerholm-Friberg
          Fagemo-Hjalmarsson-Söderlund
          Fjellström-Nässén-Rosseli
          Po Westerholm-Stålberg

          • Kommentar avatar
            CK, 4 veckor sedanSvara

            Hade spelat:
            Carlsson-Lundqvist-Lasch
            Friberg-Hjalmarsson-RR
            Fagemo-Westerholms
            Rosseli-Nässèn-Söderlund
            Stålberg

            • Kommentar avatar
              Henrik Leman, 4 veckor sedanSvara

              Hinner inte med att svara på allt, men så här är facit:
              49-20-81,
              11-7-27,
              9-72-17,
              51-59-12, extra 22 och 46.

                Kommentar avatar
                Jock, 4 veckor sedanSvara

                Spontant ogillar jag det. Hade föredragit att låta Nässén fortsätta och sätta PoW vid sidan, då får givetvis Putte fortsätta som vinge. Men som vanligt så får man väl förmoda att de som ständigt jobbar med grabbarna har bättre koll än en själv ;)

                Kommentar avatar
                Nolte, 4 veckor sedanSvara

                Otippat, den kombon hade nog ingen. Satsar stenhårt på förstakedjan, twinsen med fagge får köra vidare, känns rätt. Sen kedjan med 51-59-12 skall vara en jobbig kedja att möta, men förhoppningsvid även göra något framåt och sen hamnar Purre lite förvånande i "rest-kedjan" den kedjan vet jag faktiskt inte vad den skall göra. Tim-Hjalle-Stålberg va helt dysfunktionell nu ska då Purre försöka göra något i den?

                Kommentar avatar
                Daniel B, 4 veckor sedanSvara

                Säger bara oj... trodde aldrig man skulle flytta på purre. Och gör man det så sitt in honom med bättre omgivning. Typ nr 49 och nr 9.

                Kommentar avatar
                Per, 3 veckor sedanSvara

                Ojdå. Står inte Purre högre upp i hierarkin? Vilken skräll!

                Kommentar avatar
                Vik, 3 veckor sedanSvara

                Purre om någon ska väl kunna få fart på 9, kanske så man tänkt

            • Kommentar avatar
              anders Olsson, 4 veckor sedanSvara

              Skulle vilja se Friberg med Rhett!
              Rhett--Nässén-Friberg ?

              • Kommentar avatar
                Mats E, 4 veckor sedanSvara

                Nässén kan gå på en vinge. Gjorde så i början med 20 o 81 i CHL och gjorde då mål om jag inte minns fel? Synd om han skall stå tillbaka... varför inte 11-7-22? En billig lösning dessutom.

                • Kommentar avatar
                  Alfred, 4 veckor sedanSvara

                  MRO - Joel - Lasch
                  Rhett - Purre - Söderlund


                  Lämna en kommentar