Nästa säsong har Frölunda fysik redan från start


► Här är en värvning det går att dra en rejäl slutsats av:
► Frölunda har lärt läxan.
► Det behövs en stor, fysiskt stark back redan från start nästa säsong.
► Och det är inte Adam Pardy.

Rakapuckar.com bild

DET VAR SJÄLVFALLET Kvällspostens hockeynyhetsfenomen Mr Madhawk som avslöjade det hela nyss:

Viktor Ekbom, 28, byter Örebro mot Frölunda till nästa säsong.

Ni som följer SHL kan honom förstås, men snabbt bara:

## Defensiv back.

## 190 centimeter lång, 96 kilo tung.

## Stor, rejäl, kliver aldrig undan i det fysiska spelet.

Alltså: precis den där rejäla pjäsen som Frölundas fans skrikit efter sedan Oliver Lauridsen lämnade.

Frölunda satsade ett tag på annat vis, gick mer på snabbhet, rörlighet, spelskicklighet, kom i höstas på att behovet nog ändå fanns, adresserade det först med Mike Weber, sedan med Adam Pardy, och när nu Ekbom ska till Göteborg i höst är slutsatsen enkel att dra:

Frölundas ledning har tänkt om.

Ser behovet av muskler.

Jag tror många fans gläds.

En annan slutsats är ju att Adam Pardy inte spelar längre än den här säsongen, för jag har svårt att se både honom och Ekbom i truppen.

Ännu en skaraborgare (Falköping) i Frölunda, då. Fast till nästa säsong har ju både Rasmus Dahlin och Christoffer Ehn (Lidköping) lämnat stan.

Min tanke om Ekbom? En högst kompetent SHL-back om man vill ha in storlek och fysiska egenskaper; att hans plus/minus-stats (-13) är så där är inget att haka upp sig på, kolla vilket lag han spelar i.

Nej, Ekbom tycker jag är en bra värvning, sett till ändamålet, så att säga.

Kanske inte Daniel Rahimi, men jag tar honom minst lika gärna som Noah Welch, kanske till och med hellre.

Däremot … är det något den här säsongen visat så är det att Frölunda skulle behöva lägga pengarna på en riktig toppback, en tvåvägsback, en som kan leda och inte dippa, käka massvis med istid.

En Jonathan Sigalet – fast med snäppet bättre offensiv.

Finns en sådan? Fan vet …

Rakapuckar.com bild

Backsidan nästa säsong, utöver Ekbom:

Adam Almquist (kontrakt till 2019)
Kristoffer Gunnarsson (2020)
Mattias Nörstebö (2019)
Jonathan Sigalet (2019)
Filip Westerlund (2019)
Jakob Stenqvist (2019)

Rasmus Dahlin kommer förstås lämna efter att ha gått som nummer ett i draften, John Nyberg ska till Dallas Stars, Adam Pardy blir knappast kvar, och jag gissar – om jag får göra det – att det här är Matt Donovans sista säsong i Göteborg.

Det finns ett hål för en Oscar Fantenberg-typ. Men jag inser att sådana inte växer på träd.

***

Förstår inte hur folk orkar hålla på med ”kommundopat” om Växjö Lakers.

Det är väl jättebra att Växjö kommun anser att hockey är ett bra sätt att marknadsföra staden på.

Bittra, avundsjuka supportrar borde utöva lobbying i sina respektive kommuner istället för att gnälla så förbannat.

Att Dennis Rasmussen vänder ”hem” (2011–2014) till Växjö är ju hur kul som helst – och grymt stimulerande för alla guldkonkurrenterna.

Allt annat är SM-guld är fiasko i Växjö, fatta hur roligt det blir för Djurgården, Färjestad, Frölunda eller något annat lag att försöka förstöra festen för Sam Hallams gäng.

Intressant att se om Rasmussen stannar längre än den här säsongen. KHL eller Schweiz borde locka, han har ju inte gjort storkovan i Nordamerika.

Rakapuckar.com bild

***

Ni såg förstås att Lias Andersson blir kvar i Nordamerika.

Ni blev förstås inte förvånade.

Bra för Lias att fullt ut kunna fokusera på NHL-drömmen.

Bra för Frölunda att veta vad som gäller.

***

Oliwer Fjellström hakar på Filip Westerlund upp till Björklöven. Läs mer här.

***

Jag skulle ju vara ledig? Äh, jag är så jävla förkyld (så går det när man tillåter sig att slappna av) att jag lika gärna kunde skriva lite.

Och jag sa ju att jag skulle hoppa in om något hände.

Lias-besked – check.

Nyförvärv – check.

Rakapuckar.com bild

***

Kul TV med Frölundas fysmonster Pär Edlund här

KommenteraTillbakaNästa inläggDela på FacebookDela på Twitter
26 kommentarer
  • Kommentar avatar
    Mattias, 10 månader sedanSvara

    Skrev lite om Ekbom i föregående inlägg, upprepar delar av det nu. Ser att vi är lite på samma spår, Henrik. Jag är dock lite mer tveksam till Ekbom.
    Näst sämst plus/minus i Örebro säger ju trots allt en del. Femte mest istid av backarna säger också något (loch där är konkurrensen inte mördande).
    Minns att Sanny Lindström i Expressen hyllade Ekbom men det var nog tre säsonger sedan. Han har väl bara haft en riktigt bra säsong på elitnivå.
    Förstår att han är tänkt vara den fysiska defensiva backen vi saknat i år. Men ska man vinna guld måste man nog tänka Noah Welch/Danial Rahimi-klass på en ny back. Nästa år har vi sannolikt följande backar: Almqvist/Sigalet - Norsteböe/Ekbom - Gunnarsson/Stenqvist - Westerlund. Det är ju ingen backsida vi vinner guld med. Måste in en tvåvägsback, en toppback. Som du skriver HL -en Fantenbergtyp. Tycker vi saknar en självklar ledare i defensiven. För övrigt tycker jag Almqvist är tveksam på topp 6 - blir allt tydligare varför HV inte ville ha honom kvar trots att han är från Jönköping. Otroligt svag defensivt.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Ekbom tror jag är helt okej sett till vad han erbjuder, bra i ett bättre fungerande lag än Örebro. Så långt allt okej. Men med många backar som ska utvecklas behövs, anser jag, att pengar läggs på en riktigt bra back. Så kanske även Frölunda tänker. Det ser vi en vacker dag. :)

      Kommentar avatar
      Epoe, 10 månader sedanSvara

      Inte en chans att det blir bara de sju backarna.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Nej, det tror inte jag heller. Men intressant att se om Frölunda går för en riktig bra eller väljer ännu en som ska utvecklas.

      Kommentar avatar
      Nolte, 10 månader sedanSvara

      Ja du, HL, det behövs en toppback, utan tvekan! Så det blir nog nåt utvecklingsbart.....

      Kommentar avatar
      Johan, 10 månader sedanSvara

      Dålig +/- betyder ofta att man får mycket istid i ett dåligt lag, vilket gör att man oundvikligt är inne på många mål bakåt. Örebro verkar inte kunna spela försvar men det kan bero på dålig coaching/spelsystem

      Kommentar avatar
      Alfred, 10 månader sedanSvara

      Växjö inte behov av Malmö Stjärnan eller Dennis Rasmussen Frölunda har en lämnade Lias men väljer ända att sitta lugnt? Lite olika tankar där

  • Kommentar avatar
    Nicke.K, 10 månader sedanSvara

    Kul med hemstadens enda Shl spelare, Ekbom till Frölunda om de stämmer. Tror han absolut kan vara nyttig inför nästa säsong.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Åh, din hemstad? Där ser man. Hade mamma på hem där, flängde dit en del för fem, tio år sedan.

  • Kommentar avatar
    Rallyclay, 10 månader sedanSvara

    4 ”nya” backar som skall spelas in eller rättare sagt 3 som måste utvecklas och 1 ny. Gunnarsson, Westerlund och Stenqvist måste ju ta steg framåt i utvecklingen. Gissar på ytterligare 2 backar som skall värvas. / Claes

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Två backar in stänger rätt effektivt dörren nedåt. Om inte någon lånas ut eller lämnar. Inte fått sådana signaler. Men vem vet ...

      Kommentar avatar
      Manne , 10 månader sedanSvara

      Väck med Gunnarsson och Westerlund. In med spets.

  • Kommentar avatar
    Henrik , 10 månader sedanSvara

    Kunna förstöra festen? Nåja, nu ska vi inte förstora Växjös dominans. Så bra är de inte. Förlorade CHL finalen osv. Sedan så var de inte ens favorittippade innan säsongen så rimligtvis borde de inte ha all press på sig.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Nog är Växjö rejäl guldfavorit efter den här säsongen, efter hur truppen förstärkts, det går väl inte att komma ifrån? Däremot ställer jag inte alls upp på det här med att guldet redan kan skickas till Småland, nya pjäser ska spelas in, nya hierarkier skapas, pressen hanteras.

      Kommentar avatar
      Henrik , 10 månader sedanSvara

      Javisst är de stora guldfavoriter. Men tycker att de är lite överhypade. De kan lika gärna åka ut i kvarten mot en HV71 eller Linköping. Så jämnt är det. Så att något laget ”skulle förstöra festen” snack är lite att ta i. Guldet är långt ifrån klart i februari.

      Kommentar avatar
      Manne , 10 månader sedanSvara

      Riktigt trött på att SHL sedan en tid tillbaka enbart verkar innehålla ett lag, enligt många experter. Plastjö Fakers! Det snackas bara om de hela tiden, att de är så bra och bla, bla, bla. Hoppas verkligen att de åker ut redan i kvarten, så kan alla experter sitta där sen och se ut som fågelholkar. Får de HV i kvarten, då är det respass.

  • Kommentar avatar
    Ogge, 10 månader sedanSvara

    Skrev inte donovan på ett 3 års kontrakt för ett tag sen? Eller tänker jag på fel gubbe

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Förlängde väl med ett år, kontraktet går ut i vår.

  • Kommentar avatar
    Jonatan , 10 månader sedanSvara

    En eller två Erik Gustafssons skulle kunna funka.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      I alla fall en. Men det lär inte bli Erik, får bli någon annan. :)

  • Kommentar avatar
    Vik, 10 månader sedanSvara

    Får man börja spana on Ekbom nu då. Möter ju Brynäs på torsdag!

    Känner mig väl delvis träffad angående Växjö även om meningen med mitt inlägg snarare var att uttrycka "Men vafaaan... hur bra lag ska dom ha egentligen" än att gnälla. :p
    Är övergången 100% klar? Har bara läst Sanny än så länge, vet inte hur pålitlig han är med sånt. Ingen Svensson iaf!
    Har många frågor om det här med växjö och absolut inte bara "negativa" men nånstans landar jag väl själv i att en stor kommun själva måste kunna välja att satsa på sporter de vill vara bra på. Gäller ju dock att satsa på bredden och inte bara mot SM-guld också. Det är jag dock inte insatt nog för att ha någon åsikt om i Växjös fall.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Syftade inte på dig – finns måååånga som "kommundopat" sedan i går kväll. :) Bra för svensk hockey att några kommuner satsar och agerar lok, upp till andra att koppla på tåget, så att säga. Rasmussen bekräftad nu, ja.

      Kommentar avatar
      John, 10 månader sedanSvara

      Ibland undrar man hur det står till med kunskaperna om politik. Det är för sorgligt att se den låga nivån. Ena dagen skriks det om bristande resurser i skola, vård och omsorg. Andra dagen hyllas kommuner som lägger skattepengar på elitidrott. Jag tar mig för pannan och undrar när okunnigheten tog över.

      Kommentar avatar
      Manne , 10 månader sedanSvara

      Ska bli intressant att se vilken/vilka spelare i Växjö som börjar gnälla först, att de får för lite istid, får inte spela i pp osv. Kan nog bli en hel del snyftande både i omklädningsrummet och på bänken.

  • Kommentar avatar
    Lars, 10 månader sedanSvara

    Intressant läsning HL...
    Vad Nyberg skall i NHL att göra är en gåta...alldeles för svajig.
    Instämmer från annan tyckare att AA gjort en svag sista tid och inblandat i många mål bakåt.
    I Ekbom har du styrka vilket saknats i flera matcher i år...
    Ett par försvinner o vi hoppas på byggande bakifrån säsong 18-19.
    Alltid kul med rykten om förvärv....

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Nyberg kommer ju testas av Dallas i farmarligan, klubben har investerat i honom, annan hockey, annan miljö, upp till John att göra jobbet, ha tålamod, så kanske det går vägen.

  • Kommentar avatar
    Björn, 10 månader sedanSvara

    Så du ser inga som helst problem att skattepengar läggs på att sponsra en elitklubb formera ett all star-lag? Vad jag vet tjänar tex. bara kommunen här på Frölundas verksamhet.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Ser inga som helst problem med att en kommun satsar pengar på saker där man tror skattebetalarna kan tjäna på det. Bra hockeylag drar folk till staden, restauranger, hotell m.m gynnas – skattepengar in till staden. Just så resonerade ju Göteborg och Got Event när man räddade Frölunda för några år sedan.

      Kommentar avatar
      John, 10 månader sedanSvara

      Ja HL, Leksand är ju ett föredöme. Och det är bra att dra ner på personal i äldreomsorgen så man kan värva lite spets till elitserielaget. Om det vore så enkelt att ett lag i högsta serien räddade det lokala näringslivet, tror du inte då att alla kommuner i landet hade skaffat sig det? Självklart har du fel.

      Kommentar avatar
      Björn, 10 månader sedanSvara

      Ser en viss skillnad på att hjälpa en klubb eller för den delen människa att överleva kontra lyxkonsumera. Är tveksam, men jag är ju även för att behovspröva barnbidraget också.

      Kommentar avatar
      John, 10 månader sedanSvara

      Obegripligt att jämföra två helt olika saker men det bevisar ju bara den totala avsaknaden av kunskap.

  • Kommentar avatar
    Johan L , 10 månader sedanSvara

    Min hemstad med. Fostrad i IFK Falköping blue riders :) Inget flashigt men kan spela enkelt. Säkert inte så dyr. Kan nog komma en "toppback" med om en sådan dyker upp. Eller tror man Westerlund, Stenqvist får Dahlin - utveckling? Tycker redan i år och säkert kommande att Nörstebö kommer bli viktig.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Håller med, om Nörstebö till slut får vara skadefri kommer han göra mycket nytta och växa. Men för att folk ska utvecklas så bra som möjligt tror jag det skulle behövas en "Fantenberg-typ".

      Kommentar avatar
      Johan L , 10 månader sedanSvara

      Det vore drömmen. Hoppas på detta.

  • Kommentar avatar
    Nolte , 10 månader sedanSvara

    Wow, överlägsna serieledare och en trupp fullproppad med spets på samtliga positioner och som lök på laxen lassar man in miele & Rasmussen. Fascinerade hur man satsar, kan inte säga att jag inte blir avundsjuk. Men man kan inte låta bli att undra, hur har dom alltid pengar till att pumpa in etablerade toppnamn säsong efter säsong? Så fort det dyker upp ett etablerat namn så är Växjö där. Har dom så mycket större spelarbudget än tex Frölunda? Eller betalar Frölunda så mycket för sina oslipade diamanter dom ska förädla varje år?

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Bra stöd från kommunen, från det lokala näringslivet, sedan har ju Miele/Rasmussen bara skrivit på säsongen ut, blir ju inga jättepengar.

      Kommentar avatar
      Nolte, 10 månader sedanSvara

      Nej det är väl kanske inga jättepengar att ta in spetsspelare resten av säsongen, synd att inte Frölunda kan göra det då, för spets saknas. Bredden (till antalet spelare) finns i truppen, men det hjälper tyvärr föga om man inte har spelare som gör skillnad. Man har legat efter hela säsongen och kollar man krasst på det så har man ersatt Lias/Bergenheim med Mustonen/Mursak. Vill man vara snäll kan man säga att man ersatt det man tappat, men jag tror man tappat lite (trots att Mursak bär upp det) och sen har man nu då tagit en pardy, som inte spelat hockey på ett år? Återigen, i mina ögon, stor skillnad på ambitionerna.

  • Kommentar avatar
    #18, 10 månader sedanSvara

    Bra att Frölunda som förening drar lärdom av begångna misstag. Det är sådant som kallas att bygga upp erfarenhet. Att idag såga en backbesättning som skall ställas på is/prov om 6 månader känns lite defaitistiskt tycker jag. Det huvudsakliga problemet med årets lag tycker jag envist har varit för få bra centrar. #7 gick sönder tidigt, Joel är ingen naturlig puckbärare, vilket inte omskolade Hjalmarsson heller är. Lias, de matcher han har spelat var mycket bra och Mursak som kommit in har gjort det bra. Den enda naturliga centern som passar för Frölundas ursprungsplan om ett possesionspel som spelat hela säsongen är faktiskt Ehn. Så med en dåres envishet... årets resultat är huvudsakligen en funktion av tappet av Sundström/Purre/Lasu vilka inte ersattes ordentligt... så följaktligen se till att värva ett par centrar som verkligen kan och gillar att naturligt bära upp puck i fart.

      Kommentar avatar
      Henrik Leman, 10 månader sedanSvara

      Goda synpunkter. Det syntes vad Mursak betydde när han kom in. Fokus på att behålla honom, förutsätter jag.

      Kommentar avatar
      Daniel B, 10 månader sedanSvara

      HL, lyckas vf behålla mursak tycker det det ser bra ut till nästa säsong. Han påminner om Sundström fast med lite mer speed. Och vi alla vet hur bra Sundström är.

      Kommentar avatar
      John, 10 månader sedanSvara

      Jag tycker det ställer en del frågor om hockeykunskaperna i föreningen när man inte trodde sig behöva muskler i försvaret. RR var duktigt raljant när vi fans efterlyste muskler vilket var besynnerligt eftersom alla lag alltid haft muskler i försvaret.

  • Kommentar avatar
    Daniel B, 10 månader sedanSvara

    Hur är ekbom som spelare? Javisst, han har kass +/- men jag tycker inte man kan bara gå efter det. Jag hade hellre värvat deras nr 7, Hellström tror jag han heter. Han är tuff och är inte rädd för att släppa handskarna. Men jag har ej sett något av ekbom så jag kan tyvärr inte uttala mig om kvaliten. Nu är det inte så att jag förespråkar våld men jag har nämt det tidigare att jag tycker en del lag tror att dom kan köra över Frölundas toppspelare och det händer inget. Ibland måste man markera att det inte ok att bråka eller spela fult mot lasch eller Olofsson. Därav mitt val av nr 7 i Örebro. Nu är ju ekbom inte någon liten gosse och han kanske är tuff och elak men jag vet som sagt inte så mycket om honom. Nörstebö tycker jag har varit riktigt stabil dom få matcherna han litade innan OS så jag tycker det räcker med en toppback så är backbesättningen klar till nästa säsong.

    • Kommentar avatar
      Jonas, 10 månader sedanSvara

      Skattepengar bör inte gå till att köpa Växjö ett bra hockey lag.

      • Kommentar avatar
        Danne, 10 månader sedanSvara

        Har inga problem med att andra lag spetsar till sina trupper. Ger bara SHL mer krydda. Upp till varje klubb att bedöma vad som behövs och utifrån det satsa som man önskar. Frölunda väljer en annan väg nu och riden får utvisa vad som är rätt. Själv hade jag INTE uppskattat att man kastade ner massa pengar på en spelare som bara spelat våren ut och sen dragit (Rasmussen). Om det inte vore för någon med Gbg anknytning, typ Stålberg SR eller liknande. Dock oroande att man inte riktigt fyllt ut förlusterna av Lias/Bergenheim. Mursak, absolut! Men Mustonen.. nja, verkar inte vara Rönnbergs favorit. Heller. (Tydligen fler tränare tidigare som tyckt samma).
        Men nu ör det som det är och kan detta lag kriga sig till slutspel så kan man säkert överraska i en kvartsfinal. Men mer? Knappast. Inte med det försvarsspelet man haft denna säsong. Aldrig. Och lägg därtill offensiven i 5-5 spelet... Men nästa säsong, då j-r...:-)

          Kommentar avatar
          John, 10 månader sedanSvara

          Det är inte Frölunda som väljer att betala överpris för lokalhyra och det är inte VL som bestämmer att kommunen ska ge skattepengar till föreningen. Det är politiker som tagit dessa beslut.

      • Kommentar avatar
        Johan, 10 månader sedanSvara

        Dahlin och Donavan är tunga tapp och de som är kvar skrämmer absolut INGEN.... Sigalet är den enda backen som platsar i ett shl lag som vill sikta mot toppen! Ekbom är okej men går att hitta bättre i hans kategori. Gunnarsson kan växa till en stabil försvarspjäs. Tuff är han iallafall och med lite mer rutin så tror jag han blir stabilare i spelet. Almqvist är bedrövlig i egen zon och Westerlund alldeles för orutinerad! Behövs minst två etablerade backar utöver Ekbom som gärna får vara bra och användbara i båda zonerna! Pardy var förövrigt ett rejält fiasko.... Hänger inte alls med, saknar tajming och verkar inte alls väga över 100 pannor....

          Kommentar avatar
          Nolte, 10 månader sedanSvara

          Kan bara hålla med dig, den backbesättningen skrämmer absolut ingen. Det ser riktigt oroväckande ut. Och jag undrar vad man har för spelarbudget? Gunnarson, Westerlund, Stenqvist borde alla vara billiga. Sigalet är dyr. Almqvist/Ekbom/Nörstebö borde ligga runt snittlön? men är rädd för att man betalar dom mer än vad man bör då?

      • Kommentar avatar
        Conta, 10 månader sedanSvara

        Håller med om att minst 2 klassbackar måste till och minst 2 bra centrar till nästa säsong.förutsätter att Frölunda verkligen försöker behålla Mursak.Sen angående Växjö.visst dom leder serien överlägset,dom har bra bredd i truppen och stärkt upp med Miele och Rassmussen.Men glöm inte at detta kan ge stora problem också,blir rokader av spelarna.Pesonen kanske hamnar i tredje eller fjärde linan.hur tar han det?Kan bli slitningar inom truppen med för många stjärnor som vill ha speltid.Skall Miele in i första line?Dom spelare som åker ner i hierarkin blir nog inte glada.Växjö vann ej chl heller?Varju många experter som hade dom som favorit innan chl finalen.nej Växjö är ej klara för guldet än.Kan bli respass i kvarten redan.

        • Kommentar avatar
          Manne , 10 månader sedanSvara

          Usel backuppsättning. Bara Sigalet och Ekbom som håller måttet, samt Stenqvist. Väck med resten och jag struntar i att de har kontrakt. Måste in spets både bakåt och framåt.

            Kommentar avatar
            TLAND, 9 månader sedanSvara

            Nörstebö platsar om han fortsätter som han spelat efter skadan

        • Kommentar avatar
          Manne , 10 månader sedanSvara

          Ekbom är inte den bästa skridskoåkaren, kan jämföras med Marino. De spelar väldigt likartat.

            Kommentar avatar
            N, 10 månader sedanSvara

            Men Marino älskade vi ju faktiskt :) Det är också en spelare jag har så svårt att förstå att Frölunda gjorde sig av med.

        • Kommentar avatar
          S.Frimodig, 10 månader sedanSvara

          Man kan ju också se det som en värvning som blir kvar, om han håller rätt kvalité. Det har varit stor omsättning på backarna. RR kanske lärt sig att alla inte behöver gå vidare.

          • Kommentar avatar
            harg, 9 månader sedanSvara

            Flera inlägg tangerar detta: hur kan FHC ha en ekonomi som innebär att de (med få undantag) när värvningar krävs tvingas leta i andra- och tredjesorteringarna? Med landets största publik! Vore intressant att höra din syn, Henrik. Är det bara att man skinnas av kommunen å det grövsta? Eller har man en alldeles för stor överbyggnad av anställda runtomkring laget som tär rejält på kassan? Kanske något tredje? (En Janne Josefsson kanske här kunde vädra ut och rensa luften.)

            • Kommentar avatar
              mike, 9 månader sedanSvara

              Intressant. Har för dålig koll på Ekbom för att göra en rättvis bedömning. Får väl börja kika lite extra på Örebro nu då. Nej, det är väl tveksamt om Pardy blir kvar till nästa säsong. Han kanske behöver längre tid på sig för att "hitta rätt", och även om han inte har gjort bort sig direkt, så har han inte varit en Mike Weber 2.0. Inte än så länge i alla fall.

                Kommentar avatar
                Manne , 9 månader sedanSvara

                Tänk Marino och du har Ekbom. Oerhört likartade spelare, både i spelsätt och stil.

                Kommentar avatar
                mike, 9 månader sedanSvara

                Låter lovande. Lite utveckling här, så kanske det kan bli något riktigt bra.

            • Kommentar avatar
              Nike, 9 månader sedanSvara

              Okej start för Jan Mursak i OS , där han gör 2 mål och 1 assist i 2-3 segern mot USA.

                Kommentar avatar
                Daniel B, 9 månader sedanSvara

                Förläng med 3 år med Murre. Ge honom vad han vill för det är en topp 3 spelare i shl enligt mig. En Sundström fast lite mer speed. En annan tanke nu när ekbom verkar vara klar. Varför inte förlänga med pardy också, det är inte fel att ha två stora och starka backar ifall någon blir skadad. Pardy kan man ha som sjunde back och ekbom i tredje backpar. Sen måste det givetvis in en toppback, helst två. AA vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Gunnarsson och Westerlund kanske man ska behålla och se om dom tar ett steg till till nästa säsong.

                Kommentar avatar
                Manne , 9 månader sedanSvara

                Väck med Gunnarsson. Hänger inte med överhuvudtaget

                Kommentar avatar
                Matte, 9 månader sedanSvara

                HL - jag brukar inte vara jättepositiv till olika värvningar men Victor Ekbom kommer FHC ha mycket glädje av! Bara att gratulera. Sen måste man kommentera Mursak - wow vilket spelmot USA! Han är en spelare man skall vara rädd om! Funkar han så i slutspelet så börjar jag tro att FHC kan gå längre än 8 del final. Sen tyvärr Är Got event ett sänke för FHC. Alla Ni som tror att de rädda FHC förmåga år sen - de räddade sig själva - utan FHC i Scandinavium då är det kört för Got event. Ju förr FHC fixar egen arena med industrispons från regionen dessto bättre. Tyvärr lever en rad politiker av detta - lägg ner! Om politikerna vill hockeyn väl så bygg fem sex nya småhallar inom kommunen! Sen se tillse FHC får samma förutsättningar att ta intäkter på egen arena som andra städer.

                Kommentar avatar
                Daniel B, 9 månader sedanSvara

                Självklart var det en win win situation att got event räddade Frölunda. Men sen är det som du säger, Gbg kommun och got event känns inte som om dom bryr sig så värst mycket för Frölunda. Jag hoppas att Ola serneke och ett gäng byggherrar som bryr sig om Frölunda bygger en arena så man slipper got event och Gbg stad. Då får vi se hur Scandinavium går runt... politiker i Gbg har jag tyvärr inte mycket för, av olika anledningar.

                Kommentar avatar
                John, 9 månader sedanSvara

                Matte: exakt så borde en kommun agera! Ge bra förutsättningar till spetsverksamhet utan att sponsra den utan istället satsa på bredden genom att bl.a. Bygga ett antal rinkar till ungdomar.

                Kommentar avatar
                Manne , 9 månader sedanSvara

                Som sagt, bygg en egen arena. Då kan Got Event stå där med Horse Show och Mello en gång om året, sedan ha Scandinavium tom resten av tiden. Det går säkert runt, inte. Då har vi ett helt gäng personer som kommer vakna och inse vad de borde ha gjort, men då är det försent.

                Kommentar avatar
                John, 9 månader sedanSvara

                Tyvärr kommer det inte att ske. Tyvärr. Det vi kan hoppas på är att Bettan försvinner och att någon mer opartisk och kunnig tar över som inser att Frölunda inte kan vara det SHL-lag som ges sämst förutsättningar av sin egen kommun. Frölunda ska inte vara en mjölkkossa åt kommunen. Men Frölunda ska heller inte få pengar som lika gärna kunde använts i vård, omsorg och skola.

                Kommentar avatar
                Daniel B, 9 månader sedanSvara

                Vem är denna Bettan en del pratar om?

            • Kommentar avatar
              mike, 9 månader sedanSvara

              Hör du, Leman. Kanske läge att fixa så man behöver skapa ett konto för att kommentera, så blir det i alla fall något besvärligare för alla äckliga spammare, som bara skriver en massa skit hela tiden.

              • Kommentar avatar
                Janne, 9 månader sedanSvara

                Tycker också att "kommundoping" är ett larvigt uttryck, men anser samtidigt att du pissar folk lite i ansiktet genom att skriva som du gör. Tro fan att folk som håller på ett lag som inte får en krona av sin kommun blir lite bittra när exempelvis Lakers får över 30 miljoner årligen i olika bidrag (drift- och nyttjanderätt – varav det sista är rent larv då man knappt använder Vida Arena från kommunhåll). Att du på allvar menar att andra supportrar ska jubla åt det ... nej, köper det inte. Sedan är diskussionen om "doping" och "köpelag" – både idiotiska uttryck – en helt annan grej, men här tycker jag du är fel ute.

                • Kommentar avatar
                  John, 9 månader sedanSvara

                  Kul att se V Fast. Inte överspelad en enda gång. Läser spelet fantastiskt bra. Tar puckar istället för stå i vägen för dem. Konstig känsla med en riktig spets längst bak i "mitt" lag. Det är man inte van vid.


                  Lämna en kommentar